Dit lijkt mij grote onzin!

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
henk wijnen

Re: Dit lijkt mij grote onzin!

Berichtdoor henk wijnen » Ma 4 Feb 2013 13:19

kom nogal eens een keer tegen op forums de zin en onzin van allerlei behandelingen.
Het zou niet wetenschappelijk bewezen zijn
Heb de volgende frase even eruit gehaald.

Bioresantie werkt goed in combinatie met een behandeling die helpt/werkt. Die behandeling helpt en werkt dan overigens net zo goed zonder bioresonantie. Behalve misschien het placebo effect dan.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat placebo's op een of andere manier voor 50% bijdragen aan genezingsproces. de medische wetenschap staat voor een raadsel. Toont aan dat er meer genezend werkt als alleen maar medicatie etc. Ik denk dat we als mens te weinig profiteren van onze eiegen genezend krachten

------

Berichtdoor ------ » Ma 4 Feb 2013 17:38

Hoe zit dat dan met ultrasoon geluid?

http://igitur-archive.library.uu.nl/ken ... index.html

vanaf hoofdstuk 5:
http://igitur-archive.library.uu.nl/ken ... geluid.pdf

methode wordt in operatiekamers gebruikt?

gr sniper

Richard8

Berichtdoor Richard8 » Zo 17 Feb 2013 13:52

henk wijnen schreef:kom nogal eens een keer tegen op forums de zin en onzin van allerlei behandelingen.
Het zou niet wetenschappelijk bewezen zijn
Heb de volgende frase even eruit gehaald.

Bioresantie werkt goed in combinatie met een behandeling die helpt/werkt. Die behandeling helpt en werkt dan overigens net zo goed zonder bioresonantie. Behalve misschien het placebo effect dan.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat placebo's op een of andere manier voor 50% bijdragen aan genezingsproces. de medische wetenschap staat voor een raadsel. Toont aan dat er meer genezend werkt als alleen maar medicatie etc. Ik denk dat we als mens te weinig profiteren van onze eigen genezend krachten

Interessant Henk, placebo-effect kan er nog eens bij komen, maar met het zappen is er toch echt meer aan de hand. Is ook niet onlogisch dat micro-organismen niet tegen de stroom kunnen waar wij als mensen wel tegen kunnen. Heeft natuurlijk te maken met de proporties die dan in een andere verhouding tot elkaar staan.
Wat 12 volt voor ons mensen is, is b.v. 10.000 volt voor een micro-organisme. Zoiets.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Do 30 Mei 2013 19:51

Interessant stukje, Sniper!

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 10 Jul 2013 22:55

Kan iemand mij vertellen wat het mogelijke verband, overeenkomst of verschil is tussen ultrasone energie en bioresonantie/zappers/rifle???

Bij voorbaat dank
:)

savan

Berichtdoor savan » Do 11 Jul 2013 18:48

ik denk dat ze bedoelen ultasoon geluid.

Dat ultrasoon geluid heb je ook in muggen verjagers (van die stopcontact dingen)
en zelfs voor buiten om de ratten te verjagen of ander ongedierte.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 11 Jul 2013 20:03

Hallo Savan,

Bedankt voor je reactie. Mijn vraag heeft te maken met onderstaand topic

viewtopic.php?f=8&t=7650

daarin wordt gesproken over ultrasound energy. Wat ik me dus afvraag is of zappers, rifle machines of bioresonantie op hetzelfde principe berusten.

Wie kan hierover meer vertellen?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 11 Jul 2013 20:43

Hallo Tulipano, Ultrasound / ultrasoon zegt iets over de frequentie van een trilling.
Ik heb hier een sieradenreiniger staan voor mijn persoonlijke doel van het maken van liposomale vitamine c (die makkelijker opgenomen wordt dan gewone vitamine c als die in zo'n sieradenreiniger door de ultrasone trillingen in een vetlaagje wordt opgenomen).
Ik ben er echter nooit toe gekomen om ermee aan de slag te gaan overigens omdat ik niet tegen soja / zonnebloemolie / rauw ei kan: dus valt voor mij deze manier af om vitamine c makkelijker opneembaar te maken.

Maar bijv. een zapper van hulda clark die geeft blokgolven af (dat gaat dan meer om het verloop van een golf, niet de frequentie): dat werkt goed om de bacterien met een hamerslag aan te pakken vanwege de blokvorm van de golf: een golf van een trilling met een normaal verloop is meestal meer een sinusachtige glooigolf.

Ik geloof dat ik het alleen nog maar moeilijker maak voor je:-)

Bioresonantie geeft het exacte tegengeluid tegen de frequentie van een microbe.
Terwijl de zappers meer doen aan electrocutie met die hamerslag-blokgolven.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 11 Jul 2013 21:21

Ik geloof dat ik het alleen nog maar moeilijker maak voor je

:shock:.... Bamboe-oeh-oeh, sorry, maar ik snap er inderdaad steeds minder van :cry:

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 12 Jul 2013 13:53

Excuses Tulipano, maar ik moest me een beetje houden aan de titel van dit draadje. :zwaaien:

Terug naar “Onconventioneel”