Far infra-red sauna

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Robyne

Far infra-red sauna

Berichtdoor Robyne » Do 29 Nov 2012 3:01

Ik heb sinds korte poos een far infra red sauna. Die is klein en opklapbaar en goedkoop (200 euro). Ik zit er inmiddels twee keer per dag in, en met dat ontgiften wordt iig een slag geslagen! Vanaf minuut 1 zweet je je helemaal een ongeluk. Ik doe nu twee keer per dag een half uur, heb een keer een uur gedaan en dan ligt er echt een plas zweet. Goed drinken dus. En mijn temperatuur schoot omhoog! Er zijn heel veel positieve effecten te vinden voor chronisch zieke patienten en deze sauna's. Ik heb volgens mij al ietsjes minder pijn. (was iig de eerste dag met minder tramadol)

Ik heb hem nog maar kort, maar tot nu toe ben ik zeer positief.

Misschien heeft iemand hier iets aan?

bamboe

Re: Far infra-red sauna

Berichtdoor bamboe » Do 29 Nov 2012 10:42

Ik heb er hier ook eentje staan.
Niet inklaapbaar en nu staan al mijn oude boeken erin:-)
Ik heb het een jaar lang vrij veel gedaan, maar daarna had ik een overdosis aan infrarood, waardoor ik er niet meer tegen kon.
Dit werd gemeten door een NES-scan.
Maar nu kan het wel weer denk ik.
Het komt er alleen niet van.

Elly W

Berichtdoor Elly W » Do 29 Nov 2012 11:58

Mijn natuurarts raadt mij stoombaden en sauna aan, maar daar houdt ik helemaal niet van.
Veel te heet.
Is dit vergelijkbaar? Zit je er helemaal in?
Ik krijg het altijd een beetje benauwd als ik in iets kleins opgesloten zit...
Maar het lijkt me wel iets hoor, de borrelia houdt niet van warmte! Je moet alles proberen, toch?

Robyne

Berichtdoor Robyne » Vr 30 Nov 2012 2:51

Hi Elly,

Ik houd ook niet van sauna's, dan wordt ik heel snel duizelig, en die warme lucht inademen is niet fijn. Stoom is een stuk minder goed ivm zweten, dat doe je dan veel minder.

In deze zit je met je hoofd er buiten. Dus je kan gewoon lekker tv kijken. Ik zweet me dan wel helemaal lens, maar daarna ff douchen. Van de hitte kan je wel een beetje woosy worden maar is meer vergelijkbaar met een strandvakantie dan met een sauna.

Bamboe,

Ik had dat in een eerder berichtje ook ergens van je gevonden, over te veel infra rood straling. Is dat bij verre of dichtbij? Rode lampen of niet? En wat zijn daar de negatieve gevolgen van? Die zijn niet erger dan de kwaal lijkt me?

Ik merk trouwens dat ik ipv in de normale sauna er helemaal niet sloom van wordt, ik heb na deze sauna een stuk meer energie en echt een hele bizarre verlichting in pijn. Ik slik nu een stuk minder pijnstillers.

Elly W

Berichtdoor Elly W » Vr 30 Nov 2012 12:09

Hoi Robyne,

Dank je! Ik zal zeker overwegen om zo'n ding aan te schaffen.
Ik zal eerst eens op Marktplaats kijken want deze ziekte kost me handvol geld...

Groetjes,
Elly.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Za 1 Dec 2012 1:28

Ja, I know. Ik heb heel lang getwijfeld of ik de gok zou wagen. Toch gedaan en goed bevallen. Waar woon je? Want je bent van harte welkom om hem hier uit te proberen!!

Elly W

Berichtdoor Elly W » Zo 2 Dec 2012 19:22

Hé Robyne,

Wat lief aangeboden van je!!
Ik woon in Gelderland dicht bij de Duitse grens en ik ben op het moment te beroerd om dat stuk te reizen.
(jij woont in Amsterdam toch?)
Ik zal eens hier en daar informeren of iemand hier in de buurt zo'n ding heeft.
Maar toch bedankt hoor!!

Gr. Elly.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Wo 5 Dec 2012 2:31

Hi!

Ja, dat is wel een heel stukje rijden! Nou, mocht je ooit in de buurt zijn, het aanbod staat!

Het is een zeer goede manier om te detoxen, en ik zou niemand iets aanraden als ik er niet 100% blij mee ben. Mij heeft deze rotziekte ook al veel te veel geld gekost. Dit toch geprobeerd, en gelukkig erg blij mee!

Elly W

Berichtdoor Elly W » Wo 5 Dec 2012 12:15

Hoi Robyne,

Waar heb jij je sauna gekocht?

Gr. Elly.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Wo 5 Dec 2012 23:11

firzone.co.uk

Ze hebben hem ook bij andere winkels. Misschien is er op ebay wel een 2e hands verkrijgbaar?

Terug naar “Onconventioneel”