erica schreef:Of de hoeveelheid werkzame stof in andrographis nu hetzelfde is blijft nog even een vraag voor mij (ik zal eens een mailtje naar iherb sturen, wie weet levert het wat op). Dan zou ik inderdaad de hoeveelheden van 't core protocol aan kunnen houden, en dat is zo'n beetje de helft minder.
volgens mij moet je gewoon de standaard geadviseerde dosis aanhouden, dat hoor ik van andere gebruikers ook (yahoo groep etc.). Het varieert per batch, maar de gevoeligheid van mensen (en van hun borrelia's?) varieert ook. Dus het blijft een kwestie van 'luisteren naar je lichaam'; er zijn mensen die niet verder komen dan 4x 1 andrographis cap per dag! Als je van 4x4 helemaal geen last hebt en denkt dat je nog wel een extra boost kunt gebruiken dan zou je wellicht tijdelijk wat hoger kunnen gaan, maar ik zou dat zelf niet doen.
erica schreef:Tja, dat van die 'active gall bladder disease' staat op bladzijde 89, bovenaan. Heb je nu nog steeds galstenen, na de ceftriaxon? Die raak je dus niet zomaar kwijt begrijp ik? Mooi om te horen dat dat dan geen problemen oplevert met o.a. andrographis, da's alweer een zorg minder.
die galstenen komen vrijwel zeker door de ceftriaxon, ik had vlak na de kuur iets wat achteraf gezien een galstenen aanval moet zijn geweest. Ik heb trouwens een tweelingbroer zonder galstenen (goede controle ...). Artsen adviseren om ze te laten weghalen als je er last van hebt (= regelmatige aanvallen) maar dat is bij mij niet het geval. Ik heb sinds ik (opnieuw) met andro begonnen ben wel af en toe wat steken onderaan de ribben; dat
zou met galstenen te maken kunnen hebben maar verder lijkt het erop dat ze zich rustig houden. Ik heb veel gelezen over operaties om die galstenen te verwijderen maar het lijkt me niet slim. Zeker 20% van de patienten meldt na een operatie nog steeds dezelfde (zeer pijnlijke) aanvallen, bovendien kun je vergelijkbare stenen ook in je lever krijgen (ook door de ceftriaxon) en daar zijn ze niet simpel uit te halen. Er is een 'natuurlijke' methode om de stenen er uit te spoelen maar na veel lezen leek het mij dat dat nep is (weet niet zeker). Tenslotte las ik dat een kopje koffie goed is om de galstenen zacht te houden, dus zo kan ik rechtvaardigen dat ik als lymie toch redelijk wat koffie drink, al met al mooi compromis
erica schreef:Wat de kriebel betreft, ik voel al kriebel vanaf dag 2 of 3 sinds de rode vlek. 't stopte toch echt met de andrographis. 't Is volgens Buhner een anti-spirocheet, maar ja wat dat nu precies inhoudt - van AB weten we hoe het werkt!
van AB weten we vaak ook niet goed hoe het werkt hoor, zeker bij spirocheten
misschien heb je wel gelijk, het lijkt erop dat andrographis iets doet met het tubuline wat o.a. in de Bb zweepstaarten zit (en in nog allerlei andere wormachtige/zweperige parasieten) dus misschien worden ze er wel erg rustig van (maar doodgaan zie ik niet vlug gebeuren). Hoog tijd dat onderzoekers dit eens gaan uitzoeken, allemaal zeer interessante materie
erica schreef:Verder gebruik ik het protocol voor bindweefsel vrij nauwkeurig, bijna elke dag de hele mikmak aan vit C, vit E, silicium, glucosamine, zink/koper, alpha liponzuur, selenium en vit B complex. Alleen de DHEA en de pregnenolone ben ik nog niet aan toe gekomen/kunnen vinden.
ik heb al diverse zaken geprobeerd maar nog zonder effect; ik ga nu (na wat overleg met Terstegge en nogmaals Buhner napluizen) opnieuw in de aanval met hulp van MSM/glucosamine, zinkpicolinaat, selenium en B12 sublingual. Als dat niet helpt doe ik de pregnenolon erbij maar die bewaar ik tot het laatst.

had jij toevallig een goede bron voor zinkpicolinaat met koper? ik had dat al opgegeven en gok erop dat je onmogelijk een koper tekort kunt krijgen, maar wie weet ...