lyme en neurotoxinen

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Foetsie

Re: lyme en neurotoxinen

Berichtdoor Foetsie » Vr 13 Dec 2013 16:52

Hallo Lulu,

Je zegt:
Dus ik vind het prima dat Wouter hier af en toe op de rem trapt, hoewel ik weet dat deze afwijkende meningen niet populair zijn op dit forum. Dus barst maar los....

Nou is het niet zo dat hij "op de rem trapt" , maar het gaat om het persoonlijk kleineren van eigenlijk iedereen die hier zijn/haar steentje wil bijdragen.
Was het maar dat hij/zij gewoontjes eventjes op de rem trapt.
Bovendien heeft hij/zij helemaal geen mening, en komt nooit met een goed onderbouwd antwoord, zonder gegronde wetenschappelijke bewijzen.
Ik krijg meer de indruk dat hij?zij maar wat roept.

Lees de topics maar eens goed waarin hij/zij alles en iedereen kleineerd.
Ik vraag mij dan serieus af wat hij/zij daar mee wil bereiken.........

lulu

Berichtdoor lulu » Vr 13 Dec 2013 17:21

paperwhite schreef:Lulu, Evidence Based is een hol begrip. Het IDSA grijpt hier graag naar terug tot schade van ons allen. Artsen houden zich in de eerste plaats aan regeltjes om het zichzelf gemakkelijk te maken. De meeste artsen zijn meelopers. Het IDSA dicteert de wet en de halve wereldbol volgt dit zoals een moslim de koran volgt.

Misschien ben ik niet uitgesproken genoeg geweest, maar ik ben geen voorstander van het verschuilen achter de EB regeltjes ten koste van de patiënt. EB betekent een beetje waar voor een grote groep, maar hoeft niet op te gaan voor degene die voor je zit. Het is een soort minimum standaard waarvan je moet weten dat er veel uitzonderingen op mogelijk zijn en ook weten dat er groepen, zoals wij, nog volledig buiten vallen.
Dus voor mij geen gouden standaard, en zeker geen excuus om de patiënt niet serieus te nemen en serieus te behandelen.

Anderzijds, uit de andere hoek worden ook hele concepten ontwikkeld zonder enig bewijs. Ook gevaarlijk.

lulu

Berichtdoor lulu » Vr 13 Dec 2013 17:33

Foetsie schreef:Hallo Lulu,

Je zegt:
Dus ik vind het prima dat Wouter hier af en toe op de rem trapt, hoewel ik weet dat deze afwijkende meningen niet populair zijn op dit forum. Dus barst maar los....

Nou is het niet zo dat hij "op de rem trapt" , maar het gaat om het persoonlijk kleineren van eigenlijk iedereen die hier zijn/haar steentje wil bijdragen.
Was het maar dat hij/zij gewoontjes eventjes op de rem trapt.
Bovendien heeft hij/zij helemaal geen mening, en komt nooit met een goed onderbouwd antwoord, zonder gegronde wetenschappelijke bewijzen.
Ik krijg meer de indruk dat hij?zij maar wat roept.

Lees de topics maar eens goed waarin hij/zij alles en iedereen kleineerd.
Ik vraag mij dan serieus af wat hij/zij daar mee wil bereiken.........

Hoi foetsie,
In dit topic heb ik geen persoonlijke aanval van hem gezien, wel een waarschuwing tegen te wilde theorieën. En daar kan ik mij in vinden. Die gegronde wetenschappelijke bewijzen ontbreken ook bij veel andere beweringen in de topics. Vaak gaat het om theorievorming of een medische mening waar ook bewijzen ontbreken.

joorn

Berichtdoor joorn » Vr 13 Dec 2013 18:31

Lulu schreef; Die gegronde wetenschappelijke bewijzen ontbreken ook bij veel andere beweringen in de topics. Vaak gaat het om theorievorming of een medische mening waar ook bewijzen ontbreken.

Ruud schreef ;
Ik heb een Duitse arts en die zegt ook dat dit toxines zijn die dit veroorzaken door het afsterven van de bacterie.

Er zijn nu eenmaal lichamelijke reacties die (nog) niet wetenschappelijk bewezen zijn.
Maar ze bestaan wel. Helaas voor reguliere artsen een twistpunt omdat ( neuro) toxinen in vivo niet te bewijzen vallen. Ruud kan daar over mee praten. Hij herkend zich volledig in hetgeen ik aangaf .Duitse artsen weten veel meer over lyme dan hier in Nederland. Daar zijn veel (in Nederland gewraakte) onderzoeksmethoden heel normaal.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 13 Dec 2013 19:24

Lulu, gelukkig schrijf je:
In dit topic .....
!

Het is jammer dat een zeer interessant topic zoals dit, (dat volgens mij gerust onder ‘wetenschap’ kan worden geplaatst omdat het wel degelijk een wetenschappelijk bewezen feit is), weer het risico loopt haar essentie voor een groot deel te verliezen. Dit door toedoen van de gebruikelijke ‘rotte appel’ die zelf klaagt over diaree lange lappen tekst maar daar de laatste tijd zelf ook behoorlijk kaas van heeft gegeten.

Joorn, ik adviseer je dan ook om deze doelbewuste strategie voor zo ver mogelijk te negeren. Graag reageer ik op je laatste post waarin je het volgende schrijft:

Er zijn nu eenmaal lichamelijke reacties die (nog) niet wetenschappelijk bewezen zijn.
Maar ze bestaan wel. Helaas voor reguliere artsen een twistpunt omdat ( neuro) toxinen in vivo niet te bewijzen vallen. Ruud kan daar over mee praten. Hij herkend zich volledig in hetgeen ik aangaf .Duitse artsen weten veel meer over lyme dan hier in Nederland. Daar zijn veel (in Nederland gewraakte) onderzoeksmethoden heel normaal.

Ik zou het niet zo pessimistisch stellen en ben van mening dat wel degelijk wetenschappelijk bewezen is dat het eiwit van spirocheten, dus ook van Borrelia, net als dat van de veroorzakers van prion ziekten, de zenuwen beschadigen en laten afsterven. (Ik denk nu even aan het onderzoek dat Alan MacDonald verrichtte op hersenweefsel van Alzheimerpatiënten). Ik verwijs naar volgend topic en de belangrijke bijdrage van forumlid Pandora:

http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... own#p37245
Spirochetes have at least 3 or 4 proteins described as ""prion- like"" found so far.

http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... ase#p37202
Prion IS Spirochetal disease and they knew it always was!!!

Als de eiwitten van virussen dus blijvende schade aan de zenuwen kunnen veroorzaken en deze kunnen laten afsterven, waarom zouden de eiwitten van spirocheten dit dan niet doen? Is Alzheimer daar niet een voorbeeld van? Dat men daarover wereldwijd (dus niet alleen in NL) liever met geen woord rept is inderdaad helaas een feit.

WouterB, ik adviseer je om je handen eens grondig te wassen en dan vooral niet te vergeten om er een nagelborsteltje bij te gebruiken. Van al dat modder gooien zullen ze wel heel erg vies zijn inmiddels!
Laatst gewijzigd door Tulipano op Vr 13 Dec 2013 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Vr 13 Dec 2013 20:40

@ Joorn,
Lyme en neurotoxinen een zeer interessant en belangrijk onderwerp. Er is voor mij veel duidelijkheid verschaft met de gegeven informatie waarvoor veel dank! En chapeau er zijn een aantal natuurlijke lyme behandelaars artsen, therapeuten, homeopaten die wél van neurotoxinen hebben gehoord en daar een behandeling op toepassen http://www.lymenatuurlijkgenezen.nl/
Veel klachten worden vooral veroorzaakt door de gifstoffen die vrij komen als de bacteriën sterven. De ziekte van Lyme bestaat dus voor een groot deel uit de schade die veroorzaakt wordt door deze afvalproducten. Gevaarlijk zijn vooral de zogenaamde neurotoxinen. Omdat deze het lichaam niet gemakkelijk verlaten is het noodzakelijk om hierbij actieve hulpmiddelen in te schakelen. Het ontgiften is daarom een heel belangrijk onderdeel van de Lymetherapie. Trouwens ook bij een reguliere antibioticakuur zou deze aanvulling niet mogen ontbreken.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 13 Dec 2013 21:41

Beste Ruud,
RuudN schreef:Ik heb nu een heel aantal reacties van jou gelezen Wouter en ik wordt zo ontzettend moe van een aantal dingen die je schrijft.

Ik heb hetzelfde gevoel, maar dan bij vele (kwantitatieve) reacties uit de koker van de complotdenkers (zie bijv.: viewtopic.php?f=3&t=7316&start=170#p80994 ). Ze scheppen er op de een of andere manier behagen in om per definitie de reguliere wetenschap (die uiteraard ook zijn beperkingen heeft), in diskrediet te stellen.

RuudN schreef:Muggenziften en mensen persoonlijk aanvallen ben je goed in, iets waar een forum als dit niet mee geholpen is! De feiten mogen gerust verteld worden. Daar heb ik geen enkel probleem mee, maar doe het dan op een normale manier die voor iedereen plezierig blijft want uiteindelijk zit niemand op dit forum voor hun lol.... :wink:

Ben ik met je eens dat een echte Lymepatiënt hier voor zijn lol zit, ook ik niet! Waar ik ageer is dat ook maar naar een heel beperkt gedeelte, die daar vanuit hun 'belang/beleving niet blij mee zijn dat onzin theorieën' ontmaskert worden.

Gelukkig is hier ook genoeg zinnige info te vinden, en uitwisseling met mede-patiënten te hebben.

Wat mij betreft gaat men met al de Beptrailsites zoals wijwordenwakker, wewanttoknow en al die andere, lekker naar het Nederlandse Weston Priceforum, dan weet je waar je terecht komt.

Houden we de zaak hier voor de Lymepatiënt zuiver en overzichtelijk, en alle ruimte voor serieuze reguliere en complementaire behandelingen.

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 13 Dec 2013 21:56

Wouter,

Je schrijft:
Ze scheppen er op de een of andere manier behagen in om per definitie de reguliere wetenschap (die uiteraard ook zijn beperkingen heeft), in diskrediet te stellen.

Nee, Wouter dat zie je toch niet helemaal goed hoor.
Het is n.l. een feit dat hier vele mensen zijn die niet goed geholpen zijn met alleen antibioticum en daardoor noodgedwongen op zoek zijn gegaan naar medicijnen die wel kunnen helpen.

Bovendien proberen we hier zo veel als mogelijk nieuwe onderzoeken e.d. met elkaar uit te wisselen, zo ook ervaringen, in het kader van een zo goed mogelijke manier te vinden om weer te herstellen van een vreselijke ziekte.

Bovendien, Wouter als je je goed zou hebben ingelezen moet je weten over de opzienbarende onderzoeken van Eva Sapi en bv Bonnie Basler e.d. ( onecuesystems.nl)
Verder raad ik je aan om eens te lezen in de Lancet (een med. tijdschrift) of andere tijdschriften die voldoende publiceren, als je tenminste interesse hebt.
Wanneer je deze zaken goed weet te interpreteren dan zou je ook niet zo onnozel reageren op de juiste berichten van bv Wij Worden Wakker. Dan pas kun je websites als Wij Worden Wakker begrijpen!
Laatst gewijzigd door Foetsie op Vr 13 Dec 2013 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 13 Dec 2013 22:03

@ Tulipano:
Als de eiwitten van virussen dus blijvende schade aan de zenuwen kunnen veroorzaken en deze kunnen laten afsterven, waarom zouden de eiwitten van spirocheten dit dan niet doen?

hoi Tulipano, ik heb al ergens gelezen, weet even niet waar, dat de borrelia eigenschappen van virussen heeft ook.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Vr 13 Dec 2013 22:04

Voor de laatste post van Foetsie mis ik de vind ik leuk knop. I agree!

Terug naar “Onconventioneel”