Hallo,
Ben me aan het orienteren om te gaan starten met Resveratrol volgens het Buhner Protocol.
Volgens mijn homeopathisch arts moet dit ook in een opbouwschema, de eerste week 3 dd 1 capsule, en dan in week 4, 4 dd 4 capsules.
Maar klopt dat dat zo'n potje met 60 capsules ongeveer 17 euro kost, weten jullie dat?
Als dat zo is, dan wordt het wel een dure aangelegenheid zo.
En als ik het bestel, moet er dan met een creditcard betaald worden, of kan het ook anders?
Nou, ik hoor graag reacties.
groet Ingrid
kruidenprotocol Stephen Buhner
-
-
Re: kruidenprotocol Stephen Buhner
Ook ik heb een vraag over 'wie wat waar' over de 'kruiden van Buhner'.
Ik heb sinds woensdag het boek van Buhner in huis en helemaal doorgelezen. Vooral het eerste hoofdstuk geeft erg veel informatie over de bacterie en zijn aanpassingsvermogen. Indrukwekkend. Ik heb gezocht op drie amerikaanse websites die in het boek genoemd worden, voor de kruiden Stephania tetandra, Polygonum cuspidatum en Andrographis paniculata.
Als je dit leest, Niek, op welke website bestel je en welke vorm (tabletten, poeder of heel kruid) gebruik je zelf? Tabletten zijn nog best prijzig bij langdurig gebruik, alleen hierbij is aangegeven wat het percentage werkzame stof is, bij de bulkverpakkingen niet. Het goedkoopst was naar mijn idee de 1stchineesherbs site, maar hoe gebruik je een pond ruwe (gesneden neem ik aan) of een pond poeder Polygonum Cuspidatum bijvoorbeeld?
Alvast bedankt!
Erica
Ik heb sinds woensdag het boek van Buhner in huis en helemaal doorgelezen. Vooral het eerste hoofdstuk geeft erg veel informatie over de bacterie en zijn aanpassingsvermogen. Indrukwekkend. Ik heb gezocht op drie amerikaanse websites die in het boek genoemd worden, voor de kruiden Stephania tetandra, Polygonum cuspidatum en Andrographis paniculata.
Als je dit leest, Niek, op welke website bestel je en welke vorm (tabletten, poeder of heel kruid) gebruik je zelf? Tabletten zijn nog best prijzig bij langdurig gebruik, alleen hierbij is aangegeven wat het percentage werkzame stof is, bij de bulkverpakkingen niet. Het goedkoopst was naar mijn idee de 1stchineesherbs site, maar hoe gebruik je een pond ruwe (gesneden neem ik aan) of een pond poeder Polygonum Cuspidatum bijvoorbeeld?
Alvast bedankt!
Erica
-
http://www.natuurapotheek.com/index.php ... Itemid=197
Klik op de link voor een overzicht van te gebruiken preparaten voor het Buhner protocol.
Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet niet of deze info bruikbaar is.
Klik op de link voor een overzicht van te gebruiken preparaten voor het Buhner protocol.
Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet niet of deze info bruikbaar is.
-
Hallo
ik bestel mijn kruiden bij iHerb.com; hele goede service, ik heb ze meestal binnen 3 dagen in huis.
Ik betaal inderdaad met een creditcard, weet niet of het ook anders kan.
Ik heb uitvoerig gezocht naar de juiste hoeveelheden en samenstellingen vgls Buhner.
Dit zijn ze met de bijbehorende kosten:
Resveratrol van Source Naturals (polygonum Cuspidatum), 60 tabletten, $10,99
Sarsaparilla root van Nature's Way , 100 capsules, $5,00
Cat's Claw van Now Foods, 250 capsules, $8,36
Andrographis van Nature's Way, 60 caps, $6,25
Op de website van iHerb.com vind je alle precieze informatie.
Ik bleek zelf voor de andrographis allergisch, dat gebeuurt 1 op de 100 keer bij dit kruid vgls buhner.
Dus daar heb ik nog 4 onaangebroken potten van staan ter overname voor halve prijs.
Succes
Jeannette
ik bestel mijn kruiden bij iHerb.com; hele goede service, ik heb ze meestal binnen 3 dagen in huis.
Ik betaal inderdaad met een creditcard, weet niet of het ook anders kan.
Ik heb uitvoerig gezocht naar de juiste hoeveelheden en samenstellingen vgls Buhner.
Dit zijn ze met de bijbehorende kosten:
Resveratrol van Source Naturals (polygonum Cuspidatum), 60 tabletten, $10,99
Sarsaparilla root van Nature's Way , 100 capsules, $5,00
Cat's Claw van Now Foods, 250 capsules, $8,36
Andrographis van Nature's Way, 60 caps, $6,25
Op de website van iHerb.com vind je alle precieze informatie.
Ik bleek zelf voor de andrographis allergisch, dat gebeuurt 1 op de 100 keer bij dit kruid vgls buhner.
Dus daar heb ik nog 4 onaangebroken potten van staan ter overname voor halve prijs.
Succes
Jeannette
-
Jans en Jeanette, dank voor de informatie. De prijzen van iherb vallen wel mee, de prijzen van de natuurapotheek zijn hoger, maar ik zal het zeker allemaal bestuderen.
Heeft er iemand ook van http://www.1stchineesherbs.com of http://www.myvitanet.com gebruik gemaakt? Op de eerste zijn de kruiden in losse vorm te verkrijgen (een pond voor 15-17 dollar) dat scheelt wel enorm, maar ik weet niet zo goed hoe je die zou kunnen gebruiken.
Groeten, Erica
Heeft er iemand ook van http://www.1stchineesherbs.com of http://www.myvitanet.com gebruik gemaakt? Op de eerste zijn de kruiden in losse vorm te verkrijgen (een pond voor 15-17 dollar) dat scheelt wel enorm, maar ik weet niet zo goed hoe je die zou kunnen gebruiken.
Groeten, Erica
-
als 'ervaren' Buhner gebruiken kan ik wellicht wat tips geven:
ik bestelde resveratrol (poyogonum) en catsclaw in bulk poedervorm bij 1st Chinese Herbs. Als je iets niet snapt gewoon vragen, je krijgt een deskundig antwoordt. Aanvankelijk mengde ik dit door een beetje yoghurt (oplossen in water gaat niet) maar recent heb ik gelatine capsules gekocht omdat dat me toch ging tegenstaan. Catsclaw poeder is een soort zaagsel met sigarenkistjes smaak, vies dus (vooral de nasmaak). Catsclaw slik ik nu standaard als gelatine capsule, resveratrol soms als capsule (met extra vitamine C erbij) en soms (als de capsules op zijn, zelf vullen is erg bewerkelijk) door wat yoghurt of beter nog vanillevla (dan proef je het nauwelijks).
Andrographis is een verhaal apart omdat het erg bitter is; ik gebruik de tablets van Planetary Herbals (schijnt hetzelfde te zijn als ander merk dat er op lijkt en wel op de officiele lijst staat) en eigenlijk viel dat mij - na alle waarschuwingen - mee. Als je ze inneemt met wat koffie merk je niets van de bittere nasmaak. Wellicht stap ik nu over op bulk poeder vanwege de kosten, helaas is de bulk poeder van 1st Chinese voorzover ik weet niet helemaal 'goedgekeurd' (niet gestandaardiseerd). Deze tablets bestelde ik eerst bij 1st Chinese, later bij iHerb omdat ze daar een stuk goedkoper waren.
wat betreft afwegen van bulkpoeder: ik heb een digitaal weegschaaltje (0.01 gram nauwkeurig) gekocht daarvoor, maar omdat het maanden duurde voordat ik eindelijk een werkend exemplaar had heb ik me daarvoor beholpen met andere methodes. Een afgestreken theelepeltje van de meeste bulk kruiden is ongeveer 0.5 gram, oftewel ongeveer wat er in een standaard capsule volgens Buhner zit. Over die dosis moet je m.i. niet te moeilijk doen, zolang je maar rustig opbouwt en vervolgens stabiel houdt op de aanbevolen waarde.
Verzendkosten bij 1st Chinese zijn relatief hoog, bij iherb zijn voor kleine bestellingen de verzendkosten veel lager (en ze leveren ook sneller). Als je meer dan 4 pond tegelijk besteld dan schijn je potentieel problemen te krijgen met de douane (ze mogen het dan 1-2 maanden vasthouden), dus dat wordt afgeraden.
De kosten van het bulk poeder zelf zijn laag, soms meer dan 10x goedkoper vergelijken met potjes die je in Nederland koopt (waar de vereiste hoge dosis trouwens ook bijna nergens te krijgen is). Ik ben nog steeds bezig met mijn eerste pond-verpakking polygonum en catsclaw.
ik bestelde resveratrol (poyogonum) en catsclaw in bulk poedervorm bij 1st Chinese Herbs. Als je iets niet snapt gewoon vragen, je krijgt een deskundig antwoordt. Aanvankelijk mengde ik dit door een beetje yoghurt (oplossen in water gaat niet) maar recent heb ik gelatine capsules gekocht omdat dat me toch ging tegenstaan. Catsclaw poeder is een soort zaagsel met sigarenkistjes smaak, vies dus (vooral de nasmaak). Catsclaw slik ik nu standaard als gelatine capsule, resveratrol soms als capsule (met extra vitamine C erbij) en soms (als de capsules op zijn, zelf vullen is erg bewerkelijk) door wat yoghurt of beter nog vanillevla (dan proef je het nauwelijks).
Andrographis is een verhaal apart omdat het erg bitter is; ik gebruik de tablets van Planetary Herbals (schijnt hetzelfde te zijn als ander merk dat er op lijkt en wel op de officiele lijst staat) en eigenlijk viel dat mij - na alle waarschuwingen - mee. Als je ze inneemt met wat koffie merk je niets van de bittere nasmaak. Wellicht stap ik nu over op bulk poeder vanwege de kosten, helaas is de bulk poeder van 1st Chinese voorzover ik weet niet helemaal 'goedgekeurd' (niet gestandaardiseerd). Deze tablets bestelde ik eerst bij 1st Chinese, later bij iHerb omdat ze daar een stuk goedkoper waren.
wat betreft afwegen van bulkpoeder: ik heb een digitaal weegschaaltje (0.01 gram nauwkeurig) gekocht daarvoor, maar omdat het maanden duurde voordat ik eindelijk een werkend exemplaar had heb ik me daarvoor beholpen met andere methodes. Een afgestreken theelepeltje van de meeste bulk kruiden is ongeveer 0.5 gram, oftewel ongeveer wat er in een standaard capsule volgens Buhner zit. Over die dosis moet je m.i. niet te moeilijk doen, zolang je maar rustig opbouwt en vervolgens stabiel houdt op de aanbevolen waarde.
Verzendkosten bij 1st Chinese zijn relatief hoog, bij iherb zijn voor kleine bestellingen de verzendkosten veel lager (en ze leveren ook sneller). Als je meer dan 4 pond tegelijk besteld dan schijn je potentieel problemen te krijgen met de douane (ze mogen het dan 1-2 maanden vasthouden), dus dat wordt afgeraden.
De kosten van het bulk poeder zelf zijn laag, soms meer dan 10x goedkoper vergelijken met potjes die je in Nederland koopt (waar de vereiste hoge dosis trouwens ook bijna nergens te krijgen is). Ik ben nog steeds bezig met mijn eerste pond-verpakking polygonum en catsclaw.
-
jbunnik schreef:Resveratrol van Source Naturals (polygonum Cuspidatum), 60 tabletten, $10,99
heb ik aanvankelijk ook gebruikt (die met de 'drop' smaak?) maar net als veel anderen kreeg ik last van mijn darmen daardoor. Niks ernstigs, maar gewoon flink wat geborrel enzo. Blijkbaar ligt dat aan één van de vulstoffen die ze sinds najaar 2007 gebruiken. Was mede een reden om dan maar op bulk poeder over te stappen, dan heb je gewoon de pure plant en verder niks.
-
Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden. Ik zal me er eens goed in gaan verdiepen.
Volgens de arts zou ik voorlopig eerst kunnen beginnen met resveratrol.
Ik weet niet of ik dan die andere kruiden ook nog erbij nodig zal hebben.
Maar de prijs van Resveratrol blijft me toch nog dwars zitten, zeker als je op de duur aan 16 capsules per dag zit. En als de bulkvorm inderdaad zoveel goedkoper is, dan scheelt dat wel, alhoewel ik niet weet of alles in bulkvorm te koop is, ik zou deze vorm moeten nemen:
SN1011 Resveratrols
Standardized 10mg - 500mg Hu Zhang
Bushy Knotweed Rhizome
Maar ja, als ik zo lees dan hebben veel mensen er baat bij.
groetjes
Ingrid
Volgens de arts zou ik voorlopig eerst kunnen beginnen met resveratrol.
Ik weet niet of ik dan die andere kruiden ook nog erbij nodig zal hebben.
Maar de prijs van Resveratrol blijft me toch nog dwars zitten, zeker als je op de duur aan 16 capsules per dag zit. En als de bulkvorm inderdaad zoveel goedkoper is, dan scheelt dat wel, alhoewel ik niet weet of alles in bulkvorm te koop is, ik zou deze vorm moeten nemen:
SN1011 Resveratrols
Bushy Knotweed Rhizome
Maar ja, als ik zo lees dan hebben veel mensen er baat bij.
groetjes
Ingrid
-
Ing schreef:En als de bulkvorm inderdaad zoveel goedkoper is, dan scheelt dat wel, alhoewel ik niet weet of alles in bulkvorm te koop is, ik zou deze vorm moeten nemen:
SN1011 Resveratrols
Bushy Knotweed Rhizome
ik gebruik de bulk vorm (25779P bij 1st Chinese, http://www.1stchineseherbs.com/lyme_disease.html)
Resultaat uitstekend en bijwerkingen nihil, wat ik van de meeste andere zaken die ik de afgelopen jaren geprobeerd heb niet kan zeggen.
Voor $16-17 (afgezien van verzendkosten) koop je 450 gram bulk poeder of 30 gram in de vorm van tablets; het prijsverschil is enorm en gezien de grote hoeveelheid die je uiteindelijk nodig hebt (8-12 maanden met vele capsules per dag) iets om rekening mee te houden. Als je het zelf in capsules doet komt er nog ongeveer 1 dollarcent bij per 500 mg capsule, maar het blijft veel goedkoper (zelf vullen kost wel heel veel tijd). Maar er valt wat voor te zeggen om eerst te starten met een kleine hoeveelheid tablets/capsules.
Andere tip: de capsule fillers (Cap'n Quick machientje etc.) werken bij polygonum bulk poeder niet goed, zodra je de inhoud probeert aan te stampen stuift het meeste er weer uit. Dus ik vul ze nu maar weer handmatig, goed voor een verregende middag als je niks te doen hebt.
-
Niek,
Ten eerste, hartstikke bedankt voor je uitleg.
Weet jij of dit vergelijkbaar is met de andere Resveratril? Want als ik zo lees op de site zijn er veel soorten.
Als ik het ga proberen, dan denk ik toch dat ik geen capsules ga vullen, heb daar toch geen geduld voor, zelfs niet op een verregende middag
Maar innemen kan toch ook met yoghurt of vla?
Vind het wel heel erg fijn voor je dat jij er zoveel baat bij hebt, na dat veel te lange ziekzijn, hoop dat het zo blijft.
Ten eerste, hartstikke bedankt voor je uitleg.
Niek schreef:ik gebruik de bulk vorm (25779P bij 1st Chinese, http://www.1stchineseherbs.com/lyme_disease.html)
Weet jij of dit vergelijkbaar is met de andere Resveratril? Want als ik zo lees op de site zijn er veel soorten.
Als ik het ga proberen, dan denk ik toch dat ik geen capsules ga vullen, heb daar toch geen geduld voor, zelfs niet op een verregende middag

Maar innemen kan toch ook met yoghurt of vla?
Vind het wel heel erg fijn voor je dat jij er zoveel baat bij hebt, na dat veel te lange ziekzijn, hoop dat het zo blijft.