Elektrische Deken Therapie? (EDT)

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
marcv

Elektrische Deken Therapie? (EDT)

Berichtdoor marcv » Wo 26 Mei 2010 20:37

Sinds een paar maanden heb ik erge last van m'n linkerarm, vooral de elleboog. Vorige week begon het op dezelfde manier pijn te doen als een wortelkanaal ontsteking.
M'n behandelaar heeft tijdelijk extra AB voorgeschreven, lijkt iets te helpen, maar nog niet genoeg. Slik nu 2x100mg Minocycline + 2x 500mg Klacid pd. (overigens wel erg goed voor m'n energienivo!)
Ergens gelezen dat Borrelia het beste gedijt bij temperaturen van 37 of 38 (Borrelia garinii) graden, en het loodje legt bij ±40 graden.
Simplistisch ideetje is dan de arm op de elektrische deken leggen, dekbed eroverheen, en de deken op een hoge stand zetten, en dat dan een tijdje vol proberen te houden. Vanmiddag een half uurtje geprobeerd, en zowaar leek er duidelijke vooruitgang!
Iemand anders ook ervaring met zo's soort methode?

Ga dit even een paar keer per dag proberen, als het werkt bericht ik nog. (en zijn dan m'n achillespezen aan de beurt :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door marcv op Vr 28 Mei 2010 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Ome Kees

Re: Elektrische deken therapie?

Berichtdoor Ome Kees » Wo 26 Mei 2010 23:55

Interessant. Laat ons horen hoe het gaat.

marcv

Re: Elektrische Deken Therapie? (EDT)

Berichtdoor marcv » Vr 28 Mei 2010 13:08

Inmiddels leg ik m'n arm een keer 3 per dag een half uurtje te garen op de elektrische deken in de hoogste stand. Het brengt heel duidelijk verbetering, al lijkt het me duidelijk dat ook verhoogde dosis AB daar aan bijdraagt. Vlak na een half uurtje EDT is de arm een paar minuten lang vrijwel totaal pijnloos. Kortom: ik denk dat het nuttig is, helaas alleen geschikt voor armen en benen, je hoofd moet je niet op +40 graden willen brengen. Er komt bij dat ik last heb van m'n elleboog, dat bot bevindt zich vlak onder de huid, is dus vrij makkelijk op te warmen.

eus

Berichtdoor eus » Vr 28 Mei 2010 13:16

Hoi Marc,

Zou de verbetering niet te maken kunnen hebben met de verhoogde bloeddoorstroming in het betreffende lichaamsdeel door de warmte? Hetzelfde effect doet zich nl. bij mij ook voor als ik bij de fysio gemasseerd wordt of juist intensief oefen; meer bloedtoevoer, meer warmte en daarna een vermindering van de klachten.

Groeten,

Eus :zwaaien:
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

marcv

Berichtdoor marcv » Vr 28 Mei 2010 13:18

Overigens, nu ik er langer over na denk, misschien speelt ook een soort bioresonantie een rol.
Eerder toonde forumlid Juul (2010) al aan dat de voornaamste frequentie bij bioresonantie 50HZ is. Dus, mocht bioresonantie inderdaad effectief zijn, dan werkt mijn EDT waarschijnlijk ook op die manier! Misschien zelfs beter ivm met het grotere oppervlakte dat tegelijk een dosis bioresonantie toegediend kan krijgen. En het voegt tegelijkertijd warmte toe!
Eerlijk gezegd zie ik grote toepassingen (en zakelijke mogelijkheden!, snel patent aanvragen)
Eén probleem moet nog wel opgelost geworden: elektrosmog enzo; maar de concurrentie hoor ik daar nooit over, dus dat zal wel los lopen.

bron:Juul (2010) Bioresonantie als effectieve behandelmethode voor Lyme!!!!
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=5340&start=10#p51798

:lol:

marcv

Berichtdoor marcv » Vr 28 Mei 2010 13:21

eus schreef:Zou de verbetering niet te maken kunnen hebben met de verhoogde bloeddoorstroming in het betreffende lichaamsdeel door de warmte? Hetzelfde effect doet zich nl. bij mij ook voor als ik bij de fysio gemasseerd wordt of juist intensief oefen; meer bloedtoevoer, meer warmte en daarna een vermindering van de klachten.

Hé Els,
Dat zou ook heel goed kunnen, misschien is dat ook wel vooral functioneel als je een flinke hoeveelheid AB in je bloed hebt zitten. Ik hou het op een gegeven moment ook niet meer uit als ik dat aan het doen ben, dan lukt het m'n lichaam niet meer om de warmte snel genoeg weg te pompen, hartslag gaat dan flink omhoog, dus de hoeveelheid bloed die door de arm gaat is dan natuurlijk ook groter dan normaal.
Marc :toost:

marcv

Berichtdoor marcv » Wo 16 Jun 2010 13:02

Even een update:
-mijn huisarts had nog een tip: lauw-warme natte theedoek er om heen binden, in plastic, gaat fijn broeien.

Inmiddels gaat het met de elleboog reuze goed, misschien nog wat lidteken pijn.
Volgens mij was het vooral de combinatie van de amoxicilline + de EDT. Na een week stopte ik weer met de amoxi. ook daarna zette de verbetering dmv de EDT door.
En nou nog even zonder sarcasme over bio-resonantie enzo: het lijkt alsof het niet alleen door de warmte helpt, maar ook door de elektro-magnetische straling/trilling (wel 50Hz natuurlijk). Als je wel eens op een elektrische deken hebt gelegen die aan staat weet je waarschijnlijk wat ik bedoel: na verloop van tijd is dat een heel onaangenaam, onrustig gevoel, als je dan de stekker er uittrekt is het gelijk rustig allemaal. Dat dus, er gaat vast een soort stimulerende werking op weefsel van uit.

melanievdv

Berichtdoor melanievdv » Zo 1 Apr 2012 20:19

Ik denk erover om een electrische deken te kopen. Omdat ik merk dat warmte me goed doet. Zoals na een hete douche, waarbij ik mijn haren heb gewassen en gefohnt. Nu las ik deze berichten en ik zou graag meer horen over jullie ervaring.

Zijn jullie nog steeds positief over de electrische deken? Ik zag dat er ook een electrisch kussen te koop is. Iemand daar ook ervaring mee? Heb je door de electrische deken, 's ochtends misschien minder opstartproblemen? (dat hoop ik namelijk...)

Groetjes,
Melanie

Marlene

Berichtdoor Marlene » Zo 1 Apr 2012 21:22

Wat ik tot hiertoe heb gelezen over electrische dekens, is dat het je magnetisch veld verstoort.

Faraday's Law: "a changing magnetic field is associated with a changing electric field."
Dat laatste wil je niet hebben want dan gaan je celmembranen niet goed functioneren.

melanievdv

Berichtdoor melanievdv » Zo 1 Apr 2012 21:27

Dank voor je reactie Marlene. Dit vraag ik me ook af namelijk....

Terug naar “Onconventioneel”