arts-docent van boek over suiker-schimmels-allergie op radio

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
bamboe

arts-docent van boek over suiker-schimmels-allergie op radio

Berichtdoor bamboe » Zo 24 Okt 2010 19:11

Naluisterbestand: http://www.argusoogradio.org/nl/2010/10 ... ober-2010/

Info bij uitzending:

¨Anna M. Kruyswijk-van der Heijden, MIJN VOEDING & MIJN GEZONDHEID, cursusboek, ISBN 978.90.8759.046.8

De Westere geneeskunde besteedt aan voeding geen aandacht. De meeste artsen weten daar dan ook weinig van.
Soms worden we ziek omdat we essentiële voedingsstoffen missen (overvet, maar ondervoed!). Voeding beïnvloedt je gedachten, je emoties, je acties.
Belangrijk is om het lichaamsbewustzijn te oefenen, te leren waarnemen wat voor effecten bepaalde voedingsstoffen hebben op het lichaam, de emoties, het algemeen welbevinden.
Tegenwoordig heet dit mindfullness, maar het komt uit het Boeddhisme, en nog verder terug, uit de Veda%u2019s.

Voeding is het eerste %u2018middel%u2019 dat kan worden ingezet om een situatie van ongemak of ziekte te corrigeren: zuiver voedsel (biologisch), voeding passend bij het lichaamstype. Pas dan komen kruiden, en als allerlaatste medicatie.

Wat de indeling van lichaamstypen betreft: de Ayurveda %u2014 de kunst van het leven %u2014 werkt met constitutietypen (pitta, vata, kapha), de Chinese geneeskunde gebruikt de elementen (vuur, water, aarde, metaal, hout), en ook is er een indeling naar bloedgroepen. Ieder type heeft bepaalde voedingsvoorkeuren.

------------------------------------------------------------------------- ONDERWERPEN IN UITZENDING A.D. ORDE O.A.

Voeding: dat wat we eten, maar ook emoties, krantenberichten, gebeurtenissen, etc. Wat mensen 100 jaar geleden in een heel leven aan indrukken en informatie binnenkregen, gebeurt nu in drie maanden!

Geaccepteerde wetenschap moet de aannames voortdurend bijstellen, soms is de kloof met de realiteit groot! Zo geeft het Voedingscentrum geeft wonderzame adviezen: E-nummers zijn veilig!

Bast en Hanekamp bekritiseerden de dubbele standaard in de beoordeling van voedingsstoffen. ADHs (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) worden toxicologisch bepaald, niet orthomoleculair of biochemisch%u2026 De meeste ADHs zijn daardoor (veel) te laag.

Tweevoudig Nobelprijs winnaar Linus Pauling ontdekte het belang van vitamine C. De heersende wetenschap was not amused%u2026 (Gewoonlijk recept: negeren, belachelijk maken, en ten slotte accepteren).

Een school in Wisconsin wisselde van voedingspatroon (weg met de frisdranken- en snackautomaten) en de criminaliteit verdween, concentratie en leerresultaten namen toe!
http://www.treehugger.com/files/2010/07 ... e_menu.php

Durham study: omega-3 suppletie veranderde gedrag en concentratie van schoolkinderen.¨

Website gastspreker:
http://www.jouwvoeding.com/jouwvoeding/cursusboek.html
Laatst gewijzigd door bamboe op Ma 25 Okt 2010 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Peter89

Re: Arts-docent-auteur boek: suiker, schimmels en allergie o

Berichtdoor Peter89 » Zo 24 Okt 2010 19:35

bamboe schreef:Vanavond 20-22 uur internetradio-uitzending met auteur van boek suiker, schimmels en allergie: arts-docent Anna kruyswijk-vanderHeijden

Luistert en huivert: http://www.argusoogradio.org/nl

Met alle respect, maar dat is een verdachte bron: argusoogradio is de webstek van mevrouw Désirée Röver.... Zoals bekend een beruchte verspreidster van FUD: http://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_unce ... _and_doubt

Wie geeft de garantie, dat het hier niet weer om FUD gaat?

admin
Beheerder

Re: vanav 20-22 u LIVE radio: arts over suiker-schimmels-all

Berichtdoor admin » Zo 24 Okt 2010 20:25

Bovenstaande berichten afgesplitst van Test probiotica (drankjes/poeders/pillen). Reden: teveel off-topic.

@ bamboe,

Dergelijke ideeën als in dat boek over suiker, gisten en schimmels zijn onconventioniële opvattingen die je bij niet-reguliere behandelaars aantreft. Hetzelfde geldt trouwens voor je info over aspartaam.

Bij deze het verzoek om geen topics te kapen met jouw off-topic en onconventionele opvattingen.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Zo 24 Okt 2010 21:20

Ik zit al ruim 30 minuten te luisteren naar Desiree Rover en Anna kruyswijk – van der Heijden en in die tijd zeggen ze heel veel, maar tegelijk ook heel weinig. Ik hoor een tsunami van zelfgenoegzaamd doch nietszeggend geleuter, dooddoeners en drogredenen. Hiermee kan je alle kanten uit, dus niks.

Desiree Rover: "... het enige wat je kunt doen, is gewoon bij je eigen waarheid blijven".
Lekkerste nietszeggende dooddoener. Lekker eigenwijs blijven tegen de rede in.

Wat betreft die opvattingen over suikers en gisten/schimmels, dat is echt het stokpaardje van veel "alternatieve" behandelaars, met name natuurgeneeskundigen. Het lijkt er op dat ze bij vrijwel iedereen waarbij ze levend bloed analyse doen, gistcellen (Candida) aantreffen. Volgens de reguliere geneeskunde zou je gistcellen alleen aantreffen bij doodzieke mensen. Zie de volgende quotes:

Bron: http://www.iocob.nl/natuurgeneeswijze/l ... alyse.html
Dit is natuurlijk een populaire theorie binnen enkele complementaire stromingen die klachten terug proberen te brengen tot Candida infecties. Candida infecties bestaan echt, het zijn meestal huidinfecties, of vaginale infecties. In het bloed is Candida alleen bij stervende patiënten aantoonbaar. Het is onmogelijk dat bijvoorbeeld bij het chronisch vermoeidheidssyndroom de oorzaak ligt in een massale infectie van het bloed met Candida.

Meer over Candida: http://www.iocob.nl/candida/11.html

Oh, ik hoor de dames net ook heel serieus praten over de zon en vitamine D, en over chemtrails die óók het zonlicht tegenhouden. Die chemtrails zijn op zichzelf al erg genoeg, maar zit er meer achter?

*ulahoedje opzetten doet*

Martijn

Berichtdoor Martijn » Zo 24 Okt 2010 21:41

Desiree Rover: "we kunnen over Aspartaam heel kort zijn: Aspartaam is een hersengif". Anna kruyswijk – van der Heijden is het er helemaal mee eens.

NB:
Anna kruyswijk – van der Heijden is lid van de ABNG-2000 en is organisator geweest van symposia over de ziekte van Lyme en coördinator (geweest) van de Lyme-werkgroep binnen ABNG-2000.
(toegevoegd om 22:15 uur)

Martijn

Berichtdoor Martijn » Zo 24 Okt 2010 22:21

22:18 uur: tijdens uitgelopen uitzending: ene Dorien(!) blijft maar doorvragen, er staat weer 2 vragen klaar. Iets over allergieën en infecties. Kunnen infecties allergieën veroorzaken of zoiets.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Zo 24 Okt 2010 22:31

De uitzending is ein-de-lijk afgelopen...

Te lang naar Desiree Rover luisteren kon wel eens werken als vergif voor de hersens.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 24 Okt 2010 22:40

Hoi Martijn nu snap ik het, de berichten zijn afgesplitst.
Een tijdje waren de oude berichten weg die ik en Peter89 geplaatst hadden en dat zag er een beetje onwezenlijk uit, zonder dat je op die plek daar rekenschap over had afgelegd voor die afsplitsing.
Wist ik veel.

Ja ik heb tijdens de uitzending via een chat vragen gesteld.
Ik was/ben vooral geinteresseerd in schimmels/suikers/allergieen, daar heeft gastspreker een boek over geschreven las ik op internet, maar dat de gastspreker ook een ABNG-arts is wist ik niet.
Zou ze ook echt een lymearts zijn?
Ik check het zo.
Ik had nog niet van haar gehoord.
In elk geval vraag ik me nog steeds af of allergie nou eigenlijk een intelligentie is van het lichaam of iets pathogeens (van het lichaam).
En ze zei volgens mij eerder iets van dat allergieen het lichaam triggeren om open te staan voor infecties, meer dan andersom (ik vroeg nl. of infecties het lichaam tot allergieen kunnen triggeren).
In elk geval snap ik nog steeds niet helemaal hoe het zit.
Volgens de arts moet je vooral om je allergieen heen eten en that´s it.

groetjes,
Dorien

Martijn

Berichtdoor Martijn » Zo 24 Okt 2010 23:17

bamboe schreef:Ik was/ben vooral geinteresseerd in schimmels/suikers/allergieen, daar heeft gastspreken een boek over geschreven las ik op internet, maar dat de gastspreker ook een ABNG-arts is wist ik niet.
Zou ze ook echt een lymearts zijn?

Tja, wat is een echte Lymearts? Wanneer is iemand überhaupt een Lymearts?

Ik denk dat Anna kruyswijk één van de eerste ABNG-artsen was die zich specifiek met Lyme heeft beziggehouden. Ooit, jaren geleden (toen er in Nederland nog nauwelijks sites waren over Lyme, laat staan fora, zodat je als Lymepatiënt er meestal alleen voor stond) heb ik eens naar haar gebeld. (ik kreeg haarzelf of een assistent aan de lijn). Ik had namelijk vernomen van een Lymetest van lab uit Amerika* dat heel goed zou zijn. Anna kruyswijk zou zo'n beetje de enige zijn in Nederland die deze test liet doen. Maar het bleek dat ze die test niet meer liet doen, ik weet niet meer waarom niet. Ik vroeg daarna of ze verder iets voor me kon betekenen v.w.b. Lyme, maar ze bleek volgeboekt, dus dat ging niet.

* Later kwam ik er achter dat dat lab Bowen Labs was, een lab dat claimde een zeer goede test te hebben zonder dit hard te kunnen maken. Ook heeft dat lab zich schuldig heeft gemaakt aan illegale praktijken. Dus maar goed dat ik die test niet heb kunnen laten doen, want wat heb je aan een niet gevalideerde test. Het lab zou een doorstart hebben gemaakt onder een andere naam.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 24 Okt 2010 23:20

Hoi Martijn, ik heb net de ledenlijst nog eens gecheckt van de ABNG, maar ik vind haar echt niet:-(
Ze staat niet bij de lyme-artsen, maar ook echt niet bij de algemene ledenlijst van de ABNG.
Misschien was ze ABNG-arts, maar ze is het kennelijk niet meer.

Hoe jij denkt over de Bowentest, dat was me al duidelijk.

groetjes,
Dorien

Terug naar “Onconventioneel”