iemand bekent met zuur base balans?

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
bamboe

Re: iemand bekent met zuur base balans?

Berichtdoor bamboe » Vr 22 Feb 2013 14:16

hoi Sostie:

wat heb jij gedaan om van die spierpijn af te komen
het is soort verzuring/stijfheid spierpijn
vollopen van je armen en schouders
mayb herken je dit ?

ik heb niets speciaals gedaan hoor
wel gezorgd dat ik elke dag mariadistel gebruikte (leverdetox op gang houden)
soms een kuur voor mijn nieren als het nodig was
voor de rest zoals ik al zei elk uur een glas water
maar niet dat het dan gelijk weggaat
ik heb in het begin ook elke dag een half uur in de sauna gezeten, tot ik het goed zat was: want het was wel ook inspannend dat gezweet
ik denk achteraf dat dat een beetje overkill was (aan infrarood in mijn geval)

verder ben ik liever niet van het overdoseren (al heb ik dat met de sauna misschien wel gedaan)
sommige protocollen gaan uit van een maximumdosis die bij mij meestal veel te veel was tegelijk
te veel is te veel sostie
jij bepaalt zelf nog wat goed voor je is, niemand anders
misschien kun je als het de spuigaten uitloopt ook eens je koperdraadje afdoen of zo of minder kokosolie/monolaurine gebruiken even

wacht even, veel mensen gebruiken chlorella/spirulina of tarwegras om te ontgiften.
ik ontbeer de juiste enzymen (cellulase) om die spullen goed aan te kunnen in mijn verteringssysteem
ik zou ze misschien wel kunnen gebruiken met cellulase erbij in te nemen, maar ik heb hier bladgroenspul -het heet chlorofyl in het engels- van de alfalfa
daar neem ik elke dag ook een lepel van
ik gebruik ook zowat elke dag sap van de biet/wortel/bleekselderij: reinigt ook o.a. de lever en dan doe ik er nog zwarte bessensap bij.

sterkte!

sostie

Berichtdoor sostie » Zo 24 Feb 2013 0:16

hey bamboe

oke jij heb ook zoon infrarood sauna ?

oke ik ben vandaag even naar die collega van andre schaap geweest
ze was erg vriendelijk en begrip vol en heb nog wat dingetjes voor me gedaan
mocht er iets wezen mocht ik er ook bellen erg fijn omte horen wat ik soms nog wel moeilijk vind

vind ik indd soms wel lastig te bepalen
of het soms teveel is of dat het juist herx is en ik fv moet doorbijten
had gister indd fv twee pillen midner geslikt en draadje af gedaan scheelde wel iets
verder ben ik er moe en voel ik me pittig raar in me kop nog steeds al was het overdag duidelijk fv weg
wss toch weer net fv te druk geweest vandaag en werd t me net even teveel
kakte ook helemaal in toen ik bij me moeder was te eten

oke zal eens kijken voor zwarte bessen zap lees er indd meer over

heel erg bedankt voor de tips
gr jos

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 25 Feb 2013 0:40

hoi Sostie, ja ik heb een infrarood sauna, maar hij staat vol oude boeken nu.

tja en die geruststelling: ik herken dat heel erg: het gevoel dat je dat nodig hebt.

of je moet doorbijten of ff minderen etc het valt allemaal niet mee
dat herken ik ook
als mijn behandelaar me voorstelt de behandeling te minderen dan wil ik toch ook weer niet
want dan duurt het allemaal nog weer langer, zo lijkt het, en het duurt allemaal al zo lang
maar de vraag is maar of de dosering minderen zoveel meer tijd zou kosten

heb je die behandelaar niet gevraagd over wat zij voorstelt qua water drinken?

ik vergeet het vaak trouwens.
maar ik weet toch hoe belangrijk het is

groetjes en sterkte voor je sostie!

Robyne

Berichtdoor Robyne » Di 26 Feb 2013 14:04

Hoi sostie,

Heb niet de hele communicatie doorgelezen, maar wil even reageren op je eerste berichtje. Dat over verzuurde armen en benen. Dit heeft niet zozeer met je zuur base balans te maken. Maar eerder met melkzuur in je spieren. Dit heeft ook weer met ATP functie te maken. Ik kan je een engels stukje sturen, maar volgens mij is engels geen optie toch?

Waar het in het kort op neerkomt is dat je spieren het melkzuur (verzuring) niet los kunnen laten. Veel pijn en stramheid tot gevolg. Wat bij mij helpt is infra rood sauna, maar ook in bad met baking soda. Ook wel natriumbicarbonaat genoemd. Ik moet er wel veel indoen, maar ik heb een groot bad. Het werkt als een malle. Ik ga elke dag 30 minuten in een bad met veel epsom zout en baking soda zitten. Als ik er minder ingooi werkt het niet. De magnesium in het epsom zout is heel fijn en de baking soda zorgt ervoor dat je het melkzuur loslaat.

Hier een link naar de website van dr myhill:

http://drmyhill.co.uk/wiki/Fibromyalgia ... _treatment

En ja, ze noemt het fibromyalgie, maar ik geloof dat fibromyalgie gewoon een naampje is voor: je hebt veel pijn maar we gaan niet verder zoeken waardor dus hier heb je je diagnose en nu naar huis.

sostie

Berichtdoor sostie » Wo 27 Feb 2013 23:02

hey robyne en bamboe

mij arts arde bicarbonaat ten zeerste af
ik heb t ook gister gedaan en zinsdien smerige koppijn al ruim 24 uur

ze werd er bijna beetje boos om haha

ma zei rade t iig af
gewoon bad zout 2 a 3 x in de week maximaal vond ze wel goed

maar hoe kan je je atp verbeteren
want wil me spieren ook weer niet een te grote opdonder bezorgen zeg maar
als me lichaam het zelf herstelt is wss het bste toch ??

bamboe

ik had zowaar gister een bijna goededag
hellang niet gehad en werd er ook erg emotioneel van hihi
moest t vandaag wel bezuren want had daardoor fv teveel gsport en daar had ik vandaag wel weer meer last van helaas

zei zei water is indd goed spa blauw het liefst
maar scvhiet er indd wel eens bij in
drink zoiezo 2 x per dag warm water schijnt er goed voor je lever te zijn

gr jos

Robyne

Berichtdoor Robyne » Wo 27 Feb 2013 23:47

Hey sostie,

Hoezo zou ze je bicarbonaat afraden? Google maar eens op baking soda en verhelpen van ziektes, van mijn arts moet ik er elke dag mee in bad, en ik moet het ook drinken. Zijn veel verhalen van mensen die er beter door zijn geworden bij allerlei kwaaltjes.

Het enige wat ik wel wil zeggen, als je iets gaat doen aan detox, zorg dan dat je alle afvalstoffen goed kan afvoeren. Nadat ik in zo'n bad heb gezeten is mijn urine veel zuurder, echt een hele lage ph waarde, er wordt dus wat afgevoerd. Misschien is de hoofdpijn geen slecht teken, moet je het alleen beter opvangen? Ik werd vroeger ook wel eens ziek als ik een ontgiftingspoging ondernam, maar icm met veel water (ik drink bizar veel water) chlorella, maria distel etc etc is het goed te doen. Krijg geen ernstige ziekte vershcijnselen ervan als ik er goed op let, kan wel wat grieperig worden en krijg veel pukkeltjes. Daarom drinken, zweten, plassen, spoelen, anything.

Toen ik chelatie net ging doen werd ik superberoerd. Man wat was dat vreselijk. Nu doe ik meteen erna een klysma, eet ik veel chlorella en drink ik veel water en drink ik veel vers sap op die dagen. Dan heb ik behalve wat vermoeidheid bijna nergens last van.

Ik drink ook alleen maar spa blauw en kook er ook in. Ik wil eigenlijk een machine gaan aanschaffen die mijn leidingwater zuivert, maar volgens mij heb ik loden leidingen. Dat wordt binnenkort bekeken want dan is ook mijn badwater schoon, dus neem je het ook niet meer op via de huid.

Ik heb in Nederland nog geen fijner water gevonden dan spa blauw. Tenminste, je kan wel aqua panna kopen maar dat is hier heel duur. Spa blauw is erg zuur. Volgens mij een 6. Aqua Panna rond de 8 dacht ik. Waar mijn vriend woont kost dat 40 cent per 2 liter. In Amerika dronk ik een tijd water met een ph waarde van 9,4 (essentia) en in de kliniek een ph waarde van 13. Dat is lekker! Maar zo'n hoge ph waarde moet je niet drinken bij eten, en je kan niet altijd zo'n hoge ph waarde hebben. Het brengt meer zuurstof in je lichaam maar je moet die zuurstof ook weer los kunnen laten. TIjdelijk is het heel goed om zo een hoge ph waarde te hebben, maar dit kan niet te lang. Het zorgt wel voor een boost in je energie.

sostie

Berichtdoor sostie » Zo 3 Mar 2013 15:01

hey robynne

jah dat is wat me arts zei
k heb er na gegoogled en snap indd wat je bedoeld je
baing soda is niet het zelfde als bicarbonaat toch of juist wel ?

merk ook dat me spieren niet echt met verzuring te maken hebben nu ik zonder ab verder ga
tijdens de ab is de verzuring weg en veranderd in spierpijn wat iets fijner is
maja ab kan ook niet eeuwig
nu ik zonder ab zit 3 weken morgen
komt het gevoel van het vollopen van spieren weer terug helaas
sta met zere benen op en later op de dag lopen me schouders ook helemaal vol
masage van me schouders geeft enige verlichting

heb jij enig id ?
zit nu heftig na te denken of d ribose en l carnitine
maar vraag me af of dat het vollopende gevoel weg neemt ?

alvast bedankt

gr sostie

------

Berichtdoor ------ » Ma 4 Mar 2013 10:41

natrium bicarbonaat oftewel baking soda

http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_bicarbonate

bi carbonaat kan intracellulaire acidose veroorzaken (intraveneus)

http://www.ntvg.nl/publicatie/nieuwe-in ... edig/print

kijken bij de werking van natrium bicarbonaat.

hoeveelheden bicarbonaat toedienen vereist een enorme expertise en constante controle
http://users.telenet.be/APLS/Appendix%20A.pdf

Denk na voordat je begint met bicarbonaat,het kan negatief uitpakken.
Bovendien als je oraal begint houd je geen maagzuur meer over,je kalium waardes zullen negatief veranderen,je bloeddruk stijgt,het is niet ongevaarlijk.

die bekende dokter die geprobeerd heeft om mensen te genezen van kanker waarbij hij intraveneus natriumbicarbonaat heeft toegediend is menig keer verkeerd afgelopen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... lvia.dhtml

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Ma 4 Mar 2013 11:17

Robyne schreef:http://drmyhill.co.uk/wiki/Fibromyalgia ... _treatment

En ja, ze noemt het fibromyalgie, maar ik geloof dat fibromyalgie gewoon een naampje is voor: je hebt veel pijn maar we gaan niet verder zoeken waardor dus hier heb je je diagnose en nu naar huis.

Hallo Robyne,

Fibromyalgie is vaak een naampje voor: je hebt veel pijn maar wij gaan onze luie kont niet opheffen en jij hebt je diagnose, ga nu maar naar huis.

Hoeveel natriumbicarbonaat doe jij ongeveer in je bad ? Heb jij ook zo een verschrikkelijke waterrekening ?

Groetjes,

Paperwhite

Robyne

Berichtdoor Robyne » Ma 4 Mar 2013 23:21

Hi,

Ja, het is ergens een combinatie van die dingen plus 'je stelt' je aan.

Ik ben een beetje aan het experimenteren met de dosis. Ik gebruik epsom zout en baking soda samen. Ik doe meestal een halve tot een hele kilo baking soda erin. Ik merk hoe meer ik erin gooi hoe beter, vooral met het epsom zout. Dan voel ik me echt een stuk beter als ik uit bad stap!

Ik heb geen watermeter, wij betalen allemaal 30 euro per maand aan de gemeente ofzo, vast bedrag voor iedereen. Nu heeft iedereen een lullige douche, en heb ik een gigantisch bad op mn berging laten plaatsen :lol:
Wat niet meet wat niet deert zeg maar. Scheelt weer een beetje in de kosten.

Groetjes,

Robyne

Terug naar “Onconventioneel”