Vandaag te horen gekregen dat ik Lyme heb. Nu heb ik de keuze of naar de plaatselijke ziekenhuis te gaan of naar het Radboud UMC te gaan. Bij het Radboud moet je echter aangemeld worden door een verwijzing van de huisarts en dan word je binnen 2 weken beoordeeld of je terecht kan. Is het Radboud het wachten waard of zou ik gewoon naar mijn eigen ziekenhuis gaan?
Ik heb veel gelezen over dat er vaak slechte behandelingen worden gedaan. Bij mij speelt Lyme al jaren een rol van betekenis en vind ik dus dat ik de beste behandeling moet krijgen. Wat is nu de beste optie?
Wat moet ik doen?
-
Re: Wat moet ik doen?
Ik zou parallel meerdere trajecten starten. Ik geef je weinig hoop voor je eigen ziekenhuis, maar proberen kun je altijd. Je bent inderdaad beter af in Nijmegen, maar er worden gewoon een hoop mensen afgewezen. Een betere behandeling krijg je bij een lymearts. Persoonlijk vind ik de kennis van lymeartsen in nederland nog steeds ver ondermaats, maar ze weten er een stuk meer van dan de gemiddelde infectioloog / internist in een ziekenhuis.
-
Re: Wat moet ik doen?
RoelA schreef:Ik zou parallel meerdere trajecten starten. Ik geef je weinig hoop voor je eigen ziekenhuis, maar proberen kun je altijd. Je bent inderdaad beter af in Nijmegen, maar er worden gewoon een hoop mensen afgewezen. Een betere behandeling krijg je bij een lymearts. Persoonlijk vind ik de kennis van lymeartsen in nederland nog steeds ver ondermaats, maar ze weten er een stuk meer van dan de gemiddelde infectioloog / internist in een ziekenhuis.
Hier ga ik in mee.
Nijmegen zit boordevol met patienten,maar proberen kun je het altijd.
Lymearts kost je wel veel,weinig vergoeding door de meeste verzekeringen en vraag altijd hoe ze behandelen.