Lyme en borstvoeding

Vragen, informatie en discussie over zwangerschap en de ziekte van Lyme.
Nikki

Lyme en borstvoeding

Berichtdoor Nikki » Zo 24 Aug 2008 14:37

Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb al vanaf mijn tiende post lyme disease naar schijnt.
De borrelia infectie zit nog altijd in mijn bloed.
Afgelopen jaar heb ik nogmaals een zware anti biotica kuur gehad, omdat de ontstekingsactiviteit door mijn hele lichaam, toenam. Ik heb typische MS klachten.
Door de AB werkten mijn medicamenten waaronder anti conceptie niet goed meer en werd ik onverwachts zwanger. Men dacht aanvankelijk dat ik door oa. de ziekte van Crohn nooit zwanger kon worden. Wel dus.
We worden in het ziekenhuis goed in de gaten gehouden en bepaalde aandoeningen die ik heb en die erfelijk kunnen zijn, zijn nu gelukkig bij de baby uitgesloten. Dit zijn de zichtbare aandoeningen. Men is sceptisch over Lyme. Gelooft er niet zo in. Ik neem het echter toch wel serieus en ben natuurlijk altijd bang dat de kleine dit ook overneemt. Bovendien is het zo dat ik straks dolgraag borstvoeding zou willen geven, maar ik weet absoluut niet of dit wel mag of verstandig is bij de ziekte van Lyme.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die in deze positie zitten?
Ik hoor het graag.
Bedankt
Ziek vanaf tiende. Tig diagnoses gesteld (ME, FM...)waaronder Lyme. Nog geen juiste behandeling gehad / gevonden en op zoek naar hét antwoord en hét juiste medicijn!

vonneke

Re: Lyme en borstvoeding

Berichtdoor vonneke » Ma 25 Aug 2008 19:57

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

Nikki

Re: Lyme en borstvoeding

Berichtdoor Nikki » Ma 25 Aug 2008 23:30

Bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik post lyme en mag ik geen ab tijdens mijn zwangerschap gebruiken.
Ik ben dus bang dat die lyme bacterie in de moedermelk over zal gaan, als het nu al niet tijdens de zwangerschap over is gegaan...
Ziek vanaf tiende. Tig diagnoses gesteld (ME, FM...)waaronder Lyme. Nog geen juiste behandeling gehad / gevonden en op zoek naar hét antwoord en hét juiste medicijn!

Terug naar “Zwangerschap en Lyme”