Geen sauna voor Lyme fase 5 patienten

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
joorn

Geen sauna voor Lyme fase 5 patienten

Berichtdoor joorn » Za 16 Nov 2013 12:36

http://www.gezondverstandavonden.nl/De% ... ckeweg.pdf

Dit artikel gaat over de 6 fasen van ziekten, met als doel de lezer te laten begrijpen waarom oude
klachten terugkeren als hij geneest van zijn meest recente kwaal.

1 Uitscheidingsfase
2 Ontstekingsfase
3 Depositiefase
4 Impregnatie fase
5 Degeneratie fase
6 Tumor fase

Geen sauna voor lymefase 5 patient

Ziekte van Lyme

De ziekte van Lyme begint met een teken beet, een rode bult op de arm, wat jeuk, een lichte
verhoging of een dag felle koorts als het lichaam sterk genoeg is. Dat doodt dan de parasiet en is de
Lyme niet verder gekomen dan fase 1 of 2. Helaas gebeurt dit niet zo heel vaak en gaat de parasiet
zich stiekem vermeerderen waarbij het nauwelijks klachten geeft. Zo ongeveer in fase 4 - de
impregnatiefase- steekt het de kop weer op. Mensen worden chronisch moe en krijgen overal
klachten. Als de Lyme niet als oorzaak wordt gezien worden de klachten bestreden zonder al te veel
resultaat. Het kan zelfs zover komen dat de cliënt zware zenuwaandoeningen krijgt met uitval,
verharding van het lymfeweefsel en algehele malaise. Op dat moment antibiotica geven is een zeer
zware prikkel waarvan je maar moet afwachten of het lichaam dit aankan en kan gebruiken tot
herstel. Vanuit het Natuurgeneeskundig principe moet vanaf fase 4 altijd eerst gevoed worden
voordat de indringer [wie of wat dat dan ook is] kan worden bestreden. Daarom is goede voeding en
extra supplementatie zo hard nodig. Een sauna kan voor iemand met Lyme in fase 5 de klachten
enorm doen laten toenemen.

http://www.homeopathie-info.com/reckeweg.htm

Reckeweg ziet de reactie van het organisme als een systeem van ‘grotere afweer’. Dit grotere afweersysteem bestaat uit vijf subsystemen die onderling met elkaar verbonden zijn en welke de toxinen zonder schade verwerken bij hun verdedigingsinspanning.
Deze subsystemen omvatten het volgende:
1. De productie van antilichamen;
2. Afweer door de inzet van bepaalde hormonen;
3. Toxineafweer door het zenuwstelsel;
4. Ontgifting via de lever;
5. Ontgifting via de bindweefsels.

Verder sluit de beschrijving van Reckeweg goed aan bij de Regels van Hering en de visie van Sehgal, hoe ziekte tot stand komt en genezing moet plaatsvinden .

Wet van Hering: genezing vindt plaats:
Van binnen naar buiten;
Van boven neerwaarts;
Van de meest belangrijke naar minder belangrijke organen;
Van het centrum naar de periferie;
Symptomen verdwijnen in omgekeerde volgorde van verschijnen.

Ook hier weer vaak genoemd de toxinen en het ontgiften :wink:

Dat symptomen verdwijnen in omgekeerde volgorde van verschijnen dat klopt werkelijk! :o
Ik heb het aan den lijve ondervonden. Het 1e teken dat er iets erg mis was met mn lijf, het doormaken van - naar ik dacht - een TIA en de gevoelloze plekken in mn hoofd verdwenen na mijn genezing als laatste en zeer langzaam.

Dat principe is uiteraard alleen van toepassing als je je op een klassiek homeopatische manier laat behandelen

bamboe

Re: Geen sauna voor Lyme fase 5 patienten

Berichtdoor bamboe » Wo 20 Nov 2013 16:13

hoi Joorn, over die sauna: ik kan beamen dat een saunabad (infrarood gebruik(te)) ik een aanslag kan zijn op iemands gezondheid: in het begin dat ik lyme (althans toen die geconstateerd werd toen mijn klachten de pan uitrijsden) had kon een saunabezoekje van een half uur me compleet lam slaan in energie gesproken.
Op dit moment ervaar ik het eerder als weldadig.
Een andere lymepatient hier op de site: Robyne, die heeft als lyme- en ik dacht ook kankerpatient veel baat (gehad) bij de infraroodsauna.
Kennelijk verschilt het per mens en per fase waarin die mens zit.
Goed dat je dit in herinnering brengt met het systeem van reckeweg erbij.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Wo 20 Nov 2013 16:48

Ik zit te denken over de volgorde nu hoe het bij mij kwam opzetten..

Ik vind het verder trouwens wel een heel logisch stuk.
Zelf heb ik een fase gehad dat ik compleet uitgeput was en aan alle kanten pijn had.
Compleet verward en altijd hoofdpijn.
Toen wist ik nog niets van de Lyme.
Maar toen heb ik inderdaad mijn voeding aangepast en ben daar heel erg van opgeknapt.
Zo was de pijn direct 80% minder, hoofdpijn weg en meer energie plus de depressie was weg.
Toen veel supplementen ed en toen liep ik vast, ik snapte niet waarom het niet vooruit ging en telkens terugviel.

Toen kwam er uit dat ik Lyme had maar toen was ik al een heel eind verbetert!
Nu ben ik aan de MMS en bioresonantie en dat gaat goed naar omstandigheden.
Natuurlijk verlies ik energie aan het proces maar wat ik soms lees, dan is dit een schijntje hoor!

Onconventioneel vind ik wel de spijker op zijn kop slaan voor mijn gevoel.
Zelf had ik voor ik dit allemaal gelezen had al bedacht wat er aan de hand was van binnen en wat daar aan te doen. Daar was ik al een heel eind mee voor de diagnose.
Maar met de diagnose vielen alle puzzelstukjes op zijn plek.
Dit stuk is weer zoiets wat helemaal zegt waar ik achter sta.
Ik wil proberen ondanks de strijd die mijn lichaam moet voeren het zo sterk mogelijke te houden.
Ondersteunen waar mogelijk, en ondanks het Herxen het te handelen laten blijven voor mijn lichaam zoveel als mogelijk.
Ik geloof gewoon niet in antibiotica als je echt totaal uitgeput bent van alles, ik denk haast dat het dan juist enorm gaat woekeren bij het stoppen van de antibiotica door gebrek aan kracht.

joorn

Berichtdoor joorn » Wo 20 Nov 2013 17:26

Dankjewel Anoniem ! Dit vind ik nu zo waardevol, dat mensen op dit forum artikelen gaan interpreteren en begrijpen. Ik ben heel blij dat het onderdeel; "onconventioneel" bestaat , want daar kan ik mn ei kwijt. En als ik zie wat een positieve reacties dit oplevert. :) , wordt ik toch warm van binnen nu de regen tegen de ruiten slaat :P

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Wo 20 Nov 2013 18:29

Het fijne hier is dat alles besproken kan worden zonder de berg bagger die er over gaat normaal.
Ik ben ook niet ziek voor mijn lol, en ik vind het fijn ergens te kunnen lezen/discussieren over allerlei verschillende remedies bij Onconventioneel.
Kijk nou naar mijn onderwerp over MMS, ook zoiets wat onder vuur ligt.
Maar in mijn ogen hebben ze het behoorlijk vaak goed vanuit de alternatieve hoek.
Tenminste bij mij zeker weten.

Ik ben fan van alles wat maar vaag is, fytotherapie, supplementen, bachbloesem, edelstenen, aromatherapie, acupunctuur en alles wat ik vast nog vergeet.
Van alles wat ik hier noem weet ik meer als genoeg, daar hoef ik geen opleiding meer voor te doen.
Allerlei dieetgoeroe's weet ik genoeg van, hoe ik functioneel kan masseren en triggerpoints weg kan halen.
Ik weet wat welke emotie betekent qua werking op de organen, genoeg dus.
Mijn vriend heeft me de bijnaam labrat gegeven, zegt genoeg. :lol:
De een vind iets wel wat de ander niet, ieder zijn meug zeg maar en ik wens daar gewoon in geaccepteerd te worden. Maar dat wordt je niet op een gemiddeld forum en dat is eigenlijk erg.

En ik denk dat als menigeen alles had kunnen volgen bij mij dat ze verbaasd zijn over het resultaat.
Want ik ben opgeknapt zonder chemische troep tot een bepaalde hoogte.
Daar kijken ze bij de farmaceuten niet eens naar, want daar verdien je niets aan!
Een groot deel, nu is het zaak de finishing touch te fixen; die Lyme de deur uit trappen.
Dat heb ik namelijk tot een half jaar geleden niet geweten en daar baal ik enorm van.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 20 Nov 2013 19:54

Hier http://www.youtube.com/watch?v=TegTs9INDSo vlak na 2 minuten geeft Dieter Storl (schrijver van het boek over kaardebol) aan dat je lymekruiden heel goed gebruikt in combinatie hyperthermie: het opwekken van kunstmatige koorts.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 23 Nov 2013 20:36

Ik ben ook van mening dat je koorts helemaal niet mag onderdrukken, maar juist mee werken met de koorts
Koorts is gewoon een middel om je lichaam van vergiften e.d. te ontdoen. Dit heb je nodig naar herstel.

:)

Joorn, je zegt:
Ik ben heel blij dat het onderdeel; "onconventioneel" bestaat

Dat ben ik ook.

joorn

Berichtdoor joorn » Za 23 Nov 2013 21:31

@Anoniem; Ik ben fan van alles wat maar vaag is, fytotherapie, supplementen, bachbloesem, edelstenen, aromatherapie, acupunctuur en alles wat ik vast nog vergeet.

Nou , hier nog eentje.

Het is voor velen vaag , maar verdiep je er eerst eens in zeg ik altijd.
Commentaar; het is niet wetenschappelijk bewezen en een natuurgeneeskundige is geen arts.
Mijn antwoord is steevast ; Daarom juist :lol:

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Za 23 Nov 2013 22:18

Ik vind het heel fijn werken in ieder geval.
Ach je moet over sommige dingen niet te diep nadenken in het begin, dan lijkt het ook allemaal zweverig.
Maar ik vind het nu wel heel logisch allemaal. :lol:

Nadat ze me uitbehandeld hadden verklaard bij de psychiater heb ik zelf alles omgegooid.
Daar heb ik dus bachbloesem voor gebruikt en dat is steeds meer geworden.
De methodiek met bachbloesem is dus op de acupunctuurleer gebaseerd.
Zijn 4 boeken, inclusief huidzones en dergelijke maar het is een hele fijne methode!
Zo kan je heel fijn bepalen wat je eerst aan moet pakken en sla je niets over.
Daarmee werken ze ook in lagen, soms is bachbloesem niet het juiste en stappen ze over op aromatherapie of edelstenen.
Voor veel mensen lijkt het chinees als ik er over vertel maar ik vind het fijn.

Een aantal jaar geleden zocht ik een boek wat niet meer gedrukt werd en kwam ik uit bij mensen thuis.
Daar vroegen ze of ik niet wilde kijken of er meer lag, zijn vrouw was overleden.
Ik heb toen een hele alternatieve praktijk over kunnen nemen qua inhoud.
Heb o.a. drie bloesemsets, een kost 600 euro nieuw, de ander 300, beide bijna ongebruikt en daarbij 12 cursussen, enorm veel boeken en druppelflesjes, pipetjes etcetera.
Ik zat al vrij snel goed in de materialen dus, trieste situatie maar ze waren blij dat ik het meenam.
Ze zochten echt iemand die ook echt daar zich op zou storten.

Terug naar “Onconventioneel”