kruidenprotocol Stephen Buhner

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Niek

Re: kruidenprotocol Stephen Buhner

Berichtdoor Niek » Ma 20 Okt 2008 17:21

Piet5 schreef:Op de lymewerkgroep van natuurartsen was men eensgezind van mening dat zoethout en groene thee de kruidenmiddeltjes zijn bij de ziekte van lyme.

lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat je daarmee van lyme afkomt; dat het een beetje helpt via ontgifting etc. is denkbaar, net als bij vele andere middelen. Alleen van rooibos thee lees ik i.v.m. lyme wat meer gunstige ervaringen en op basis van de 'chemie' is dat enigszins voorstelbaar; maar ook daarmee krijg je Bb echt niet weg.

YolandeB

Berichtdoor YolandeB » Vr 24 Okt 2008 19:33

Hoi,
Probeer eens probiotica te gebruiken bij AB en mariadistelcapsules voor ondersteuning van de lever.
Trouwens als je je lever zwaar belast is alcoholgebruik uit den boze!
Om een detox kuur te doen voor de lever is ook geen gek idee. "bodydetox1" van Mattisson is een kuur van 1 a 2 maanden 1 capsule per dag.

Sterkte
groetjes Yolande

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 17 Apr 2009 4:13

Hoi Niek,

hoe is het met jou nu?
Ik ben benieuwd hoe het buhner protocol bij jou tot nu toe heeft uitgepakt.
Hoelang zit je nu op die kuur?

Ik doe de kuur sinds november.
En ik voel me er op het moment een beetje onzeker bij.
Ik ken iemand die ermee begon en die was vanaf punt nul een heel stuk beter af met die kruiden dan zonder.
Haar klachten verdwenen ook echt.
Maar de mijne zijn feitelijk verergerd.
Dat zou evengoed ook een goed teken kunnen zijn volgens de theorie, maar ja.

Groetjes,
Dorien

Juul

Berichtdoor Juul » Za 14 Nov 2009 23:15

-
Laatst gewijzigd door Juul op Zo 28 Sep 2014 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard

Berichtdoor Gerard » Zo 15 Nov 2009 22:06

Juul schreef:k ben ook wel benieuwd of dit protocol bij jullie voor verbetering heeft gezorgd?

Ik heb het core-protocol voor een paar maanden geprobeerd. Andrographis,polygonum en Cat's Claw,aangevuld met astragalus. De hele hoge doseringen van 3xd,4 capsules kon ik niet verdragen.
Bij mij deed het nog niet veel, maar ik was van plan om het toch een aantal maanden vol te houden.

Nu las ik vorige week hier op het forum (post vonneke) dat Buhner andrographis (daarvoor nog nr. 1 in het protocol) niet meer zo belangrijk vond, hij twijfelde aan de werking. Dit moest vervangen worden door Eleutherococcus (Siberische gingseng).
Hierdoor krijg ik de indruk dat hij het allemaal ook niet meer weet.
Op YAhoo is een forum te vinden waar mensen die het protocol gebruiken hun ervaringen uitwisselen.
Er zijn mensen die er baat bij hebben, maar zoals hier op het forum blijkt,geldt dat ook voor bioresonantie.
Mijn mening is dat als bij iemand alleen door de VEGA-test Lyme is aangetoond en vervolgens door bioresonantie weer helemaal de oude wordt, de kans groot is dat er dan sprake is van het placebo-effect.
Dat er bij gebruik van medicatie (of een behandeling,protocol) altijd sprake is van een bepaald % placebo,is een feit (20-40%).

Hier op het forum is een draad over het Buhner-protocol, maar daar worden geen positieve resultaten gemeld.

Morgen heb ik weer contact met mij "Lyme-arts" (bij jou wel bekend), en ga ik overleggen of hij bereid is weer een AB-behandeling te gaan starten.

Heb je trouwens het boek van Buhner, "Healing Lyme" al gelezen ?
Als je van plan bent dit protocol te gaan starten, kan ik je wel informatie geven waar je deze kruiden in de juiste doseringen,volgens het protocol,kunt krijgen.

Juul

Berichtdoor Juul » Zo 15 Nov 2009 23:36

-

ogee Open

Berichtdoor ogee Open » Ma 16 Nov 2009 13:17

Waarom niet alle drie tegelijk?
Het verhoogd de kans op raak schieten.

Juul

Berichtdoor Juul » Ma 16 Nov 2009 13:53

-

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 2 Nov 2010 23:19

Hallo, ik heb dit protocol gedaan driekwart jaar lang.
Mijn ervaring ermee was: dat mijn klachten verergerden.
Maar zoals ik hierboven al schreef en nu denk: dat is/was ook een goed teken.
De reden dat ik er niet mee door gegaan ben:
ik zat die pillen zelf te draaien, ik hou op zich wel van doe het zelven, maar ik werd het op een gegeven moment spuugzat met mijn wattenhoofd.
Plus eigenlijk had ik liever dit soort dingen onder begeleiding gebruikt, omdat er toch wel iets bij komt kijken
van kennis en kunde om deze middelen voor te schrijven: ondanks dat het boek wel goede aanknopingspunten geeft.
Alles bestellen via de natuurapotheek of waar dan ook dat vond ik persoonlijk wel erg prijzig, al heb ik dat in het begin wel gedaan.
Ik liet op een gegeven moment uitzoeken welke kruiden goed voor mij waren en welke niet: bleek vooral de andrographis niet goed voor mij te zijn.
Dat is wat ik bedoel: zo´n protocol dat is allemaal wel leuk, maar het moet eigenlijk afgestemd worden op de mens die de kruiden tot zich neemt.
En in de tussentijd ging ik ook een andere therapie doen en ik verwachtte daar toen vooral mijn heil van.
Niet dat dat helemaal uitgekomen is, of althans: mijn geduld was daar na een jaar ook weer op.
Na Buhner ben ik een half jaar overgestapt op samento/cumanda weer: hield dat een half jaar vol en daarna een half jaar geen kruiden (maar wel een andere therapie) en nu tellen we nu en nu doe ik: het verlichte zoutprotocol ( 6 gram ongeraffineerd zout per dag - theelepel : het zout neem ik nu vooral vanwege de mineralen die erin zitten), wat supplementen en een vorm van frequentietherapie. Ik ontgift mild met voetenbadjes. Meer ontgiften dan dit kan ik niet. Ga ik bijv de sauna in, wat ik wel lekker vind omdat ik mezelf zeker met dit koudere weer moeilijk warm houd, dan ga ik compleet onderuit.
Ik merk dat ik hard een begeleider nodig heb die de behandeling goed op me afstemt en mindert als ik ff niet meer kan of op acute klachten kan inspelen.
Dat miste ik met de manier zoals ik het buhnerprotocol heb gebruikt.

Pillen zelf draaien en al die kruiden helemaal over laten komen uit de VS en dan ook nog soms vet importbelasting betalen en mijn kruiden nog langer kwijt zijn dan het opsturen al duurt omdat mijn kruiden ergens bij de douane achtergebleven waren.
Overigens heeft mijns inziens die andere therapie (na het buhnerprotocol) niet zo goed gewerkt en de buhner kruiden juist wel aan de gewrichtsklachten etc te merken: die verergerden en hoe lullig ook: ik interpreteer het toch weer als een goed teken.
Maar je moet toch sterk in je schoenen staan voor dit soort therapieen in je eentje.

Maar als je zonder durft te herxen of als je buhner onder begeleiding kunt slikken: aanrader.

Veel sterkte!!!

Groetjes,
Dorien

marcv

Berichtdoor marcv » Zo 7 Nov 2010 13:36

Ik volg het Buhner protocol sinds een maand of 4, ik gebruik ik samen met antibiotica. De lezenswaardige posts van Niek eerder in dit topic overtuigden me om er aan te gaan beginnen (volgens mij is die Niek dezelfde als biochemicus Niek Haak, die dat fantastische artikel in de Lyme-bode schreef: "Antibiotica en Esperanto")

sinds een paar weken zit ik op de maximale dosis van:
-Sarsaparilla/Smilax
-Stephania
-Cat's Claw

En ook:
-Eleuthero/Siberische Ginseng
-red root (tegen Bartonella)
-boneset tea (tegen Bartonella) weinig, anders krijg ik hartkloppingen
-Huperzine A en Vinpocetine (tegen neuro-klachten)

Andere kruiden (niet-Buhner protocol):
-Houttuynia
-Olijfblad

Ik verdraag geen Japanese Knotweed, Andrographis ga ik nog proberen toe te voegen, is in bestelling.
==============
Vooral de vooruitgang in m'n energienivo sinds ik de kruiden aan m'n AB-protocol heb toegevoegd is opmerkelijk; ik ging al vooruit m.b.v. AB, maar sinds de kruiden gaat het sneller.

Het boek van Buhner vind ik erg goed, de post van Bamboe hierboven legt wel de vinger op een zwakke plek:
Als je het boek leest, krijg je een soort vaststaand recept voor je behandeling, welke kruiden, ophogen per week etc. Als je de antwoorden van Buhner op vragen van gebruikers op planetthrive.com leest wordt duidelijk dat je het veel flexibeler moet zien: voorzichtig dosis verhogen; niet met alle kruiden tegelijk; kruiden die je niet verdraagt niet nemen, combineren met heel andere kruiden is ook een optie etc.

Vooral erg goed opletten hoe je lichaam reageert, en dan steeds wat je doet daar aan aanpassen, i.p.v. koppig Buhner's voorschriften volgen.
Ik begin dat steeds beter te leren, best een interessant proces ook, waarbij je nog meer leert dat je zelf verantwoordelijk bent voor je gezondheid. Het kan zeker handig zijn daar een capabele begeleider bij te hebben, maar ook zonder is het prima te doen, de echte giftigheid van de kruiden is bijzonder laag. Buhner houdt ook niet van risico nemen: de reden dat Andrographis uit het core-protocol gehaald is is de melding van een paar gebruikers die allergische reacties hadden; anderen reageren er juist bijzonder goed op.

Zelf capsules vullen: nog nooit gedaan, lijkt me ongelooflijk veel gedoe. Ik gebruik een maatschepje dat afgestreken ongeveer 1 capsule is, doe van alle kruiden wat schepjes in een glas, beetje water erbij, papje maken, meer water, roeren opdrinken. smaakt vooral, euh, gezond. :lol:

Het voordeel van een maatschepje is ook dat je makkelijk lager doseren kan, bijv. bij uitproberen van nieuwe kruiden. Ik neem dan eerst een half schepje of zelfs minder. En bij het ophogen van de dosis is het handig: niet van 1 naar 2 capsules, maar van 1 naar 1+een beetje, dan 1+1/2 etc.

Voor ik een nieuw kruid toevoeg lees ik alles wat ik vinden kan erover, bijwerkingen, werkingen etc. vooral op http://planetthrive.com/category/experts/buhner/ ,
http://flash.lymenet.org/ en
http://health.groups.yahoo.com/group/Lyme_Aid_Buhner/messages
Als ik dan na eindeloos surfen iets vind dat me echt interessant lijkt om zelf te proberen, en het blijkt een enorm positief effect te hebben, zoals pas met olijfblad, is het dus erg de moeite waard.

De aanschaf kan wel een beetje stress opleveren, zoals Dorien schrijft. Ik koop zoveel mogelijk bij het kruidenpakhuis.nl . Die heeft alleen niet alles, de rest koop ik in de VS, maar laat me niet meer dan 3 pond te gelijk opsturen, in mijn ervaring is de kans op douane problemen dan heel klein. En op tijd van te voren bestellen, desnoods bij 2 leveranciers, het komt toch wel op. alles bij elkaar vallen de kosten best mee, paar tientjes per maand.

marc

Terug naar “Onconventioneel”