Ik weet niet wat mij mankeert en wat ik moet doen.
Ik zit op het moment al ruim 5 weken thuis met flinke spierklachten, vooral in de hamstrings, kuiten en onderrug. Daarnaast ook regelmatig pijn in de voetholtes, bij geringe inspanning nemen de klachten al snel toe.
Deze klachten heb ik in 2012 ook gehad, toen had ik dusdanig hevige pijnklachten in mijn benen dat ik niet meer kon lopen. Er is toen dubieus getest op lyme en uit 1 test kwam positief, maar dat kon ook vals positief zijn ( geen idee wat dit allemaal inhoud) Hier is door de huisarts niets me gedaan.
Ik heb toen gedurende enkele maanden fysiotherapie gehad, vitamine d en magnesium bijgeslikt, De klachten werden minder en zijn langzaam verdwenen.
Nu 2 jaar later weer hetzelfde, 5 weken geleden opnieuw bloedonderzoek geweest, hieruit kwam een te lage waarde vitamine D, een hoge waarde voor spierafbraak en teveel vitamine b uit.
Ook werd er opnieuw dubieus op lyme getest, verdere tests leverde 2 positieve resultaten op waarbij het om 1 nieuwe infectie zou gaan. De huisarts zegt met de microbioloog te hebben overlegd en zegt dat er niets aan de hand is en ik niet ziek ben.
De fysiotherapie die ik nu krijg brengt wel enige verlichting maar bij inspanning nemen de klachten onmiddellijk weer toe. De fysiotherapeut constateerde dat ik op mijn hele benen en armen uitslag heb met hier en daar een wit puntje. Hiermee ben ik opnieuw naar de dokter geweest vanochtend, zalfje gekregen en dat is het.
Omdat ik mij toch zorgen maak ben ik verder gaan zoeken op het internet en kwam tot de ontdekking dat ik meer herkenbare klachten heb.
In 2010 heb ik langdurig hele heftige maagklachten gehad en heb toen langdurig een hoge dosering omeprazol gekregen en na lange tijd kwam daar verbetering in, de artsen hadden het geweten aan een te lage maagzuurwaarde en omdat ik een hernia diafragmatica had en teveel stress.
In de loop van deze zomer kreeg ik al regelmatig last van krampen in mijn benen en soms steken in mijn hoofd met korte duizeligheid. Ook zijn de maagkrampen weer toegenomen en heb ik regelmatig een stijve nek en onlangs nog een week griep gehad. Ik hoest ook altijd veel maar ik rook ook, verder heb ik een steeds wisselende eetlust en 's nachts vaak hartkloppingen, bij vlagen last van tintelingen in voeten en soms ook handen. Ik slaap onrustig en heel onregelmatig.
Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen, omdat de klachten die ik heb niet allemaal gelijktijdig zijn denk ik dat de huisarts het maar als kwaaltje zie.
Ik heb zelf lange tijd gedacht dat ik gewoon teveel gewerkt heb en dat ik daardoor dingen heb overbelast maar begin daar meer en meer twijfels over te krijgen.
Wie kan mij advies geven of vertellen wat de doen. Kunnen bovengenoemde dingen in verband staan met lyme, en hoe kan de huisarts zo zeker zijn dat ik geen lyme heb?
Wel of niet ziek
-
Re: Wel of niet ziek
Als je bloed uitslagen positief zijn in combinatie met de klachten die je hebt, zou ik er toch echt vanuit gaan dat je lyme hebt. Als je arts daar niet aan wilt, dan zou ik zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere arts. Hier op het forum zijn lijstjes te vinden van speciale lyme artsen. Het blijft lastig om erkenning te krijgen voor lyme helaas, maar laat je niet het geld uit slaan. Kom op voor je eigen gezondheid. Veel sterkte.