Dank je Karin.
Vraagje nog: je zei eerder dat je zo positief bent over het gebruik van kaardebol.
Kun je vertellen wat je zo positief maakt in relatie tot je (neem ik aan dat je die had/hebt) klachten?
dank alvast!
Teasel / kaardebol extraxt
-
Re: Teasel / kaardebol extraxt
Karinxx schreef:Van de mariadistel neem je de zaden. Wel wat lastig te verzamelen, maar als het je is gelukt, neem je gewoon een paar zaden en kauw je er goed op. De geneeskracht zit in de schil van het zaad.
Je kan de zaden ook kopen.(al vind ik zelf verzamelen wel stoerder). Ik heb ze gemalen, gaat vrij makkelijk met bijv. staafmixer. Het is overigens best mogelijk dat er op kauwen een effectievere inname methode is; door de inwerking van speeksel, en opname door mondslijmvlies worden sommige stoffen beter opgenomen dan bij gelijk doorslikken.
Stephen Buhner raadt trouwens aan om bij echt duidelijke leverproblemen gestandaardiseerd extract te gebruiken; http://gaianstudies.org/ErrorCorrections.html waarschijnlijk is dat omdat in de onbewerkte zaden de werkzame bestanddelen per plant erg kunnen verschillen.
Over tincturen innemen: ik zou tincturen niet eerst in echt heet water doen: je hebt een flinke kans op het verlies van werkzame stoffen. Als je de alcohol kwijt wilt raken kan je het beter in lauw water doen of eerst zonder water even laten staan in een wijd glas, en dan pas water er bij doen.
Overigens gaat het om heel weinig alcohol; in mijn geval, met een aantal tincturen, per dag om zo'n 10 a 20 ml., ongeveer een halve borrel, verdeeld over 4 porties. Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten, dus de beter smakende tincturen (eleuthero gemaakt met rum mmmm) neem ik puur in.

Maar sommige lymepatienten zijn bijna allergisch voor alcohol, dus dit is niet voor iedereen een goed idee.
-
bamboe schreef:Dank je Karin.
Vraagje nog: je zei eerder dat je zo positief bent over het gebruik van kaardebol.
Kun je vertellen wat je zo positief maakt in relatie tot je (neem ik aan dat je die had/hebt) klachten?
dank alvast!
Beste Bamboe,
Sinds ik de kaardeboltinctuur heb genomen, kan ik langzamerhand veel meer aan. Vorig jaar om deze tijd kon ik echt bijna niets, zelfs mijn huishouden ging eigenlijk nauwelijks meer. Nu werk ik weer een aantal dagen, ik wandel weer met de hond, langer dan een uur achtereen en er zijn dagen dat ik me ronduit energiek voel. Het is nog wel wat kwetsbaar, ik ben eerder oververmoeid dan vroeger, heb gewoon minder buffer. En vooral mijn innerlijke energie lijkt toegenomen, ik lijk minder vermoeid in mijn geest.
Ook merk ik bijvoorbeeld dat ik minder gevoelig ben voor alcohol, ik kan nu best af en toe twee of drie glaasjes drinken zonder er last van te hebben. Vorig jaar had ik al last van één drankje. Dat is voor mij verder niet zo belangrijk, ik drink heel weinig, maar ik vind het wel een mooie graadmeter.
-
Sinds 2 maanden gebruik ik Kaardebol-tinctuur, in de hoop dat het iets tegen lichte artritis-achtige klachten in m'n knieën zou doen. De eerste 2 dagen werd ik er een beetje beroerd van, daarna niet meer, dit in tegenstelling met een eerste poging anderhalf jaar geleden toen ik er hondsberoerd van werd. Langzaam opgebouwd naar 3x 20 druppels.
Inderdaad is de pijn in m'n knieën verdwenen. Omdat ik de laatste paar maanden enorm veel veranderd heb qua zowel kruiden als antibiotica, en m'n algehele conditie flink vooruit is gegaan, is het niet met zekerheid te zeggen of de verbetering aan de kaardebol-tinctuur te danken is; het is wel het enige wat ik nieuw ben gaan nemen dat specifiek tegen artritis zou moeten helpen.
Inderdaad is de pijn in m'n knieën verdwenen. Omdat ik de laatste paar maanden enorm veel veranderd heb qua zowel kruiden als antibiotica, en m'n algehele conditie flink vooruit is gegaan, is het niet met zekerheid te zeggen of de verbetering aan de kaardebol-tinctuur te danken is; het is wel het enige wat ik nieuw ben gaan nemen dat specifiek tegen artritis zou moeten helpen.
-
Ik ontdekte 2 weken terug een EM op mijn been.
Ik ben gelijk AB gaan gebruiken (heb nu 12 van de 14 dagen erop zitten) en daarnaast Kaardebol en ZeoSac.
De verschijnselen die ik ondervind:
Plotseling opkomende extreme vermoeidheid
1 dag veel last gehad van buikkramp (Kuzu hielp hierbij wel)
Eerste paar dagen last gehad van hoofdpijn.
Weet iemand hoelang de EM gewoonlijk zichtbaar blijft?
Als de AB zijn werk goed gedaan zou hebben zou die EM toch al weg moeten zijn?
Ik ben gelijk AB gaan gebruiken (heb nu 12 van de 14 dagen erop zitten) en daarnaast Kaardebol en ZeoSac.
De verschijnselen die ik ondervind:
Plotseling opkomende extreme vermoeidheid
1 dag veel last gehad van buikkramp (Kuzu hielp hierbij wel)
Eerste paar dagen last gehad van hoofdpijn.
Weet iemand hoelang de EM gewoonlijk zichtbaar blijft?
Als de AB zijn werk goed gedaan zou hebben zou die EM toch al weg moeten zijn?
-
Hoi Dao, een EM en hoe lang die zichtbaar blijft: daar is volgens mij geen gouden regel.
Je kunt denk ik wel stellen dat als de em er nog zit dat de lyme er dan nog zit en de ab onvoldoende zijn werk heeft gedaan/kunnen doen (te kort/te lage dosering/ verkeerde ab?).
Echter als de EM weg is, dan is het GEEN ENKELE garantie dat de infectie weg is.
De EM is een graadmeter voor dat je lichaam antistoffen aanmaakt tegen de lyme.
Als je ab gebruikt, zal je lichaam misschien minder antistoffen aanmaken omdat de ab de infectie aanpakt.
Als je in google lymemed en schema intikt dan krijg je een link naar een schema met richtlijnen waaronder die van de internationale lymevereniging voor duur, dosis en type ab tov de richtlijnen die in NL door een gewone arts worden gehanteerd: de cbo-richtlijnen.
Mogelijk willen artsen je niet helpen met verlengde kuren, dan kun je contact opnemen met de www.lymevereniging.nl voor aanvullende info over artsen die je wel zouden willen/kunnen helpen.
Of op www.abng.nl abng2000 en dan lymebehandelaars klikken: daar staan een aantal artsen: vraag de artsen eerst of ze volgens de ilads-richtlijnen behandelen voor je een afspraak maakt.
sterkte!
Je kunt denk ik wel stellen dat als de em er nog zit dat de lyme er dan nog zit en de ab onvoldoende zijn werk heeft gedaan/kunnen doen (te kort/te lage dosering/ verkeerde ab?).
Echter als de EM weg is, dan is het GEEN ENKELE garantie dat de infectie weg is.
De EM is een graadmeter voor dat je lichaam antistoffen aanmaakt tegen de lyme.
Als je ab gebruikt, zal je lichaam misschien minder antistoffen aanmaken omdat de ab de infectie aanpakt.
Als je in google lymemed en schema intikt dan krijg je een link naar een schema met richtlijnen waaronder die van de internationale lymevereniging voor duur, dosis en type ab tov de richtlijnen die in NL door een gewone arts worden gehanteerd: de cbo-richtlijnen.
Mogelijk willen artsen je niet helpen met verlengde kuren, dan kun je contact opnemen met de www.lymevereniging.nl voor aanvullende info over artsen die je wel zouden willen/kunnen helpen.
Of op www.abng.nl abng2000 en dan lymebehandelaars klikken: daar staan een aantal artsen: vraag de artsen eerst of ze volgens de ilads-richtlijnen behandelen voor je een afspraak maakt.
sterkte!
-
marcv schreef:Karinxx schreef:Van de mariadistel neem je de zaden. Wel wat lastig te verzamelen, maar als het je is gelukt, neem je gewoon een paar zaden en kauw je er goed op. De geneeskracht zit in de schil van het zaad.
Je kan de zaden ook kopen.(al vind ik zelf verzamelen wel stoerder). Ik heb ze gemalen, gaat vrij makkelijk met bijv. staafmixer. Het is overigens best mogelijk dat er op kauwen een effectievere inname methode is; door de inwerking van speeksel, en opname door mondslijmvlies worden sommige stoffen beter opgenomen .
Nu ik dit lees lijkt het me geen slecht idee je hebt het over kaardebol zaden neem ik aan?
als ik goed heb begrepen werkt kaardebol zaden net zo goed als de tincturen?