Phagotherapie

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Marlene

Phagotherapie

Berichtdoor Marlene » Wo 6 Feb 2013 21:46

Wie van jullie heeft zich al eens verdiept in phagotherapie?

Het is een therapie waarbij men een specifiek virus (bacteriofaag) inzet om bacterieën af te breken.
De praktijk is enkel in Georgië toegestaan maar de franse dokter dr Alain Dublanchet heeft er een boekje over geschreven "Le virus qui soigne."

http://en.wikipedia.org/wiki/Phage_therapy
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bacteriofaag

... They tend to be more successful than antibiotics where there is a biofilm covered by a polysaccharide layer, which antibiotics typically cannot penetrate.[7]
...Some evidence shows the ability of phages to travel to a required site—including the brain, where the blood brain barrier can be crossed—and multiply in the presence of an appropriate bacterial host, to combat infections such as meningitis.

Troptard

Re: Phagotherapie

Berichtdoor Troptard » Zo 20 Okt 2013 13:41

Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 20 Okt 2013 19:00

Hoi Marlene en Troptard,

Wat hebben jullie daar een interessant stukje. Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar ziet er meer dan logisch uit.

Las bij wike van marlene:
In Rusland kunnen gemengde faag preparaten hebben een therapeutische werkzaamheid van 50%. Dit komt overeen met de volledige genezing van 50 van de 100 patiënten met terminale antibiotica-resistente infecties. Het van slechts 50% is waarschijnlijk vanwege individuele keuzes mengsels en ineffectieve diagnose van de verwekker van de infectie

En verder vond ik nog veel behandelingen die voor TB patienten zijn bedoeld.

En Tropard, in jouw eerste link lees ik:
they have phage therapy to treat Lyme disease coinfections

En:
there is a phage for every bacteria out there if we were only to look for it and find it

Ik denk dat zoiets wel mogelijk is.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 20 Okt 2013 19:19

Beste Marlene,

Ik ben er mee bekend vanuit mijn achtergrond in de levensmiddelentechnologie, en het is inderdaad een veelbelovende techniek.

Het zal alleen nog een aardige tijd kosten voor we er als Lymepatiënt iets aan hebben, in die zin zou dat ook de enige reden zijn om dit onder 'onconventioneel' te plaatsen, de technologie is verder zeer transparant teug te vinden.

Wil je alleen de titel nog even aanpassen naar Faagtherapie? Dat is een meer staande vertaling dan Phagotherapie. Er is dan ook aanmerkelijk veel meer over te vinden in het Nederlands.

Groetjes, Wouter
Laatst gewijzigd door WouterB op Zo 20 Okt 2013 19:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 20 Okt 2013 19:21

Troptard,

Heb het duitse filmpje gezien.
De fagen worden hoogwaardig en efficient genoemd.

De typhus en salmonella wordt er ook mee behandeld
Van 1920-1940 was dit het gebruikte middel en er waren (ook amerikaanse) farmaceutische bedrijven die het op de markt brachten.

Heel erg jammer om te zien dat het project in Duitsland stopgezet moest worden hoewel er goede resultaten werden behaald.
Helaas moest het om de financieen gestopt worden. Ze hadden 110 miljoen euro nodig voor een toelatings onderzoek dat hier nodig is om dit middel te lanceren.
Er werd meteen naar patenten gevraagd: EEN SCHANDE!!!!!!!!
Dus met andere woorden: GEEN PATENT, GEEN MEDICIJN.

:!:

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 20 Okt 2013 20:00

Nou breekt me de klomp:

Een nederlands bedrijf genaamd: micrios, met Steven Hagens en Mark L. Offenhaus heeft een breed spectrum aan fagen op de markt gebracht

Voor de verkoop natuurlijk.

Ben nieuwsgierig aan wie ze verkopen.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Ma 21 Okt 2013 13:18

Foetsie schreef:Troptard,

Heb het duitse filmpje gezien.
De fagen worden hoogwaardig en efficient genoemd.

De typhus en salmonella wordt er ook mee behandeld
Van 1920-1940 was dit het gebruikte middel en er waren (ook amerikaanse) farmaceutische bedrijven die het op de markt brachten.

Heel erg jammer om te zien dat het project in Duitsland stopgezet moest worden hoewel er goede resultaten werden behaald.
Helaas moest het om de financieen gestopt worden. Ze hadden 110 miljoen euro nodig voor een toelatings onderzoek dat hier nodig is om dit middel te lanceren.
Er werd meteen naar patenten gevraagd: EEN SCHANDE!!!!!!!!
Dus met andere woorden: GEEN PATENT, GEEN MEDICIJN.

:!:

Hey foetsie

Om mijn onslow gehalte en discoverychannelwijsheid op peil te houden kijk ik veel reportages,zag de reportage op tv en was er niet goed van te zien hoe er door geld weer mensen niet geholpen worden,nederlandse,franse en belgische artsen die er verder mee willen worden tegengewerkt ook al boekten ze positieve resultaten...
De bewijzen zijn er maar dat geld en onnoemelijk gezwets altijd !

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 21 Okt 2013 15:51

Hoi Troptard,

De bewijzen zijn er maar dat geld en onnoemelijk gezwets altijd !

Je zou die BAYER e.v.a. bedrijven toch ik weet niet wat doen!
Maar ook de regering die vindt dat er door onze west europese wetten, een eigen wetenschappelijk toelatings onderzoek moet komen. Door deze wetten is het dus ook onmogelijk om verder te gaan.

Het lijkt er sterk op dat de regering sterke banden heeft met de farmaceutische industrie.
Ik weet wel dat onze minister in nederland getrouwd is met iemand die een hoge funcie heeft in die branche......
(over belangenverstrengelingen gesproken...)

zelf worden ze stinkend rijk, en de zieke patient laten ze gewoon wegrotten (wegrotten in dit geval dus letterlijk genomen)
:twisted:

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 21 Okt 2013 16:23

Nog even over dat ned. bedrijf: micreos, met Steven Hagens en Mark L. Offerhaus
Zij zullen het wel ver boven de prijs van hun Georgische collegae op de markt zetten.

http://www.nfia.nl/nl_news/43/Bacteriop ... afety.html

En ze hebben een mooi PDF dingetje aangemaakt
http://www.micreosfoodsafety.com/images ... 202008.pdf

Hier nog iets:
http://translate.google.com/translate?h ... 6bih%3D919

Het bedrijf zit in Wageningen (als ik het niet dacht)
http://archive.is/UOG7A

Troptard

Berichtdoor Troptard » Ma 21 Okt 2013 16:58

Bacteriophages are naturally present in water and many foods, and are harmless to humans, animals and plants. Thanks to the latest technological advancements, scientists are now learning to use these microorganisms in food safety measures. EBI Food Safety in the Netherlands is viewed as a leader in this field.

Die is niet te schatten ! Ze gebruikten het al zowat een eeuw in het voormalige sovjet unie ,hoezo nu pas leren,hoezo nieuwste technologieen ? Ginder halen ze het uit een gore sloot ...
En er ligt een hoop met kweeks tegen heel veel bacterien in een vervallen labo in georgie dat ze uit alle macht zonder geld proberen in stand te houden...
Leve de vooruitgang :mrgreen:

Terug naar “Onconventioneel”