Vegatest machine en homeo korrels

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
roosjeP

Re: Vegatest machine en homeo korrels

Berichtdoor roosjeP » Zo 17 Nov 2013 20:54

@ Foetsie,
Foetsie schreef:Ik begin mij steeds meer af te vragen of die Wouter eigenlijk wel ECHT ziek is.
Hij doet n.l. niets anders dan overal op in hakken, maakt niet uit wat je schrijft.
Afgaande op gegeven informatie echt ziek.
WouterB schreef:Ik heb net een kuur van 3 weken IV achter de rug.

Na een dag of 4 begon ik wat te merken, geen koortsaanvallen meer. En zoals verwacht m'n darmen van de leg. Dat ook de eerste week gewoon laten gebeuren, troep er allemaal maar uit laten komen. Ik was van te voren al begonnen met Chlorella als ontgiftiger. Dat ben ik in tegenfase met het infuus blijven gebruiken (i.q. 12 uur voor of na de infuusbehandeling). Na een week met pre- en probiotica gestart.

Eerste infuus kon 5 dagen blijven zitten. Het middel is niet zo fijn voor je aderen, zo heb ik ook ontstekingen gehad en maar twee dagen dat het infuus kon blijven zitten. Die 3 weken lijken me toch wel het matje van wat je aankunt.

Ook kreeg ik kramp en koude handen. Wat goed helpt is de rest van het slangetje in je mouw of in je shirt te steken, zo warm je het middel alvast wat op.

Lopende de rit steeds beter slapen, 's morgens weinig bagger meer in m'n ogen, geen koorts, veel krachtiger kunnen plassen (zag ik niet eerder als klacht).

Buiten de ellende van het prikken, wat nooit mijn liefhebberij gaat worden, het meeste last van pijnlijke gewrichten. Specifiek enkels, knieën, elleboog en polsen. Die laatste voelden echt als gekneusd.

Inmiddels na 2 dagen rust aan de Doxy begonnen. Slaap nu weer wat minder goed. Darmwerking redelijk normaal tot goed.

Groetjes, Wouter
WouterB schreef:Ik ben nu zo'n 4 maanden onder behandeling. Eerst 3 weken Ceftriaxon, daarna 3 weken alleen Doxy, en daarna Doxy en Plaquenil.

Alle bijwerkingen zoals beschreven, incluis zware Herxen, zijn me nu door ondervinding ook bekend. :lol:

Wat sinds 2 weken een hier nog niet beschrevene is, zwartverkleuring van de tanden. Specifiek de toppen

Wordt elders wel beschreven bij AB gebruik, en dan met name bij kinderen.

Het verschijnsel zou bij volwassenen, na stoppen met de kuur, mettertijd vanzelf verdwijnen.

Wat ik echter niet kan vinden, is wat het werkingsmechanisme is. Weet iemand hier hoe of dat zit?

Voor de goede orde, ik slik de Doxy als hele pil, met veel water. Ik laat hem dus niet eerst oplossen.

Zegt deze zwartkleuring in mijn geval mogelijk ook iets over het indringend vermogen van de medicatie?

Groetjes, Wouter
WouterB schreef:Ik ben waarschijnlijk al in 2003 besmet, werd afgedaan als een zwaar griepje. Nooit aan Lyme gedacht.

Ik had toen nog een uitstekend afweersysteem. Pas in 2007 heb ik een aantal operaties moeten ondergaan die niet goed gingen, 1,5 liter bloedverlies. Na die operaties ben ik nooit meer de oude geworden. Pas in januari kwam er helderheid dat het toch zo was, ondanks dat m'n oude huisarts bezwoer dat ik geen Lyme had...

Ik ben altijd wars van antibiotica geweest, hoe bizar dat ik er nu zwaar aan moet. Ik adviseer je met alle ellende die daar bij hoort, nu toch te kiezen voor desnoods 8 weken AB. Als ik toen had geweten wat ik nu weet en ervaar...

Ik zou die fototoxiteit maar even vergeten, nu een blanker huidje, of jaren lang levend dood te zijn.

Is trouwens niet in alle gevallen zo dat het effekt op treed, je moet het voorzichtig uitproberen. Ik heb er nu ook Plaquenil bij tegen de gewrichtspijn en als cystebreker. Bijeffect daarvan is dat het de fototoxiteit weer te niet doet.

Kan momenteel aardig in de zon blijven. Niet helemaal onbelangrijk om ook wat neurotransmitters aan te maken!

Sterkte met je beslissing, ik zou het wel weten wat te doen.

Groetjes, Wouter

De vreemde op- en aanmerkingen vinden de grondslagen misschien in of onwetendheid over dat er meer is dan reguliere AB behandelingen, onderzoeken en niet-reguliere onderzoeken en behandelingen? Of in het hebben van een vooroordeel zonder daarbij gehinderd te zijn van enige kennis van zaken? Of in het niet kunnen of willen verbreden van de horizon? Of tegenstander zijn van niet-reguliere onderzoeken en behandelingen?

Het kan uiteraard begrijpelijk zo zijn dat mensen de materie niet kunnen of willen begrijpen maar enige vorm van respect naar degenen Lyme patiënten mensen die erg ziek zijn geworden toe en ervaringen delen mis ik van de zijde van Wouter.

Voor mij geldt de uitspraak "Wie geneest heeft gelijk" van een persoon die ernstig ziek is geworden. Door regulier niet serieus genomen en in de steek gelaten, door regulier in een psychiatrisch ziekenhuis terecht gekomen voor 11 maanden, maar dankzij een homeopathisch arts en een arts voor preventieve-, orthomoleculaire en natuurgeneeskunde genezen http://www.vgns.nl/
Conclusie: Het moge duidelijk zijn, reguliere artsen hadden hoegenaamd niets kunnen bijdragen aan mijn lichamelijk en geestelijk herstel. Dat ik inmiddels toch zowel geestelijk als lichamelijk genezen ben is een gevolg van een gelukkig toeval dat mij in de praktijk van een homeopathisch arts deed belanden.
Eindconclusie: wie geneest heeft gelijk. Ik genees, dus heeft mijn complementaire arts gelijk.
Laatst gewijzigd door roosjeP op Zo 17 Nov 2013 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Anne-roos

Berichtdoor Anne-roos » Zo 17 Nov 2013 21:07

@Wouter

Evenwichtige informatie op Scienta Nova??

Het is soms best moeilijk om in de overvloed aan informatie die internet ons biedt nu juist DIE sites er uit te pikken die juist wel en die juist helemaal niet betrouwbaar zijn! Scienta Nova is er m.i. een van die laatste categorie.
Als ik lees dat men heeft mee gewerkt aan programma's als Radar en met programma's
van de E.O. dan weet ik genoeg!

En vette vis zoals zalm is juist wel gezond!
Ja, ik weet het, die worden ook gekweekt in kweekvijvers waar de zalm gevoerd wordt met afval en daarom is het belangrijk om erg kritisch te zijn!

En:
Garnalen leven op de zeebodem waarin o.a zware metalen bezonken zijn, paling is een roofvis, beter ook niet eten, want een paling ruimt lijken op , eet smakelijk!

Overigens, ik was ook belast met DDT n.a.w al vanaf mijn kindertijd.
En inderdaad, ik ben ook een vijftiger.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Nov 2013 21:37

Beste Floortje,
floortjeP schreef: Als je in 1963, 10 jaar oud was ben je geboren in 1963. Kinderen geboren in de jaren 50-60-70 hebben kans op DDT vergiftiging.
Als zowel die landbouwwerker als ik nu 50 zijn, hebben we als geboortejaar ca. 1963. En toen in 1973 definitief het gebruik van DDT verboden werd, waren we 10 jaar oud en stonden we echt niet in het veld waar we bedolven werden door die sprayvliegtuigen... Onzin om dan te beweren dat een landbewerker die nu 50 jaar is, een daardoor nu een DDT vergiftiging heeft... Kan ie best hebben, maar dan in het geheel niet door de dingen die jij suggereert, das kul.

Rekenen lukt nog steeds aardig!

floortjeP schreef:Van welk geboorte jaar zijn jouw ouders?

1930

floortjeP schreef:Waar zijn zij geboren, zijn zij opgegroeid en hebben zij gewoond? En in jouw geval? In de stad, op het platteland, in de buurt van een landschappelijke omgeving?

Stedelijk en agrarisch- landschappelijk.

floortjeP schreef:DDT als landbouw gif werd rond gestrooid in heel Nederland en gespoten op de landerijen met landbouw machines ook met vliegtuigen.
Juist, maar in 1973 echt niet meer!

floortjeP schreef:Waar kwam toen het voedsel vandaan wat bij de groenteboer, op de markt, in de winkel te koop was? Of van een volkstuintje?

Alle opties voor melk, groenten wild, vlees, vis, uit de winkel, het vrije veld en eigen productie.

floortjeP schreef:Een natuurarts heeft beschreven gebaseerd op uitgebreide jaren lange praktijkervaringen dat 1 op de 5 mensen geen intoxicaties - vergiftigingen uit het lichaam kunnen werken met alle ernstige klachten van dien. De oorzaak is een slecht werkend immuunsysteem.
Een natuurarts... Graag een betrouwbare bron, er zijn te veel van die 'van horen zeggen' verhalen en sites die hele volksstammen van licht-gelovigen gek maken.

floortjeP schreef:Je hoort waarschijnlijk bij de Geluksvogels met toen een goed en sterk werkend immuunsysteem.
Klopt, vanwege intens contact met de natuur dus ook rijkelijk in contact geweest met teken (herten, reeën, schapen en ook geiten..). Het ging fout na een mislukte operatie die eigenlijk met een dag-opname gefikst zou moeten zijn. Veel bloedverlies, na een week een spoedoperatie, en uiteindelijk na 2 weken ontslagen uit het ziekenhuis. Daarna nooit meer de oude geworden...

Nu wel inhoudelijk een hoop wijzer over het hele vitamine D metabolisme, en via die route van een skyhigh OH 1,25 uiteindelijk teruggekomen bij Lyme. Ondanks dat m'n toenmalige huisarts tot 3 maal toe verklaarde dat ik het gezien de ELISA testjes niet kon hebben. En de Q-koorts? Ze moesten eerst in dat grote academische ziekenhuis uit gaan vinden hoe dat getest moest worden, hadden ze nog nooit bij de hand gehad...

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 17 Nov 2013 21:50

Als deze Wouter alleen maar voor AB kiest dan hoort hij niet op dit topic.
Bovendien leest hij/zij de links niet goed.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Nov 2013 21:55

Foetsie schreef:Woter,

Mijn link:
http://www.birdseyecommunications.com/stuk/ddt.htm
komt uit het parool van het jaar 2000
Daarmee wil ik dus alleen maar aangeven dat er in het buiteland ook na begin 70e jaren nog steeds met DDT wordt gewerkt.

Beste Foetsie,

Het klopt in die zin dat het nog steeds gebruikt wordt. Maar je wilt niet aan de 'pointe' van mijn strekking: Het ongebreidelde gebruik van DDT in de jaren 1940 tot 1970 in de algemene landbouw is elementair anders dan onder gecontroleerde omstandigheden huis en haard vrijhouden van malariamuggen.

Wil je dat niet begrijpen?

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 17 Nov 2013 21:59

hè, hè
Wouter kan zeggen:
Het klopt

Bovendien komt het laatste onderzoek in deze uit okt. 2011
LEES DE LINKS TOCH EENS GOED, JÔH
:!:

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Zo 17 Nov 2013 22:21

@ Wouter,
WouterB schreef:
floortjeP schreef: Als je in 1963, 10 jaar oud was ben je geboren in 1963. Kinderen geboren in de jaren 50-60-70 hebben kans op DDT vergiftiging.
Als zowel die landbouwwerker als ik nu 50 zijn, hebben we als geboortejaar ca. 1963. En toen in 1973 definitief het gebruik van DDT verboden werd, waren we 10 jaar oud en stonden we echt niet in het veld waar we bedolven werden door die sprayvliegtuigen... Onzin om dan te beweren dat een landbewerker die nu 50 jaar is, een daardoor nu een DDT vergiftiging heeft... Kan ie best hebben, maar dan in het geheel niet door de dingen die jij suggereert, das kul.

Rekenen lukt nog steeds aardig!
floortjeP schreef:Van welk geboorte jaar zijn jouw ouders?
1930
floortjeP schreef:Waar zijn zij geboren, zijn zij opgegroeid en hebben zij gewoond? En in jouw geval? In de stad, op het platteland, in de buurt van een landschappelijke omgeving?
Stedelijk en agrarisch- landschappelijk.
floortjeP schreef:DDT als landbouw gif werd rond gestrooid in heel Nederland en gespoten op de landerijen met landbouw machines ook met vliegtuigen.
Juist, maar in 1973 echt niet meer!
floortjeP schreef:Waar kwam toen het voedsel vandaan wat bij de groenteboer, op de markt, in de winkel te koop was? Of van een volkstuintje?
Alle opties voor melk, groenten wild, vlees, vis, uit de winkel, het vrije veld en eigen productie.
floortjeP schreef:Een natuurarts heeft beschreven gebaseerd op uitgebreide jaren lange praktijkervaringen dat 1 op de 5 mensen geen intoxicaties - vergiftigingen uit het lichaam kunnen werken met alle ernstige klachten van dien. De oorzaak is een slecht werkend immuunsysteem.
Een natuurarts... Graag een betrouwbare bron, er zijn te veel van die 'van horen zeggen' verhalen en sites die hele volksstammen van licht-gelovigen gek maken.
floortjeP schreef:Je hoort waarschijnlijk bij de Geluksvogels met toen een goed en sterk werkend immuunsysteem.
Klopt, vanwege intens contact met de natuur dus ook rijkelijk in contact geweest met teken (herten, reeën, schapen en ook geiten..). Het ging fout na een mislukte operatie die eigenlijk met een dag-opname gefikst zou moeten zijn. Veel bloedverlies, na een week een spoedoperatie, en uiteindelijk na 2 weken ontslagen uit het ziekenhuis. Daarna nooit meer de oude geworden...

WouterB schreef:Nu wel inhoudelijk een hoop wijzer over het hele vitamine D metabolisme, en via die route van een skyhigh OH 1,25 uiteindelijk teruggekomen bij Lyme. Ondanks dat m'n toenmalige huisarts tot 3 maal toe verklaarde dat ik het gezien de ELISA testjes niet kon hebben. En de Q-koorts? Ze moesten eerst in dat grote academische ziekenhuis uit gaan vinden hoe dat getest moest worden, hadden ze nog nooit bij de hand gehad...
Via het hele vitamine D metabolisme en via Skyhigh OH 1,25 ben je uiteindelijk teruggekomen bij Lyme? Hoe is dat gegaan en via welke reguliere onderzoeken bevestigd gekregen dat het om Lyme ging? Heeft regulier het OH 1,25 gedaan? De meeste reguliere artsen doen daar moeilijk over weigeren dergelijk OH 1,25 onderzoek. Of is dat via een niet-reguliere arts gedaan?

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Nov 2013 22:46

Beste Savan,
savan schreef:Ja een schadelijke stof, die DDT,?

Niemand die het daarmee oneens gaat zijn, maar het heeft ook zijn voordelen. Kunst is om dat goed af te wegen, en bij voorkeur door degene die het in die afweging wensen te gebruiken.

savan schreef:waar ik mij meer zorgen om zou maken is die ramp van tsjernobyl in 1986 2 mei is er een gifwolk over Nederland getrokken en neergedaald.

Onjuist, er werd een beduidend hogere achtergrondstraling van Cesium 127 gemeten. De wolk vanuit Tsjernobyl is niet in Nederland terecht gekomen maar in Zweden en Finland, een aspect wat waar je dus niet mee op de hoogte bent. We konden daardoor een jaar of zes niks meer met elanden- en rendiervlees, dat was 'for the time being' over.

savan schreef:De regering heeft toen geen alarm geslagen en heeft toen besloten om de gezondheidsrisico s op de langere termijn voor lief te nemen. Er waren die dag ook heel veel mensen op pad het was toen mooi weer.
Ze wilden geen crisis in het verkeer veroorzaken als er alarm geslagen zou worden.?
Ze wisten helemaal niet wat ze met het effect van zo'n ramp op afstand aan moesten, er was hooguit nagedacht over directe impact ingeval van ongelukken met Dodewaard en Borssele. Die zouden wel een zeer aantoonbaar gezondheidsrisico inhouden.

?[/quote]Het vee moest tijdelijk binnen blijven.[/quote]

savan schreef:Straling kan meer dan 1000 jaar aanwezig blijven.

Klopt 'an sich', maar in dit kader zeer tendentieus. Ik denk dat je meer mensen bang krijgt als een berekening voorschotelt over hoelange tijd het Fukushima zeewater langs Scheveningen komt.

savan schreef:http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2000-2001/Tsjernobyl-als-Nederlandse-ramp.html
Vergeet ook niet de tekst onder het videobeeld is goed door te lezen, dat is belastend voor de incompetente overheid, maar je ziet dat we qua stralingsniveau er toen aardig doorheen gezwijnt zijn.

savan schreef:Geen rampenplan aanwezig, niet genoeg jodiumpillen,
Eerst is er straling meetbaar, en dan ineens niets meer en kunnen de koeien weer van stal,
Je vergeet de spinazie...

savan schreef:ja geloof je het nog?
Ja, is allemaal duidelijk terug te lezen.

savan schreef:Ik meende dat DDT gemakkelijker afbreekt in de natuur dan eerst werd gedacht toch?
Blijft een behoorlijk persistent middel waar niet te licht mee omgegaan moet worden.

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 17 Nov 2013 23:33

Beste Foetsie,
Foetsie schreef:Wouter,
Bovendien voor alle duidelijkheid zal ik het hier nog een keer extra neerzetten:
En hier dan nog een keer dezelfde info, misschien had je het nog niet begrepen of zo:
In Wohn-Innenräume gelangt DDT vor allem über behandelte Hölzer. Beispielsweise wurden in der ehemaligen DDR noch 1983/84 über Flugzeuge großflächige Waldbesprühungen durchgeführt.

Wat jou maar niet duidelijk wil worden, is dat ik reageer op een redelijk absurde voorstelling van zaken waarin men de massa wil doen geloven dat een landbouwer van nu 50 jaar oud, die nu op het Noord-Hollandse land werkt, het slachtoffer is van DDT gebruik op dat zelfde land, of dat nu al dan niet door vliegtuigen gesproeid is...

Ik heb het helemaal niet over de DDR, in dat totalitaire systeem ging wel meer fout waar de individuele burger de pineut in was.

Foetsie schreef:Eine weitere Quelle können Orient-Teppiche darstellen

Er wordt gesteld dat oosterse tapijten een bron kunnen zijn, niet dat dit zo is. En voor zover het wel zo is, heeft dat te maken met een falende import-controle. Het is gewoon al jaren verboden, en lijkt in niets op het grootschalige voormalige gebruik in de landbouw.

Foetsie schreef:Auch bereits seit Jahren zurückliegende Desinfektionsmaßnahmen gegen Wanzen, Flöhe und Läuse können ihre langjährigen Spuren hinterlassen haben.
Kan... En meer waarchijnlijk onjuist /onoordeelkundiig gebruik in een situatie waar het wel legitiem kan zijn.

Foetsie schreef:Das Gesetz über den Verkehr mit DDT von 1972 verbietet zum Schutz der menschlichen Gesundheit sowie der Umwelt die Herstellung, Anwendung und das Inverkehrbringen von DDT in der BRD. Seit 1990 gilt dieses Verbot auch für die neuen Bundesländer.DDT ist heute in allen Industrieländern zumindest mit Anwendungsverbot belegt.
De nieuwe bondslanden, allemaal ongeregelde DDR meuk, niks Noord-Hollands...

Foetsie schreef:Trouwens ik begrijp eigenlijk niet waarom ik al mijn links voor jou persoonlijk moet gaan zitten uitleggen, ga ze aub zelf maar goed lezen voordat je weer met van die 'rare' opmerkingen gaat komen.
Dat is geheel aan jou of je dat wil doen, ik denk dat het meer is vanwege de rake opmerkingen waar je nog niet aan wilt. Het blijft vooral een kwestie van goed nadenken, en niet blind achter elke'verontwaardings bepsite' aan te hollen.

Groetjes, Wouter

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Zo 17 Nov 2013 23:54

@ Wouter,
WouterB schreef:Wat jou maar niet duidelijk wil worden, is dat ik reageer op een redelijk absurde voorstelling van zaken waarin men de massa wil doen geloven dat een landbouwer van nu 50 jaar oud, die nu op het Noord-Hollandse land werkt, het slachtoffer is van DDT gebruik op dat zelfde land, of dat nu al dan niet door vliegtuigen gesproeid is...
Je kunt het een redelijk absurde voorstelling vinden. Voor de mensen die erge klachten hebben gekregen ziek zijn geworden door de DDT is het geen absurd verhaal. Zij dealen vaak jaren lang met erge gezondheidsklachten, beperkingen en beschadigingen. DDT belasting komt voor bij mensen afkomstig uit alle provincies van Nederland. En de landbouwer van 50 jaar oud kan de DDT belasting jaren geleden of als jongere of kind al hebben opgelopen.
Elucia schreef:We kwamen aan de praat en hij vertelde dat hij in de land- en tuinbouw werkte, en al jaren klachten had. Na vegatest was gebleken was dat ie een DDT vergiftiging had, evenals zijn collega.

Wat kan DDT veroorzaken?
DDT is een erg gemeen gif wat ernstige klachten kan veroorzaken. Er ontstaan ernstige beschadigingen aan het zenuwstelsel. Dergelijke stoffen nestelen zich bij voorkeur in het vettige weefsel van de zenuwen en de hersencellen. Daar veroorzaken zij geleidingsstoornissen en beschadigingen. Zo ontstaat een beeld van polyneuropathie een aantasting van veel zenuwen tegelijk. Het zenuwstelsel in hersenen, hersenstam, ruggenmerg en het perifere zenuwstelsel wordt aangetast. Er ontstaat uitval van gevoelszenuwen en functiestoornissen van de motoriek, het beenmerg raakt aangetast, de rode bloedcellen zijn verstoord, aantasting van hormoon vormende organen. Het kan zelfs leiden tot blindheid. Ook de vitamine B12 inbouw wordt aangetast, terwijl de citroenzuurcyclus vertraagd raakt. Sommige stoffen veroorzaken haaruitval.

Terug naar “Onconventioneel”