Waarschuwing voor Miracle Mineral Solution (MMS)

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Martijn

Waarschuwing voor Miracle Mineral Solution (MMS)

Berichtdoor Martijn » Vr 6 Aug 2010 20:02

De Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) waarschuwt voor en treedt op tegen een "wondermiddel" dat ook in Lymeland bekend is: MMS.

Noot: Miracle Mineral Solution is ook bekend als Miracle Mineral Supplement. (ook is Dioxychlor net zoiets als MMS).

Bron: http://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/ ... 220747.htm

FDA Warns Consumers of Serious Harm from Drinking Miracle Mineral Solution (MMS)

Product contains industrial strength bleach

FDA NEWS RELEASE
For Immediate Release: July 30, 2010
Media Inquiries: Elaine Gansz Bobo, 301-796-7567, elaine.bobo@fda.hhs.gov
Consumer Inquiries: 888-INFO-FDA

The U.S. Food and Drug Administration is warning consumers not to take Miracle Mineral Solution, an oral liquid also known as “Miracle Mineral Supplement” or “MMS.” The product, when used as directed, produces an industrial bleach that can cause serious harm to health.

The FDA has received several reports of health injuries from consumers using this product, including severe nausea, vomiting, and life-threatening low blood pressure from dehydration.

Consumers who have MMS should stop using it immediately and throw it away.

MMS is distributed on Internet sites and online auctions by multiple independent distributors. Although the products share the MMS name, the look of the labeling may vary.

The product instructs consumers to mix the 28 percent sodium chlorite solution with an acid such as citrus juice. This mixture produces chlorine dioxide, a potent bleach used for stripping textiles and industrial water treatment. High oral doses of this bleach, such as those recommended in the labeling, can cause nausea, vomiting, diarrhea, and symptoms of severe dehydration.

MMS claims to treat multiple unrelated diseases, including HIV, hepatitis, the H1N1 flu virus, common colds, acne, cancer, and other conditions. The FDA is not aware of any research that MMS is effective in treating any of these conditions. MMS also poses a significant health risk to consumers who may choose to use this product for self-treatment instead of seeking FDA-approved treatments for these conditions.

The FDA continues to investigate and may pursue civil or criminal enforcement actions as appropriate to protect the public from this potentially dangerous product.

The FDA advises consumers who have experienced any negative side effects from MMS to consult a health care professional as soon as possible and to discard the product. Consumers and health care professionals should report adverse events to the FDA’s MedWatch program at 800-FDA-1088 or online at http://www.fda.gov/medwatch/report.htm.

Impreza

Re: Waarschuwing voor Miracle Mineral Solution (MMS)

Berichtdoor Impreza » Za 7 Aug 2010 0:21

Een middernacht reactie dan maar.
Goed dat ik dit lees. Voordat ik aan MMS begon las ik niets anders dan de welbekende 'we-beloven-de-hemel' reacties, MMS zou wonderen verichten. Na 13 jaar Lyme en er dagelijks nog steeds mee te vechten ben je de wanhoop nabij, dus ik gaf MMS een kans (ik ben sowieso niet schuw van de homeopathische wereld) in 2009. Ik heb me keurig aan het voorschrift gehouden dat erbij kwam en overeen kwam met het voorschrift van de 'ontdekker' van MMS.
De eerste keer dat ik MMS gebruikte wist ik niet wat mij overkwam. Nog nooit van mijn leven was ik zo beroerd, zo hondsmoe geweest. Mijn spijsvertering was van slag, mijn maag was van slag, ik had ernstige hoofdpijnen die anders waren dan ik gewend was etc. Nu ben ik niet vreemd met Herxheimer-reactie, dus aanvankelijk schoof ik het daarop. Tot ik na 2 maanden gebruik geen verbetering merkte en alleen maar achteruit ging met mijn gezondheid. Omdat ik toen nieuwe medicijnen kreeg via de Neuroloog en ik geen idee had hoe de reactie met MMS zou zijn, ben ik gestopt met MMS.
Na 6 maanden pakte ik het weer op. Ik wist nu wel wat ik kon verwachten van mijn reguliere medicijnen en was ook bekend met de werking van MMS zelf. Binnen een week ging het goed fout, ik kon niet stoppen met overgeven, was duizelig, voelde me als een natte dweil en kon mijn bed niet uitkomen omdat ik zo ziek was. Ik slikte het reguliere medicijn nu al 6 maanden zonder problemen. De eerste keer dat ik MMS een kans gaf ging het al fout, nu dus nog erger.

Zoals ik al aangaf: Ik geef de homeopathische wereld alle kansen, ik gebruik zelfs op het moment verschillende voedingssupplementen. Maar hou het daarbij, de bekende homeopathische wereld en geen vreemde middeltjes (zoals MMS) die via Internet hun faam krijgen. Nee, stap dan liever de reformwinkel bij u in de buurt binnen, waar ze gedegen informatie kunnen geven over het product in de plaats van mooie verhalen.
Afbeelding

WillemT

Berichtdoor WillemT » Za 7 Aug 2010 1:09

MMS is een geconcentreerde oplossing van natriumhypochloriet (NaClO) en is dus identiek met bleekwater. In zuur milieu, bijv. in de maag door het aanwezige maagzuur of citroenzuur afkomstig van citrusvruchten,
ontstaat hieruit het instabiele hypochloorzuur (HClO)dat onmiddellijk overgaat in chloor(Cl2). Chloor is zeer giftig.
Het is niet overdreven het aanbevelen van dit product als inwendig geneesmiddel als een poging tot het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel te kwalificeren.

Willem T

Martijn

Berichtdoor Martijn » Za 7 Aug 2010 1:58

Impreza schreef:Nu ben ik niet vreemd met Herxheimer-reactie, dus aanvankelijk schoof ik het daarop.

Ja, er wordt vaak snel geconcludeerd dat verergeringen van klachten herxen zijn, terwijl er verschillende oorzaken voor kunnen zijn, waaronder gevaarlijke bijwerkingen.

WillemT schreef:MMS is een geconcentreerde oplossing van natriumhypochloriet (NaClO) en is dus identiek met bleekwater.

Ik had begrepen dat MMS een oplossing is van Natriumchloriet (NaClO2). De verkopers van dat spul hebben het ook over het chlorine dioxide ion (CLO2) wat de wonderen zou verrichten.

Er zijn trouwens ook "Lyme-behandelaars" van de ABNG (natuurartsen) die MMS/Dioxychlor voorschrijven.

WillemT

Berichtdoor WillemT » Za 7 Aug 2010 14:36

Mijn opmerking bevat inderdaad een onnauwkeurigheid. Natriumhypochloriet (NaClO) is niet hetzelfde als natriumchloriet (NaClO2), maar de het gedrag van ClO- ionen en ClO2- ionen is nagenoeg hetzelfde. In zuur milieu (maag, citrusvruchten) worden deze ionen omgezet in de bijbehorende zuren resp. HClO en HClO2.
De "wonderen" kunnen dus niet door ClO- ionen en ClO2- worden veroorzaakt. Beide zuren zijn instabiel en zijn krachtige oxidatoren en ontleden dien tengevolge volgens de reactievergelijkingen waarbij chloorgas ontstaat:

HClO + HCl ---> H2O + Cl2

HClO2 + 3HCl ---> 2H2O + 2Cl2

PS.
Chloor werd in de eerste wereldoorlog als gifgas toegepast.
Liefhebbers van een chemisch proefje zouden een en ander kunnen aantonen door bleekwater te mengen met toiletreiniger ( is een zure oplossing). Maar ik zou het maar niet doen!

WillemT

Ome Kees

Berichtdoor Ome Kees » Zo 8 Aug 2010 13:13

Wat vergeten wordt is dat sommige lichamen te zuur zijn geworden door allerhande oorzaken en dan te heftig reageren op MMS omdat het een zure omgeving aanvalt.

Zelf heb ik enorme goede ervaring met MMS. De problemen worden mogelijk nu opgevangen met MMS2.

Er staan miljarden op het spel bij de farma en die moeten beschermt worden. Dit is een normaal verschijnsel.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Zo 8 Aug 2010 13:48

Och ja, farma zit er natuurlijk weer achter...

vonneke

Berichtdoor vonneke » Zo 8 Aug 2010 18:56

http://www.medicalfacts.nl/2010/08/02/f ... upplement/

FDA waarschuwt voor gebruik MMS (Miracle Mineral Supplement)

Submitted by Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink on 2 August

De Amerikaanse Food and Drug Administration waarschuwt consumenten tegen Miracle Mineral Solution, een drank ook bekend als “Miracle Mineral Supplement” of “MMS. ” Het product dat, indien gebruikt zoals voorgeschreven, een industrieel bleekwater produceert, kan ernstige schade aan de gezondheid kan toebrengen.

De FDA heeft verschillende meldingen ontvangen van consumenten, die na het drinken van dit product, met ernstige misselijkheid, braken, en levensbedreigende lage bloeddruk en uitdroging te kampen hadden. De FDA adviseert om onmiddelijk te stoppen met het gebruik van MMS. MMS wordt verspreid via internetsites en online veilingen door verschillende onafhankelijke distributeurs. Het product en de MMS-naam, alsmede de etikettering kan variëren

De consument wordt door de leverancier geadviseerd het product (28 procent natriumchloriet oplossing) te mengen met een zuur, zoals sap van citrusvruchten. Dit mengsel produceert chloordioxide, een krachtig bleekmiddel dat wordt gebruikt voor het strippen van textiel-en industriële waterbehandeling. Hoge orale doses van dit bleekmiddel, zoals die in de etikettering wordt aanbevolen, kan leiden tot misselijkheid, braken, diarree en symptomen van ernstige uitdroging.

MMS wordt aangeraden voor de behandeling van verschillende ziekten, waaronder HIV, hepatitis, het H1N1-griepvirus, verkoudheid, acne, kanker en andere aandoeningen. De FDA is zich niet bewust van enig onderzoek dat MMS effectief is bij de behandeling van een van deze aandoeningen. MMS vormt ook een aanzienlijk gezondheidsrisico voor de consument die ervoor kiest om dit product voor zelf-behandeling te gebruiken in plaats van op zoek te gaan naar goedgekeurde behandelingen voor deze aandoeningen.

Het FDA is bezig te onderzoeken of er civiele of strafrechtelijke passende maatregelen zijn om het publiek te beschermen tegen dit potentieel gevaarlijke product.

De FDA adviseert consumenten zonder negatieve bijwerkingen van MMS zo spoedig mogelijk een beroepsbeoefenaar in de gezondheidszorg te raadplegen en het product weg te gooien.
Consumenten en professionals in de gezondheidszorg moeten ongewenste voorvallen bij de FDA rapporteren op http://www.fda.gov / medwatch / report.htm.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

WillemT

Berichtdoor WillemT » Zo 8 Aug 2010 22:50

Ome Kees schreef:Wat vergeten wordt is dat sommige lichamen te zuur zijn geworden door allerhande oorzaken en dan te heftig reageren op MMS omdat het een zure omgeving aanvalt.

Sorry, hoor, maar dit is volstrekte wartaal. Van nature is in de maag zoutzuur aanwezig (H+ + Cl-), de pH is ongeveer 2. Citrusvruchten bevatten citroenzuur dat ook een vrij sterk zuur is (H+ + citraationen).
In dit zure milieu onstaat vervolgens chloor (Cl2) zoals hierboven beschreven. Chloor is zeer schadelijk, zeker bij inwendig gebruik, omdat het een uitermate sterke oxidator is.

WillemT

Evam

Berichtdoor Evam » Ma 9 Aug 2010 14:07

Dat is gewoon niet zo.

In zuur milieu valt NaClO2 uiteen in Na+ en ClO2. ClO2 is geen sterke oxidator, zoals jij beweerde, maar een zwakke, maar wel een die maar liefst 5 elektronen op kan nemen, dus een zeer vermogende, of hoe noem je dat. Als dat gebeurt, valt het zelf uiteen in Cl- en O2- wat zich bindt aan H+. Dus wat er uiteindelijk overblijft is water en keukenzout.

Als er zeer giftig chloor gevormd zou worden had ik dat na een jaar dagelijks gebruik echt wel gemerkt.

Eten is weten!

(En bedek dat ClO2 net als chloorgas ook naar chloor ruikt en gelig groen is. Als je MMS aanmaakt met zuur dan ruik je iets chlorigs omdat een klein beetje ClO2 uit de oplossing ontsnapt.)

Terug naar “Onconventioneel”