Zwellingen in het lichaam door superbacterien

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Tulipano

Re: Zwellingen in het lichaam door superbacterien

Berichtdoor Tulipano » Di 12 Nov 2013 11:01

@Wouter,

Mijn laatste post was een antwoord op jou stelling dat cystes overwegend gevuld zijn met normale lichaamsvloeistoffen. Dat is dus niet per definitie zo.

Bovendien:

Goed lezen:

Tulipano schrijft:

Ik heb zojuist een stukje zitten lezen over sarcoïdose. Daar hebben patiënten dus ook te maken met zwellingen onder de huid die worden veroorzaakt door samenklonterende witte bloedlichaampjes.
En cysten bijvoorbeeld? Die worden meestal afgedaan als vet- of vochtophopingen. Maar zouden dat in sommige gevallen ook geen quinten kunnen zijn?

Bovenstaande quote is iets wat ik me afvraag. Het is een vraag gericht aan Bamboe. Het is dus noch een bewering noch wetenschap en al helemaal geen referentie naar Borrelia of Lyme. Daar gaat dit onderwerp immers niet over. Waar zou te lezen zijn dat ik beweer dat Borrelia een parasiet is?

Jou valkuil is steeds weer je voorbarigheid Wouter. Je leest niet goed. Door jou toedoen verliezen onderwerpen regelmatig hun essentie en/of draaien uit op een nodeloze discussie. Als ik jou was zou ik eens wat vroeger m'n bed in duiken i.p.v. mij constant op m'n nek te zitten. Voldoende nachtrust, dat is een must voor een lymepatiënt. Dat zou jij toch als geen ander moeten weten :wink:
Laatst gewijzigd door Tulipano op Di 12 Nov 2013 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Elly W

Berichtdoor Elly W » Di 12 Nov 2013 11:41

Om even weer terug te komen op het onderwerp:
Ik ben het met je eens Tulipano, ik kan me je gedachte voorstellen.

Het lijkt mij ook heel goed mogelijk dat cystes in sommige gevallen quinten zouden kunnen zijn!

Ik kan er alleen verder niets over vinden... :(

gr. Elly.

Diesel

Berichtdoor Diesel » Di 12 Nov 2013 19:39

Beste Tulipano,

Tulipano schreef:
Ik heb zojuist een stukje zitten lezen over sarcoïdose. Daar hebben patiënten dus ook te maken met zwellingen onder de huid die worden veroorzaakt door samenklonterende witte bloedlichaampjes.
En cysten bijvoorbeeld? Die worden meestal afgedaan als vet- of vochtophopingen. Maar zouden dat in sommige gevallen ook geen quinten kunnen zijn?

Bij Sarcoïdose spreekt men over granuloom vorming die kan plaatsvinden (granulomas)

Sarcoïdose (ziekte van Besnier-Boeck-Schaumann)

Sint Anna Ziekenhuis

http://www.st-anna.nl/assets/files/Long ... oidose.pdf

De oorzaak van sarcoïdose is nog altijd onbekend en er bestaat geen geneesmiddel voor.

De witte bloedcellen die zich dan ophopen verstoren de zuurstofopname en de kooldioxide-afgifte. Daarnaast kunnen er ophopingen van witte bloedcellen (ofwel granulomen) ontstaan in het lymfesysteem van de longen.

Sarcoïdose is een multi-syteem aandoening. D.w.z. meerdere organen kunnen door de Sarco zijn aangedaan. De granuloom vorming is niet expliet voorbehouden alleen in de longen. De longen bij een Sarco patient is een van de organen waar granuloom vorming plaats kan vinden.

Sarcoïdose is een veel voorkomende ziekte en treedt met name op bij volwassenen tussen 20 en 40 jaar en wel in gelijke mate bij mannen en als bij vrouwen.

Granuloom

http://nl.wikipedia.org/wiki/Granuloom

Granulomen ontstaan als een opruimreactie, bij deeltjes of micro-organismen die het lichaam niet goed kan verwerken.

Ziektebeelden
• Als reactie op vreemd materiaal (vreemdlichaamsreactie): een gescheurde atheroomcyste, siliconen, talkpoeder, paraffine, berylliose.
• Auto-immuunziekte als de ziekte van Crohn, granulomatose van Wegener en het syndroom van Churg-Strauss komen ze voor. Waarschijnlijk zijn necrobiosis lipoidica en granuloma anulare ook auto-immuunziektes.
• Infecties met mycobacteriën, zoals tuberculose, lepra of bij langer bestaande syfilis of kattekrabziekte.
• Ziektebeelden als sarcoïdose en varianten daarvan.

Als reactie op vreemd materiaal kan bijvoorbeeld de stof aluminium aan toegevoegd worden. Bijvoorbeeld bij beroeps gerelateerd Sarcoïdose. Werknemers in de metaalsector (o.a. lassers, slijpers, gieters of glasblazers etc.) Of bijvoorbeeld beroepsgerelateerd Sarcoïdose bij de firefighters die tijdens de WTC in New York (11 September 2001), hebben bloot gestaan aan van alles en nog wat tijdens deze ramp.

World Trade Center “Sarcoid-Like” Granulomatous Pulmonary Disease in New York City Fire Department Rescue Workers*

http://journal.publications.chestnet.or ... id=1085147

Conclusion: After the WTC disaster, the incidence of sarcoidosis or SLGPD was increased among FDNY rescue workers. This new information about the early onset of WTC-SLGPD and its association with asthma/AHR has important public health consequences for disease prevention, early detection, and treatment following environmental/occupational exposures.

Sarcoidosis, Firefighters Sarcoidosis, and World Trade Center “Sarcoid-Like” Granulomatous Pulmonary Disease

http://journal.publications.chestnet.or ... 5/2053.pdf

Dr. Izbicki and colleagues1 are to be congratulated on their report of 26 patients with “sarcoid-like” granulomatous pulmonary disease (SLGPD) in Fire Department of New York (FDNY) World Trade Center (WTC) rescue workers.

Investigation of a Unique Time-Space Cluster of Sarcoidosis in Firefighters

http://www.atsjournals.org/doi/abs/10.1 ... oJhPPlHTQM

A unique cluster of three cases of sarcoidosis developed recently among 10 white firefighters who trained together as apprentices in 1979. This led us to hypothesize that firefighters are at increased risk of this condition because of the combined effect of smoke exposure and infection with a communicable agent, such as Chlamydia pneumoniae, a recently proposed cause of sarcoidosis.

Je kunt je zelfs afvragen of er een percentage Bijlmer ramp slachtoffers hier in Nederland mogelijkerwijs niet (h)erkende Sarco patiënten zijn en door tal van 'medische instanties' van het kastje naar de muur zijn geschoven. :(

Bij de reeds voorgenoemde (zie: Wikepedia) aandoeningen ziekte van Crohn, granulomatose van Wegener en het syndroom van Churg-Strauss, Sarcoidose is overproductie van calcitriol (actief Vitamine D) van toepassing. Cat-scratch disease incl.

Cytologic features of necrotizing granulomatous inflammation consistent with cat-scratch disease.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8872431

Cat-scratch disease presenting as abdominal visceral granulomas.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1688602

Granulomatous hepatitis in three children due to cat-scratch disease without peripheral adenopathy. An unrecognized cause of fever of unknown origin.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8362809

crossposting: viewtopic.php?f=8&t=7966

Nog een bruikbare test is de Vit.D 1,25-dihydroxy bij zowel: Lymfadenopatie, Cat- scratch disease, Lyme, Sarcoidose, Candidiasis, Rickettsiosen en Epstein-Barr virus etc.

Bij granolomateuze ziekten o.a. Sarcoïdose, IBD: ziekte van Crohn (ook wel Sarcoïdose van de darm genoemd) en TBC (Tuberculose), Cat- Scratch disease, Lymfadenopathie, vindt 1 alpha hydrolase plaats in de macrofagen. Dit wel zeggen er vindt omzetting van de niet actieve 25D (calcidiol) naar het actieve hormoon 1,25D (calcitriol) plaats in de macrofagen, in de infectie haarden.

Vooralsnog nergens de term Quinten kunnen waarnemen in bijvoorbeeld Sarcoïdose literatuurstudies dan wel in wetenschappelijke artikelen Ook niet op Sarcoïdose patiëntenforums: hetzij nationaal dan wel internationaal.

Tulipano schreef:En cysten bijvoorbeeld? Die worden meestal afgedaan als vet- of vochtophopingen. Maar zouden dat in sommige gevallen ook geen quinten kunnen
zijn?

Geen idee. Als je nergens de term Quinten kan herleiden.

Een speciale categorie superbacteriën zijn wat ik noem de Quinten.

Aangezien dhr. Broekhuyse deze speciale categorie superbacteriën zo noemt.

Mijn vermoeden is dat de Quinten (superbacteriën) ontstaan uit de primitieve voor-lopers van de nu veelal bekende bacteriën.

Buiten dhr. Broekhuyse zijn vermoeden (geen referenties in zijn artikel), is het gissen en houdt het de gemoederen bezig.Is er iemand bij machte die wetenschappelijke artikelen dan wel literatuur studies aan kan reiken over deze zogeheten Quinten?

Elly W schreef:Het lijkt mij ook heel goed mogelijk dat cystes in sommige gevallen quinten zouden kunnen zijn!

Ik kan er alleen verder niets over vinden... :(

Ik ook niet.

Bij voorbaat dank, voor degene die hier literatuur studies dan wel wetenschappelijke artikelen over Quinten weg zet. Dan wel studies waar bijvoorbeeld Quinten synoniem staat voor granulomas, biofilm, of zoiets ...

Diesel
''Hij is wijs, die weet, dat hij niets weet''

My weblog tells you more about Vit.B12 deficiency

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 12 Nov 2013 19:56

Hoi Diesel,

Mijn referentie aan sarcoïdose bij het lezen over quinten was puur casuïstisch. Ik snap heel goed dat het totaal niet bewezen is dat er een mogelijke link bestaat. Maar helaas worden cysten vaak verwijderd zonder dat ze onder de loep worden genomen (m.u.v. cysten waarvan gedacht wordt dat ze kwaadaardig zouden kunnen zijn).
Tijdens het inlezen over sarcoïdose kwam ik die onderhuidse opeenhopingen tegen, that's all. En de reden dat ik me in sarcoïdose verdiep is omdat ik ook al jaren last heb van overmatige slijmvorming. Naast chronische sinusitis en slijm in de darmen, ontpopt een griep bij mij vrijwel altijd in een hardnekkige luchtweginfectie die weken kan aanhouden. Ik heb in het verleden al twee keer een longtest moeten doen. Je noemt ook Candidiasis en Epstein Barr; die kan ik helaas ook aanvinken. En voor wat betreft Wegener en Churg Strauss: in mijn bloed zijn P-anca antilichamen aangetroffen. (Wegener = C-Anca, Churg Strauss = P-Anca). Misschien niet verkeerd om de internist naast een onderzoek naar vasculitis te vragen wat hij denkt over sarcoïdose?

PS. Sorry Bamboe dat ik off topic raak. Ik zal verdere vragen/opmerkingen over sarcoïdose in het desbetreffende topic plaatsen.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 12 Nov 2013 20:19

Hey Tulipano, dit topic is niet "van mij" of zo en ik ben zelf verder (ook) niet echt van de strakke gesprekslijn.
Ik hoop dat je snel van je sinus-luchtwegtoestanden afbent :!:
:zwaaien:

Terug naar “Onconventioneel”