zoon nu AB, en wat dan...

Vragen, informatie en discussie over kinderen en de ziekte van Lyme.
wendy74

zoon nu AB, en wat dan...

Berichtdoor wendy74 » Vr 4 Jul 2014 22:41

Dag allemaal, ik ben nieuw hier en ik zal proberen kort en bondig mijn verhaal te doen:

Vandaag op consult geweest met mijn jongste zoon van 7. Ruim 2 maanden na zijn, door mij over het hoofd geziene, tekenbeten realiseerde ik dat die streep in zijn gezicht en zijn opgezette oor bij de tekenbeet hoorde. Gelukkig deed mijn huisarts dat ook (althans, aio) en schreef hem een ab kuur van 14 dagen voor. Amoxicilline, en hij krijgt ongeveer 90 mg/kg/dag.

Ik ben best bekend met teken en tekenbeten en ik baal ook dat ik deze niet gezien heb! Op dezelfde dag had mijn oudste zoon 10 tekenbeten en de middelste 3. Gezellig een dagje in de duinen met school :? Jongste zoon bleek er een in zijn haar te hebben en een in zijn navel, maar die heb ik dus een paar dagen later verwijderd.

Mijn vragen zijn: wat voor actie moet ik ondernemen? Is de voorgeschreven kuur afdoende? Is een bloedonderzoek na verloop van tijd nodig? Welke erkende richtlijnen zijn er?

Bedankt voor het lezen,
Wendy

stier80

Re: zoon nu AB, en wat dan...

Berichtdoor stier80 » Za 5 Jul 2014 11:02

Ik zou alle anti-b aanpakken die ik van de dokter zou krijgen.

En dan 10 weken na de laatste pil een LTT bloedtest laten uitvoeren ter controle.
Natuurlijk heel hun leven alles goed in de gaten blijven houden en misschien gewoon alles opschrijven zodat je het later kan terugvinden.

wendy74

Berichtdoor wendy74 » Di 8 Jul 2014 15:31

Bedankt voor je reactie. Uiteraard altijd in de gaten houden!!

Vandaag bij de huisarts geweest met oudste (12) zoon. Hij heeft ook een ab kuur gekregen, bij hem op basis van de hoeveelheid tekenbeten en zijn langdurige (ruim 2 weken) "zomergriep"'.
Eigenlijk wilde de huisarts het even aankijken, maar hij snapte ook wel dat ik daar niet voor kwam! Geen bloedtest, omdat die toch onbetrouwbaar zijn, zei hij.
Ik ben nu wel even klaar met het hele Lyme verhaal! Hier meelezen heeft me wel gesterkt, dank daarvoor!
Wendy

stier80

Berichtdoor stier80 » Di 8 Jul 2014 21:57

Graag gedaan

Veel sterkte

Terug naar “Kinderen en Lyme”