Colloïdaal Zilver/Goud, van kwakzalverij naar wondermiddel

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
bamboe

Colloïdaal Zilver/Goud, van kwakzalverij naar wondermiddel

Berichtdoor bamboe » Vr 22 Okt 2010 9:48

http://www.earth-matters.nl/5/949/gezon ... -goud.html

¨Ingevoerd: 20-10-2010
Geplaatst door: Miguel Estevez
Bron: HLN.BE

Gekoppelde categorieen
Gezondheid, Genezing, Farma

Colloïdaal Zilver/Goud werd nog niet zo heel lang geleden gezien als kwakzalverij en bedrog door een groot deel van de reguliere de medische wereld. Er waren zelfs geluiden die wilden dat er een verbod kwam op dit middel. Maar nu lijkt de medische wereld volledig van gedachten te zijn veranderd.

Volgens de volgende berichten wordt colloïdaal zilver/goud nu in eens gezien als een nieuw wondermiddel door de medische wereld. Niet alleen dat, maar men lijkt ook nog eens met de eer te willen strijken van deze ontdekking.

HLN.BE bericht:

Wetenschappers hebben ontdekt dat door zilveren nanodeeltjes aan goedaardige bacteriën te hechten, virussen kunnen vernietigd worden. De techniek werd getest tegen het norovirus en kan volgens de onderzoekers gebruikt worden om griep en verkoudheid te bestrijden.

Neusspray of zeep
Professor microbiologie Willy Verstraete (UGent) heeft de bevindingen vorige week voorgesteld op een bijeenkomst van de Society for Applied Microbiology in Londen, meldt de Sunday Telegraph.
Volgens professor Verstraete kunnen de bacteriën aangewend worden in een neusspray of handzeep om het verspreiden van virussen tegen te gaan.

Niet vrij in lichaam
De bacteriën, Lactobacillus fermentum, worden gebruikt in yoghurt en probiotica voor een betere spijsvertering. "Omdat er vragen zijn over de gevolgen van zulke kleine deeltjes zilver voor de gezondheid, hebben we de nanodeeltjes aan de oppervlakte van de bacterie gehecht. Dat betekent dat de zilverdeeltjes, hoewel ze klein blijven, zich niet vrij in het lichaam kunnen verspreiden", zei Verstraete aan de Sunday Telegraph.

Griep en verkoudheid
De techniek werd succesvol getest tegen het norovirus, dat diarree veroorzaakt. Volgens de onderzoekers kan de techniek gebruikt worden tegen de virussen die verantwoordelijk zijn voor onder meer griep en verkoudheid. Professor Verstraete werkt met farmabedrijven Janssen en Johnson and Johnson aan het ontwikkelen van de technologie om andere virussen te bestrijden. (belga/ep)

Bron:

www.hln.be

Niet alleen in België is men van gedachte veranderd, maar ook hier in Nederland. De Telegraaf meldt namelijk het zelfde. Nog geen jaar geleden werd men nog uitgelachen als men over dit en de heilzame werking ervan begon. Nu heeft de wetenschap in eens de helende werking van colloïdaal zilver/goud ontdekt.

Voor meer informatie over colloïdaal zilver/goud kijk op onderstaande sites:

www.colloidaalzilver.nl

www.fonteine.com

www.denieuwedokters.nl¨

Chris H

Re: Colloïdaal Zilver/Goud, van kwakzalverij naar wondermidd

Berichtdoor Chris H » Vr 22 Okt 2010 16:06

Dit is bedoeld om water mee te reinigen van bacteriën, en Verstraete zegt zelfs in je quote dat het niet de bedoeling is dat de zilverdeeltjes in je lichaam terecht komen.
Dat betekent dat de zilverdeeltjes, hoewel ze klein blijven, zich niet vrij in het lichaam kunnen verspreiden", zei Verstraete aan de Sunday Telegraph.

Verstraete onderzoekt ook biogene metalen, dwz die door micro-organismen geoxideerd of gereduceerd zijn.
* http://aem.asm.org/cgi/content/abstract/76/4/1082
* http://www.sciencedirect.com/science?_o ... archtype=a
* http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/es100100p
* http://biblio.ugent.be/record/860053
* http://www.labmet.ugent.be/drupal/?q=us ... Verstraete
Dat is dus iets anders dan een colloïdale oplossing.

Dus ten eerste maakt hij het niet om in te nemen maar om water te ontsmetten, en ten tweede gaat het om zilver dat door micro-organismen tot neutrale valentie is gereduceerd en niet om colloïdaal zilver.

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Za 23 Okt 2010 19:37

Blijkbaar is die bacteriemethode wel te patenteren? Dan is er immers financiering van onderzoek mogelijk.

henk wijnen

Berichtdoor henk wijnen » Ma 25 Okt 2010 12:25

Hallo Chris
Ik denk samen met bamboe dat er wel beweging zit in het aanvaarden van werking van deze methodes. Overigens ook andere methode. Het duidelijks voorbeeld vind ik st-janskruid.
Overigens hoe kan Verstraete zeggen dat zilver/goud zich niet beweegt in het lichaam terwijl het wel ingezet wordt tegen diarree?
Mijn gezond boeren verstand zegt ook dat het zilver daar wel moet komen.
Overigens kan helaas niets meer op site van Belgie vinden. Te laat???

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 25 Okt 2010 13:18

Hoi Henk,

ma 18 (Telegraaf) en di 19 oktober jl. (HLN.be) zou er berichtgeving zijn geweest over de bevindingen aangaande colloidaal zilver en goud.

groetjes, Dorien

Hier de berichtgeving op internet over het telegraafartikel:

http://www.aquariusage.com/index.cfm?newsid=9391&read=1

¨Telegraaf:Piepkleine gouddeeltjes pakken tumor aan

18 oktober 2010 - Gouddeeltjes ter grootte van een duizendste van een mensenhaar zijn waarschijnlijk in staat om in het lichaam tumorcellen te bestrijden. Wetenschappers van het medisch-technologisch onderzoeksinstituut MIRA van de Universiteit Twente hebben de werkzaamheid van deze piepkleine goudstaafjes in proefdieronderzoek aangetoond, zo maakte de universiteit dinsdag bekend.

Op de goudstaafjes zitten antilichamen in de vorm van eiwtten, die ervoor zorgen dat de staafjes zich aan een tumorcel binden. Met een bestaande medische techniek kan zo'n met goud behangen cel in het lichaam opgespoord worden. Vervolgens worden de goudstaafjes met infrarood licht gloeiendheet gemaakt, zodat ze de tumorcel vernietigen. Een probleem bij het gebruik van de goudstaafjes was dat ze in het lichaam aan elkaar gaan klonteren. Om dat te voorkomen, werden ze behandeld met een bepaalde stof, die echter ook gezonde cellen bleek aan te tasten.

De Twentse wetenschappers hebben nu een stofje gevonden, dat het klontereffect ook tegengaat, dat niet schadelijk is voor het lichaam en dat er bovendien voor zorgt dat de gouddeeltjes een poos onzichtbaar blijven voor het afweersysteem, zodat ze op de juiste plek kunnen komen. Ze hebben bovendien bewezen dat de staafjes lang genoeg in het lichaam blijven om kankercellen te kunnen opsporen en aan te pakken. De Twentse nanotechnologen werken in het 'goudonderzoek' samen met onder meer het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam, het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam, het Nederlands Kanker Instituut en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM)¨

Bron: niburu

www. meditecheurope.nl

groetjes,
Dorien
Laatst gewijzigd door bamboe op Ma 25 Okt 2010 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

eus

Berichtdoor eus » Ma 25 Okt 2010 13:37

Bij mijn weten wordt goud al meer dan 30 jaar toegediend bij ernstige rheuma.
Zie bijvoorbeeld; http://www.isala.nl/patient/patientenfo ... s/5731.pdf
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Chris H

Berichtdoor Chris H » Di 9 Nov 2010 17:23

henk wijnen schreef:Ik denk samen met bamboe dat er wel beweging zit in het aanvaarden van werking van deze methodes. Overigens ook andere methode. Het duidelijks voorbeeld vind ik st-janskruid.

St-Janskruid werkt met logisch beredeneerbare processen en er zijn klinische proeven mee gedaan waaruit effecten blijken. Dat kunnen we niet zeggen van het drinken van colloïdaal zilver.

henk wijnen schreef:Overigens hoe kan Verstraete zeggen dat zilver/goud zich niet beweegt in het lichaam terwijl het wel ingezet wordt tegen diarree?

Diarree zit in je darmen, daarvoor hoeft het goud-plus dus niet voor opgenomen te worden in de bloedbaan.

bamboe/Dorien schreef:ma 18 (Telegraaf) en di 19 oktober jl. (HLN.be) zou er berichtgeving zijn geweest over de bevindingen aangaande colloidaal zilver en goud.

Het onderzoek is op de site van het instituut vrij makkelijk gevonden: http://www.utwente.nl/organisatie/stori ... gen-kanker en daar staat:
Nanomedicine: Blood clearance and tissue distribution of pegylated and non-pegylated gold nanorods after intravenous administration in rats.'

Ze hebben het geïnjecteerd omdat het met drinken of eten ervan niet zou lukken.

Overigens dat Telegraaf-artikel heeft het over nog iets: de tumorcel in dit onderzoek die dankzij de antistoffen op de gouddeeltjes omgeven zal zijn met minieme stukjes goud zal worden vernietigd met behulp van infraroodstralen, dus dat geeft ook aan dat het over iets heel anders gaat dan het drinken van colloïdaal zilver.

henk wijnen

Berichtdoor henk wijnen » Wo 23 Feb 2011 11:32

Overigens hoe kan Verstraete zeggen dat zilver/goud zich niet beweegt in het lichaam terwijl het wel ingezet wordt tegen diarree?

Diarree zit in je darmen, daarvoor hoeft het goud-plus dus niet voor opgenomen te worden in de bloedbaan.

Dit zou impliceren dat als je iets oraal inneemt het niet in je bloedbaan kan komen??
Als dat zo is betwijfel ik dat wel sterk.Mijn gezond beorenverstand zegt het volgende.
Immers bij oraal innemen AB komt het ook in het bloed.
Waarom zilver/goud dan niet?

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Zo 27 Feb 2011 0:33

henk wijnen schreef:Dit zou impliceren dat als je iets oraal inneemt het niet in je bloedbaan kan komen??
Als dat zo is betwijfel ik dat wel sterk.Mijn gezond beorenverstand zegt het volgende.
Immers bij oraal innemen AB komt het ook in het bloed.
Waarom zilver/goud dan niet?

Ik denk dat je hier een duidelijke uitspraak over kunt doen door blauwverkleurde mensen te vragen of ze zo blauw zijn geworden door het te slikken of alleen door injectie.

Het is overigens de vraag of je met orale doses een bactericide concentratie bereikt.

PeterDoedens

Berichtdoor PeterDoedens » Do 12 Mei 2011 22:21

Heb grote hoeveelheden colloïdaal zilver ingenomen, o.a. van de firma INVIVE
website: http://www.invive.com/

Lab onderzoek toont nu aan dat het zilver gehalte in mijn cellen 300 keer zo hoog is als normaal. Ben niet blauw :mrgreen: gelukkig maar het helpt dus absoluut niet want ik heb nog steeds Lyme en Neuro Borreliose.

groet

Peter

Terug naar “Onconventioneel”