Tijdens onze zomervakantie (juli/aug) kreeg mijn zoontje een grote rode kring op zijn borst. In eerste instantie legde ik niet de link met Lyme, maar toen ik opeens ook bobbeltjes onder z'n oksel voelde, ging ik toch met 'm naar de huisarts. Die herkende de kring meteen als EM en schreef volgens de NL-richtlijn 2 weken Amoxicilline voor. Een teek heb ik trouwens nooit gezien! Na de antibiotica bleef m'n zoontje moe. Erg moe. Ik heb de huisarts verzocht zijn bloed te laten testen (alhoewel ik had gelezen dat dat bij een EM eigenlijk niet hoeft - ik wilde toch een soort van 'zekerheid'). De 1e test was positief. Er is daarna een 2e test gedaan. Daarvan kregen we gisteren de uitslag en die was ook positief. Er was zowel IgM als IgG in z'n bloed aangetroffen. Huisarts zeg: hij is behandeld, dus klaar. Maar ik zit met vragen. Moeten we nu gewoon verder gaan of er niets aan de hand is en vooral oog houden voor eventuele klachten die dan op DAT moment weer met antibiotica moeten worden behandeld? Zit ik meteen weer met het probleem dat een 5-jarige moeilijk kan vertellen wat zijn klachten zijn...... Of toch bij de huisarts aandringen op nog een antibiotica kuur volgens de ILADS-richtlijnen van 6 weken. En als we dat doen, zijn we dan na die 6 weken 'klaar'? Ik heb al veel gelezen en ik begrijp dat je nooit 'genezen' kunt worden verklaard. Wat een vage materie