Lyme vasgesteld na zwangerschap

Vragen, informatie en discussie over zwangerschap en de ziekte van Lyme.
Rayenna

Lyme vasgesteld na zwangerschap

Berichtdoor Rayenna » Vr 17 Dec 2010 0:06

Hallo

Mijn verhaal is het volgende:

Ik ben vermoedelijk in juni dit jaar door een teek gebeten, dit is echter pas in oktober vastgesteld.
Ik kreeg last van een klein jeukend bultje en daarna een uitbreidende uitslag.
Naar de HA geweest in juli omdat de plek niet verdween. Ze kon het niet identificeren (EM uitslag was nog niet duidelijk, was rode plek zonder duidelijke rand) Ik heb toen steroïde en antibacteriële zalf gekregen.
Dit hielp niet en dus doorverwezen naar een dermatoloog, de plek was achteraf op dit punt wel al herkenbaar als EM. Wachttijd 5 weken en vlak voor de afspraak
opgenomen met zwangerschapsvergiftiging en ingeleid met 36,6 weken.

Afspraak bij de dermatoloog ging dus niet door die was enkele dagen later, ik had ook geen last van de plek dus maakte me niet druk.
Nieuwe afspraak gemaakt, wachttijd inmiddels 6 weken en dus pas eind oktober geholpen.
Plek zat inmiddels wel van halverwege mijn dij tot aan mijn ruggengraat halverwege de rug.

De Dermatoloog stelde direct ECM vast en ik kreeg 30 dagen doxycycline voorgeschreven. Echter op mijn vraag op mijn baby er iets van meegekregen had antwoordden ze negatief.

Vandaag bij mij HA geweest en zij kaartte aan dat ze contact had gehad met het ZKH en dat ze dit wel erg kort door de bocht vond, ze wilde dus meer info.

Nu is mijn vraag; Hoe zit het nu? kan mijn baby lyme hebben opgelopen? ik zat aan het eind van mijn 2e trimester begin 3e toen ik gebeten werd. Van wat ik gelezen heb kan lyme door de placenta naar de baby gekomen zijn! Moet hij nu getest worden?

eus

Re: Lyme vasgesteld na zwangerschap

Berichtdoor eus » Vr 17 Dec 2010 0:13

LYME DISEASE AND PREGNANCY vanaf bldz. 21; http://www.ilads.org/lyme_disease/B_gui ... _17_08.pdf
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Merel

Berichtdoor Merel » Wo 12 Jan 2011 20:48

Beste Rayenna,

Ik heb de lyme tijdens de zwangerschap aan allebei mijn kinderen overgedragen. Mijn partner heeft het ook, wij vermoeden middels seksueel verkeer.

Groet,

Merel

vanessabosch

Berichtdoor vanessabosch » Wo 19 Jan 2011 18:03

Hoi Rayenne,

Ik kan je deze link geven, op blz 64 vind je info over lyme en zwangerschap.http://www.neurologie.nl/uploads/131/14 ... O_lyme.pdf

Waarschijnlijk is er een kans dat jouw kind is besmet omdat jij niet behandeld bent met antibiotica. Ik hoop dat dit een antwoord is voor je. Verder wens ik jou en de kleine sterkte.

Groetjes Vanessa

almikaxa

Berichtdoor almikaxa » Di 2 Okt 2012 20:53

met deze vraag zit ik dus ook. is posi test gekomen van lyme bijmij.mogelijk al jaren eerder besmet. in nov 2011 bevallen. wel of niet overgedragen.

ga voor het zekere en heb prikset aangevraagd uit weert. van de week prikken en latentesten dus.

wat is er bij jouw uitgekomen?of niet laten testen

Terug naar “Zwangerschap en Lyme”