twijfel bij behandeling dochter van 5

Vragen, informatie en discussie over kinderen en de ziekte van Lyme.
kera

Re: twijfel bij behandeling dochter van 5

Berichtdoor kera » Do 19 Sep 2013 13:41

Bedankt voor de reacties. Het is goed om te horen dat antibiotica prima kan aanslaan zonder verdere klachten! Dat is positief. En bedankt voor de tips bij langdurig antibiotica gebruik! We wachten nu toch nog af tot de volgende afspraak bij de kinderarts om te kijken of de buikpijn dan verdwenen is, tenzij het erger wordt natuurlijk. Mijn dochtertje heeft iig weer veel energie en maakt geen zieke indruk meer. Geduld...dat is niet makkelijk...

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 8 Okt 2013 19:05

Ik heb ook amoxilline gehad, meteen binnen korte tijd na de tekenbeet (ik was er snel bij)
Toch is er bij mij desondanks een bacterie tussendoor geglipt.
En nu ben ik helaas een lymepatient, met zeer veel klachten.

kera

Berichtdoor kera » Wo 9 Okt 2013 9:03

Dat is erg vervelend! Nu een paar weken verder lijkt mijn dochtertje nergens last meer van te hebben. Ze klaagt al 2 weken niet meer over buikpijn of hoofdpijn en is eigenlijk weer de oude. Ook op school gaat alles goed. Ik denk dat wij een van de gelukkigen zijn bij wie de behandeling wel goed is aangeslagen. Maar we houden de ziekte wel in ons achterhoofd!!!

nic40

Berichtdoor nic40 » Do 2 Jan 2014 17:45

kera schreef:Dat is erg vervelend! Nu een paar weken verder lijkt mijn dochtertje nergens last meer van te hebben. Ze klaagt al 2 weken niet meer over buikpijn of hoofdpijn en is eigenlijk weer de oude. Ook op school gaat alles goed. Ik denk dat wij een van de gelukkigen zijn bij wie de behandeling wel goed is aangeslagen. Maar we houden de ziekte wel in ons achterhoofd!!!

Hoi hoi,hier een bezorgde moeder en ben nieuwsgierig hoe het nu met je dochter gaat! Hopelijk os ze opgeknapt! Was er nog nieuws uit gekomen bij de kinderarts? Ik weet sinds okt 2013 dat ik lyme heb(nooit een teek opgemerkt) ik kreeg last v tintelingen-brandend gevoel en nu veel gewrichtspijn!! Al 2 mnd aan antibiotica.....mijn zoontje v 6 jaar begon afgelopen wk ook met voor mij herkenbare klachten als slaapbeen-pijn in knie en enkel. De alarmbellen gingen af en meteen laten testen bij pro health in weer! Hij heeft ook een actieve borrelia senso stricto! Ook nooit een tekenbeet opgemerkt! Dus geen idee hoelang wij dit al hebben,zo irritant!!
Bij welk ziekenhuis zat jij met je dochter?! We kunnen maandag naar de huisarts....wil ook amoxicicline. Welke dosering kreeg jouw dochter? Ik wil min 6 wk antibiotica voor hem,lyme bacterie heeft namelijk cyclus v een maand!

Groetjes Nicole

kera

Berichtdoor kera » Za 4 Jan 2014 15:00

Hoi Nicole,

We hebben de pech dat ons dochtertje na de ziekte van Lyme Pfeiffer heeft gekregen, maar daarvan is ze nu ook aardig aan het opknappen. Ze heeft in ieder geval nauwelijks meer over buikpijn of hoofdpijn geklaagd en de vermoeidheid die ze nog heeft is nu van de Pfeiffer. Je weet het natuurlijk nooit 100% zeker, maar ik heb wel het idee dat ze van de Lyme is opgeknapt. Ze heeft 2 weken amoxicilline 50 mg per kg lichaamsgewicht 3 doses per dag gehad en is behandeld door een kinderarts in het Diakonnessenhuis in Utrecht. Deze arts nam het zeer serieus en we zijn naar ons idee goed geholpen. We kunnen nog steeds bellen als ze na 2/3 maanden nog vermoeidheidsklachten heeft. Als ze daarentegen meer klachten had gehouden zou ik wel hebben gevraagd om een doorverwijzing naar het kinderziekenhuis in Utrecht of het Lyme centrum in Nijmegen. Ik snap je ongerustheid, ik had ook sterk mijn twijfels bij 2 weken antibiotica. Ik denk dat je het beste op je eigen gevoel kan afgaan. Heel veel sterkte met jullie herstel! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.

Terug naar “Kinderen en Lyme”