Vegatest machine en homeo korrels

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
WouterB

Re: Vegatest machine en homeo korrels

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Nov 2013 16:18

Elucia schreef:Hé Joorn (je bent goed op dreef, leuk die jaren 60 DDT reclame!),

Je verhaal deed me denken aan een ontmoeting de laatste keer dat ik in de praktijk was.
Ik moest beneden even wachten en toen kwam er een opvallend heerschap binnen, een vijftiger schat ik, gekleed in een blauwe overall, smerig, haar in de war, onder de modder, alsof ie zo van 't veld was weggelopen.
Dat bleek ook zo te zijn. Hij was er tijdens lunchuur even tussenuit geglipt.

We kwamen aan de praat en hij vertelde dat hij in de land- en tuinbouw werkte, en al jaren klachten had. Van een kennis die 't zelfde werk deed had ie gehoord van dit adres. Na vegatest was gebleken was dat ie een DDT vergiftiging had, evenals zijn collega.
Verder heb ik 'm niet gesproken, want hij werd opgehaald door de therapeut.

Dit soort verhalen zul je dus nooit in de krant vinden. Er wordt nergens gekopt: 'Landbouwtuinwerkers regio Noord Holland bezoeken massaal DDT ontgiftingspraktijk'
Maar het goede nieuws is, dat ondanks de veelal zwijgende media, waartoe alternatieve praktijken nul toegang hebben, men vroeg of laat deze adresjes toch weet te vinden.

Hoewel soms, een beetje (te) laat natuurlijk.

Nu ben ik ook een vijftiger, daarom vindt ik dit zo'n merkwaardig bericht.

In mijn jeugd gingen de vrouwelijke zeehonden dood tijdens de zog-periode, waarbij veel van hun vet omgezet werd in moedermelk, of alle zeehonden in tijden van voedselschaarste. Reden was dat het gecumuleerde DDT in hun vet, ineens in dodelijke concentraties vrij kwam.

Sinds 1973 is het gebruik van DDT in Nederland verboden (toen waren we dus een jaar of 10...). Vrij snel was de zeehondenpopulatie weer op orde.

Dan lijkt het me meer waarschijnlijk dat de volgende krantenkoppen eerder te zien zijn:

'Landbouwtuinwerker regio Noord Holland slachtoffer unieke vergiftiging uit het verleden'

'Landbouwtuinwerker regio Noord Holland slachtoffer exotische vergiftiging'

'Behandelaar regio Noord Holland bedot massaal Landbouwtuinwerkers met "DDT vergiftiging"'

Groetjes, Wouter

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Zo 17 Nov 2013 16:52

@ Wouter,
WouterB schreef:Nu ben ik ook een vijftiger, daarom vindt ik dit zo'n merkwaardig bericht.

In mijn jeugd gingen de vrouwelijke zeehonden dood tijdens de zog-periode, waarbij veel van hun vet omgezet werd in moedermelk, of alle zeehonden in tijden van voedselschaarste. Reden was dat het gecumuleerde DDT in hun vet, ineens in dodelijke concentraties vrij kwam.

Sinds 1973 is het gebruik van DDT in Nederland verboden (toen waren we dus een jaar of 10...). Vrij snel was de zeehondenpopulatie weer op orde.

Dan lijkt het me meer waarschijnlijk dat de volgende krantenkoppen eerder te zien zijn:

'Landbouwtuinwerker regio Noord Holland slachtoffer unieke vergiftiging uit het verleden'

'Landbouwtuinwerker regio Noord Holland slachtoffer exotische vergiftiging'

'Behandelaar regio Noord Holland bedot massaal Landbouwtuinwerkers met "DDT vergiftiging"'

Zou het niet een kwestie kunnen zijn van dat het kwistig rond strooien met DTT vanaf de jaren 40 tot 1973 in Nederland en de gevolgen daarvan voor mens, dier, milieu en de totale voedselketen vooral in de doofpot moeten worden gehouden?

DDT: ‘wonderpoeder’ met twijfelachtige reputatie

Ook in de landbouw was DDT een absoluut succesverhaal. Kevers, sprinkhanen en andere insecten kregen geen kans meer om ooit nog een oogst te vernielen. En zelfs als er geen gevaar was voor ziekten of een slechte oogst werd DDT gebruikt. Straten, tuinen, vijvers, zelfs hele steden werden bestoven. Nooit meer lastige muggen of vliegen. Iedereen was dolenthousiast.

In de landbouw was DDT een absoluut succesverhaal…..
Afbeelding

Maar dan komen de eerste alarmerende berichten. Amerikaanse wetenschappers rapporteren eind jaren 50 dat de fuut bijna is uitgestorven. In Engeland ontdekken ornithologen dat de slechtvalk nog weinig eieren legt. In veel valkennesten ligt maar één ei, en de schalen zijn schrikbarend dun. DDT blijkt de schuldige.

In 1962 doet het boek Silent Spring (Dode lente) van de Amerikaanse biologe Rachel Carson de publieke opinie inzien hoe schadelijk DDT is voor het milieu. Het besef dringt door dat het ook in ons voedsel zit, en langs die weg in onze moedermelk terechtkomt http://www.kennislink.nl/publicaties/dd ... -reputatie

In 1949 en 1954 NB! al beschreven in het NTvG en voor gewaarschuwd http://www.ntvg.nl/publicatie/vergiftig ... f%E2%80%8E , http://www.ntvg.nl/publicatie/herkennin ... en-tuinbou

België informeert haar burgers beter dan Nederland? http://www.mmk.be/index.cfm?Id=184&Rubr=4&subsubId=184

DDT is een erg gemeen gif wat ernstige klachten kan veroorzaken. Er ontstaan ernstige beschadigingen aan het zenuwstelsel. Dergelijke stoffen nestelen zich bij voorkeur in het vettige weefsel van de zenuwen en de hersencellen. Daar veroorzaken zij geleidingsstoornissen en beschadigingen. Zo ontstaat een beeld van polyneuropathie een aantasting van veel zenuwen tegelijk. Het zenuwstelsel in hersenen, hersenstam, ruggenmerg en het perifere zenuwstelsel wordt aangetast. Er ontstaat uitval van gevoelszenuwen en functiestoornissen van de motoriek, het beenmerg raakt aangetast, de rode bloedcellen zijn verstoord, aantasting van hormoon vormende organen. Het kan zelfs leiden tot blindheid. Ook de vitamine B12 inbouw wordt aangetast, terwijl de citroenzuurcyclus vertraagd raakt. Sommige stoffen veroorzaken haaruitval.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Nov 2013 17:25

Foetsie schreef:Hier nog een stukje over DDT en de mensen die graag willen dat dit middel blijft bestaan:
http://www.birdseyecommunications.com/stuk/ddt.htm

Maar geleid door het Internationale Malariafonds (MFI) zijn honderden malaria-onderzoekers tegen het voorstel in het geweer gekomen. Mede gezien de groeiende resistentie tegen malaria-medicijnen en het ontbreken van een werkzaam vaccin, eisen zij het recht om malariamuggen met DDT te bestrijden.

Dat malaria fonds is zeker bang om hun inkomsten te verliezen.

Het valt me op dat dit een zeer gedateerd bericht is, momenteel is er op betrouwbare sites weinig over te vinden, en het MFI bestaat gelukkig nog.

Het heeft er meer van weg dat DDT helemaal in de ban te doen een project van de 'Groene Maffia' was om hun eigen bestaansrecht, en de daarbij behorende inkomensstructuur in stand te houden.

Gelukkig is iedereen het er over eens dat DDT niet in de landbouw toegepast mag worden.

De mensen in Afrika (en andere malariagebieden) moeten zelf de afweging kunnen maken tussen malaria bij huis en haard onder de duim te krijgen, ook al kan dat bij onjuist gebruik neveneffecten hebben.

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Nov 2013 17:35

joorn schreef:Daar is een boek over verschenen .
Titel; DDT: Killer of Killers
door Oswald Theodore Zimmerman en Irvin Lavine
Industrial Research Service, 1946 - 180 pagina's

Hier de omslag van het boek ik kan geen plaatje copieeren hoor :(

https://www.google.nl/search?q=Zimmerma ... 60&bih=528

Joorn, dank je voor het opzoeken, maar het verklaart helaas de tegensteling niet.

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Nov 2013 17:42

Anne-roos schreef:DDT mag dan in Nederland sinds 1972 verboden zijn; aan de andere kant krijgen ' we' het met dezelfde gang weer binnen als we afgaan op zo'n ...€-knaller- aanbieding van bijv. goedkope Pangasius-filet (diepvries) uit Vietnam.

Hallo Anne Roos,

Evenwichtige informatie over Vietnamese Pangasius, en hoe zich dat verder ontwikkeld, kun je vinden in het Pangasius dossier van IJsbrand Velseboer: http://www.scientanova.com/category/panga/

Het scheelt al een berg dat het geen vette vis is...

Groetjes, Wouter

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Zo 17 Nov 2013 19:13

@ Wouter,
WouterB schreef:Nu ben ik ook een vijftiger, daarom vindt ik dit zo'n merkwaardig bericht.

WouterB schreef:Hoi Foetsie,

Ik ben bang dat je mede door suggestieve berichtgeving uit een andere draad op het verkeerde been bent gezet. Het is een nogal uit zijn verband gerukt onzinverhaal wat na-papegaaisites graag in leven willen houden.
Als je in 1963, 10 jaar oud was ben je geboren in 1963. Kinderen geboren in de jaren 50-60-70 hebben kans op DDT vergiftiging. Van welk geboorte jaar zijn jouw ouders? Waar zijn zij geboren, zijn zij opgegroeid en hebben zij gewoond? En in jouw geval? In de stad, op het platteland, in de buurt van een landschappelijke omgeving?
DDT als landbouw gif werd rond gestrooid in heel Nederland en gespoten op de landerijen met landbouw machines ook met vliegtuigen. Waar kwam toen het voedsel vandaan wat bij de groenteboer, op de markt, in de winkel te koop was? Of van een volkstuintje?

Een natuurarts heeft beschreven gebaseerd op uitgebreide jaren lange praktijkervaringen dat 1 op de 5 mensen geen intoxicaties - vergiftigingen uit het lichaam kunnen werken met alle ernstige klachten van dien. De oorzaak is een slecht werkend immuunsysteem.
Je hoort waarschijnlijk bij de Geluksvogels met toen een goed en sterk werkend immuunsysteem.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 17 Nov 2013 19:53

Woter,

Mijn link:
http://www.birdseyecommunications.com/stuk/ddt.htm
komt uit het parool van het jaar 2000
Daarmee wil ik dus alleen maar aangeven dat er in het buiteland ook na begin 70e jaren nog steeds met DDT wordt gewerkt.

savan

Berichtdoor savan » Zo 17 Nov 2013 20:04

Ja een schadelijke stof, die DDT,

waar ik mij meer zorgen om zou maken is die ramp van tsjernobyl in 1986 2 mei is er een gifwolk over Nederland getrokken en neergedaald.
De regering heeft toen geen alarm geslagen en heeft toen besloten om de gezondheidsrisico s op de langere termijn voor lief te nemen. Er waren die dag ook heel veel mensen op pad het was toen mooi weer.
Ze wilden geen crisis in het verkeer veroorzaken als er alarm geslagen zou worden.
Het vee moest tijdelijk binnen blijven.

Straling kan meer dan 1000 jaar aanwezig blijven.

http://www.geschiedenis24.nl/andere-tij ... -ramp.html

Geen rampenplan aanwezig, niet genoeg jodiumpillen,
Eerst is er straling meetbaar, en dan ineens niets meer en kunnen de koeien weer van stal,

ja geloof je het nog?

Ik meende dat DDT gemakkelijker afbreekt in de natuur dan eerst werd gedacht toch?
Laatst gewijzigd door savan op Zo 17 Nov 2013 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 17 Nov 2013 20:08

Wouter,
Bovendien voor alle duidelijkheid zal ik het hier nog een keer extra neerzetten:
En hier dan nog een keer dezelfde info, misschien had je het nog niet begrepen of zo:
In Wohn-Innenräume gelangt DDT vor allem über behandelte Hölzer. Beispielsweise wurden in der ehemaligen DDR noch 1983/84 über Flugzeuge großflächige Waldbesprühungen durchgeführt.

Eine weitere Quelle können Orient-Teppiche darstellen

Auch bereits seit Jahren zurückliegende Desinfektionsmaßnahmen gegen Wanzen, Flöhe und Läuse können ihre langjährigen Spuren hinterlassen haben.

Das Gesetz über den Verkehr mit DDT von 1972 verbietet zum Schutz der menschlichen Gesundheit sowie der Umwelt die Herstellung, Anwendung und das Inverkehrbringen von DDT in der BRD. Seit 1990 gilt dieses Verbot auch für die neuen Bundesländer.DDT ist heute in allen Industrieländern zumindest mit Anwendungsverbot belegt.

Verbreitung
Die Kehrseite der hohen chemischen Beständigkeit von DDT-Gemischen ist ihre schwere Abbaubarkeit (Persistenz) in den Umweltmedien Wasser, Boden und Luft und ihre daraus folgende Anreicherung in der Nahrungskette.

Rückstände von DDT-Gemischen sind heute überall zu finden, selbst im Eis der Antarktis.

Dit had je al in een eerdere link van mij kunnen lezen:
http://www.arguk.de/infos/ddtinfo.htm

Trouwens ik begrijp eigenlijk niet waarom ik al mijn links voor jou persoonlijk moet gaan zitten uitleggen,
ga ze aub zelf maar goed lezen voordat je weer met van die 'rare' opmerkingen gaat komen.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 17 Nov 2013 20:23

Hoi Floortje,

Je schrijft aan Wouter:
Je hoort waarschijnlijk bij de Geluksvogels met toen een goed en sterk werkend immuunsysteem.

Ik begin mij steeds meer af te vragen of die Wouter eigenlijk wel ECHT ziek is.
Hij doet n.l. niets anders dan overal op in hakken, maakt niet uit wat je schrijft.

Terug naar “Onconventioneel”