lyme en neurotoxinen

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
joorn

Re: lyme en neurotoxinen

Berichtdoor joorn » Wo 27 Mar 2013 17:37

Ik beweer niet dat chronisch lyme niet bestaat , maar dat gaat dan icm de neurotoxinen.
Dat JIJ niks hebt met wat je aangaf ,vind ik allemaal prima maar Jacky kijkt verder dan haar of zijn neus langer is en dat nav mijn reactie.
Artsen geloven idd niet in PLS , omdat de bloedwaarden niets (meer) uitwijzen , dus geen (actieve) infectie , maar er zijn nog wel klachten.
Wel Els....dan gaat het om de achtergebleven neurotoxinen

Martijn

Berichtdoor Martijn » Wo 27 Mar 2013 17:58

Het lijkt me goed mogelijk dat er na succesvolle behandeling tegen de Lyme-bacterie nog sprake is van klachten, bijv. alleen al doordat de infectie niet of langzaam herstelbare schade aan het lichaam kan hebben veroorzaakt.

Maar het is vaak lastig om na een behandeling vast te stellen wat de oorzaak is van blijvende klachten. De vraag is of een actieve infectie betrouwbaar met een PCR test of de nieuwe SpiroFind test kan worden aangetoond.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 27 Mar 2013 18:45

De vraag is of een actieve infectie betrouwbaar met een PCR test of de nieuwe SpiroFind test kan worden aangetoond.

Met een positieve PCR-testuitslag is daar bij iemand met verstand van de waarde van de PCR-test in elk geval geen twijfel.

joorn

Berichtdoor joorn » Wo 27 Mar 2013 20:29

Voor Els;

http://www.wijwordenwakker.org/content. ... =P454&l=NL

Biotoxinen

De vele giftige stoffen (biotoxinen) die Bb samen met de desbetreffende meeliftende pathogenen (w.o. Babesia, Bartonella, Ehrlechia) produceert, zijn vele malen toxischer dan welk door mensen gecomponeerd vergif dan ook. Deze eiwitten brengen in de hersenen zowel op moleculair-, structureel-, als op functioneel niveau verschillende specifieke veranderingen aan, onder andere in neurotransmitters (informatiemoleculen als dopamine, serotonine, GABA, acetylcholine, noradrenaline), neurale membranen van pre- en postsynapsen, verschillende soorten membraanreceptoren, hormonen en enzymen.

Het zijn deze biotoxinen die verantwoordelijk zijn voor de slopende effecten van het Lyme borreliose complex.

En het is hierdoor dat er diagnoses ontstaan zoals het chronisch vermoeidheid syndroom (CVS), ME, psychiatrische aandoeningen, en alle andere ziekten, syndromen en aandoeningen, vermeld op de nog altijd groeiende lijst van meer dan 300 misinterpretaties (http://www.samento.org.ec).

Sterkte met je ongeloof.

eus

Berichtdoor eus » Wo 27 Mar 2013 20:35

Artsen geloven idd niet in PLS , omdat de bloedwaarden niets (meer) uitwijzen , dus geen (actieve) infectie , maar er zijn nog wel klachten.
Wel Els....dan gaat het om de achtergebleven neurotoxinen

Is dit niet een beetje kort door de bocht? Zo verkeerd vind ik de reactie van Els niet.

Als na verloop van tijd je immuunsysteem zodanig plat ligt door een actieve infectie, dan kun je een negatieve test hebben. Niets geen klachten dan door de achtergebleven neurotoxinen maar door de actieve infectie!

De moeder schrijft;
Sindsdien kamt zij met problemen die in de jaren steeds erger geworden zijn.

Kan ik me voorstellen bij een aanhoudende infectie.

Groeten,
Eus :zwaaien:
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Martijn

Berichtdoor Martijn » Wo 27 Mar 2013 21:11

joorn citeert Désirée L. Röver:

Biotoxinen

De vele giftige stoffen (biotoxinen) die Bb samen met de desbetreffende meeliftende pathogenen (w.o. Babesia, Bartonella, Ehrlechia) produceert, zijn vele malen toxischer dan welk door mensen gecomponeerd vergif dan ook. Deze eiwitten brengen in de hersenen zowel op moleculair-, structureel-, als op functioneel niveau verschillende specifieke veranderingen aan, onder andere in neurotransmitters (informatiemoleculen als dopamine, serotonine, GABA, acetylcholine, noradrenaline), neurale membranen van pre- en postsynapsen, verschillende soorten membraanreceptoren, hormonen en enzymen.

Het zijn deze biotoxinen die verantwoordelijk zijn voor de slopende effecten van het Lyme borreliose complex.

Waar zijn de studies waaruit dit allemaal zou blijken? Kun je verwijzen naar de oorspronkelijke bronnen?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 27 Mar 2013 21:19

Hallo Martijn: glas halfvol halfleeg: waar zijn de studies die uitwijzen dat het niet mogelijk is dat infecties toxinen veroorzaken?

Martijn

Berichtdoor Martijn » Wo 27 Mar 2013 21:46

bamboe schreef:Hallo Martijn: glas halfvol halfleeg: waar zijn de studies die uitwijzen dat het niet mogelijk is dat infecties toxinen veroorzaken?

Drogreden: de bewijslast omdraaien.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 27 Mar 2013 21:58

Wat je er ook van bakt Martijn: jij legt de bewijslast in eerste instantie zelf ergens waar die niet hoeft te liggen: iets is namelijk niet pas waar als het wetenschappelijk is aangetoond.
Dat zou wat zijn.

jij kunt het bestaan van toxinen in elk geval niet uitsluiten op basis van wetenschappelijk onderzoek.

De herxheimers moeten ergens vandaan komen en treden ook op als mensen geen medicijnen of antibiotische kruiden gebruiken.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Wo 27 Mar 2013 22:32

bamboe schreef:Wat je er ook van bakt Martijn: jij legt de bewijslast in eerste instantie zelf ergens waar die niet hoeft te liggen: iets is namelijk niet pas waar als het wetenschappelijk is aangetoond.
Dat zou wat zijn.

Dat beweer ik ook niet. Ik vraag slechts om de onderzoeken waaruit zou blijken dat het allemaal waar is wat in het citaat van Désirée L. Röver staat. Jouw reactie is dan het omdraaien van de bewijslast.

Zoals te zien is op dit forum vind jij het prima om maar van alles te beweren, en als iemand een kritische vraag heeft, moet diegene dan maar gaan aantonen dat het niet klopt wat je beweert.

Dat is zeer onredelijk, maar dat zal je wel niet begrijpen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden# ... bewijslast

Omzeilen van de bewijslast

Dit zijn excuses om zelf geen geldige argumenten te hoeven geven. Drogredenen uit deze categorie kunnen allemaal terzijde worden geschoven met Hitchens' scheermes: "Wat kan worden beweerd zonder bewijs, kan worden afgewezen zonder bewijs."

Terug naar “Onconventioneel”