Verse knoflook

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Troptard

Verse knoflook

Berichtdoor Troptard » Ma 30 Sep 2013 12:01

Zoekterm knoflook leverde 99 resultaten op...
Maar raakte er niet uit welke hoeveelheid verse knoflook gebruikelijk/aan te raden is
Gisteren 1 bol opgeknabbeld,direct een lopende neus,brandend gevoel in de mond ,vanmorgen een correcte stoelgang
Het zal me in stank aanvaard worden door mijn omgeving maar ga toch voor de verse knoflook ivm sulfiet die anders bij (vries) drogen verloren gaat

Hoeveel teentjes/bollen per dag ?
Hoe lang ? Week ? Dagelijks...?
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

d4acn

Re: Verse knoflook

Berichtdoor d4acn » Ma 30 Sep 2013 12:47

Alles met mate. Pas op met knoflook, het is ontzettend sterk. Als je het wilt eten, niet meer dan 1 teentje per dag, en meng het door je voedsel. Stukken knoflook branden de darmwand, waardoor je een 'leaky gut' kan krijgen, of het juist niet kan helen. Let hier vooral op tijdens je antibioticakuur.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Ma 30 Sep 2013 13:23

d4acn schreef:Alles met mate. Pas op met knoflook, het is ontzettend sterk. Als je het wilt eten, niet meer dan 1 teentje per dag, en meng het door je voedsel. Stukken knoflook branden de darmwand, waardoor je een 'leaky gut' kan krijgen, of het juist niet kan helen. Let hier vooral op tijdens je antibioticakuur.

Hoy d4acn

Vond het idd al verdacht sterk en brandend gisteren,vandaar de vraag hoeveel,zoals het brande in mijn mond dacht ik al dat het niet te best voor de maag kon zijn,de darmen had ik nog niet bij stil gestaan (en die zijn al niet te best)
Vandaag mengen met eten! Goede tip ;)
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

d4acn

Berichtdoor d4acn » Ma 30 Sep 2013 13:49

:)

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 6 Nov 2013 20:05

1 teentje per dag vind ik wel wat weinig hoor,
Eigenlijk doe ik al heel lang iets van 3 teentjes door de aardappelen meekoken.
Eigenlijk al jaren.

Hier o.h. forum las ik iets over de stof allicine, die uit knoflook wordt gehaald, waaar een med. voor is gemaakt om de "qourum sensing" (dat is de communicatie tussen de spirochten) te blokkeren, zodat er niet zo snel een biofilm kan worden gevormd.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 24 Nov 2013 19:03

Troptard,

Je moet inderdaad oppassen met teveel verse knoflook te eten. Je kan er maagwandontsteking van krijgen. Ik spreek uit ervaring. Waarom gebruik je geen knoflooktabletten ? De irriterende stof is daarbij afgebroken.Je kan daarbij nog gewoon verse knoflook voegen bij de voeding.

:zwaaien:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 24 Nov 2013 19:46

Damrak schreef er onlangs iets belangrijks over in het topic 'Herx na het eten van rauwe knoflook'

Kan een herx zijn of overgevoeligheid voor sulfaten. Rustig opbouwen ;) Sommige lymies hebben ook een GEN defect MTHFR waardoor ze sulfaten niet goed kunnen verwerken. Ingewikkelde materie maar misschien wel relevant?

viewtopic.php?f=4&t=8148

Terug naar “Onconventioneel”