lyme en neurotoxinen

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
bamboe

Re: lyme en neurotoxinen

Berichtdoor bamboe » Zo 16 Dec 2012 23:27

@ Joorn: ja het kan beide, maar het maakt wel uit natuurlijk: of de lyme er nog zit of niet: want als de lyme er niet (meer) zit: dan hoef je "alleen" nog te zorgen dat het lichaam de toxinen opruimt en in het geval dat de lyme er nog wel zit, zal je die ook te lijf moeten gaan tegelijk nog, wat in veel gevallen ook niet meevalt.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 16 Dec 2012 23:30

Vorige winter raakte mijn lichaam volledig in shock,ik tikte mijn symptomen in op google en kwam op toxisch shock syndroom uit ! Verklaard veel ;)
Aardige uitleg hier in het topic joorn !

Ietsje meer uitleg,ik las hier over iemand die overgevoelig was voor chemische stoffen,
Zelf denk ik nu dat lymers verzadigd zijn met die toxines
Toen ik dat soort shock had was ik er voor even gaan zoeken met mijn metaaldetector,de boer van de akker vroeg of hij ffn de kanten mocht sproeien ( met round upp) dit gebeurde en in de avond barstende koppijn,trillende benen slapende handen en iets als een shock ...maat die ook mee op de akker was niks van last, Altijd op akkers gezeten ,nooit last gehad van sproeistoffen en dergelijke,nu moet ik erg opletten dat ik niks meer van rommel binnen heb of ik raak nog meer ontregeld !
Volgens huisarts fantaseerde ik...Ik ben er zeker van dat mijn lichaam als een volle spons toxines is die dringend dient uitgeknepen,nu nog weten hoe ;)
Laatst gewijzigd door Troptard op Ma 17 Dec 2012 9:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

joorn

Berichtdoor joorn » Ma 17 Dec 2012 0:13

Ja zo bedoel ik het Bamboe.

Het probleem van lyme is dus 2 - delig; een lyme infectie EN een toxische belasting.
En wie er dan wel of geen cysten heeft dat weet ik ook niet. En in wat voor gedaante de bacterie is en zo.
Maar de een is ernstiger ziek door lyme dan de ander.

Een lymebacterie is heel moeilijk te traceren dan slechts door een goed uitgevoerde levendbloed analyse die door reguliere artsen kwakzalverij genoemd wordt. Hoe worden cysten zichtbaar gemaakt ? Geen idee!
Hoe worden toxinen regulier zichtbaar gemaakt? Niet , maar wel door niet- wetenschappelijke methoden .

http://www.wijwordenwakker.org/content. ... =P454&l=NL

Biotoxinen

De vele giftige stoffen (biotoxinen) die Bb samen met de desbetreffende meeliftende pathogenen (w.o. Babesia, Bartonella, Ehrlechia) produceert, zijn vele malen toxischer dan welk door mensen gecomponeerd vergif dan ook. Deze eiwitten brengen in de hersenen zowel op moleculair-, structureel-, als op functioneel niveau verschillende specifieke veranderingen aan, onder andere in neurotransmitters (informatiemoleculen als dopamine, serotonine, GABA, acetylcholine, noradrenaline), neurale membranen van pre- en postsynapsen, verschillende soorten membraanreceptoren, hormonen en enzymen.

Het zijn deze biotoxinen die verantwoordelijk zijn voor de slopende effecten van het Lyme borreliose complex.

En het is hierdoor dat er diagnoses ontstaan zoals het chronisch vermoeidheid syndroom (CVS), ME, psychiatrische aandoeningen, en alle andere ziekten, syndromen en aandoeningen, vermeld op de nog altijd groeiende lijst van meer dan 300 misinterpretaties (http://www.samento.org.ec).

De toxische effecten die Bb en de hem vergezellende mycoplasma’s hebben invloed op het centrale-, autonome-, en het perifere zenuwstelsel, het endocriene systeem enz

http://boinnk.nl/blog/tag/toxische-oorzaak/

De toxische oorzaak van autisme

Tot nu toe hebben we voornamelijk gekeken naar oorzaken van autisme. Het was de bedoeling om verder in te gaan op de behandeling en begeleiding van kinderen en volwassenen met autisme. De laatste tijd echter komen er steeds meer onderzoeken over de toxische oorzaken en hun connectie met het hele gebied van de auto-immuunziekten (ontstekingsziekten waarbij het afweersysteem zich richt tegen de eigen lichaamscellen en weefsels). Volgens verschillende onderzoekers spelen vaccinaties een belangrijke rol bij het ontstaan van deze ziekten.

Uit onderzoek van o.a. dr. Klinghardt blijkt dat een hoog percentage van mensen met autisme ook een Lyme besmetting heeft. Veel van de lichamelijke en neurologische symptomen/kenmerken van autisme vind je ook bij Lyme patiënten en deze symptomen vertonen belangrijke overeenkomsten met de kenmerkende gevolgen van vergiftiging door (zware) metalen, zoals kwik en aluminium.

Er lijkt dus een verband te zijn tussen toxische stoffen, het ontstaan van auto-immuunziekten, de ziekte van Lyme en autisme.
Laatst gewijzigd door joorn op Ma 17 Dec 2012 0:39, 1 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 17 Dec 2012 0:39

De vele giftige stoffen (biotoxinen) die Bb samen met de desbetreffende meeliftende pathogenen (w.o. Babesia, Bartonella, Ehrlechia) produceert, zijn vele malen toxischer dan welk door mensen gecomponeerd vergif dan ook. Deze eiwitten brengen in de hersenen zowel op moleculair-, structureel-, als op functioneel niveau verschillende specifieke veranderingen aan, onder andere in neurotransmitters (informatiemoleculen als dopamine, serotonine, GABA, acetylcholine, noradrenaline), neurale membranen van pre- en postsynapsen, verschillende soorten membraanreceptoren, hormonen en enzymen.

@ Joorn: heftig! Ik zou er geenszins van staan te kijken als waar is wat je zegt.

joorn

Berichtdoor joorn » Ma 17 Dec 2012 0:40

Ik ben nog wakker !

Toxische stoffen

Dr. Klinghardt is op wereldschaal toonaangevend op het gebied van de psycho-neurobiologie, milieu toxines (giftige stoffen), chronische infecties en hoe deze in gezinnen en families voorkomen. Hij is directeur van de Klinghardt Academy of Neurobiology in Kirkland, (VS). Dr. Klinghardt: “Eén gemeenschappelijk kenmerk dat mensen met autisme hebben is dat ze vol zitten met giftige stoffen en dat hun ontgiftingsmechanismen zijn dichtgeslibd. Hier volgen een aantal van dr. Klinghardt’s vindingen en aanbevelingen op dit gebied:

Lyme en chronische infecties

Chronische infecties, zoals de ziekte van Lyme, komen bij kinderen met autisme veel meer voor. Het kind krijgt de ziekte meestal niet van een tekenbeet, maar van de moeder, die een symptoomloze drager van de ziekte kan zijn. Dr. Klinghardt ontdekte dat 4 van de 5 kinderen met autisme, die naar zijn kliniek kwamen, positief testten voor de ziekte van Lyme. Bij kinderen met autisme waren niet allen de ontgiftingssystemen van het lichaam vol- en vastgelopen en hadden ze vaak zware metalenvergiftiging, maar ook hadden ze een dagelijkse stille afgifte van giftige stoffen in hun lichaam, veroorzaakt door giftige microben.”
Laatst gewijzigd door joorn op Ma 17 Dec 2012 0:42, 1 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 17 Dec 2012 0:40

Halo ja ik ook!
Welterusten hoor Joorn voor als je nog eens gaat slapen!

joorn

Berichtdoor joorn » Ma 17 Dec 2012 9:01

Volledigheidshalve nog maar eens deze site aangegeven;

http://erwinkompanje.wordpress.com/2010 ... orreliose/

De neurologische en neuro-psychiatrische verschijnselen van chronische syphilis en chronische borreliose lijken op ‘gewone’ neurologische en psychiatrische aandoeningen, zijn vaak aspecifiek en daardoor worden veel artsen en psychiaters op het verkeerde been gezet als zij een patient krijgen met dit soort aspecifieke verschijnselen.

Wat Erwin aangeeft klopt wel ,maar de paniekaanvallen passen dus bij de neurotoxinen die de lymebacterie achterlaat!

En dan deze;

http://www.erasmusmc.nl/5663/177341/211 ... enhart.pdf

Ook tegenwoordig zien artsen en verpleegkundigen regelmatig patiënten met klachten die sterk lijken op de problemen gesteld in Irak of Afghanistan. De huidige diagnose is een paniekstoornis die in het palet van
psychische aandoeningen is ingedeeld bij de angststoornissen. Tijdens een paniekaanval krijgt de patiënt klachten van kortademigheid, hartkloppingen, het gevoel dat hem of haar een hartinfarct of beroerte zal overkomen, ongecontroleerd trillen van de spieren, misselijkheid en duizeligheid.

Dergelijke symptomen duiden op vergiftiging door schadelijke gifstoffen, bepaalde insecticiden/verdelgingsmiddelen. Bij het onderzoek van de Cambodja-veteranen in het St. Radboud-ziekenhuis werden het gebruik van het antimalariamiddel Lariam en het overvaccineren als mogelijke oorzaak aangewezen.
Het veelbesproken 'Jungle-syndroom' kan achterhaald worden, een syndroom waarvan zo vele jonge militairen het slachtoffer zijn geworden en waarvoor in de universitaire geneeskunde noch een goede diagnostiek noch een afdoende therapie aanwezig is.

Ernstige neurologische verschijnselen t.g.v. vergiftigingen zijn o.a; ernstige vermoeidheid ,tachycardie = verhoogde hartslag , cognitieve tekorten, kort lontje , slecht geheugen, verwardheid, duizelingen, desoriëntatie ,schokken , angstdromen, spoken zien, waanbeelden.

Dergelijke verschijnselen worden door reguliere artsen echter vaak aangezien voor traumatische psychische stoornissen.
Wat denk je verder van; dwalen,verhoogde hartslag, verhoogde lichaamstemperatuur, zweetaanvallen slecht zien, slecht horen, slecht slapen ,veel slapen, angsten...........

Herken je je als lymepatient hierin ?
Welnu, dit wordt veroorzaakt door de neurotoxinen.

Je maakt mij NIET WIJS dat Erich Traub dit niet wist !

Lees hierover in het boek LAB 257.
Voor velen een soort SF verhaal maar ik ben bang dat dit toch echt de waarheid is !!

Na de oorlog werkte Traub op het eiland Riems van 1945 tot 1949 verder aan dezelfde onderzoeken waarmee hij zich tijdens de oorlog voor de Duitsers had bezig gehouden, alleen nu onder Russisch gezag.
In 1949 verhuisden hij en zijn experimenten in het kader van ‘Operation Paperclip’ naar de Verenigde Staten, waar op Plum Island een onderzoekscentrum voor dierziekten werd ingericht. Alles gebeurde ‘Top Secret’ en het gonsde er in de buurt van de geruchten dat er ook minder ‘frisse’ dingen gebeurden.
Traub zou hier zijn onderzoek naar met name bacteriële oorlogsvoering, onder andere naar Borrelia, ongestoord hebben kunnen voortzetten in Lab. 257 en Lab. 101.

In 1953 keert Traub terug naar Duitsland en werkt daar tot 1960 in het Zwarte Woud, aan de Universiteit van Tübingen.
Opvallend is dat, waar Traub geweest is, er plotseling een gigantische toename van de Ziekte van Lyme te zien is.

Maar helaas, het is nu 2012 en reguliere artsen hebben nog steeds echt geen enkel idee wat neuro -intoxicatie inhoudt en wat dit met een mens kan doen.

Ook hier moeten we zelf op zoek gaan naar de werkelijke achtergrond van deze ernstige verschijnselen.

Ziehier;

http://www.me-cvs.nl/index.php?pageid=2035&printlink..

Arjan, marinier van Cambo-2, maakte acht jaar geleden deel uit van de
blauwhelmen die in Cambodjaanse jungle opereerden. Hij is er van overtuigd dat zijn hartkloppingen, moeheid en transpiratieaanvallen het gevolg zijn van de 'kilo's Lariam' die hij destijds moest slikken. Daar willen ze bij het korps niks van weten, het zit tussen zijn oren en 'dan kan ik het verder wel schudden,' zegt hij. Iedere oorlog zijn eigen syndroom, lijkt het wel. Lijden Cor, Jeffrey, Sander en Arjan aan het Korea-, het Libanon- en Cambodja-syndroom? Zijn ze de voorgangers van de mannen die zich nu met het Balkan-syndroom melden? Ook na de Golfoorlog, ook wel bekend als 'Operation Desert Storm', ontstond er grote onrust onder vele soldaten over hun vaak verslechterde gezondheid.

Concentratiestoornissen, chronische vermoeidheid, auto-immuunziekten en andere aandoeningen, duidend op vergiftigingen, bleken veel voor te komen.

Tevens werden geheugenverlies, gewrichtspijnen en onduidelijke pijnen in spieren genoemd.

Al dit soort voorbeelden van diverse ziekten en ziektebeelden zijn terug te voeren naar slechts 1 ding;

NEURO- INTOXICATIE OF SIMPEL GEZEGD; VERGIFTIGING. DUS OOK ZIEKTE VAN LYME !

joorn

Berichtdoor joorn » Ma 17 Dec 2012 10:29

http://www.vetonline.nl/fileadmin/pdf/a ... edicus.pdf
Dierenarste Herman Aa deed onderzoek ;

Een onderzoek op (sub)tropische aandoeningen door steekbeesten!!
door NEUROTOXINEN-BIOTOXINEN zoals; Leishmaniase - ziekte van Lyme - Alzheimer- MS - multiple sclerose –
Parkinson - vitamine B12 gebrek

Neurotoxinen:
Biotoxinen die specifiek een nadelig effect hebben op de neurologische (zenuw) functies van het lichaam.
Het onderzoek toonde ook aan dat toxinen van door teken (Borrelia burgdorferi en Babesia microti) overgedragen pathogenen chronische ziekten kunnen veroorzaken, zelfs nadat de spirocheten of intracellulaire protozoa zijn gedood door antibiotica!!
Mensen die van nature niet in staat zijn biotoxinen en dus ook neurotoxinen te kunnen elimineren,
uitscheiden of afbreken ontwikkelen chronische ziekten!

Robyne

Berichtdoor Robyne » Di 18 Dec 2012 16:17

Sorry, ik kan niet alles lezen wat jullie hebben geschreven, maar kan het dus door Lyme en de toxines komen dat ik geen hormonen meer aanmaak? In de hypothalamus?

Sorry als het een domme vraag is...

joorn

Berichtdoor joorn » Di 18 Dec 2012 21:51

Ja Robine dat kan.

lees hier maar;

http://www.praktijktotaalbalans.nl/cms/ ... 0-Lyme.pdf

Eén van de gemeenste imitaties door Lyme betreft die van ALS. Neurotoxinen, geproduceerd door de Borrelia-bacterie zijn in staat een neurologische afwijking in het centrale zenuwstelsel te veroorzaken, waardoor typische ALS symptomen ontstaan.
Het pathologische kenmerk van ALS veroorzaakt degeneratie van motorneuronen of motorische zenuwen, uitmondend in de dood van de patiënt.

Patiënten met ALS, fibromyalgie en chronische vermoeidheidssyndroom (ME) vertonen veelal afwijkingen in de hypothalamus (schildklier), hetgeen kan resulteren in een adrenaline tekort, schildklier- en gonade insufficiëntie (geslachtsklieren).

De ziekte van Lyme laat regelmatig neurologische afwijkingen zien, omdat de toxinen van de Borrelia-bacterie vetweefsels in de hersens en perifere zenuwen opzoeken (zenuwen buiten het centrale zenuwstelsel.)

Als gevolg daarvan kunnen plotselinge doofheid, Bells aangezichtsverlamming, de ziekte van Parkinson, Multiple Sclerose (MS), Reflex Sympathische Dystrofie, Perifere Neuritis, chronische pijnen en een hoeveelheid andere neurologische een hoeveelheid andere neurologische aandoeningen zich voordoen.

Terug naar “Onconventioneel”