Waarschuwing voor Miracle Mineral Solution (MMS)

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
WillemT

Re: Waarschuwing voor Miracle Mineral Solution (MMS)

Berichtdoor WillemT » Ma 9 Aug 2010 22:09

Evam schreef:In zuur milieu valt NaClO2 uiteen in Na+ en ClO2. ClO2 is geen sterke oxidator, zoals jij beweerde, maar een zwakke, maar wel een die maar liefst 5 elektronen op kan nemen, dus een zeer vermogende, of hoe noem je dat. Als dat gebeurt, valt het zelf uiteen in Cl- en O2- wat zich bindt aan H+. Dus wat er uiteindelijk overblijft is water en keukenzout.

Wat Evam schrijft klopt niet:
Het is als volgt.
In water opgelost bestaat valt natriumchloriet uiteen in Na+ ionen en ClO2- ionen (= chloriet ionen). ClO2 is chloordioxide (geen ion en een totaal andere soort molecule). Ten onrechte wordt in de FDA publicatie over ClO2 geschreven ipv. ClO2- ionen. Door het simpele feit van de electrische neutraliteit die voor elk zout , dus ook NaClO2 moet gelden is dat in te zien.
In het zure milieu reageren H+ ionen met de ClO2- ionen tot het zwakke zuur HClO2

HClO2 is een krachtige oxidator. Dit blijkt uit de hoge redoxpotentiaal van het redoxkoppel HClO2/Cl2 E0 = 1,63V. De ook in de maag aanwezige Cl- ionen worden geoxideerd tot chloor, omdat de redoxpotentiaal van het koppel Cl2/Cl- duidelijk lager is met E0 = 1,36V

Dit resulteert in de volgende reacties;

eerste stap (oxidatie):
4Cl- ---> 2Cl2 + 4e

tweede stap( reductie):
4e + 3H+ + HClO2 ----> Cl- + 2H2O

Na optellen van deze stappen resulteert dit in:
3H+ + 3Cl- + HClO2 -----> 2Cl2 + 2H2O

Voor het overige:
Het aantal elektronen dat een oxidator kan opnemen heeft niets te maken met de sterkte van de oxidator. Deze hangt uitsluitend af van de redoxpotentiaal (en de concentraties)

O2- bestaat niet in waterig milieu

ClO2 moleculen zijn dus niet aanwezig. Als je ClO2 moleculen in in zuur milieu in water zou brengen ontleden ze spontaan in (een gelijksoortige, maar andere redoxreactie) ook in Cl2 en H2O. Dus nagenoeg een zelfde reultaat.

8H+ + 8Cl- + 2ClO2 -----> 5Cl2 + 4H2O

Literatuur:
Handbook of Chemistry and Physics 51th edition (1970-71), Electrochemical series D111

Bij voorbaat excuus voor dit wat gedetailleerde college anorganische chemie, maar ik kon het niet laten.

WillemT

Impreza

Berichtdoor Impreza » Di 10 Aug 2010 12:38

Ik heb gewoon het vermoeden dat WillemT niet zomaar reageert zonder gedegen onderzoek.

Hoe dan ook, ik had de MMS bewaard om het nog eens een kans te geven (ooit), maar nu ik via via via heb vernomen dat MMS vervelende reacties op kan roepen in combinatie met sommige reguliere medicijnen (waarvan ik er nu 1 slik), heb ik het vanochtend 'vriendelijk' het huis uit gegooid. Het komt er ook nooit meer in. Ik hou het wel bij mijn voedingssupplementen.
Afbeelding

Martijn

Berichtdoor Martijn » Ma 27 Sep 2010 16:48

Bron: http://www.bbc.co.uk/news/health-11404218

24 September 2010 Last updated at 12:10 GMT

Alert issued on danger supplement

Food watchdogs have issued an alert after finding that a chemical marketed online as a health supplement was similar to industrial-strength bleach.

'Miracle Mineral Supplement' is 28% sodium chlorite - which becomes bleach when mixed with citric acid.

Even taken as instructed, experts say it can cause severe vomiting and diarrhoea - and mixing it wrongly could lead to respiratory failure.

The Food Standards Agency is seeking to track down any UK-based sellers.

The supplement, which claims to have beneficial effects against a wide range of illnesses, ranging from HIV and hepatitis to H1N1 flu, has already been the subject of warnings from the Food and Drug Agency (FDA) in the US.

Now UK consumers are being urged to dispose of the supplement as soon as possible, and help the Food Standards Agency and local authorities find suppliers in this country.

It is still apparently on sale here through a number of sites, one offering a 100ml bottle for £33.

A spokesman for the Food Standards Agency said: "People should not take Miracle Mineral Supplement or Miracle Mineral Solution.

"This product is equivalent to industrial-strength bleach.

"The agency is working with local authorities across the UK to stop this product being sold. If anyone finds this product on sale please get in touch with your local authority trading standards department as soon as possible."

Legal action

In the US, the Food and Drug Administration (FDA) has reported cases of severe nausea and vomiting among people taking the supplement, even though they had mixed it according to the instructions provided.

When sodium chlorite is mixed with acid, it becomes chlorine dioxide, the active ingredient in bleach.

Household bleach is generally less than 5% chlorine dioxide, and if users failed to follow dilution instructions properly it could mean an even more potent concentration ends up in the body, said experts.

This could cause damage to the gut and red blood cells, potentially leading to respiratory failure.

Because sodium chlorite is not licensed as a food supplement in the UK, local authorities have the power to take legal action against any company supplying it from an address in their area.

The BBC approached one UK-based company selling the supplement via the internet, but no response has been forthcoming.

Ome Kees

Berichtdoor Ome Kees » Do 30 Sep 2010 23:54

Farma in actie.

Het geneest zeker te best voor de concurentie en worden ze bang.

Ik, en vele om me heen, gebruiken het al weken tot maanden met mooi resultaat. Zeker MMS 2.

Ja, als je de gebruiksaanwijzing niet leest en zomaar wat doet dan kan je wat misselijk worden en overgeven.

Niet te veel innemen in het begin dan is er niets aan de hand.

Agnes2

Berichtdoor Agnes2 » Vr 1 Okt 2010 10:33

Dag ome Kees,

Mag ik vragen waar het mooie resultaat uit bestaat?

Ik heb zelf namelijk ook voor korte tijd, een ruime maand, mms gebruikt en werd er behoorlijk ziek van. Op internet kom nauwelijks tot geen succesverhalen tegen over mms en lyme. Of het schadelijk is weet ik niet. Maar ook niet of er successen mee geboekt worden.

Dus heel graag jouw positieve verhaal.

Met vriendelijke groeten,
Agnes

Ome Kees

Berichtdoor Ome Kees » Za 2 Okt 2010 10:30

Agnes

Eerst dit; ik vind het heel vreemd dat zo'n orgaan zonder wetenschappelijk bewijs dit soort berichten uitgeeft. Het ondersteunt mijn vermoeden dat het stemmingmakerij is om hun biljoenen omzet veilig te stellen.

Zelf schermen ze dat er geen voldoende "wetenschappelijk onderzoek" is verricht terwijl zij nu weer zelf er niet mee komen.

Als je beroerd wordt van MMS 1 en 2 neem je gewoon te veel in. Verlaag de hoeveelheid of sla een paar dagen over. Het werkt zo sterk en onmiddellijk dat er, voor het lichaam om te verwerken, te veel opgeruimd wordt.
Zo ken ik 3 mensen die echt met een halve druppel al veel reacties hadden. Maar na 3 dagen dit niet meer hadden en op konden klimmen naar 1 dr. enz. Dries, een vriend, is zijn parkinson er mee de baas geworden en werkt weer.
Zelf merk ik; veel meer energie, ( 6 uur slaap is genoeg) veel scherper qua gedachten en aandacht. Mijn Angina Pectoris is echt verdwenen en weet niet eens meer waar die pillen nu liggen. Terwijl ik ze altijd angstvallig op zak hield. Optimistischer en veel meer lol in het leven.

Op de site van MMS kan je lezen waarom het zo vaak gebruikt wordt.

Agnes2

Berichtdoor Agnes2 » Za 2 Okt 2010 21:00

Dag Ome Kees,

Dat van de dosering wist ik wel. Van een druppel werd ik al behoorlijk ziek.

Maar goed om te leze dat jij en een goede vriend positieve ervaringen hebben.
De site van mms ken ik ;-)

Ome Kees

Berichtdoor Ome Kees » Zo 3 Okt 2010 12:13

Mogelijk is je lichaam te zuur geworden door allerlei toestanden.

In dit verband is het misschien raadzaam dit te verlagen met ... simpel kaneel. Neem 1-2 caps kaneel en je basis gehalte vliegt omhoog. Ook goed voor je zuikerspiegel.

mr_richface

Berichtdoor mr_richface » Ma 24 Dec 2012 3:47

Evam schreef:Dat is gewoon niet zo.

In zuur milieu valt NaClO2 uiteen in Na+ en ClO2. ClO2 is geen sterke oxidator, zoals jij beweerde, maar een zwakke, maar wel een die maar liefst 5 elektronen op kan nemen, dus een zeer vermogende, of hoe noem je dat. Als dat gebeurt, valt het zelf uiteen in Cl- en O2- wat zich bindt aan H+. Dus wat er uiteindelijk overblijft is water en keukenzout.

Als er zeer giftig chloor gevormd zou worden had ik dat na een jaar dagelijks gebruik echt wel gemerkt.

Eten is weten!

(En bedek dat ClO2 net als chloorgas ook naar chloor ruikt en gelig groen is. Als je MMS aanmaakt met zuur dan ruik je iets chlorigs omdat een klein beetje ClO2 uit de oplossing ontsnapt.)

Als iets als wondermiddel wordt aangeprezen, en ook nog eens tegen ongeveer alles zou helpen, dan zou je eigenlijk toch al genoeg moeten weten.

Een wonder betekent: een wetenschappelijk onverklaarbare gebeurtenis.
Een wonder bestaat dus gewoonweg niet.
Dit riekt dus naar regelrechte oplichterij.

Hayley

Berichtdoor Hayley » Di 10 Dec 2013 23:57

mr_richface schreef:Een wonder betekent: een wetenschappelijk onverklaarbare gebeurtenis.
Een wonder bestaat dus gewoonweg niet.
Dit riekt dus naar regelrechte oplichterij.

Er wordt heel veel onzin geluld op dit forum, maar dit is ook wel weer iets hoor: 'een wonder betekent een wetenschappelijk onverklaarbare situatie. Dus een wonder bestaat gewoonweg niet.'
Feit is dat er een heleboel zaken nooit verklaard zijn, en wellicht genoeg wat nooit verklaard zal worden.

Maar over MMS, ik durf het niet aan als ik de reacties hier zo lees.
Ik was van plan het te gaan bestellen, wie weet..
Maar nu twijfel ik, en neem misschien mijn nog bestaande klachten maar voor lief.. :shock:

Terug naar “Onconventioneel”