Jammer dat er geen molybdenum en thiamine in het programma zitten.
Molybdenum werkt uitstekend bij mensen die slecht tegen medicatie (met sulfieten) kunnen.
(... Sulfites destroy thiamine ...)
http://orthomolecular.org/library/jom/1 ... 2-p105.pdf
Sulfite Sensitivity
— Unrecognized Threat:
— Is Molybdenum Deficiency
the Cause?
Rhoda Papaioannou, M.S.1 and Carl C. Pfeiffer, M.D., Ph.D.1
Thiamine (vit B1) wordt op intensive care gebruikt bij sepsis door verzuring. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat endotoxines lactaat/verzuring verhoogt.
http://ccforum.com/content/16/4/R139
Effects of endotoxin on lactate metabolism in humans
Burkhard Michaeli1, Alexandre Martinez1, Jean-Pierre Revelly1, Marie-Christine Cayeux1, René L Chioléro1, Luc Tappy2 and Mette M Berger1*
* Corresponding author: Mette M Berger Mette.Berger@chuv.ch
Author Affiliations
1 Service of Adult Intensive Care, Lausanne University Hospital (CHUV), Rue du Bugnon 46, Lausanne 1011, Switzerland
2 Department of Physiology, University of Lausanne, School of Biology and Medicine, Rue du Bugnon 7, Lausanne 1011, Switzerland
Critical Care 2012, 16:R139 doi:10.1186/cc11444
The present study aimed at assessing systemic and muscle lactate production and systemic lactate clearance in healthy human volunteers, using intravenous endotoxin (LPS) challenge. ...
These observations indicate that, in healthy humans, LPS administration leads to consistent increases in plasma lactate concentrations secondary to a stimulation of lactate production. However, the microdialysis data suggest that - provided that there was no increase in muscle blood flow - skeletal muscle was not a major contributor to LPS-induced lactate production.
http://ccforum.com/content/15/6/457
Severe lactic acidosis reversed by thiamine within 24 hours
Karin Amrein*, Werner Ribitsch, Ronald Otto, Harald C Worm and Rudolf E Stauber
Epigenar
-
Re: Epigenar
Hoi Merel,
Had je beloofd om je vragen door te geven aan PvM.
Het Epigenar protocol is ontworpen door Fred Kuipers. Deze arts heeft het op zijn patiënten getest en boekte er zeer bevredigende resultaten mee. Als ik het goed heb begrepen heeft het iets te maken met geozoniseerde oliën en frequenties die dus d.m.v. een vloeistof i.p.v. een apparaat het lichaam in worden getransporteerd. Dr. Klinghardt is een van de grondleggers van (een deel van ) de principes van dit protocol. Je kunt kijken op de website van Fred Kuipers (als ie het weer doet want gisteren lag ie eruit).
Volgens PvM is het middel (nog) niet te koop en wordt het afgeraden om er zelf mee te experimenteren zonder toezicht en begeleiding van een arts.

Had je beloofd om je vragen door te geven aan PvM.
Het Epigenar protocol is ontworpen door Fred Kuipers. Deze arts heeft het op zijn patiënten getest en boekte er zeer bevredigende resultaten mee. Als ik het goed heb begrepen heeft het iets te maken met geozoniseerde oliën en frequenties die dus d.m.v. een vloeistof i.p.v. een apparaat het lichaam in worden getransporteerd. Dr. Klinghardt is een van de grondleggers van (een deel van ) de principes van dit protocol. Je kunt kijken op de website van Fred Kuipers (als ie het weer doet want gisteren lag ie eruit).
Volgens PvM is het middel (nog) niet te koop en wordt het afgeraden om er zelf mee te experimenteren zonder toezicht en begeleiding van een arts.

-
Hè hoi,
Dank je wel, ik zal het eens gaan bestuderen,
Dank je wel,
Merel
Dank je wel, ik zal het eens gaan bestuderen,
Dank je wel,
Merel
-
He allemaal,
Ik ben ga volgende week met het Epigenar protocol starten onder begeleiding van PvM.
Begreep dat je na 3 mnd enige verbetering moet bemerken maar dat de behandeling toch nog 9 tot 12 mnd in beslag neemt
Hij gaf aan dat de die- off reacties niet zo heel erg zullen zijn.
Hebben er al mensen hier ervaring mee
En hoe ervaren jullie de behandeling momenteel
Gr.
Nyx
Ik ben ga volgende week met het Epigenar protocol starten onder begeleiding van PvM.
Begreep dat je na 3 mnd enige verbetering moet bemerken maar dat de behandeling toch nog 9 tot 12 mnd in beslag neemt

Hij gaf aan dat de die- off reacties niet zo heel erg zullen zijn.
Hebben er al mensen hier ervaring mee

En hoe ervaren jullie de behandeling momenteel

Gr.
Nyx
-
hoi Nyx
ja ik ben er ruim 2weken geleden mee begonnen.
ik heb inderdaad niet zo heel veel last van die-off reacties.eerst moeten wel je darmen er even aan wennen.
ik kan er nog niet zo heel veel van zeggen alleen dat ik me deze weken redelijk goed voel bij wat het was.
maar hopen dat dat zo blijft.
nou Nyx veel succes toegewenst.
groetjes Joke.
ja ik ben er ruim 2weken geleden mee begonnen.
ik heb inderdaad niet zo heel veel last van die-off reacties.eerst moeten wel je darmen er even aan wennen.
ik kan er nog niet zo heel veel van zeggen alleen dat ik me deze weken redelijk goed voel bij wat het was.
maar hopen dat dat zo blijft.
nou Nyx veel succes toegewenst.
groetjes Joke.
-
He Joke,
Blij te horen dat je toch enigszins verbetering ervaart. Hopelijk een teken dat het werkt.
Had je ook veel last van je darmen met de gewone AB kuur. Want daar was ik ook voor gewaarschuwd maar dat is me gelukkig reuze meegevallen
Sterkte met de weg naar je herstel
Groetjes
Nyx
Blij te horen dat je toch enigszins verbetering ervaart. Hopelijk een teken dat het werkt.
Had je ook veel last van je darmen met de gewone AB kuur. Want daar was ik ook voor gewaarschuwd maar dat is me gelukkig reuze meegevallen

Sterkte met de weg naar je herstel

Groetjes
Nyx
-
ik heb geen antibiotica gehad.
-
Hallo allen,
ik ben 3wk terug begonnen met het epigenar-protocol. Ik heb een behoorlijke die-off reactie.
Maar heb geen darmproblemen wat ik hier en daar lees. Ben ook bij PvM in behandeling.
Ben nu een jaar bezig, ook zuurstofbeh. Overall kan ik zeggen dat er een stijgende lijn in zit.
Alleen gaar het heel langzaam.
Gr. Brechtsje
ik ben 3wk terug begonnen met het epigenar-protocol. Ik heb een behoorlijke die-off reactie.
Maar heb geen darmproblemen wat ik hier en daar lees. Ben ook bij PvM in behandeling.
Ben nu een jaar bezig, ook zuurstofbeh. Overall kan ik zeggen dat er een stijgende lijn in zit.
Alleen gaar het heel langzaam.
Gr. Brechtsje
-
Hoi Brechtsje.
waar bestaat die die-of reactie uit bij jou als ik vragen mag?
en doe je de zuurstof behandeling ook bij PvM?
ben je een jaar geleden besmet met lyme of al veel langer terug?
ik vind het fijn dat je vooruitgaat en succes verder met het epigenar-protocol.
groetjes van Joke.
groetjes van Joke.
-
joke543 schreef:Hoi Brechtsje.
groetjes van Joke.
Hallo Joke,
ik zit nu alweer een jaar aan het zuurstofapp. Inderdaad via PvM Ik heb thuis een app. Daarnaast dus het epigenar-protocol.
Ik weet niet wanneer ik besmet ben, maar dat is dan al jaren geleden. Die off bestaat bij mij uit geen energie, futloos, last van spieren en ook wel een beetje somber. Groetjes Brechtsje