erica schreef:ik heb eens opgezocht wat ivermectine doet, maar dat is een worm-doder. Zou dat ook bij Lyme kunnen helpen, of bedoelde je dat niet? Die borrelia is bijna een worm...
officieel is het een ontwormingsmiddel, maar het werkt tegen véél meer, zoek maar eens verder. Wordt gebruikt tegen diverse (tropische) parasitaire ziektes (ik dacht o.a. microfilaria en bepaalde malaria-achtige parasieten). Zelfs zo effectief dat fabrikant Merck een enorme partij gratis geleverd heeft voor één of andere hulpprogramma van de WHO (als ik mij niet vergis) in de Derde Wereld.
Borrelia heeft inderdaad wormachtige eigenschappen en mijn vermoeden is dus dat ivermectine, net als andrographis, aangrijpt op bepaalde komponenten die met het wormachtige karakter te maken hebben. Dus bijv. de eiwitten die te maken hebben met de wormachtige struktuur en manier van voortbewegen, die eiwitten komen zowel bij simpele als meer geavanceerde organismen voor (bijv. de flagellen van Bb) en zijn blijkbaar in de evolutie relatief weinig veranderd.
erica schreef:en dat Buhner denkt dat Japanese Knotweet de belangrijkste komponent is)
Waarom denkt Buhner dat? Ik heb het boek nog eens nagelezen, 9 bladzijden over de werking van polygonum c. uit andere scientific literature, pfff.
kijk maar eens op pubmed, zoeken naar resveratrol (plus enige variaties daarvan), krijg je meer dan 2000 hits; sukses met lezen
erica schreef:Naast alle lichaamsondersteunende functies bij doorbloeding en aanleg van bloedvaten e.d. (ongelovelijk eigenlijk) staat op p.109 'Part of its action as an antibacterial comes from inhibiting bacterial DNA primase'. Heeft iemand enig idee wat 'primase' is?
een DNA primase (prima = eerste) is een eiwit dat betrokken is bij het starten van de DNA replicatie. Als je dat hindert dan kan er geen celdeling etc. meer plaatsvinden en op termijn is dat dus bactericide.
erica schreef:By the way nog een tip: ik los de polygonum en stephania nu op met koude chocolademelk, gewoon een pak uit de supermarkt. 't Proberen waard want de chocola blijft de boventoon voeren!
die ga ik zeker eens proberen, ik had al eens gemerkt dat hopjesvla ook prima kombineert maar normaal gebruik ik dat zelden.