lyme en neurotoxinen

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
joorn

Re: lyme en neurotoxinen

Berichtdoor joorn » Za 30 Mar 2013 10:51

Dit staat in het blad van de NVLP Uitgave 2/2011
Vanaf bladzijde 12

http://www.lymevereniging.nl/file.php?id=283

Er staat nog een interessante uitleg;

Toxinen – door bacterien afgescheiden gifstoffen.
Exotoxinen – giftige eiwitten die uitgescheiden worden door bepaalde bacterien.
Endotoxinen – celwandsbestanddelen van Gram-negatieve bacterien (zitten dus vast).

Die laatste is dus het geval bij lyme ,daar gaat het om een gram- negatieve bacterie.
Die zit dus verankerd IN je cellen in het bindweefsel.

Er is dus wel degelijk onderscheid in toxinen. Lyme toxinen hebben de voorkeur weg te kruipen in weefsel van
de hersenen, vetweefsel of bindweefsel daar zit ook nog verschil in. Bij vetweefsel van meer dan 60 % wordt de toxine opgeslagen in hersenen.

Bewijs is er niet Martijn, maar medisch wetenschappelijk bewijs bestaat niet. Het is slechts een aanname
Net zo goed als de wiplashpatient ;"wie zien niks op de rontgenfoto dus het probleem bestaat niet"

Fynn

Berichtdoor Fynn » Za 30 Mar 2013 13:15

Hartelijk bedankt Joorn! Ook voor de link!

joorn

Berichtdoor joorn » Za 30 Mar 2013 14:05

Hoi Fynn , graag gedaan

Ik hoop dat deze link werkt, hierin nog uitgebreidere uitleg van de diverse toxinen

http://books.google.nl/books?id=WbINoAt ... en&f=false

begin bij 11.2.2

Endotoxinen zijn lichaamseigen - in de cel gelegen- stoffen die pas vrijkomen als de bacterie doodgaat en de celwand uiteenvalt.

Hoe duidelijk wil je het hebben??? Veel leesvoer voor de komende steenkoudste paasdagen ooit!

Als je bovenstaande gelezen hebt en begrijpt, dan begrijp je dat onderstaande dus niet klopt;

http://www.lymenatuurlijkgenezen.nl/sarsaparilla.htm

Endotoxines komen als afvalstof vrij uit de stoffelijke resten van gestorven bacteriën. Vanwege de giftigheid worden ze 'toxine' genoemd. Het zijn onder andere deze stoffen die de zogenaamde Herxheimer reactie veroorzaken.

Sarsaparilla
Een van die specifieke eigenschappen van Sarsaparilla is dat het zogenaamde endotoxines bindt[/
Dat kan dus niet! Het is jammer maar zo is het dus helaas [i]niet
, want de toxinen bevinden zich in een cel en er valt dan niks meer; "te binden", maar wel te vermenigvuldigen en daar zit het hem in ! Celdeling gaat hoe dan ook door.

Het probleem van een langzame chronische (neuro) toxische belasting is hiermee geboren. Medisch niet strikt wetenschappelijk te bewijzen ,ok, maar onzin ??

Schuilt hierin niet een zeer groot probleem bij velen ? en blijft daarom het chronisch lymeprobleem daarom zo onduidelijk ?
De tijd zal het wederom leren...............

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 30 Mar 2013 15:25

Hallo Martijn,

"Hopf-Seidl: Krank nach Zechenstich, p264." :Vorsersteam Donta en MJ Cartwright beschreven in 1999 voor het eerst Borrelia Neurotoxin... Deze neurotoxinen dragen bij aan de symptomen van de chronische borreliose en zijn medeverantwoordelijk voor o.a. de "nevel" in het hoofd. Prof. Hartmann stelde daarbij dat colestyramine (een oudere cholesterolverlager) het neurotoxin kon binden. Hij paste dit zelf toe.
In science et vie, december 2012 (p67)stond volgend artikel over strategieën van bacteriën in het algemeen: "des stratégies infectieuses variées" met opsomming van deze strategieën:
- biofilm en capsules
-overrompeling : massaproductie en snelle deling bv E.colli
-distilleren van een vergif: de exotoxinen: Het krachtigste gif ter wereld is bv het gif uitgescheiden door de bacterie clostridium botulinum .
-kamikaze: een groot deel van ziekmakende bacteriën laat na zijn dood een vergiftigd cadeau na: de endotoxinen. Ernstige infecties kunnen het gevolg zijn. Bij bepaalde bacterieën mag men geen hoge dosissen antibiotica toedienen. Als men deze bacterieën massaal vernietigt, komen er ongelooflijke hoeveelheden gevaarlijke toxinen vrij.
-paard van trojestrategie: bepaalde bacterieën kruipen in de cellen om aan het immuunsysteem te ontsnappen
-de gast uitputten: sommige bacterieën vallen alleen het immuunsysteem aan door ontstekingen te veroorzaken.Deze onstekingsreacties kunnen zeer ernstig zijn.

Volgens mij past borrelia verscheidene van deze strategieën toe.

Het is mijn mening (dat stoelt niet op enig gepubliceerd artikel) dat een lymepatiënt met een groot reservoir aan bacteriën kan overlijden indien 1) plots grote hoeveelheden ab worden toegediend en 2) indien dit een patiënt is die niet goed toxinen kan afbreken.

Paperwhite

joorn

Berichtdoor joorn » Za 30 Mar 2013 16:55

En het is mijn mening dat het proces van endotoxinen en alles wat er mee samenhangt een zeer groot en onbekend probleem is bij reguliere artsen en therapeuten.
Omdat het regulier niet aan te tonen is .

Zoals Ritshie Shoemaker aangeeft;
Er zijn geen chemische proeven voor de ziekte-veroorzakende toxinen die de B. burgdorferi produceert en zich manifesteert in het menselijk lichaam, zelfs als de bacterieen door antibiotica zijn gedood.

viewtopic.php?f=8&t=1125

Een bijkomende factor is de productie van neurotoxinen door de spirocheet Borrelia burgdoferi. Neurotoxinen zijn bijzonder schadelijke substanties die een affiniteit met het zenuwstelsel hebben en derhalve juist dat weefsel aantasten. Het is een interessant gegeven dat Lyme zich vaak uit via zenuwstelsel-gerelateerde symptomen. Gevallen van de ziekte van Lyme worden in dit verband vaak ten onrechte aangezien voor gevallen van MS, ALS en Parkinson.

En hier het boekje van mevr Hopf Seidel;

http://www.dr-hopf-seidel.de/mediapool/ ... eliose.pdf

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 30 Mar 2013 19:10

Zolang er borrelia is, zullen er ook neurotoxinen zijn, met of zonder ab.
Als er een methode zou zijn om de neurotoxinen te elimeren, dan zou de infectie minder hard worden aangevoeld, denk ik. Alleen is dat middel er nog niet, niet voor lyme, niet voor andere bacteriën.
Zelf heb ik mijn laatste kuur moeten stoppen wegens te hevige reactie.Dat was een dosis van 500mg clarithromycine, niet zo hoog dus. Een hoge dosisab kan ik niet aan, maar anderen wel.Een man heeft hier een jaar lang 600mg doxy geslikt en is genezen. Hij gaat weer voltijds werken.

Nog veel te ontdekken in lymeland.

Paperwhite

Panter

Berichtdoor Panter » Zo 7 Apr 2013 13:27

Hoi joorn,

Mijn oog valt op het topic lyme en neurotoxinen. Daar wilde ik namelijk al een tijdje graag meer over weten en hier staat veel informatie te lezen, dank je wel daar voor :!:.

Panter

joorn

Berichtdoor joorn » Zo 7 Apr 2013 15:21

Beste Panter, hier nog wat aanvullende info

http://www.melhorn.de/ImpfschadenVI/

Zoals je hebt kunnen lezen is een goed werkend immuunsysteem van levensbelang , zeker bij de ziekte van lyme Wolff Alexander Mehlhorn beschrijft in de link het eerste stadium van een slecht werkend immuunsysteem.

Vaccinaties. :twisted:

Hier in Nederland wordt met een dergelijke theorie de vloer aangeveegd want oh, wat een flauwekul.

Hier een zeer ernstig voorbeeld van de bittere werkelijkheid;

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2025 ... _4___.html

Ik weet dat dit jongetje gelukkig inmiddels in een natuurgeneeskundige praktijk onder behandeling is en hij vooruitgang boekt :)

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 26 Mei 2013 21:53

Hallo Joorn,

Je schrijft:
Een van die specifieke eigenschappen van Sarsaparilla is dat het zogenaamde endotoxines bindt[/

Dit geloof ik dus ook niet, toen ik het op die site las dacht ik: hoe kan dat nou? Sarsaparilla stimuleert de bijnieren die de zuurgraad van het lichaam regelen en de ontwikkeling van de hersenen.
De ziekte van Addison wordt bestreden en de funktie der bijnieren bevorderd (als ze tenminste niet ziek zijn door een gezwel of door TBC).

Dat Sarsaparilla toxines bindt heb ik nog nooit gehoord of gelezen.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 26 Mei 2013 22:45

Hoi Foetsie, misschien heb je dit nog niet gelezen?:

Clinical research has validated the traditional use of sarsaparilla for skin conditions such as psoriasis, eczema, acne, and leprosy. In 1942, it was reported in the New England Journal of Medicine to improve the condition of psoriasis dramatically. There the results of a clinical study with 92 patients was detailed which reported that it improved psoriasis lesions in 62% of cases and completely cleared lesions in 18% of cases. One of the possible mechanisms of action in psoriasis is sarsaparilla's blood cleansing properties. Individuals with psoriasis have been found to have high levels of endotoxins circulating in the bloodstream (endotoxins are cell wall fragments of normal gut bacteria). Sarsaponin, one of sarsaparilla's main steriods, was found to bind to these endotoxins and remove them, thus improving psoriasis.

This endotoxin-binding action is probably why the root has been used for centuries as a "blood purifier." Other health conditions associated with high endotoxin levels include eczema, arthritis, and ulcerative colitis. Sarsaparilla's effective use in the treatment of leprosy has been documented in a 1959 human trial. The effectiveness of sarsaparilla in the treatment of adolescent acne caused by excessive androgens has received some experimental support as well.
http://www.rain-tree.com/sarsaparilla.htm#.UaJzg844-JM

Terug naar “Onconventioneel”