Hallo lezers,
In september 2010 is onze zoon ( nu bijna 4 jaar oud) gebeten door 2 teken. Wel huidreactie gehad, naar huisarts geweest die zei dat een antibioticakuur niet nodig was. Dit voor waar aagenomen. Maar sinds januari van dit jaar is mijn zoon moe, ziet bleek, afgevallen, had het koud, dan weer warm, af en toe buikpijn, vroeg wakker. In maart 4x koorts gehad, zonder duidelijke oorzaak ( elke keer paar dagen koorts, dan weer weg) Af en toe had hij een uitspraak dat hij niet wist waar hij was, en soms dingen hoort die er niet zijn. De kinderarts zegt dat dat allemaal bij de bijholteontsteking hoort, ik had toen al mijn twijfel, aangezien de klachten al in januari ontstaan zijn en de bijholteontseking pas in maart....ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven en de kuur afgemaakt. Mijn zoon knapte idd wat op, weer meer energie en kreeg zo langzaam aan steeds meer mijn zoon terug zoals hij vorig jaar nog was. Maar hij bleef bleek en was soms gedesorienteerd. Vervolgens kwamen na de kuur de klachten weer terug en zelfs met andere klachten erbij, zoals dingen niet kunnen herinneren, verkeerde woorden gebruiken,dingen horen en zien die er niet zijn, dubbelzien, jeuk Erg heftig om je kind zo te zien, weer terug naar kinderarts,scan van hoofd geahd, weer beginnende bijholteontsteking. Na aandringen van mijn kant is hij er in mee gegaan om een kuur voor te schrijven die ook gebruikt wordt bij Lymebehandeling. Deze arts blijft bij zijn standpunt dat het geen Lyme is, test blijkt negatief....( maar wij weten dat die testen niet 100% betrouwbaar zijn) Nu heeft hij een kuur van 4 weken en sinds gisteren ( gebruikt nu een week de kuur) nemen de klachten af, zelfs geen verwarden uitspraak gehoord, wat voorheeen minstens 5x per dag was. Ik heb vanaf het begin af aan het gevoel dat het Lyme is maar waarschijnlijk krijgen we nooit de diagnose, aangezien je minimaal 3 mnd zonder ab-kuur moet zijn, als je een betrouwbare bloeduitslag wilt hebben (pro health te Weert)
Hoogstwaarschijnlijk is deze kuur die mijn zoon nu heeft, niet lang genoeg en grote kans dat zijn klachten weer terugkomen na stoppen van de kuur. Wie van jullie weet een goede arts, die bekend is met het behandelen van kleine kinderen met chronische neuroborreliose,zonder dat er een bloeduitslag is en het liefst iemand die behandeld volgens de ILADS ( international richtlijn). Onze kinderarts wil niets van Lyme weten, dus daar komen we helaas niets verder mee. Graag zou ik van jullie een reactie krijgen, waar we het beste onze zoon kunnen laten behandelen. En wat jullie ervaringen mbt behandeling bij kinderen zijn.
Alvast bedankt
waar laten behandelen?
-
Re: waar laten behandelen?
Mamavanzoon schreef:In september 2010 is onze zoon ( nu bijna 4 jaar oud) gebeten door 2 teken. Wel huidreactie gehad, naar huisarts geweest die zei dat een antibioticakuur niet nodig was.
Hoe zag die huidreactie er dan uit? Bedoel je zoals een erythema migrans? (dus een meestal rode zich uitbreidende plek die vaak ringen vormt, en meestal groter dan 5 cm wordt)
Mamavanzoon schreef:Na aandringen van mijn kant is hij er in mee gegaan om een kuur voor te schrijven die ook gebruikt wordt bij Lymebehandeling. Deze arts blijft bij zijn standpunt dat het geen Lyme is, test blijkt negatief
Kun je ook details geven van de testuitslag? (welke soorten testen, welke banden bij een blottest)
Mamavanzoon schreef:Nu heeft hij een kuur van 4 weken en sinds gisteren ( gebruikt nu een week de kuur) nemen de klachten af, zelfs geen verwarden uitspraak gehoord, wat voorheeen minstens 5x per dag was.
In ieder geval is het dus duidelijk dat antibiotica helpt. Welk antibioticum en in welke dosering krijgt je zoon?