lyme en neurotoxinen

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
bamboe

Re: lyme en neurotoxinen

Berichtdoor bamboe » Do 12 Dec 2013 22:44

Het mag duidelijk zijn dat ik die onzinnige 'van horen zeggen factor' in het belang van de Lymepatiënt er echt uit wil hebben!

@ Wouter: bij de gratie dat de lymeapatient of welk willekeurig mens dan ook de nodige kennis wordt ontzegd (niet alleen wat de lyme aangaat) en dat artsen lymepatienten massaal in de kou laten staan, evenals de (bewezen frauduleuze) "wetenschap" die draait op geld voor lichaamsvreemde en toxische medicijnen moeten wij hier veel zelf uitzoeken, ook op basis van horen zeggen van onze eigen lotgenoten.
Daarvoor is deze site nou juist: ook/juist om ervaringen uit te wisselen waardoor we van elkaar kunnen leren.
Het fenomeen biofilms werd hier ook op deze site onder het mom van "de wetenschap heeft zich er niet over gebogen" van de hand gewezen alsof het niet zou bestaan.
Overigens ben je zelf volgens mij ook vrij vaag als je aan de ene kant hier zegt dat lymepatienten met hun artsen moeten praten terwijl die nou juist meestal het probleem zijn.
En als ik dat aankaart, dan zeg je ook weer dat dat zo is (dat artsen inderdaad nauwelijks weten wat medicijnen zijn, wat ziekten zijn en wat mensen zijn).
Over vaag om niet te zeggen schizofreen gesproken.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Do 12 Dec 2013 22:46

Kijk ik kan het aardig vinden in wat Joorn en Foetsie zeggen.
Maar ik heb gewoon geen zin om te te wagen aan uitspraken die nergens bewezen zijn.
Dat heb je gewoon met alternatief en een aantal andere dingen en daar loop je altijd en eeuwig tegenaan.
Doe je niets aan, maar wel vermoeiend allemaal hoor, niets mogen zeggen tenzij het bewezen is.

Daarom houd ik me maar zoveel mogelijk aan wat ik ervaren heb, en wat ik denk, en wat iemand anders er van denkt moet hij of zij zelf weten.
Verder vind ik het al heel wat dat ik niet standaard tot in de aardkorst getrapt word met mijn onder vuur liggende aanpak. Dat is op veel fora al praktisch mission impossible.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 12 Dec 2013 23:34

Beste Bamboe,
Ik hak je eerste zin in beantwoording in delen, er zit nogal wat in.

bamboe schreef:
Het mag duidelijk zijn dat ik die onzinnige 'van horen zeggen factor' in het belang van de Lymepatiënt er echt uit wil hebben!

@ Wouter: bij de gratie dat de lymeapatient of welk willekeurig mens dan ook de nodige kennis wordt ontzegd (niet alleen wat de lyme aangaat) en dat artsen lymepatienten massaal in de kou laten staan,

Ontzegt, onthouden, het kan beide, maar net als met een huis of een tweedehands auto kopen, mag je ook enige onderzoeksplicht van de patiënt verwachten. Vandaar dat me hier sommige idiote beschouwingen me nogal opvielen. En dat de Lymepatiënt 'modo grosso' in de kou staat is helaas maar al te waar.

bamboe schreef: evenals de (bewezen frauduleuze) "wetenschap" die draait op geld voor lichaamsvreemde en toxische medicijnen

Dat die vorsende wetenschap niet meer zo zuiver is als ten tijde van Kamerling Onnes of Alexander Fleming, is helaas ook een realiteit in deze tijd.

Ten aanzien van lichaamsvreemde of toxische medicijnen ga ik niet mee. Het alleen op die argumenten te ageren zie ik niet als productief of helend, dat wordt weer het verkondigen van een religie.

bamboe schreef: moeten wij hier veel zelf uitzoeken, ook op basis van horen zeggen van onze eigen lotgenoten.

Op zich waar, maar ik constateer ook een grote invloed van 'Hoopvolheids- pushers' die de grootst mogelijke onzin voor 'waar' aanprijzen.

bamboe schreef: Daarvoor is deze site nou juist: ook/juist om ervaringen uit te wisselen waardoor we van elkaar kunnen leren.

Inderdaad, naar de onbegrepenheid van de ziekte komt het op erg veel zelfstudie neer. Maar, helaas ook extra veel energie (die de echte Lymepatiënt meestal in het geheel niet heeft) om ; zin' en 'onzin' van elkaar te scheiden.

bamboe schreef: Het fenomeen biofilms werd hier ook op deze site onder het mom van "de wetenschap heeft zich er niet over gebogen" van de hand gewezen alsof het niet zou bestaan.

Of het moet zijn dat ik nog niet alle krochten van deze site doorgegaan ben, maar ik kan toch niet beamen dat dit nu een 'main stream' gedachte is die hoofdmoot van de benadering naar Lyme is.

bamboe schreef: Overigens ben je zelf volgens mij ook vrij vaag als je aan de ene kant hier zegt dat lymepatienten met hun artsen moeten praten terwijl die nou juist meestal het probleem zijn.
En als ik dat aankaart, dan zeg je ook weer dat dat zo is (dat artsen inderdaad nauwelijks weten wat medicijnen zijn, wat ziekten zijn en wat mensen zijn).

Dat is denk verkeerd geïnterpreteerd, ik adviseer mensen om eerst voorzichtig uit te vinden hoe hun arts er naar de benadering qua Lyme inzit.

Ik ben er, gezien de toch wel grote hoeveelheid aan gepromote vage therapieën en andere onzin complot verhalen op deze site, mede uit eigen ervaring, geen voorstander van dat een patiënt met zijn arts in overleg treed onder de vermelding dat hij of zij dit op Lymenet.nl gelezen heeft. Dat is helaas geen bruikbare aanbeveling.

bamboe schreef: Over vaag om niet te zeggen schizofreen gesproken.

Ik hoop dat het de lezer duidelijk is wat het kantelpunt is waar je gezwam moet laten voor wat het is, gezond verstand moet zege vieren!

Groetjes, Wouter

lulu

Berichtdoor lulu » Do 12 Dec 2013 23:38

Ik vind absoluut niet dat Wouter wartaal bezigt.

De complexiteit van ons lichaam, (patho)fysiologie is groot. Artsen weten nog maar voor een klein deel wat er gebeurt. De meeste medicatie wordt bij toeval ontdekt en er wordt in zijn totaliteit niet precies geweten hoe het werkt. Er zijn wel modellen, maar dat zijn enorme simplificaties van de werkelijkheid en gaan dus mank. Het grootste geheim van de gezondheidszorg is dat ze bijna niets weten. Evidence based medicine is de veiligste, want geaccepteerde manier om met deze onkunde om te gaan. En daarmee dek je je ook nog eens goed in.

Deze complexiteit is even groot voor de complementaire hoek. Ook daar wordt niet geweten hoe dingen werken. Het voordeel is wel, dat zij meer naar de patiënt kijken en zich minder aan de onzinnige EBP houden. Maar ook daar hebben de artsen hun stokpaardjes plus oogkleppen. Ook in die hoek blijven uitkijken. Veel van de verhalen over hoe het allemaal zou werken bekken wel lekker, maar dat maakt ze nog niet wáár.

Neurologen kunnen eeg's en andere elektrofysiologische metingen maar zeer ten dele interpreteren. Beter zijn ze in het bekijken van plaatjes met zichtbare afwijkingen (tumoren, bloedingen). Ze kunnen wel wat snijden. Het idee dat alles er normaal uitziet maar niet normaal functioneert gaat boven hun petje, is ongrijpbaar.
Dit geldt ook voor de internisten, de complexiteit van regelsystemen is te groot.

De reden dat artsen zo achterlijk op ons ziektebeeld reageren is omdat ze er geen snars van snappen en geen behandeling hebben. Zodra er iets werkzaams is gevonden zullen ze anders kraaien.

Tot die tijd is het zaak je te beschermen tegen iatrogene schade, maar ook tegen alternatieve behandelingen die mogelijk slecht zijn voor je gezondheid. Uitkijken dus, en je verstand gebruiken. Je toch al ontregelde lichaam niet blootstellen aan schadelijke middelen. Niet elke verslechtering is een goed teken.

Dus ik vind het prima dat Wouter hier af en toe op de rem trapt, hoewel ik weet dat deze afwijkende meningen niet populair zijn op dit forum. Dus barst maar los....

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Vr 13 Dec 2013 0:27

Hallo Wouter,

MMs is chloor waaraan een voedingszuur wordt toegevoegd, dus bleekwater met citroensap als je wil. Wat heeft o3 en O hier mee te maken ? Dat bleekwater in combinatie met andere producten explosie kan geven weten ze in vele huishoudens.
Ik zou het niet riskeren al denk ik dat het fors verdund is.

Lulu, Evidence Based is een hol begrip. Het IDSA grijpt hier graag naar terug tot schade van ons allen. Artsen houden zich in de eerste plaats aan regeltjes om het zichzelf gemakkelijk te maken. De meeste artsen zijn meelopers. Het IDSA dicteert de wet en de halve wereldbol volgt dit zoals een moslim de koran volgt.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Vr 13 Dec 2013 0:41

En dat zuur maakt dus dat het dus geen chloor meer is, maar chloordioxide..
Heb je de stof wel eens zien veranderen Paperwhite?
Je ziet twee als water ogende stoffen qua kleur.
Je mengt dit en het verkleurt naar geel, met minibelletjes erin..
Gewoon een chemische reactie die het dus chloordioxide maakt in plaats van chloor..
Verder gaat het inderdaad om weinig, hier max 5 druppels per keer en dan heb je het niet over 100% chloor die in het flesje zit.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 13 Dec 2013 1:10

dag Paperwhite,

paperwhite schreef:MMs is chloor waaraan een voedingszuur wordt toegevoegd, dus bleekwater met citroensap als je wil.

Het is een chloorverbinding, waar door het toevoegen van een zuur het chloor vrij komt.

paperwhite schreef:Wat heeft o3 en O hier mee te maken ?

In die basis choorverbinding zit ook zuurstof opgesloten, wat ook vrij kan komen. Qua mogelijke reactievergelijkingen is dat hier al is besproken, maar het blijft vaag hoe dit proces nu echt 'in vivio' verloopt, het zijn alleen maar aannames: viewtopic.php?f=22&t=5774

paperwhite schreef:Dat bleekwater in combinatie met andere producten explosie kan geven weten ze in vele huishoudens.

Onjuist, enige wat er 'in vitro', het zwembad of de toiletpot gebeurd is dat er vrij chloor gevormd wordt. Bij atmosferische druk is dat gewoon gasvormig, en blaartrekkend op levende wezens. Vandaar dat het in het verleden ook als strijdgas gebruikt werd. Maar knallen doet het echt niet.

paperwhite schreef:Ik zou het niet riskeren al denk ik dat het fors verdund is.

Het is een overweging, het heeft in principe een blow-out werking. Als het inderdaad ook 'in vivio' echt zo zou werken. En dat kan ik nergens terugvinden.

paperwhite schreef:Lulu, Evidence Based is een hol begrip. Het IDSA grijpt hier graag naar terug tot schade van ons allen. Artsen houden zich in de eerste plaats aan regeltjes om het zichzelf gemakkelijk te maken. De meeste artsen zijn meelopers.

Excuus in mijn interventie naar je antwoord op Lulu, mijn 2 centjes: In zijn algemeenheid waar! Mijn mazzel is een reguliere arts tegen te komen die wars is van EB, en meer de causustiek in behandeling naar geneeskunst ter harte neemt.

Ernstig schaars goed, en er is een punt in het zicht waar we samen een beslissing moeten nemen op een punt waar we beiden nog niet geweest zijn. Dat is helder besproken, in een nog schaarser goed: vertrouwen.

paperwhite schreef:Het IDSA dicteert de wet en de halve wereldbol volgt dit zoals een moslim de koran volgt.

Ik snap je punt, alhoewel dit een wat ongelukkige vergelijking is. Als je het naar mijn geloof (NH) zou vertalen, kon je stellen dat het erin gaat als God's woord in een ouderling.

Ik hoop dat het een ieder duidelijk is dat deze laatste uitspraken niet stigmatiserend bedoeld zijn naar welke geloof dan ook, maar meer ontleent aan de onmacht van een Lymepatiënt.

Nadere discussie is m.i. dus ook overbodig.

Punt.

Misschien zou de beheerder van deze site de spelling met de kleine letter 'k' van het begrip/woord Koran in Paperwhite's bijdrage omzetten in de hoofdletter 'K', evenzeer als 'Bijbel' met een hoofdletter geschreven wordt.

Echt respect begint bij het begin!

Groetjes, Wouter

RuudN

Berichtdoor RuudN » Vr 13 Dec 2013 11:03

Ik heb nu een heel aantal reacties van jou gelezen Wouter en ik wordt zo ontzettend moe van een aantal dingen die je schrijft. Muggenziften en mensen persoonlijk aanvallen ben je goed in, iets waar een forum als dit niet mee geholpen is! De feiten mogen gerust verteld worden. Daar heb ik geen enkel probleem mee, maar doe het dan op een normale manier die voor iedereen plezierig blijft want uiteindelijk zit niemand op dit forum voor hun lol.... :wink:

joorn

Berichtdoor joorn » Vr 13 Dec 2013 14:20

Een waar woord Ruud , wat heeft het voor meerwaarde om iedere zin uit een vorige reactie te determineren en /of te verbeteren ? Wie wordt daar vrolijker van ? Wouter , je reageert wel op iets wat je totaal niet aanstaat , maar op een reactie van mij bijv over de natuurgeneeskunde , daar komt een lading negativiteit overheen . Ruud , jij las mijn topic en je herkende jezelf direct in mijn reacties over de toxinen etc, je begreep het, en dat is waar het me om gaat; dat mensen , lymepatienten ,lezen en gaan begrijpen waarom ze zo ziek zijn en waarom ze zoveel bizarre klachten hebben.

Wouter@ schreef; Jij, Tulipano, Bamboe en Joorn zijn kwantitatief kampioenen in het neersmijten van allerlei feitelijk vage beweringen en onzinnige complottheorieën.

Zozo, dat is me nogal wat ! Lees onderstaande dan maar svp;

Ziekte van lyme is niet zuiver wetenschappelijk aan te tonen dan uitsluitend door het aantonen van antistoffen. Testen in Nederland zijn onbetrouwbaar.
En er zijn lymepatienten die niet eens antistoffen hebben, ook niet na een test in Labor in Keulen.
Volgens gegevens m.b.t. tot serologische follow-up onderzoek na o.a. E.M. is er substantieel bewijs in de literatuur te vinden dat antilichaam titer ontwikkeling na behandeling onvoorspelbaar en variabel is.
Dat dit zo is kun je verderop lezen. In het verhaal van een meisje dat praktisch geen antistoffen van lyme had, maar wel erg ziek was.

Antibiotica bestrijdt de ziekte wel maar het haalt de besmetting niet uit je lijf …... het blijft dus en kan iedere keer weer terug komen.
Dat merken en voelen toch honderden lymepatienten?

Het volgende beschrijf ik met diep respect en eerbied voor de nabestaanden; Het meisje Denise Smit is overleden terwijl zij in ziekenhuizen werd "behandeld "die het criterium; wetenschappelijk bewezen hoog in het vaandel hebben staan. Om vervolgens bijna niks te doen, want lyme was niet wetenschappelijk bewezen vast komen te staan, maar dit meisje had wel lyme ! Er waren al bloedtesten gedaan in een Ned. lab. maar die waren steeds negatief. Een bloedtest uitgevoerd in Duitsland geeft echter wél een positieve uitslag.
Het ene meisje overleed aan de ziekte van lyme en het andere meisje - zie onder- gelukkig nog niet. Het ene meisje overleed door de reguliere geneeskunde .... het andere meisje genas uiteindelijk wel door de homeopaat.

In een tijdschrift stond het verhaal te lezen van een meisje , dat een ware zoektocht startte langs allerlei artsen, omdat ze ziekte van lyme had. Het bekende verhaal, dat artsen eerst aangaven dat het tussen haar oren zat bleef niet onvermeld.
Bij bloedonderzoek werd geconstateerd dat zij bijna geen (meer) antistoffen tegen lyme had maar uiteindelijk is toch de diagnose gesteld omdat er toch een hele zwak /twijfelachtige positieve uitslag kwam op een test en toen kreeg dit meisje wel antibiotica ,maar als ze daar mee stopte dan kwamen alle klachten weer terug.
Ze kreeg op den duur 60 ! tabletten per dag te slikken. Allerlei middelen. Ze kon echter de 60 tabletten uiteindelijk niet meer slikken, het was gewoon te veel en werd steeds zieker, ze zat reeds in een rolstoel.
En ze ging steeds verder achteruit. Lag hele dagen op bed . Eten ging bijna niet meer, haar ouders vreesden voor haar leven.
Na de middelen van een homeopaat was dit meisje na 3 maanden weer in staat om LOPEND! naar school te gaan. Terwijl zij meer dan een jaar niet naar school had kunnen gaan.

Artsen in het ziekenhuis waar dit meisje onder behandeling was, begrepen er ook niks van, maar..... de middelen van de homeopaat waren volgens de artsen nep!
Het moet deze artsen werkelijk een gruwel zijn geweest dat dit doodzieke meisje weer kon lopen, anders kan ik het niet zien.

Het is verschrikkelijk dat juist voor de explosieve toename van ziekte van lyme de medische doorsnee wetenschap niet verder WIL kijken dan hun eigen vak "kennis"....
Zij hebben zoveel arrogantie in zich dat ze er zich doelbewust voor afsluiten. Dat is voor mij en ook voor dit meisje die voor de dood is weggehaald door de homeopaat, een keihard schandelijk feit.
Waarom wordt ook hier niet gezegd; "We begrijpen het niet, maar vinden het geweldig, hier willen we meer van weten."!

Stel je zelf de vraag;
Waar bevind zich nu het wetenschappelijk bewijs?
Is het antwoord echt zo belangrijk? Hoeveel bewijs heb je nog meer nodig?

Wanneer wordt het artsen nu eens duidelijk ; In beide gevallen faalde de reguliere geneeskunde.

Waar kies je voor?
1. Een wetenschappelijk bewezen therapie, dus antibiotica die echter voor velen niet de oplossing bied.
2. Niet wetenschappelijk bewezen therapieen die al veel mensen goed hielp.

Waar de reguliere wereld tekort schiet in ziekte van lyme, daar zetten biologische natuurwetenschappers ons aan het denken...

Borreliosebehandeling met Antibiotica?' luidt een interessant Duits artikel.

http://www.borreliose-info.de/

Wouter, jij bent van christelijke huize lees ik, wel, ik ook. Deze homeopaat begint zijn website met een bijbeltekst;

Lernt Gutes zu tun, sorgt für Gerechtigkeit Jesaja, 1, 17

Ich will das Verlorene suchen und das Verirrte zurückbringen und das Verwundete verbinden
und das Schwache stärken .Ezechiel; 34,16

Lees dit artikel op de website ; http://www.melhorn.de/Antibiotika/

Gefährliche Antibiotika und gesunde Probiotika. Die Gefahr von Resistenzen und Intoxikationen durch Antibiotika

En onderaan staat:
Diese Erkenntnisse lassen sich m.E. auf andere Krankheiten übertragen.
Auch bei der Borreliose halte ich daher den Begriff der Borrelienintoxikation für angebracht. Gegen diese aber sind weitere Antibiosen damit auch sinnlos und nur zusätzlich belastend.

Het leven biedt ons vele mogelijkheden om te genezen maar we moeten ze wel willen zien.
De werkelijke oplossingen laten we links liggen, want het wordt door velen en voor degene die ons dit voorhouden als kwakzalverij omschreven.
Laatst gewijzigd door joorn op Vr 13 Dec 2013 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

joorn

Berichtdoor joorn » Vr 13 Dec 2013 16:40

In aansluiting op mijn vorige reactie hier een verdere onderbouwing van medisch bewijs .
Omdat ik volgens Wouter uitsluitend slechts allerlei onzinnige zaken op dit forum neerkwak :D dan nu eens iets heel anders ; een gedeelte van een interview met een bio -energetisch tandarts ;

IN DE GENEESKUNDE IS NIETS BEWEZEN;

http://www.secondopiniontandarts.org/do ... lissen.pdf

* Wat zou je daarmee willen bereiken?

‘Ik zou willen bereiken dat de onderzoeken in de complementaire geneeskunde wat beter gesubsidieerd zouden worden dan nu. Ik zou bijvoorbeeld voortborduren op het onderzoek van de Tilburgse hoogleraar gezondheidseconomie Peter Kooreman, die aangetoond heeft dat complementaire geneeskunde stukken goedkoper is dan de reguliere en nog betere resultaten heeft ook. Vooral inde chronische sfeer. En daarbij ook de empirische vormvan wetenschap een grotere plaats geven, dus meer proefondervindelijk te werk gaan.

‘Evidence based medicine’, ofwel ‘op bewijs gebaseerde geneeskunde’,vind ik flauwekul.

Ik zou het fenomeen van de morfologie in de geneeskunde ook langzaam proberen te verschuiven in de richting van energie. Homeopathie is een prachtig voorbeeld van energetische geneeskunde. Hierbij vinden echte genezingen plaats. Ook komen dan aspecten van placebo naar voren. Dat werkt als een trein. Aan alle kanten zijn daar zulke mooie onderzoeken mee gedaan,met de kracht van de placebowerking. In vergelijkende studies scoort de placebo vaak beter dan het onderzochte“geneesmiddel”.’

*Wat zou je doen als je morgen minister van VWS werd?

‘Ik zou allereerst blij zijn dat Edith Schippers weg was. Die heeft momenteel de homeopathie in de tang. De indicaties mogen niet meer op de verpakking staan. Drogisten, artsen, tandartsen en patiënten klagen steen en been. Ik snap niet waarom de homeopathische firma’s daar niet met z’n allen tegenin gaan. Ik zou daarnaast als minister het woord bewijs uit de geneeskunde schrappen.

Want er is in de geneeskunde niets bewezen. Hoogstens zijn er aannames. Daarnaast zou ik het woord geneesmiddel eruit willen gooien, want de reguliere middelen genezen niet maar begeleiden symptomen.

Ook het woord medicijn, want dat is volgens Van Dale hetzelf deals geneesmiddel. De kwaliteit van leven kan wel toenemen als je reguliere pillen slikt. Je kunt bijvoorbeeld minder pijn hebben, maar het biedt geen genezing. Daar zou ik een heel fundamentele discussie over willen voeren. Vervolgens zou ik het fenomeen energetische geneeskunde willen introduceren.

Terug naar “Onconventioneel”