homeopathie

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Foetsie

homeopathie

Berichtdoor Foetsie » Za 7 Sep 2013 19:09

Wat is nu eigenlijk homeopathie?
Het is i.i.g. niet een therapeut die bv het cowden protocol voorschrijft o.i.d.

Hier dan maar eens een iets duidelijker informatie, want iedereen praat maar over homeopaat zus en homeopaat zo.

Als je het echt wilt weten en niet steeds maar dezelfde fouten maakt hieromtrent, dan is dit een goeie site om te beginnen met eens te kijken wat het in grote lijnen voorstelt:
http://www.homeopathie.nl/vragen.htm

Het stoort mij n.l. enorm dat iedereen maar gooit met de term therapeutisch arts enz enz...
Therapeuten zijn geen artsen. Dat ten eerste.
Ook daar moet je op letten wanneer je iemand gaat zoeken om te herstellen van je ziekte

Bovendien heb je nog een verschil in homeopaath en homeopatisch arts, verdiep je er AUB in en hou op om iedereen maar als arts aan te merken.

Elly W

Re: homeopathie

Berichtdoor Elly W » Ma 9 Sep 2013 19:25

Het is inderdaad soms best verwarrend.
Volgens mij kan iedereen zich therapeut noemen, dus daar zou ik niet naartoe gaan.

Ik heb gelezen dat klassiek homeopaten goede resultaten boeken met Lyme- patienten!
Dat zijn dus geen artsen maar wel geschoold in de homeopathie.
Je moet er wel eentje hebben die is aangesloten bij de beroepsvereniging, dan weet je dat je een 'echte' hebt.
Ik ga dat in elk geval eens proberen. :wink:

groetjes,
Elly.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 9 Sep 2013 19:53

Hoi Elly,

Hoop dat je vakantie leuk geweest is.
Eventjes in een andere omgeving kan wonderen doen.

Nu nog even over al die therapeuten, die er in bosjes zijn: meestal hebben ze een cursusje gedaan op MBO niveau.
Niet dat dat erg is hoor, maar je krijgt natuurlijk veel minder stof aangeleverd.
De klassieke homeopaten zitten op HBO, dan krijgen ze wél de basis med. mee, maar slechts gedeeltelijk.
De gewone homeopaten, zoals wij die homeopaat noemen, zijn mensen die medicijnen aan de universiteit hebben gestudeerd en naast hun studie als bijvak homeopathie hebben gedaan.

Nu gaan sommige van deze artsen in het reguliere circuit werken met kennis van homeopathie.
En anderen gaan consulten geven met alleen homeopathie, dit zijn dus de mensen die je moet hebben als je iemand zoekt die verstand van zaken heeft. Maar dan is er nog een probleem: er zijn er een aantal bij die nog niet goed op de hoogte zijn hoe te behandelen de ziekte van lyme. Ik heb er tot nu toe nog maar 3 kunnen vinden. Ze zijn heel schaars.

:)

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 9 Sep 2013 20:53

hoi Foetsie,

mijn lat ligt inmiddels hier: heeft een arts of behandelaar meerdere chronische lymepatienten van vlees en bloed verifieerbaar naar eigen zeggen kunnen beter maken te ja of te nee.
Hoe moeilijk kunnen we het verder maken?

Een echte homeopaat lijkt me trouwens ook wel echt een goed iets.
Dat gaat veel verder dan sec alleen de lyme behandelen denk ik.
Maar als zo iemand niets van de lyme weet, haak ik inmiddels ook af.
Ik was eens bij een homeopaat en die keek naar mijn bloedcellen (levend bloeanalyse) en toen zwom er al een bacterie tussendoor en die zei toen: "Ja dat heb je wel eens, zo'n bacterie, dat maakt niets uit".
Toen wist ik nog niets van die lymeproblemen bij mezelf, maar die opmerking bleef toch hangen.
Ik zei er niet eens wat van die bacterie: misschien was hij zelf niet zo zeker dat het niets betekende.
En later kreeg ik een homeopatische kuur tegen de lyme van die persoon die me ook echt niet hielp: ook na die kuur ging de infectie gewoon door.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 9 Sep 2013 22:16

Hoi Bamboe,

Ja ik vind het ook heel moeilijk hoor, om iets goeds te vinden op dat gebied.
Eigenlijk ben ik ook wel sceptisch, meestal bel ik van te voren en vraag ik of ze ervaring hebben met het behandelen van lyme.
Vaak zeggen ze dan dat ze dat wel hebben, maar als ik dan verder vraag haak ik toch meestal wel af.

Ook vind ik dat er vaak geen rekening wordt gehouden met het inkomen van patienten. (en dat valt mij vooral op bij een aantal therapeuten die ik ook gebeld heb) Er was er zelfs eentje bij die vroeg voor het eerste consult gewoon € 200,00, vond ik te gek voor woorden, en dan was ik nb nog nieteens behandeld).
Zo wordt er voor een rijk iemand vaak evenveel in rekening gebracht als voor iemand met een laag inkomen.

Bovendien willen sommigen dat ik er bepaalde behandelingen bij ga doen, terwijl ikzelf vind dat ik dat dan b.v. niet nodig heb.

Het is net als een speld in een hooiberg zoeken

Toch is het verschil tussen een therapeut en een homeopaat wel groot hoor.
Het zijn ook totaal verschillende behandelingen

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 5 Apr 2014 20:57

Meer dan helft minder antibiotica gebruik door homeopathie

De laatste decennia is er een toename van resistentie van bacteriën, terwijl er bijna geen nieuwe antibiotische middelen meer worden ontwikkeld. Daarmee is antibioticaresistentie een bedreiging voor de volksgezondheid geworden. Om ook in de toekomst de werkzaamheid van de beschikbare middelen te behouden, is het dus van het grootste belang om een verdere toename van resistentie te voorkomen.

In het tijdschrift Plos One is in januari een artikel gepubliceerd over bevindingen uit de zogenaamde EPI3- studies uitgevoerd in Frankrijk. Dit grootschalige landelijke onderzoek werd uitgevoerd met medewerking van 825 (huis)artsen en hun patiënten (2007-2008). Deze artsen gebruiken homeopathie, allopathie of een mengvorm van beiden. Deze studie in Plos One richt zich op het gebruik van antibiotica en koortsverlagende middelen bij infecties van de bovenste luchtwegen bij patiënten die m.b.v. homeopathie door hun huisarts zijn behandeld, patiënten die met allopathie zijn behandeld en patiënten die beide vormen door hun huisarts toegediend kregen (Grimaldi, 2014).

De gegevens van 518 volwassenen en kinderen met infecties van de bovenste luchtwegen werden geanalyseerd. Uit deze analyse bleek antibiotica 57% minder vaak te worden voorgeschreven bij een homeopatische behandeling, ten opzichte van de allopatische behandeling (Odds ratio (OR) = 0.43, 95% confidence interval (CI): 0.27-0.68). Koortswerende middelen werden 46% minder vaak voorgeschreven (OR = 0.54, 95% CI: 0.38-0.76).

Onderzoekers hebben naast geneesmiddelgebruik vanzelfsprekend ook gekeken naar herstel van de infecties van de bovenste luchtwegen. Het verloop van herstel was in beide groepen vergelijkbaar, een iets snellere respons werd gezien in de groep die met allopathie werd behandeld (waaronder antibiotica) (OR = 1.16, 95% CI: 0.64-2.10). Daarnaast kwamen sinusitis of otitis media vaker voor in de groep die met homeopathie werd behandeld, maar dit verschil is niet significant en kan dus op toeval berusten.

Nederland heeft een traditie in het terughoudend voorschrijven van antibiotica voor humaan gebruik, ten opzichte van landen als Frankrijk waar 3-4 keer zo frequent antibiotica wordt voorgeschreven. Desondanks kunnen de resultaten van deze studie ook van belang zijn om het antibioticagebruik in Nederland terug te dringen.

Het complete artikel over dit onderzoek is hier te lezen.

Bron: Grimaldi-Bensouda L, Bégaud B, Rossignol M, Avouac B, Lert F, et al. (2014) Management of Upper Respiratory Tract Infections by Different Medical Practices, Including Homeopathy, and Consumption of Antibiotics in Primary Care: The EPI3 Cohort Study in France 2007–2008. PLoS ONE 9(3): e89990.

http://www.vngk.nl/algemeen/meer-dan-he ... athie.html

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 5 Apr 2014 21:58

Hier nog maar een keer een onderzoek over dat homeopathie echt werkt (mits je de goede arts treft):

http://europepmc.org/abstract/MED/22500 ... P4DRfNA.42
(Europe pub med central)

En een onderzoek naar effectiviteit homeopathie:
http://www.feg.unesp.br/~ojs/index.php/ ... ew/498/510

:)

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 15 Aug 2014 16:52

https://www.youtube.com/watch?v=GNXud8bkHDs#t=65
Hoe werkt klassieke homeopathie?
KlassiekeHomeopathie

Published on Jun 29, 2014

Klassieke Homeopathie werkt wel degelijk, maar hoe? De Duitse tv-zender BR (Bayerisches Fernsehen) zocht het uit en sprak met diverse onderzoekers en (ervarings)deskundigen over de werking van homeopathie bij zowel mensen als dieren. Ook bestudeerden ze de onderzoeken naar de werking van homeopathie en concludeerden dat er wel degelijk bewijs is dat klassieke homeopathie werkt. Kijk voor meer informatie over homeopathie ook op: http://www.klassiekehomeopathie.nl/

Bij 16 min 17 seconden wordt het leuk in het youtubefilmpje over homeopathie: Birgit Gnadl uit Chiemgau (Duitsland) die 20 jaar koeien homeopathische medicijnen begon te geven en haar boek hierover wordt meer gelezen wordt dan menig reguliere boek over rundergeneeskunde.
http://www.narayana-verlag.de/Klassisch ... adl/b10268
http://www.narayana-verlag.de/homoeopat ... 0268_2.pdf
Bij 17 min 25 sec Johann Wimmer heeft vandaag 95% minder antibiotica nodig voor zijn koeien dan voordat hij aan de slag ging met homeopathie.

Tja zou dit alleen voor koeien gelden?!

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen ... us-simpel/

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 16 Aug 2014 19:25

Sinds kort heb ik last van een opgezette schildklier, ik denk dat het komt door een nogal te zwaar onderzoek. Mijn schildklier functie is voor het onderzoek wel gecontroleerd. De TCH waardes waren goed.
Toch hakte het onderzoek er nogal in, vermoedelijk door mijn lichamelijk zwakke toestand.
Was eerst begonnen met omslagen van keltisch zeezout, (dat wist ik nog van m'n moedertje, zij gebruikte toen zout van lima)
Maar het werd er niet echt beter op, en de laatste paar avonden kreeg ik verhoging en barstende hoofdpijn.
Heb toen maar weer eens het boek van Dr. Benthem Oosterhuis doorgenomen. Daarin staat dat wolfspoot een opgezette schildklier doet afnemen.
Heb het besteld als tinctuur, omdat ik het alleen kon krijgen als homeopathische verdunning van VSM en nu vind ik dat niet zo´n goed merk, wel voor de voedingszouten, maar niet als liquid
Verder is het middel bedoelt voor een te snel werkende schildklier en dus niet voor een te langzame, dus daar moet je wel goed op letten.

Gisteravond mee begonnen en werkt super de luxe.
Werkte trouwens meteen.

Nu was ik eens a.h. googlen gegaan en las dat iemand van een ander forum er ook veel baat bij had, zij gebruikt wel de verdunning van VSM :

http://www.graves-patienten.nl/forum/vi ... f0373164a8

Verder is het zo dat wolfspoot het teveel aan jodium bindt.
Daarnaast gebruik ik dan ook veel argilla clay af gewisseld met zeolite HP om het teveel van de röntgenstralen te binden en af te voeren

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 29 Aug 2014 19:22

Tot nu toe werk de wolfspoot goed.
Het beste resultaat kreeg ik toen ik het samen ging nemen met hartgespan (kalmeert ook een opgezette schildklier) en Magnesium Phosphoricum D6 deze ontzuurt niet alleen maar werkt ook op de keel; het zorgt ervoor dat de cellen het overmatige slijm kunnen uitstoten.

Het werkte bij mij meteen, maar nu gaat het iets langzamer, de schildklier is nog wel ietsjes dikker maar niet meer zo absurd dik, ik leek wel een kalkoen
De pijn van die strakke band die eromheen zat is helemaal weg.
Nu nog het laatste beetje, dat zal misschien nog wel het langste duren

Terug naar “Onconventioneel”