Lulu, gelukkig schrijf je:
In dit topic .....
!
Het is jammer dat een zeer interessant topic zoals dit, (dat volgens mij gerust onder ‘wetenschap’ kan worden geplaatst omdat het wel degelijk een wetenschappelijk bewezen feit is), weer het risico loopt haar essentie voor een groot deel te verliezen. Dit door toedoen van de gebruikelijke ‘rotte appel’ die zelf klaagt over diaree lange lappen tekst maar daar de laatste tijd zelf ook behoorlijk kaas van heeft gegeten.
Joorn, ik adviseer je dan ook om deze doelbewuste strategie voor zo ver mogelijk te negeren. Graag reageer ik op je laatste post waarin je het volgende schrijft:
Er zijn nu eenmaal lichamelijke reacties die (nog) niet wetenschappelijk bewezen zijn.
Maar ze bestaan wel. Helaas voor reguliere artsen een twistpunt omdat ( neuro) toxinen in vivo niet te bewijzen vallen. Ruud kan daar over mee praten. Hij herkend zich volledig in hetgeen ik aangaf .Duitse artsen weten veel meer over lyme dan hier in Nederland. Daar zijn veel (in Nederland gewraakte) onderzoeksmethoden heel normaal.
Ik zou het niet zo pessimistisch stellen en ben van mening dat wel degelijk wetenschappelijk bewezen is dat het eiwit van spirocheten, dus ook van Borrelia, net als dat van de veroorzakers van prion ziekten, de zenuwen beschadigen en laten afsterven. (Ik denk nu even aan het onderzoek dat Alan MacDonald verrichtte op hersenweefsel van Alzheimerpatiënten). Ik verwijs naar volgend topic en de belangrijke bijdrage van forumlid Pandora:
http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... own#p37245 Spirochetes have at least 3 or 4 proteins described as ""prion- like"" found so far.
http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... ase#p37202 Prion IS Spirochetal disease and they knew it always was!!!
Als de eiwitten van virussen dus blijvende schade aan de zenuwen kunnen veroorzaken en deze kunnen laten afsterven, waarom zouden de eiwitten van spirocheten dit dan niet doen? Is Alzheimer daar niet een voorbeeld van? Dat men daarover wereldwijd (dus niet alleen in NL) liever met geen woord rept is inderdaad helaas een feit.
WouterB, ik adviseer je om je handen eens grondig te wassen en dan vooral niet te vergeten om er een nagelborsteltje bij te gebruiken. Van al dat modder gooien zullen ze wel heel erg vies zijn inmiddels!