Jammer genoeg vind ik chocolademelk niet lekker.
Na wat uitproberen heb ik ontdekt dat het goed te drinken is als ik de Resveratrol oplos in een beetje vruchtensap.
Is er trouwens bij jullie bekend of dat Resveratrol diarree zou kunnen veroorzaken? Ik heb de laatste tijd wel wat darmklachten gekregen, maar voel me er niet ziek bij.
groet
Ingrid
kruidenprotocol Stephen Buhner
-
-
Re: kruidenprotocol Stephen Buhner
Hoi allemaal!
Ik volg deze discussielijn op de voet. Heb zelf misschien helemaal geen Lyme, maar word nu door Dr. Terstegge behandeld voor allerlei andere klachten. Sinds kort slik ik Salvestrol (=Resveratrol) van Vitals, op haar aanraden. Maar ik heb ook meer darmklachten, de laatste tijd, ik weet niet precies vanaf wanneer. Ik ben wel benieuwd of anderen dat als reactie op de Resveratrol hebben, want dat zou het kunnen verklaren.
Groet,
Corien
Ik volg deze discussielijn op de voet. Heb zelf misschien helemaal geen Lyme, maar word nu door Dr. Terstegge behandeld voor allerlei andere klachten. Sinds kort slik ik Salvestrol (=Resveratrol) van Vitals, op haar aanraden. Maar ik heb ook meer darmklachten, de laatste tijd, ik weet niet precies vanaf wanneer. Ik ben wel benieuwd of anderen dat als reactie op de Resveratrol hebben, want dat zou het kunnen verklaren.
Groet,
Corien
-
Ing schreef:Is er trouwens bij jullie bekend of dat Resveratrol diarree zou kunnen veroorzaken? Ik heb de laatste tijd wel wat darmklachten gekregen, maar voel me er niet ziek bij.
bekend effect van de tabletjes van source naturals etc, schijnt te maken te hebben met de gom die er sinds vorig jaar in zit (ruikt ook naar drop daardoor!). Misschien geldt dit ook voor andere merken.
Van het pure japanese knotweed poeder heb ik het nog nooit gehoord; misschien zou het zo'n effect kunnen hebben als je een bepaalde darmparasiet hebt (want resveratrol heeft wel een beperkte anti-bacteriele werking).
-
jbunnik schreef:Ik ben 2 weken geleden begonnen met de kruidenkuur van Stephen Buhner van het boek " Healing Lyme". Ik heb al 2,5 jaar Lyme en ben erg ziek. Langdurige antibiotica heeft niet gewerkt, evenals bioresonantie en andere benaderingen geen verbetering brachten. Ik zou mijn ervaringen graag delen met anderen die met deze kruiden bezig zijn.
Jeannette
Hallo Jbunnik
Ik ben benieuwd hoe het je nu vergaat na een jaar. Ik hoop dat je wat aan deze therapie hebt?
Groet
Henk
-
Niek schreef:Van het pure japanese knotweed poeder heb ik het nog nooit gehoord; misschien zou het zo'n effect kunnen hebben als je een bepaalde darmparasiet hebt (want resveratrol heeft wel een beperkte anti-bacteriele werking).
Dat zou kunnen Niek, dat ik een darmparasiet heb. Dr. Terstegge had dit ook al geopperd. Ik zal het eens laten onderzoeken.
Bedankt voor je tip.
-
Hallo medekruidengebruikers en andere geinteresseerden
Nu na een jaar kruidenprotocol is mijn gezondheid enorm verbeterd.
Een grote reeks fysieke klachten is verdwenen of sterk verminderd.
Mijn grootste probleem nu nog is spierzwakte en vermoeidheid.
Ik ben Stephen Buhner dus heel dankbaar.
vriendelijke groet
Jeannette
Nu na een jaar kruidenprotocol is mijn gezondheid enorm verbeterd.
Een grote reeks fysieke klachten is verdwenen of sterk verminderd.
Mijn grootste probleem nu nog is spierzwakte en vermoeidheid.
Ik ben Stephen Buhner dus heel dankbaar.
vriendelijke groet
Jeannette
-
proficiat Jeanette, en bedankt voor de melding!
stemt overeen met mijn ervaring: grote verbetering (vooral in de eerste weken bij mij), maar nog niet van alle problemen af. De resterende problemen lijken overwegend 'restklachten' en geen aktieve lyme. En ik heb er nu ruim een half jaar op zitten, dus wellicht zit er nog wat verdere verbetering in.
stemt overeen met mijn ervaring: grote verbetering (vooral in de eerste weken bij mij), maar nog niet van alle problemen af. De resterende problemen lijken overwegend 'restklachten' en geen aktieve lyme. En ik heb er nu ruim een half jaar op zitten, dus wellicht zit er nog wat verdere verbetering in.
-
hallo Jeannette en Niek,
Wat goed te horen dat het zo goed aanslaat bij jullie. Hoop dat het zo blijft en alleen maar nog meer verbetering mag geven.
Zelf gebruik ik alleen de Resveratrol van het protocol, omdat ik ook Samento en homeopathische korrels (o.a. Ledum)neem, maar ik kan niet goed tegen de Resveratrol ivm darmklachten, en gebruik een lage dosis hiervan.
Maar ik voel me over het algemeen ook veel beter, of het nou door de homeopathie of de Resveratrol komt, weet ik niet echt.
groetjes
Ingrid
Wat goed te horen dat het zo goed aanslaat bij jullie. Hoop dat het zo blijft en alleen maar nog meer verbetering mag geven.
Zelf gebruik ik alleen de Resveratrol van het protocol, omdat ik ook Samento en homeopathische korrels (o.a. Ledum)neem, maar ik kan niet goed tegen de Resveratrol ivm darmklachten, en gebruik een lage dosis hiervan.
Maar ik voel me over het algemeen ook veel beter, of het nou door de homeopathie of de Resveratrol komt, weet ik niet echt.
groetjes
Ingrid
-
Op de lymewerkgroep van natuurartsen was men eensgezind van mening dat zoethout en groene thee de kruidenmiddeltjes zijn bij de ziekte van lyme.
-
Piet5 schreef:Op de lymewerkgroep van natuurartsen was men eensgezind van mening dat zoethout en groene thee de kruidenmiddeltjes zijn bij de ziekte van lyme.
Heb je daar meer informatie over?
Ik gebruik deze combinatie al langer en heb er weinig onderbouwing van gezien.