Met de producten zelf verwacht ik ook geen problemen; het gaat vooral om de gezondheidsclaims, en verkeerde informatie, die natuurlijk wel dient om het eigen product aan te prijzen. Als er dan ook nog sprake is van exorbitant hoge prijzen is mijn overheersende indruk er een van gebrek aan integriteit.
Ik val vooral over:
-in de eerste plaats het bij elkaar voegen van zo maar een paar kruiden en andere producten, zonder samenhangende onderbouwing, en dat dan een "lyme-kuur" noemen. Jiagulan-thee bijv. heb ik nog nooit eerder in verband met Lyme gezien. (lekkere thee trouwens, dat wel).
-een claim als deze:
De Kaardebol brengt volgens de ervaring in 50% van de gevallen genezing en in alle andere gevallen zeker verbetering.
In landen waar de Kaardebol relatief veel wordt toegepast (Duitsland en de VS) is dit al bewezen.
In werkelijk is er qua Lyme helemaal niets bewezen! Echt 0,0!
Ik heb ooit geïnventariseerd wat de ervaringen zijn van Lyme-patienten met Kaardebol op een Amerikaans-forum, erg veel mensen merkten niets, ook erg veel mensen kregen vooral klachten-verergering, een klein percentage merkte (soms forse, dat wel) verbetering na aanvankelijke verslechtering. Later kwam ik een percentage van 5% tegen (link kwijt, sorry).
Een veel hoger percentage meldt verbetering van artritis-achtige klachten, als het in combinatie met andere middelen gebruikt wordt. (ik gebruik het ook daarvoor).
-Opzettelijk fout benoemen van de Cat's Claw-tinctuur; hij noemt het Samento, wat het niet is; natuurlijk om de verkoop te doen stijgen.
-En om nog even een dingetje uit de prijslijst te pikken: 1000ml Kaardebol tinctuur voor €305.
Zelf maken kost ±€20, en is echt weinig, en makkelijk werk.
Kortom, mijn indruk is dat hier geld verdiend wordt over de ruggen van zieke mensen, ik zou dus zelf liever de spullen (en dan ook nog andere) ergens anders vandaan halen.