Hebben jullie deze site al gezien? lymephotos.com

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
liedefiet

Hebben jullie deze site al gezien? lymephotos.com

Berichtdoor liedefiet » Za 27 Nov 2004 6:38

Was aan het neuzen en kwam deze site tegen.

http://www.lymephotos.com/bg/index.html

Martijn

Re: Hebben jullie deze site al gezien? lymephotos.com

Berichtdoor Martijn » Zo 28 Nov 2004 19:30

liedefiet schreef:Was aan het neuzen en kwam deze site tegen.

http://www.lymephotos.com/bg/index.html

Hallo Liedefiet, (lijkt op liefdeverdriet)

Ik heb (nog) niet alles gelezen, maar ik vind het nogal wat, wat ze allemaal beweren.

Ze beweren op deze website dat je Lyme mogelijk kunt genezen met zout en vitamine. Ze noemen ook het merk van de zoutpillen: "The brand of salt pill is CMC(Consolidated Midland Corporation)". Al zeggen ze dat ze geen banden hebben met de fabrikant, toch vind ik dat altijd wat verdacht. Waarom niet gewoon keukenzout, van wat voor merk ook?

"Our theory is that due to the decreased consumption of salt in our daily diets, we have allowed the invasion of parasites into our bodies and those of our pets and livestock."
Zijn er ook studies die deze theorie ondersteunen?

Alexander

Berichtdoor Alexander » Do 2 Dec 2004 17:25

Beste mensen,
Ik heb even naar deze website gekeken. Het is naar mijn mening volstrekte onzin. Er wordt op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd wat ze beweren. De foto's die ze laten zien zijn ook ongeloofwaardig en lijken nergens op. De makers van deze website zijn of fantasten die er zelf in geloven of grappemakers die willen kijken hoeveel mensen hier in trappen.
Dit lijkt een beetje op het verhaal van colloidaal zilver wat ook niet goed wetenschappelijk is onderbouwd maar nog iets geloofwaardiger is als dit.
Geen grote hoeveelheden zout gaan gebruiken. Al beweren zij dat het geen kwaad kan. Dit is niet goed onderzocht en bijvoorbeeld bij mensen met de neiging tot hoge bloeddruk of verstoorde nierfunctie kan het wel degelijk gevaar opleveren.
Alexander

Terug naar “Onconventioneel”