Erlinde Ufkes schreef:Hallo Wendy,
We hebben behoorlijk veel overeenkomsten! Noortje is 9 en Samuel is 7. Heb jij achteraf het idee dat je al lyme had voordat zij geboren waren? En misschien slaat dit helemaal nergens op; maar hadden jouw kinderen met de geboorte ook zo een dunne navelstreng? (Ik heb altijd gedacht datik het moest onthouden.)
Ik zou het werkelijk niet meer weten, er is niets gezegd over een afwijkende navelstreng
Ik wil mezelf geen lyme aanpraten, maar ik probeer de dingen even op een rijtje te zetten. Mijn huisarts vind me volgens mij een doorgeschoten hysterica inmiddels, maar hij werkt wel mee om een kinder-infektologe van het UMCG te benaderen, kijken of zij Noortje (en misschien Samuel en mijzelf) kan helpen. Ik hoop dat zij open staat voor de ontwikkelingen met Lyme.
Ik ben ook zo'n labiele, overmoeide moeder die overal spoken ziet, het zit bij mij ook tussen de oren!
Ik hoop inderdaad dat ze je goed kunnen helpen, alhoewel ik nogal sceptisch geworden ben de afgelopen jaren.
Ben bang dat we het toch vooral zelf moeten doen!
Ik kan me er boos over maken; Lyme houdt zich echt niet aan grenzen. Waarom wordt het wel getest op 3 stammen in b.v. Duitsland, ik woon notabene op nog geen 10 km. van Duitsland!!! En Noortje is in Nederland besmet; want die kring/EM was in juni, we zijn niet weggeweest uit Nederland maanden van te voren...
Alsof er een hek staat tussen de provincies en landen, alsof de teek bij de grens denkt: o jee, hier mag het niet.
Ben al die mensen zo zat, ze weten wel dat wat we zelf ondernemen fout is maar ze komen zelf nergens mee.
Trek je er niks van aan, ga op onderzoek uit naar een goed lab.
Alexander heeft op zijn site er het eea over geschreven, en eerlijk gezegd; als ik het over kon doen liet ik het in Zwitserland bepalen.
Dan maar hoge kosten.
Ik vind ook dat verzekeringen de koppen bij elkaar moeten steken! Hoeveel zieke, arbeidsongeschikte mensen lopen er misschien wel niet rond met een foute diagnose? Als die testen er ook in Nederland zouden zijn, zou er heel wat meer Lyme-patienten boven water komen denk ik. Dan kan er wat aan worden gedaan, misschien zelfs mensen die zich heel wat beter voelen na een juiste kuur, en die daarna eventueel weer aan het werk kunnen. Het wordt bijna "een Kamer-Vraag"!
Wat zou dat mooi zijn!!!!!!!!!!
Mijn huisarts-bezoek zou ook een stuk minder zijn denk ik. (Met name die van de kinderen.) Scheelt het ziekenfonds ook weer een hoop geld. Maar ik weet geen cijfers van Lyme-patienten die na een kuur weer "beter" zijn. Dat zou in kaart moeten worden gebracht. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je ooit nog van Lyme afkomt.
Ik heb tegenwoordig een strippenkaart nodig voor die doktoren.
Vroeger wist ik niet eens wie mijn ha was!
En het is per persoon verschillend of je ervan afkomt of niet, ligt aan de omstandigheden en aan de kuur of die aanslaat en/of lang genoeg is (enz).
Overigens praat ik alsof ik al zeker weet dat ik Lyme heb; en dat weet ik dus nog helemaal niet zeker. Ik wil wel objectief proberen te blijven. Ik zou bijna enthousiast worden dat het Lyme is, en ik denk niet dat daar nou echt een reden voor is om er blij mee te zijn....
Nou volgens de kenners hier heb ik het wel, en het is niet fijn!
Wij gaan als het goed is vandaag beginnen met de AB kuur )fingers crossed) en ik blijf vechten voor mijn hele gezin, net als jij.
We gaan de moed niet opgeven, misschien moeten we elkaar maar eens prive mailen als je dat wilt, dan kunnen we elkaar op de hoogte houden, en info doorgeven e.d.
In elk geval fijn dat je reageerde. Het is soms net een spiegel die je wordt voorgehouden als je ieders verhalen leest, zo ook met jou. Ik hoop dat jullie en wij er allemaal goed uitkomen, wat "het-ook-is"..
Heel graag gedaan, heel veel succes en sterkte.
En ik hoop nog eens wat van je te horen (liefst positief)!
Liefs, Wendy.
[/quote]