iemand bekent met zuur base balans?
-
Re: iemand bekent met zuur base balans?
Plus je stelt je aan ?
-
Robyne,
Is dat een grapje van die halve kilo ? Ik doe er een soeplepel baksoda in. Dan ga je nogal rijzen met zo een halve kilo
Paperwhite
Is dat een grapje van die halve kilo ? Ik doe er een soeplepel baksoda in. Dan ga je nogal rijzen met zo een halve kilo

Paperwhite
-
haha, nee geen grapje! halve en soms een hele kilo! Dan merk ik echt verbetering. Voor mij zit het verschil erin: als ik een beetje doe merk ik niets, en word ik een beetje duf van het warme bad. Als ik meer erin doe stap ik helemaal verkwikt, met ontspannen spieren weer uit het bad.
-
Ik gebruik een grote handvol gewone soda in een zo warm mogelijk bad en blijf minstens een half uur weken - ook dat werkt, ik knap er enorm van op. Ook de volgende dag nog.
Stond als tip in het boekje van Petra Hopf Seidel, Krank nach Steckenstich (althans, bak soda, niet de gewone soda).
Stond als tip in het boekje van Petra Hopf Seidel, Krank nach Steckenstich (althans, bak soda, niet de gewone soda).
-
zuur base balans heeft ook te maken met wat je eet en drinkt,
http://supersnelgezond.nl/zuur-base-tabel/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuur-base-evenwicht_(bloed)
de link werkt niet helemaal goed als je op de pagina bent rechtsboven op zoeken intypen zuur base ,dan krijg je de link vanzelf
als verzuring niet meer gebufferd kan worden dan vertaalt zich dat in de uitademing door een snellere ademhaling, hier komt je hyperventilatie vandaan.
je krijgt ook een hogere uitstoot van c02 (kooldioxide)
door een hogere uitstoot co2 komen steekbeesten die afhankelijk zijn van een bloedmaaltijd om zich voort te kunnen planten ook sneller op je af.
Dat is het bekende verhaal dat teken en steekmuggen op oa de uitstoot van kooldioxide in de uitademing afkomen.
Die co2 uitstoot kunnen ze al vanaf een grote afstand waarnemen.
http://supersnelgezond.nl/zuur-base-tabel/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuur-base-evenwicht_(bloed)
de link werkt niet helemaal goed als je op de pagina bent rechtsboven op zoeken intypen zuur base ,dan krijg je de link vanzelf
als verzuring niet meer gebufferd kan worden dan vertaalt zich dat in de uitademing door een snellere ademhaling, hier komt je hyperventilatie vandaan.
door een hogere uitstoot co2 komen steekbeesten die afhankelijk zijn van een bloedmaaltijd om zich voort te kunnen planten ook sneller op je af.
Dat is het bekende verhaal dat teken en steekmuggen op oa de uitstoot van kooldioxide in de uitademing afkomen.
Die co2 uitstoot kunnen ze al vanaf een grote afstand waarnemen.
-
Die co2 uitstoot kunnen ze al vanaf een grote afstand waarnemen
dit herken ik heel erg in mezelf
zins me klachten iets verminderd zijn komt dat weer terug
en ik heb t idee dat dat me klachten juist in de loop van de dag weer verergerd
op een bepaald punt word ik de laatste tijd weer erg druk in me doen en laten en denk dat dat er erg op invloed op de situatie heb
is iig erg herkenbaar sniper
Die co2 uitstoot kunnen ze al vanaf een grote afstand waarnemen
dit herken ik heel erg in mezelf
zins me klachten iets verminderd zijn komt dat weer terug
en ik heb t idee dat dat me klachten juist in de loop van de dag weer verergerd
op een bepaald punt word ik de laatste tijd weer erg druk in me doen en laten en denk dat dat er erg op invloed op de situatie heb
is iig erg herkenbaar sniper
-
De bijnieren regelen de zuurbalans van het lichaam.
Om de bijnieren te sterken kun je sarsparilla gebruiken.
Maar wanneer je echt heel erg verzuurd bent, zoals b.v. na een AB kuur, zoals ik dat was in nov. vorig jaar, dan werkt basisch water ook heel erg goed, bij mij in ieder geval wel. Ik heb toen enige tijd ALKA druppels ingenomen in water.
5 glazen per dag.
Om de bijnieren te sterken kun je sarsparilla gebruiken.
Maar wanneer je echt heel erg verzuurd bent, zoals b.v. na een AB kuur, zoals ik dat was in nov. vorig jaar, dan werkt basisch water ook heel erg goed, bij mij in ieder geval wel. Ik heb toen enige tijd ALKA druppels ingenomen in water.
5 glazen per dag.
-
oke zal een gaan kijken daarvoor dank je wel
heb vandaag 2 x me ph gemete via urine
sochtend iets over 5,9
smiddags 5,5 of iets eronder
is wel erg aan lage kant vind ik en maak ik op uit internet
en eet al behoorlijk basisch zeg maar
toxch nog even verder gaan als dit blijkbaar toch niet genoeg met vaak baden enzv
heb vandaag 2 x me ph gemete via urine
sochtend iets over 5,9
smiddags 5,5 of iets eronder
is wel erg aan lage kant vind ik en maak ik op uit internet
en eet al behoorlijk basisch zeg maar
toxch nog even verder gaan als dit blijkbaar toch niet genoeg met vaak baden enzv
-
Nog wat info over zuur-base
http://www.scienceforlife.eu/text%20zuren-basen.htm
jammer,de linken werken niet,kijken op google zuur base balans science for life
sterk verzurend;
koffie,
alcohol,
nicotine(nicotinezuur)
medicijnen(dus ook antibiotica)
koolzuurhoudende frisdrank(koolzuur)
suiker
stress
mineralen werken als zuurbuffers,krijg je te maken met verzuring dan worden er minerlen aan je lichaam onttrokken om de zuurbalans te herstellen.
nog andere middelen die je kan inzetten;
-alka greens
-alka barley
-vitamineral green
snachts probeert je lichaam die zure stoffen uit te scheiden via de ademhaling , via de huid bijv.
lukt dit niet goed dan worden deze zuren opgeslagen als slakken in bijv je bindweefsel en je gewrichten ,het resultaat is dat je lichaam deze afvalstoffen gaat proberen aan te vallen ,waardoor pijn ontstaat,pijn in je bindweefsel en gewrichten.
groetjes
http://www.scienceforlife.eu/text%20zuren-basen.htm
jammer,de linken werken niet,kijken op google zuur base balans science for life
sterk verzurend;
koffie,
alcohol,
nicotine(nicotinezuur)
medicijnen(dus ook antibiotica)
koolzuurhoudende frisdrank(koolzuur)
suiker
stress
mineralen werken als zuurbuffers,krijg je te maken met verzuring dan worden er minerlen aan je lichaam onttrokken om de zuurbalans te herstellen.
nog andere middelen die je kan inzetten;
-alka greens
-alka barley
-vitamineral green
snachts probeert je lichaam die zure stoffen uit te scheiden via de ademhaling , via de huid bijv.
lukt dit niet goed dan worden deze zuren opgeslagen als slakken in bijv je bindweefsel en je gewrichten ,het resultaat is dat je lichaam deze afvalstoffen gaat proberen aan te vallen ,waardoor pijn ontstaat,pijn in je bindweefsel en gewrichten.
groetjes
-
Hallo Sniper,
Op koolzuurhoudende dranken staat steeds een hoog gehalte aan bicarbonaat vermeld (baksoda), dat is toch zuurverlagend ?
Paperwhite
Op koolzuurhoudende dranken staat steeds een hoog gehalte aan bicarbonaat vermeld (baksoda), dat is toch zuurverlagend ?
Paperwhite