Elektrische Deken Therapie? (EDT)

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
moon2

Re: Elektrische Deken Therapie? (EDT)

Berichtdoor moon2 » Zo 1 Apr 2012 21:32

Ik denk dat dat dan voor iedereen toch anders werkt, heb zelf de laatste tijd erg veel last van warmte intolerantie, kan niet tegen een te warm bad of een hete douch, ga trillen als een gek, en voel me echt beroerd.
En nee, geen koorts o.i.d.

Groetjes Moon.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Ma 2 Apr 2012 23:25

Heb de website teruggevonden die beschreef waarom het zo belangrijk is om "geaard" te blijven (en electrische dekens ons ontladen).

http://www.earthing.com/

marcv

Berichtdoor marcv » Do 5 Apr 2012 17:42

Dat hele verhaal over EDT van mij was natuurlijk vooral een grap. Tot mijn vreugde gaf Marlene er op 1 april een nieuwe draai aan!
Marlene schreef:Faraday's Law: "a changing magnetic field is associated with a changing electric field."
Dat laatste wil je niet hebben want dan gaan je celmembranen niet goed functioneren.

"je celmembranen"! hilarisch, echt sterke 1 april grap!
En om er dan op 2 april nog een keer genadeloos overheen te gaan met die killer-joke over "electrische dekens die ons ontladen"........ ik kwam echt niet meer bij...bedankt!, echt helemaal om je te bescheuren; en er dan nog een maffe website bij vinden ook!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Marlene

Berichtdoor Marlene » Do 5 Apr 2012 23:05

@ marc

Nu ja, je bent niet verplicht het te geloven he. En als je er goed met kan lachen, elke dag eens op klikken he. 't Is gratis en voor niks. :wink:

Enne, als je iets wil bijleren over electrical charges van cell membranes:
http://www.scholarpedia.org/article/Ele ... _membranes

Dat is ook het principe van narcose waarbij electrische lading van de celmembranen aan en uit gezet worden maar dat soort lectuur zal ik je besparen. Als die narcose maar werkt nietwaar?
"These chemicals then can open or close the channel, leading to changes in electrical charge on the cell membrane that produces insensibility."

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 6 Apr 2012 10:35

Wat ik weet over elektrische lading van cellen: we hebben elke dag een theelepel on (!)- geraffineerd zout nodig om de electrische lading in de cellen in balans te houden, anders krijgen we een bloeddrukprobleem.

marcv

Berichtdoor marcv » Vr 6 Apr 2012 18:43

Marlene schreef:@ marc

Nu ja, je bent niet verplicht het te geloven he. En als je er goed met kan lachen, elke dag eens op klikken he. 't Is gratis en voor niks. :wink:

Enne, als je iets wil bijleren over electrical charges van cell membranes:
http://www.scholarpedia.org/article/Ele ... _membranes

Dat is ook het principe van narcose waarbij electrische lading van de celmembranen aan en uit gezet worden maar dat soort lectuur zal ik je besparen. Als die narcose maar werkt nietwaar?
"These chemicals then can open or close the channel, leading to changes in electrical charge on the cell membrane that produces insensibility."

Heel leuk artikel; maar toont op geen enkele manier de invloed van electrische dekens op celmembranen aan.
Voor dat soort beweringen moet je echt met een veel betere, en veel toegespitstere onderbouwing komen; op deze manier blijft het wat mij betreft een superieure 1 april grap, hoe onbedoeld misschien ook.

marcv

Berichtdoor marcv » Vr 6 Apr 2012 18:44

bamboe schreef:Wat ik weet over elektrische lading van cellen: we hebben elke dag een theelepel on (!)- geraffineerd zout nodig om de electrische lading in de cellen in balans te houden, anders krijgen we een bloeddrukprobleem.

kan je dat onderbouwen?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 6 Apr 2012 19:11

Hoi Marc,

Ik kan het enigszins beredeneren waarom je van geraffineerd zout een hoge bloeddruk krijgt en waarom van ongeraffineerd zout niet en op welke manieren mineralen daar een rol bij spelen en dientengevolge de electrische lading van en communicatie tussen cellen.

Als je geraffineerd zout gebruikt, krijg je als je niet uitkijkt bloeddrukproblemen.
De bijnieren gaan investeren in bloeddrukverhoging om natriumchloride (geraffineerd keukenzout) zsm richting uitscheidingswegen te krijgen omdat het natriumchloride als gif beschouwt.
Dit is bekend: dat geraffineerd keukenzout bloeddrukverhogend werkt.

Maar men noemt dan in 1 adem alle zout slecht: dit geldt echter alleen voor geraffineerd zout, dat nauwelijks nog zout te noemen is omdat het ontdaan is van de mineralen waar ons voedsel toch al steeds meer in de tijd van verstoken is geraakt.

Mineraalzouten (electrolyten: die worden ionen als ze opgelost worden - een atoom dat een electron mist - de balans voor electrolyten is essentieel in het lichaam) zijn belangrijk voor de geleiding tussen en de electrische lading van cellen.
Bijv. het geleidende ijzer zit niet voor niets veel in bloed.
Het lichaam gebruikt electrolyten voor bijv. spierfuncties, het hart en de hersenen e.d.

Mineralen in het lichaam zijn bovendien de voorwaarde voor opname van wateroplosbare vitaminen.
Laatst gewijzigd door bamboe op Vr 6 Apr 2012 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Vr 6 Apr 2012 21:05

Heel leuk artikel; maar toont op geen enkele manier de invloed van electrische dekens op celmembranen aan.

Heb in mijn leven al duizenden wetenschappelijke artikels gelezen maar hou ze niet allemaal bij. Als je echt interesse hebt, bestaat er zoiets als intellectuele nieuwsgierigheid. Jij hebt het gestart als een aprilgrap en hebt nu de gegevens, niets belet je om het verder uit te spitten.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 6 Apr 2012 21:29

The body electric http://www.amazon.com/The-Body-Electric ... 0688069711 gaat over dit onderwerp.

Terug naar “Onconventioneel”