Guarana.

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
anoniem1992

Guarana.

Berichtdoor anoniem1992 » Do 24 Okt 2013 18:43

Omdat ik nieuwschierig ben, nog niets besloten dus.
Ik heb het hier bij de natuurwinkel zien staan een paar maanden geleden.
Iemand hier bekend met Guarana?
http://superfoodleven.nl/guarana-geeft- ... tabolisme/

Enerzijds lijkt het me een ontzettend stom iets om te slikken in het geval van Lyme..
Anderzijds zou het misschien wel net het zetje kunnen geven soms om wat meer belasting te kunnen verdragen..
Dan praat ik dus niet over onbeperkt Guarana eten en nergens rekening mee houden uiteraard, dan help je alles om zeep.
Guarana bevat onder andere heel veel cafeine, meer info in de link.

Ben benieuwd of iemand wel eens zoiets geprobeerd heeft en hoe men er over denkt.

Foetsie

Re: Guarana.

Berichtdoor Foetsie » Do 24 Okt 2013 20:10

Hallo Anoniem,

Ik ken Guarana uit de fytotherapie.
Je kunt het bij ons op de hoek kopen in een gezondheidswinkeltje in caps.
Voor zover ik weet zijn de Guarna zaadjes van de struik het rijkst aan cafeïne.
Het bevordert het vrijkomen van adrenaline dat vervolgens de verbranding van vetcellen activeert.
Guarana doet vermoeidheid vergeten en zorgt direct voor nieuwe energie.

Het wordt ook gebruikt om af te slanken.

Ik weet niet of dit wel iets is voor de ziekte van lyme.
Als je graag wat meer energie wilt en ook nog de spirocheten wilt doden, kun je denk ik beter Samento gaan gebruiken daar krijg je ook energie van is mijn ervaring.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Do 24 Okt 2013 20:40

Daar ligt nu de focus niet echt op, tenminste niet bij mij.
Want daar gebruik ik al de MMS voor..

savan

Berichtdoor savan » Vr 25 Okt 2013 6:34

bij vermoeidheid kan je denken aan je atp levels,

http://www.biologischmedischcentrumbmc. ... ciency.htm

dat middel waar jij over schrijft heb ik ook gebruikt:
nadeel caffeine verzuurd(acidose) je lichaam van en het is symptomen bestrijden. Je pakt de bron van het probleem niet aan.

Zie hier bij het werkingsmechanisme van caffeine op de adenosine (atp receptoren)
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Caffeine

Hier nog wat info:
http://www.eten-en-drinken.infonu.nl/pr ... -mens.html
Het vervangt kort en simpel gezegd je adenosine.(het ligt wat genuanceerder)
Je probleem pak je daarmee niet aan, je hebt er tijdelijk profijt van tot het uitgewerkt is en dan klap je weer in elkaar.

atp zou ik in elk geval verhogen en misschien kan je in plaats van cafeïne , rhodiola rosea daarnaast beter proberen dat verhoogt je beta endorfine, serotinine , noradrenaline en dopamine levels.(geheugen)
Van deze stoffen heb je in elk geval tekort. Dit had bij mij effect.

google maar eens op rhodiola rosea dan kom je er wel achter, hier een voorbeeld met uitleg(hele verhaal lezen)
http://serotonine-tekort.blogspot.nl/20 ... rosea.html

overdosering geeft geen schadelijke effecten.(mits je hoeveelheden neemt van meer dan 4000mg)
nog een stukje over atp verhoging door rhodiola

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15500079

Dit is een waardevol onmisbaar supplement bij lympatienten.

je kan je storten op vitamines, is niet onbelangrijk, maar wat te denken dan van bacterien die bepaalde aminozuren van je nemen?
Dit wordt nog weleens vergeten!
Verdiep je er maar eens in wat voor gevolgen het heeft als een bacterie tryptofaan zou gebruiken en je zelf hierdoor onvoldoende tryptofaan zou krijgen

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Zo 27 Okt 2013 15:06

Ik heb een tijd Appelzuur geslikt naast de magnesium, dat werkt ook op de ATP.
Het serotonine/dopamine verhaal ken ik, ik heb daar o.a. een tijd L-Theanine voor geslikt en dat hielp als een tierelier. Nu kan ik er niet meer tegen en raak er ook erg versuft van.
Hoe laag ik de dosis ook doe, ik voel me veel te gedrogeerd.

Wat betreft vitamines, ik slikte veel vitamine C maar dat raden ze af tijdens het gebruik van MMS.
Ik gebruik wel gewoon sinaasappelsap in mijn smoothie en merk niet dat het minder werkt hierdoor.
Verder zit er in mijn smoothie elke dag Maca, Acai, goji's, moerbeibessen, chiazaadjes, hennepzaad en en Proteinepoeder van erwten naast groente en fruit.
Ik merk dat sinds ik dat toegevoegd heb het wel een stuk beter gaat, ik denk dat het de proteïnen zijn maar ik heb geen idee, het bevat in ieder geval een hoop goede stoffen.
Acai gebruik ik inderdaad om de aminozuren, Maca schijnt ook echt goed voor je te zijn, vraag me even niet meer waarom maar ik heb alles uitgeplozen toen.
Chiazaad en Hennepzaad is een goede bron van omega vetzuren.
Moerbeibessen schijnen ook sterk te zijn, dat wil ik opvoeren nog maar ben ik pas kort mee bezig.
Daarbij slik ik wel b12 bij trouwens, smelttabletten samen gesteld door het vermoeidheidscentrum.

Tryptofaan wel eens van gehoord, maar ik ben voorzichtig met wat ik inneem.
Met voorzichtig bedoel ik dat als ik iets introduceer dat het 1 voor 1 is en het dan even aankijk, zo weet ik ook dat als er iets niet goed gaat wat datgene dan is. Ik reageer namelijk vaak nogal overgevoelig.

Ik heb gisteren 300 mg guarana genomen om te kijken wat het doet, nou bij mij werkt het meer als de afrodisiacum zoals ze omschrijven bij hogere doseringen. Ik wordt er uiterst relaxed van, wel gefocussed, en alles werd uiterst grappig op een gegeven moment.
Niet heel verkeerd voor af en toe voor de lol, maar bij mij werkt het niet als huge energizer.
Bij de dubbele dosering denk ik dat je het de naam stoned kan geven, nou dat zou bij 300 mg niet zo moeten zijn. De aanbevolen dosis in een smoothie is 3 gram, dus alert blijven is bij mij altijd geboden.

Terug naar “Onconventioneel”