Zwellingen in het lichaam door superbacterien

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
bamboe

Zwellingen in het lichaam door superbacterien

Berichtdoor bamboe » Zo 10 Nov 2013 15:30

Nieuwe Superbacteriën / Quinten

24 mei 2012

Door genetische mutaties zijn er de laatste jaren nieuwe bacteriën ontstaan, daarvan zijn er een aantal zo sterk dat ze ook wel superbacteriën worden genoemd. Een speciale categorie superbacteriën zijn wat ik noem de Quinten. Deze Quinten zijn hele kleine micro-organismen, die kleiner zijn dan de nu veelal bekende bacteriën. Mijn vermoeden is dat de Quinten (superbacteriën) ontstaan uit de primitieve voor-lopers van de nu veelal bekende bacteriën. De reden dat deze categorie superbac-teriën (Quinten) zo gevaarlijk is, is omdat ze door het menselijk lichaam als sym-bionten beschouwd worden. Daarnaast is het zo dat de onderlinge concurrentie tussen de Quinten (superbacteriën) groot is en ze door die onderlinge concurrentie vaak genenmateriaal uitwisselen waardoor er in de loop van de tijd nog sterkere varianten (superbacteriën) ontstaan, iets wat om voortdurende alertheid vraagt. Een specifiek kenmerk van de Quinten (superbacteriën) is dat ze vaak “samenklonteren” en hierdoor zwellingen kunnen vormen soms ter grootte van een duivenei of zelfs kippenei. Dit lijkt op kanker maar is het absoluut niet.

Deze categorie superbacteriën (Quinten) komen in je lichaam wanneer de eerste weerstandsbarrière verzwakt is. De eerste weerstandsbarière bestaat uit huid en slijmvliezen. Deze bacterie in primitieve vorm (oid vorm) kan dan eenvoudig over-gebracht worden via handenschudden, omhelzen en aanhoesten. Eenmaal binnen in je systeem kan hij ongeremd groeien en abcesjes vormen. Het zijn immers symbionten. Ze worden niet door het immuunsysteem aangevallen. Deze abces-jesgroei kost energie en vindt plaats in verzwakte organen, b.v. gewrichten, herse-nen, dikke darm, longen, bronchiën, baarmoeder, prostaat en nier. Je vindt ze altijd in lever, alvleesklier, bijnier en beenmerg.

Een bijzonder kenmerk van de Quinten (superbacteriën) is dat ze soms fungeren als bacterial wall (bacterioidal wall), ze vormen dan een soort “scherm” om een andere ziekmakende bacterie heen. Door dat “scherm” kan het immuunsysteem de ziekmakende bacterie niet aanpakken en slaat reguliere medicatie niet of onvol-doende aan.

De medische wetenschap heeft deze categorie primitieve superbacteriën (Quinten) nog onvoldoende ontdekt. Naar mijn inschatting worden vele patiënten besmet met de Quinten (superbacteriën), die hierdoor leiden tot aseptische ontstekingen. De symptomen zijn moeheid en dysfunctie van de aangetaste organen. Zo ook bijvoor-beeld ogen en oren.
http://broekhuyse.wordpress.com/2012/05 ... n-quinten/

WouterB

Re: Zwellingen in het lichaam door superbacterien

Berichtdoor WouterB » Ma 11 Nov 2013 4:27

Erg goede bijdrage, ik heb me tot half vorig jaar me daar ook erg mee bezig gehouden. Ik kon het daarna niet echt meer opbrengen om het te volgen, daarom ben ik nu wel weer blij dat je het weer te berde bracht!

Afijn, waar ik de boot miste, en er niet op door kon borduren waar die 'klontvorming' aan bacteriën zo giga op door kon groeien, was wat ik toen van geen kanten begreep.

Zowel vrienden uit Noorwegen, als bij mij gedetacheerde studenten uit China, hebben mij, naar ik nu pas besef, geprobeerd me duidelijk te maken, dat ik mogelijk een (al dan niet erfelijk bepaald) gebrek aan het enzym Leuterine zou kunnen hebben.

Zij waren er duidelijk vanuit hun natuurgeneeskundig inzicht van overtuigd, en ik wilde het eigenlijk niet accepteren...

Komt nog bij dat de winning van Leuterine volgens Chinese tradities, hier van geen kanten ethisch helemaal 'kosher' door de bocht kan...

In Noorwegen hadden ze de winning van Leuterine zowat al een 200 jaar gelden stop gezet, vooral vanwege de immoraliteit van het winningsproces. Zie daar alleen al het verschil per regio van wat aanvaardbaar is / men vindt...

Daarna is men overgegaan naar de aard-alkalimetalen, maar in deze eeuw blijkt dat dit ook niet in alle gevallen de mortaliteit reduceert.

Allemaal erg complex voor wie het aangaat, en zo'n klont bacteriën te pakken heeft!

Groetjes, Wouter

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 11 Nov 2013 11:53

Volgens mij gaat het bij de ondoordringbare lagen waar bacterien zich ter bescherming in hullen om de hier op deze site vaker besproken bacteriele biofilms.
Niets raars aan voor mij in elk geval.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 11 Nov 2013 17:12

Hoi Bamboe,

Bedankt voor je artikel over quinten. En inderdaad Bamboe, wanneer biofilms onder de loep worden genomen blijkt vaak dat er meerdere bacteriën een rol in spelen. Ze helpen elkaar en dragen genetisch materiaal aan elkaar over.

Ik heb zojuist een stukje zitten lezen over sarcoïdose. Daar hebben patiënten dus ook te maken met zwellingen onder de huid die worden veroorzaakt door samenklonterende witte bloedlichaampjes.
En cysten bijvoorbeeld? Die worden meestal afgedaan als vet- of vochtophopingen. Maar zouden dat in sommige gevallen ook geen quinten kunnen zijn?

Wat een moeilijke materie. Het lijkt soms wel of de puzzle steeds meer stukjes krijgt.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 11 Nov 2013 21:09

hoi Tulipano, ik heb (ook) geen antwoord op je vraag.
Er zijn dus schijnbaar/blijkbaar redenen voor zwelling vanuit de gastheer/vrouw en (ongenode) gastbacterien.
Dat quintengebeuren: het doet me denken aan het spelletje pacman van vroeger: de happelaartjes die een ander dingetje opeet.
Joorn heeft het er ook over irt fagocyten viewtopic.php?f=22&t=8153#p79648
Mij is niet duidelijk wat een fagocyt is: is het nou iets van de host (bijv. witte bloedlichaampje die een indringende bacterie opeet) of iets tussen bacterien en/of ander gespuis in het lichaam?
Ik heb ook gehoord dat bacterien soms weer in parasieten zitten.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 11 Nov 2013 22:00

Hoi bamboe,

hieronder uitleg over de fagociet

http://nl.enc.tfode.com/Fagociet
Dus als je fagocytenhuishouden van slag is, dan krijgen schadelijke bacteriën en 'vreemde deeltjes' (afvalstoffen van Borrelia???) inderdaad vrij spel. Ik moet nu even denken aan:
viewtopic.php?f=8&t=8051
Vallen fagocyten daar ook niet onder?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 11 Nov 2013 22:19

Hoi Tulipano, geen idee!

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 12 Nov 2013 1:58

Tulipano schreef:Ik heb zojuist een stukje zitten lezen over sarcoïdose. Daar hebben patiënten dus ook te maken met zwellingen onder de huid die worden veroorzaakt door samenklonterende witte bloedlichaampjes.
En cysten bijvoorbeeld? Die worden meestal afgedaan als vet- of vochtophopingen. Maar zouden dat in sommige gevallen ook geen quinten kunnen zijn?

Groot misverstand in oppervlakkig internetland: In zijn algemeenheid bedoeld men met cystes relatief grote holtes in het lichaam die er normaal niet zijn. Zij zijn overwegend gevuld met normale lichaamsvloeistoffen.

Waar men in relatie tot Lyme over cystes spreekt, betreft het hier iets geheel anders. Dan doelt men op de L-vorm (van Listervorm)van de Bb, die zich uiterst klein ingekapseld heeft in het weefsel i.pv. in de bloedbaan.

Over die Quinten is niets te vinden, maar qua biofilm zou je het zo kunnen voorstellen: Zie het als een stenen muur die je gezondheid beperkt. De stenen zijn de bacteriën, en door wat ze van elkaar in overlevingstrucjes leren, worden ze als steen steeds 'harder'. Nu zitten die stenen aan elkaar vast middels een mortel (specie, zand, kalk, cement). Ook dat geeft een 'hardheid' die het slopen van de muur beperkt..

Maar sommige enzymen zijn dus in staat om op die mortel (zeg maar de voeg die het aan elkaar plakt)vat te krijgen, waardoor de stenen los komen te liggen. Dat is het slopen van de biofilm.

Wat pijn doet, zijn al die losse stenen die op je liggen, die ben je dus ook niet in een keer kwijt.

Sterker nog, als die muur om mietert, raken die stenen ook nog is beschadigd. Dat is eigenlijk het vormen van de endotoxines (gif gevormd binnen het lichaam).

En het vervelende van die endotoxines is dat ze fungeren als een neurotoxine, ze vergiftigen je zenuwen.

Daardoor raakt anders zo perfect functionerende hele autonome communicatiesysteem van je lichaam zwaar van de leg...

Tulipano schreef:Wat een moeilijke materie. Het lijkt soms wel of de puzzle steeds meer stukjes krijgt.

Ja, ik voorzie ook nog een groot stuk serieus inlees- en denkwerk, voor je medisch-technisch/inhoudelijk helemaal bij bent.

Moet met jouw tomeloze energie wel kunnen lukken!

Groetjes, Wouter

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 12 Nov 2013 2:26

Wouter B schrijft:

Groot misverstand in oppervlakkig internetland: In zijn algemeenheid bedoeld men met cystes relatief grote holtes in het lichaam die er normaal niet zijn. Zij zijn overwegend gevuld met normale lichaamsvloeistoffen

en:

Tulipano schreef:Wat een moeilijke materie. Het lijkt soms wel of de puzzle steeds meer stukjes krijgt.

Ja, ik voorzie ook nog een groot stuk serieus inlees- en denkwerk, voor je medisch-technisch/inhoudelijk helemaal bij bent.

Moet met jouw tomeloze energie wel kunnen lukken!

Enkele voorbeelden:

vetcyste:
http://microscopie.rocmn.nl/basis/techn ... scysts.htm

andere soorten cystes:

http://www.menselijk-lichaam.com/algemeen/cyste

met onderstaande details:

cyste

1) in het algemeen: een met vloeistof gevulde ruimte in het menselijk lichaam;
2) in het bijzonder: veel voorkomende formaties bestaande uit een gesloten zak met een vloeibare, slijmige of brijige inhoud.

Weer andere cyste worden gevormd in abnormaal of ziekelijk woekerend weefsel, bijvoorbeeld in eierstokgezwellen

De op een aangeboren afwijking berustende dermoiedcysten hebben aan de binnenzijde van de zak een huid die in structuur lijkt op de uitwendige huid, en vaak haren (haarcyst), talgklieren, ja, zelfs tanden bevat (Teratoom) en die aan de inhoud van de cyste voortdurend vet, verhoornde huidschilfers en uitgevallen haren toevoegt. Uitwendige oorzaken van cyste zijn parasieten

Ook echte tumoren kunnen optreden in de vorm van cyste (Cystoom), ofwel kunnen zich in carcinoma’s (kanker) of sarcoma’s uithollingen hebben gevormd door vervloeiing of slijmophoping.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 12 Nov 2013 2:37

Dat zijn dus allemaal voorbeelden van de algemene cyste, niet zijnde waar het Lyme betreft. Heeft er werkelijk helemaal niets mee van doen... :oops:

En Lyme (i.q. Bb) is ook geen parasiet, maar een bacterie. :oops:

Bij een parasiet moet je bijvoorbeeld aan een horzel denken die een onnatuurlijke holte in het lichaam maakt. :!:

Zoals ik al vermoedde, wordt het voor jou nog een hele lange weg om 'zin' en 'onzin' op een gedegen manier goed te kunnen scheiden, dat gaat tot op heden aardig verkeerd.

Groetjes, Wouter

Terug naar “Onconventioneel”