Vegatest machine en homeo korrels

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Elucia

Vegatest machine en homeo korrels

Berichtdoor Elucia » Za 30 Mar 2013 18:46

Dit is weliswaar een oude discussie uit 2007, en daar wil ik niet op ingaan,
maar ik wil hier anno 2013 wel mijn eigen ervaring kwijt.

Ik ben gediagnosticeerd met de Vegatest machine in dec.2012:
Stap 1. Eerst werd mijn energie niveau getest: 30 (op schaal 0-100), was dus veel te laag (moet minimaal 60 zijn.
Commentaar therapeut: er zit inderdaad iets in je lijf wat er niet hoort.

Stap 2. Toen: Alle organen en hoe ze functioneerden: ik had o.a. gifstoffen in spieren, bindweefsel (het reticulair...), ogen etc. (zo'n 7 lichaamsdelen en organen).
Om welk GIF 't ging (zo'n 3000 mogelijkheden!) was dus nog steeds volslagen onbekend, maar door de kennis welke de aangetaste organen waren, kon...

Stap 3. de therapeut gerichter 'per groep giffen' gaan zoeken, en filteren, waardoor zij in slechts 40 minuten kwam tot de...
Diagnose: Zwarte teek, lyme dus, maar dan tropische variant, meer dan 30 jaar geleden opgelopen (voorheen was elders de diagnose CVS/Me en Candida, laatste was reeds behandeld).

Homeopatie
Ik kreeg een homeopatische kuur van 5 weken, die je ook op halve kracht kon doen in 10 weken (dosissen korrels per week halveren), als 't effect te heftig werd. Deze was gemaakt van mijn eigen urine (die volgens de therapeut, na meting, waarvan van de afvalstoffen in de urine maar liefst 50% van de Lyme bacterie waren) in combi met zwarte teek materiaal.

Gewoon maar de kuur gaan doen dacht ik (toch enigszins sceptisch), dan merk ik het wel (of niet). Plus Detox.

Eerste homeo korrels drie weken geleden genomen (dag 1). Binnen een half uur: ernstige spierpijnen, in benen en door hele lijf (zelfs armen, en kreeg hele stijve handen), hele dag.
Erna dag 2: koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn, grieperig, misselijk, en ga zo door
Dag 3: zo ziek dat ik bijna een migraine aanval kreeg (heel veel water gedronken en Imigran gebruikt).

Na inname van de Imigran, kreeg ik, nooit eerder gehad, ernstige hartkloppingen, waarschijnlijk omdat ik zo dom was geweest dit te gebruiken samen met een kruidenpreparaat (de DETOX die ik bij de homeo kuur had) te gebruiken.

Nu twee weken verder: één keer per week, iedere maandag neem ik een half buisje korrels.
Ik kan er inmiddels de klok op zetten: op dinsdag word ik ziek, woensdag doodziek en donderdag krabbel ik weer een beetje op.
In 't weekend voel ik me dan weer redelijk.

Mijn conclusie, uit eigen ervaring: homeopathie werkt (te sterk), in dit geval tegen mijn specifieke Lyme.

Helaas kan ik jullie nog niet vertellen of ik hierdoor van de Lyme ga afkomen, ik ben nu pas bij week 4, en na week 10, laatste dosis, schijnt het lichaam nog 2 a 3 maanden te moeten resetten (mijn ATP gaat dan weer werken hoop ik, krijg ik mijn energie terug).

Overigens: Ik snap niet hoe iemand deze kuur in 5 weken kan doen (volgens mij ga je dan zowat dood, van al die verergeringsreacties, het zijn inderdaad mijn normale klachten, maar dan 10x erger);

De praktijk waar ik zit, zit bomvol en er is een wachttijd van 3 maanden minimaal;
er worden ook veel mensen met DDT, arsenicum en aluminium vergiftiging geholpen (naast tientallen Lyme soorten).

De therapeute vertelde me dat ze één maal het recept van de kuur (oorspronkelijk uit Duitsland) had doorgespeeld naar een collega homeophaat in Nederland, en dat die er zo verkeerd mee om ging, dat ze besloten had dit niet weer te doen.
Kortom: de meeste homeopaten in Nederland weten niet hoe ze Lyme homeopatisch moeten behandelen, maar schijnbaar is het wel mogelijk

Dus (en dat heb ik de afgelopen 10 jaar wel geleerd:) ga niet naar de eerste de beste.

Een middel (of apparaat) is zo goed (of slecht) als degene die er mee werkt.
Oftewel: A FOOL WITH A TOOL IS YUST A BIGGER FOOL.

Voor degeen die het interesseert; wil ik tzt (enkele maanden) wel laten weten of het gewerkt heeft of niet, ik krijg namelijk nog een nacontrole of de bacterie verdwenen is, maar het belangrijkste is natuurlijk: vind ik zelf dat ik me beter voel?
We shall not cease from exploration
And the end of all our exploring
Will be to arrive where we started
And know the place for the first time.

T.S. Eliot

Tulipano

Re: zeer oude lyme infectie

Berichtdoor Tulipano » Za 30 Mar 2013 23:01

Hoi Elucia,

Hou ons zeker op de hoogte. Er zijn vast een boel lymies die nieuwsgierig zijn naar deze alternatieve methode en het resultaat.

Succes en beterschap

Groetjes
:zwaaien:

eus

Berichtdoor eus » Za 30 Mar 2013 23:12

Eerder was er een topic over deze praktijk en die van haar dochter. Nadat er negatieve berichten verschenen, is de forumbeheerder onder druk gezet om het desbetreffende topic te verwijderen....

Even zoeken op de naam van de dochter levert dit afgesloten topic op; viewtopic.php?t=1324
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

admin
Beheerder

Re: Vegatest machine en homeo korrels

Berichtdoor admin » Zo 31 Mar 2013 0:03

Vorige 3 berichten afgesplitst van topic zeer oude lyme infectie.

Elucia schreef:Dit is weliswaar een oude discussie uit 2007, en daar wil ik niet op ingaan,
maar ik wil hier anno 2013 wel mijn eigen ervaring kwijt.

Hallo Elucia,

Het is in dit geval passender om een nieuw topic te starten dan je bericht bij dat bestaande topic te plaatsen.

Elucia

Berichtdoor Elucia » Di 30 Apr 2013 21:03

Dank Tulipano, Eus en Admin voor jullie reactie!

Hier het verslag van de afgelopen weken.

Maandag 1 april 2013: buisje 2, 2e helft (week 4)
Naast de gebruikelijke reacties als moeheid, koude rillingen, spierpijn is nieuw: van maandag tot woensdag vreselijke jeuk, nachtenlang krabben, en legio miniscule bultjes! De volgende ochtend weer verdwenen. Ook nieuw: mijn rechteroor plopt dagenlang. Vrijdag: versterkte kramp in spieren linkerschouder (een soort van neuropatische pijn, heb ik sinds Cvs/Lyme) en de welbekende migraine! Zaterdag duizelig. Zondag bijkomen.

Week 5: buisje 3, 1e helft
Ik ben nu vier weken bezig en de kuur begint me een beetje op te breken, ik voel me de hele week uitgeput, ben niet voor 12.00 uur mijn bed uit (normaal: rond tienen, sinds Cvs/Lyme) en er komt weinig tot niets uit mijn handen. Er is ook geen weekend meer om bij te komen, de reacties gaan de hele week door, tot aan een nieuwe dosis. Heel frusterend. Maar oké: ’t is voor ’t goede doel!

Op dinsdag krijg ik een heel alarmerende reactie (nieuw!): als ik ’s avonds een film kijk, heb ik ineens wazig zicht. Hoe ik ook probeer ‘scherp te stellen’, ik kan de ondertitels niet meer lezen! Ik vraag me af of ik over een uurtje blind ben! Maar tot mijn opluchting, zie ik drie uur later weer normaal.

Verder hele week: loopneus, opgezwollen lymfe in de nek, spierpijn en chronische druk op ’t hoofd, tweezijdige lichte hoofdpijn en koorts.

Tot overmaat van ramp neem ik eind van de week een zware griep van mijn partner over, acuut hoesten, slijm, flinke koorts. Ik zie de bui hangen: dubbel ziek! Echter binnen een dag is ’t weer getackled. Zo snel ben ik nog nooit van een griep afgekomen, misschien omdat mijn lichaam toch al tegen de Lyme bacterie aan het vechten is?
(Vraag me niet hoe je het verschil tussen een acute griep infectie en de reacties op de korrels onderscheidt, maar op een of andere manier weet ik ’t verschil.)

Week 6: buisje 3, 2e helft
Dezelfde reacties als vorige week, maar minder ernstig. Ik heb ’t idee dat de tweede helft van een buisje doorgaans beter te doen is dan de eerste helft.

Voel ik me al beter? Nou nee, niet echt. Heb wel ’t idee dat ik er al ’t een en ander ‘uitgeziekt’ heb; van binnen voel ik ‘minder agitatie’. Alsof er een stoorzender weg is, kalmer. Van enig herstel van cvs en/of lyme symptomen is echter geen sprake. Ik ben nog steeds m’n oude beroerde zelf. Met ’t verschil dat ik de reacties van de kuur ook nog eens te verstouwen heb.

Week 7: buisje 4, 1e helft
Nieuw: spierpijn in mijn gezicht!

Opvallend is dat ik naast die spierpijn weinig lichamelijke reacties heb (alleen een lichte hoofdpijn), maar ineens wel om ’t minste of geringste heel geïrriteerd raak. Dat duurt zo’n dag of drie. Ik zie zelf de onredelijkheid er ook wel van in, ben boos, woedend zelfs, om ieder klein onbenullig dingetje!

Neuropsychiater B. Fallon noemt in een artikel (te vinden op één van de sites van NL lymeverenigingen) neuropsychiatrische symptomen van Lyme, ik citeer er hier één: ‘Prikkelbaarheid: een onvermogen om normale frustraties te verdragen, met snelle woede-uitbarstingen. Patiënten lijken een persoonlijkheidsverandering te hebben ondergaan, personen die vroeger mild gemaniëreerd waren, kunnen nu zeer moeilijk worden.’

Ik citeer dit omdat je vaak een waslijst van, herkenbare, lichamelijke symptomen leest bij Lyme, maar zelden wat het psychisch met je doet!

Sinds Lyme ben ik een heel boos persoon en misschien dat de globules van de potentie van deze week dat versterken. Maar is het van de Lyme of heeft een Amerikaanse ex Lyme patient met wie ik correspondeer gelijk met de opmerking: 'I think in many cases the anger is a side effect of the medical and alternative worlds being so damned inefficient.’
Mogelijk is het een combinatie van beide.

- wordt vervolgd –
We shall not cease from exploration
And the end of all our exploring
Will be to arrive where we started
And know the place for the first time.

T.S. Eliot

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 30 Apr 2013 21:33

Hallo Elucia,

Ben bijzonder geïnteresserd in dit onderwerp, doe zelf het ondersteunings programma van Cowden, maar niet zo snel als hij in het schema heeft staan, dat gaat veel te hard voor mij.
Neem daarnaast nog andere middelen die ook uit Duitsland afkomstig zijn, maar allemaal niet chemisch geïsoleerd en nagemaakt.
Ben nog steeds zoekende naar o.a. een goede homeopaath, heb al een paar tel. benaderd, maar de behandelingen tot nu toe leken mij aldaar niet afdoende.

Ben ooit door een homeopaath behandeld tegen darmontsteking (lang geleden) en was zeer verbaasd dat dat spul werkte, dit is mij altijd bijgebleven, maar helaas zijn ook vele homeopathen nogal achter gebleven o.h. gebied van lyme, daarom is jouw bijdrage hier heel welkom wat mij betreft.

Foetsie

Lautje

Berichtdoor Lautje » Di 30 Apr 2013 22:34

eus schreef:Eerder was er een topic over deze praktijk en die van haar dochter. Nadat er negatieve berichten verschenen, is de forumbeheerder onder druk gezet om het desbetreffende topic te verwijderen....

Even zoeken op de naam van de dochter levert dit afgesloten topic op; viewtopic.php?t=1324

Wat was hier dan de naam van eus? Ik kan je helaas geen pb sturen. Zou jij mij per pb kunnen antwoorden als je de naam niet op het forum mag zetten?

Groetjes

eus

Berichtdoor eus » Di 30 Apr 2013 22:41

Wellicht weet je meer als ik de plaatsnamen hier vermeld; Moeder praktiseert in ******* en dochter in ****.....
De overwinning is
of de sterksten,

eus

Berichtdoor eus » Di 30 Apr 2013 22:41

Okay, zelfs de plaatsnamen zijn in de ban. Ik stuur je een PB.
De overwinning is
of de sterksten,

Lautje

Berichtdoor Lautje » Wo 1 Mei 2013 0:22

Bedankt voor je reactie! Jammer dat de negatieve ervaringen verwijderd moesten worden, ben er wel erg nieuwsgierig naar

:zwaaien:

Terug naar “Onconventioneel”