Dochtertje van 5 met Lyme

Vragen, informatie en discussie over kinderen en de ziekte van Lyme.
ondine

Dochtertje van 5 met Lyme

Berichtdoor ondine » Vr 12 Okt 2012 8:45

Hallo,

Twee weken terug heb ik vernomen dat ik Chronische Lyme had en dit sinds bijna 20 jaar. Mijn dokter stelde voor mijn man en mijn twee kinderen ook te testen. Mijn kleinste had een lage CD57, aanduiding voor een chronische lyme. Volgens hem heb ik het haar ofwel via de zwangerschap, ofwel via de borstvoeding doorgegeven.

Het was eigenlijk wat raar nieuws. Slecht nieuws want ze gaat al die medicatie moeten nemen en vanalles meemaken dat niet leuk is. Goed nieuws want het legt ook veel zaken uit over haar gedrag en gezondheidsproblemen sinds haar geboorte.

Weten jullie hoet het bij kinderen wordt behandeld ?

We moeten dinsdag nog bloedtesten gaan doen en krijgen pas een behandeling nadat de resultaten bekend zijn.

bamboe

Re: Dochtertje van 5 met Lyme

Berichtdoor bamboe » Za 13 Okt 2012 11:27

Hoi Ondine,

bij kinderen wordt standaard met minder antibiotica behandeld dan bij volwassenen.
ga je zelf ook behandeld worden?
en heeft je man het niet?
nou zadel ik je op met extra vragen:-)

sterkte en hou ons op de hoogte als je wilt van het verloop van de klachten en evt. behandelingen!

groetjes!

ondine

Berichtdoor ondine » Di 16 Okt 2012 9:36

Hoi,
Ik ben al twee weken onder Doxycycline en Azithromycine. Maar het maakt me verschrikkelijk moe.
Mijn dochter heeft nog bloedtesten te doen want de dokter wil zeker weten of het Bartonella of Borrelia is. Hij denkt dat ik ook beide heb.
Ze heeft enkel de CD57 test gedaan.
Mijn andere dochter en mijn man hadden op die test normale waarden.
ondine

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 17 Okt 2012 12:21

Hoi Ondine,

dat is het vervelende: denk je: nu word ik behandeld, dan wordt het snel beter, maar de klachten verergeren en dat is dan ook nog een goed teken als de klachten verergeren...
maar ja wat is goed... ondertussen zit je met die gebakken peren, echter: welke keus heb je als je goed over nadenkt?

veel sterkte voor jullie allebei!

ondine

Berichtdoor ondine » Do 18 Okt 2012 8:35

Tja, niet echt de keus.
Heb ook schrik dat ze veel pijn zou hebben met antibiotica.
Maar we zien wel.
Groetjes,
Ondine

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 18 Okt 2012 9:44

Ondine, gebruiken jullie ook probiotica?
Ik neem aan dat de arts dat ook wel heeft voorgeschreven.

Sterkte!

ondine

Berichtdoor ondine » Do 18 Okt 2012 17:56

Mijn dochter heeft nog geen behandeling gekregen, maar in mijn behandeling zitten probotica: Mutaflor en Bifilor.

Maandag bloedafname. Ik denk dat ik de resultaten pas 8 weken later zal hebben.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 18 Okt 2012 20:27

Hoi Ondine,

ah, dat is goed hoor, dat je aan de probiotica zit!
de bloedtesten zijn voor je dochter neem ik aan?

groetjes

Martijn

Berichtdoor Martijn » Vr 19 Okt 2012 2:44

ondine schreef:Twee weken terug heb ik vernomen dat ik Chronische Lyme had en dit sinds bijna 20 jaar. Mijn dokter stelde voor mijn man en mijn twee kinderen ook te testen. Mijn kleinste had een lage CD57, aanduiding voor een chronische lyme. Volgens hem heb ik het haar ofwel via de zwangerschap, ofwel via de borstvoeding doorgegeven.

Het was eigenlijk wat raar nieuws. Slecht nieuws want ze gaat al die medicatie moeten nemen en vanalles meemaken dat niet leuk is. Goed nieuws want het legt ook veel zaken uit over haar gedrag en gezondheidsproblemen sinds haar geboorte.

ondine schreef:Mijn dochter heeft nog bloedtesten te doen want de dokter wil zeker weten of het Bartonella of Borrelia is. Hij denkt dat ik ook beide heb.
Ze heeft enkel de CD57 test gedaan.
Mijn andere dochter en mijn man hadden op die test normale waarden.

Hallo ondine,

Met alleen een CD57 test kan je Lyme niet als diagnose stellen of uitsluiten. Het is zelfs überhaupt onduidelijk wat de waarde van de CD57 test is bij de diagnose en monitoring bij de ziekte van Lyme.

De conclusie dat een lage CD57 een aanduiding is voor een chronische Lyme is dus een onaanvaardbare conclusie.

eus

Berichtdoor eus » Vr 19 Okt 2012 8:43

Onze behandelend artsen in Nederland en Duitsland stellen dat de CD-57 geen goede graadmeter is met name bij kinderen.

Onze dochter heeft een intensieve behandeling gehad, haar LTT-testen zijn momenteel negatief maar haar CD-57 is nog veel te laag, rond de 25. In ieder geval geen reden om weer aan de antibiotica te gaan.
Onze zoon heeft een CD-57 boven de 60, terwijl hij zeker ook chronische Lyme heeft. Zijn LTT-testen zijn overtuigend positief.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Terug naar “Kinderen en Lyme”