De dynamiek van ontgiften

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
savan

Re: De dynamiek van ontgiften

Berichtdoor savan » Wo 20 Nov 2013 7:35

@wouter,

Jij voelt je zeker kip lekker na al die zware antibiotica kuren,
dan is deze info niet voor jou bedoeld.

Beetje jammer is het als je in een ander topic te snel met conclusies klaarstaat (over beptrails gesproken), zo blijkt, en dan hier je gelijk probeert te halen. En ondertussen lees je er lustig op los in dit topic.
Zo doorzichtig dat soort types.

succes met ontgiften!

joorn

Berichtdoor joorn » Wo 20 Nov 2013 9:33

Ik ken de uitzending Tulipano, ik ben met Articaine belast.
Dat was 1 keer 1 verdoving , ik kan het nog navertellen .....maar t was bijna nooit meer.
Er wordt nog steeds veelvuldig met dit goedje gespoten en de bijwerkingen afgedaan als fantasie en onzin.

Voor Wouter; deze link;

http://www.secondopiniontandarts.org/articaine.html

Articaine brengt ernstige toxische schade toe aan het zenuwstelsel. De stof bevat een thiofeenring die het zenuwstelsel beschadigt. Vooral de Purkinjecellen worden aangetast. Deze bevinden zich o.a. in het cerebellum en hart en zorgen voor prikkelgeleiding.

In de bijsluiter wordt aangegeven dat articaine wordt ontraden bij cholinesterase deficiëntie. Dit enzym is nodig om articaine af te breken. Het probleem is dat noch de patiënt, noch de tandarts weet of deze afwijking op het moment van de verdoving bestaat. Ditzelfde geldt voor leverfunctiestoringen. Tevens wordt articaine ontraden bij cardiovasculaire aandoeningen.

Uiteindelijk is ook hier sprake van de zoveelste; neurotoxische belasting

Ontgiften kan via ceasetherapie en bij vele andere natuurgeneeskundigen

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 20 Nov 2013 13:12

Dat er te veel gif in de wereld is, dat is duidelijk.
En dat dat ongezond is ook.

Ik heb weinig zin om hier eindeloze discussies te lezen. Ik heb steun aan het lezen van ervaringen en waarnemingen, met respect voor elkaar. Mensen die denken dat ze gelijk hebben kunnen zo verstard raken.
De dingen zijn veel minder zwart-wit dan de meesten denken.

@Wouter, wat doe jij dan om te ontgiften?
Of heb je niet het idee dat je last van gifstoffen hebt?
Bijv. brainfog, pijn, vermoeidheid, migraine?

De 1 heeft er meer last van dan de ander. Ik had als kind veel eczeem en werd volgesmeerd met vaseline, ik denk dat dat mijn mogelijkheden tot ontgifting via de huid sterk heeft beperkt.

Diesel

Berichtdoor Diesel » Wo 20 Nov 2013 13:18

Allen,

savan schreef:Dan is het geen wonder dat wij van binnen een vuilnisbelt worden

Bij veel patiënten zal de vuilnisbelt ook groter worden naar mate de jaren verstrijken.

De P450 is een superfamilie van enzymen. Gegroepeerd in klasse familieleden: de zogeheten CYP familie. Deze zijn weer onder te verdelen in afzonderlijke leden van de familie. Ieder specifiek familie lid met letter codering en nummer.

Uit een van de aangereikte linken ...

Ontgiften, Detoxificatie en Neutralisatie van medicijnen

http://www.natuurlijkerwijs.com/ontgiften.htm#CYP3A4

CYP3A4 is de belangrijkste P450 bij het neutraliseren van toxinen en medicijnen. Het kan 36% van de medicijnen (waaronder statinen, antidepressiva, chemotherapeutica, immunosuppressanten en calcium kanaalblokkers) omzetten.

In het uitgebreid artikel over de dynamiek van ontgiften kom je regelmatig het P450 enzym CYP 3A4 tegen.

Fase I van de ontgifting

Alle CYP P450 enzymen werken op dezelfde manier

- de families worden aangeduid met een cijfer (b.v. CYP 3 )
- de subfamilies worden aangeduid met een letter (b.v. CYP3 A )
- de individuele iso-enzymen worden opnieuw met een cijfer aangeduid (b.v. CYP3A 4 ).

Fase I ontgiftiging

Afwijkingen in het CYP3A4 zorgen voor problemen met 50% van alle geneesmiddelen.

Belangrijkste P450 enzymen

CYP3A4 (= P450 3A4)

CYP3A4 speelt de belangrijkste rol, omdat het ca. 50-60% van alle geneesmiddelen afbreekt. Zoals antidepressiva, antipsychotica, psychostimulantia waaronder cocaïne en bepaalde antibiotica.
CYP3A4 is tevens verantwoordelijk voor afbraak van:

- steroide hormonen (testosteron, cortisol, oestrogeen)
- organofosfatische insecticiden (de meeste dus)

Trage CYP3A4 metaboliseerders hebben zes meer kans op prostaat kanker.

In beide artikelen vooralsnog geen info kunnen vinden met betrekking CYP enzymen uit een ander klasse (o.a. CYP 24A1, CYP 27A1 en CYP 27B1) met relatie ontregelen van het Vit.D metabolisme door (intracellulaire) bacteriën en het invalideren van de VDR (Vitamine D Receptor) in het immuunsysteem. Geen info kunnen vinden over de functie van het CYP 3A4 enzym met betrekking het vitamine D metabolisme.

Eight cytochrome P450s catalyze vitamin D metabolism.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15353333

Vitamin D3 plays a central role in calcium and phosphate homeostasis and is essential for the proper development and maintenance of bone. To exert its biological activities, vitamin D3 has to receive enzymatic transformation to the active form, 1,25-dihydroxyvitamin D3. The first step is the 25-hydroxylation reaction in the liver that produces 25-hydroxyvitamin D3, the major circulating form of vitamin D3. The 25-hydroxylation reaction is the prerequisite step for the subsequent 1 alpha-hydroxylation and 24-hydroxylation reactions in the kidney. The 1 alpha-hydroxylation reaction produces the active form of vitamin D3, whereas 24-hydroxylation reaction leads to inactivation. Both reactions are strictly controlled by parathyroid hormone, 1,25-dihydroxyvitamin D3, and calcium in a reciprocal manner in the kidney. At present, six cytochrome P450s (CYP2C11, 27A1, 2D25, 2R1, 3A4, and 2J 3) are found to exhibit vitamin D 25-hydroxylation activities, and CYP27B1 and CYP24 are proved to be 1 alpha-hydroxylase and 24-hydroxylase, respectively. The main focus of this review is to summarize the properties of individual P450 in light of their catalytic activities to understand their physiological significance.

Een optimaal werkende VDR is immers cruciaal in het immuunsysteem voor de herkenning van bacteriën en virussen met de daaraan gekoppelde respons o.a. ontgiftiging fasen van o.a. (neuro)toxinen die vrijkomen.

CYP24A1

http://en.wikipedia.org/wiki/CYP24A1

1,25-dihydroxyvitamin D3 24-hydroxylase, mitochondrial is an enzyme that in humans is encoded by theCYP24A1 gene.[1]

This gene encodes a member of the cytochrome P450 superfamily of enzymes. The cytochrome P450 proteins are monooxygenases which catalyze many reactions involved in drug metabolism and synthesis of cholesterol, steroids and other lipids.

De specifieke CYP24, CYP 27A1 en CYP 27B1 enzymen worden niet belicht in het artikel de dynamiek van ontgiften, maar wel zo belangrijk voor de (Lyme) patiënt(en) met een ontregeld Vit.D metabolisme: oorzaak (L-vorm)bacterie soep. Kenmerk: verlaagd 25D met hoog 1,25D.

De volgende info met betrekking deze enzymen: Met dank aan Ron van den Dungen (Marshall Protocol en UGESA)

De werking van de VDR en enzymen CYP24 en CYP27A1 en CYP27B1

Dus de echte vraag is: waarom is de 25-D-spiegel verlaagd bij mensen met chronische ziekten? Het korte antwoord daarop: omdat ze ziek zijn. Het is een gevolg van de infectie-ziekte dat allang optrad voordat andere symptomen merkbaar werden.

Een meer wetenschappelijk antwoord, dus de lange versie, luidt als volgt.

L-vorm bacterieën maken eiwitten aan die de Vitamine-D-Receptor blokkeren. Daardoor wordt een belangrijk enzym, CYP24, niet meer aangemaakt. CYP24 breekt het actieve Vitamine-D-hormoon 1,25-D af. Mensen met die L-vorm (of CWD) infectie hebben daardoor een hoge 1,25-D-spiegel.

1,25-D bindt aan de Pregnane X Receptor (PXR). Die receptor is nodig voor het enzym CYP27A1. CYP27A1 is nodig om D3 in de lever om te zetten in 25-D. De hoge 1,25-D-spiegel hindert de activiteit van de PXR zodat minder D3 wordt omgezet naar 25-D.

Een tweede reden voor de verlaagde 25-D is dat er meer van wordt omgezet naar 1,25-D. Dat gebeurt onder invloed van het enzym CYP27B1. L-vorm bacteriën maken ook eiwitten die dat enzym activeren.

Afbeelding

Zie verder “Vitamin D discovery outpaces FDA decision making.” in PubMed

Uitgebreid verslag van de P450 CYP enzymen CYP27A1, CYP27B1, CYP3A4, CYP2R1 etc.

Vitamin D discovery outpaces FDA decision-making

http://trevormarshall.com/BioEssays-Feb ... eprint.pdf

CYP24A1 transcription controls 1,25-D concentration

When the VDR is activated, it transcribes the gene for the P450 enzyme CYP24A1

Disabling the VDR delivers a knockout blow

Think about this for a minute – if you were a persistent pathogen, wouldn’t it seem a good idea to disable your host’s ability to produce antimicrobial peptides? And if you discovered that disabling just one receptor, the VDR, would get rid of both cathelicidin and defB2, wouldn’t you try to evolve a mechanism for doing that?

Conclusions

Molecular biologists have a duty to share their new-found genomic knowledge with their clinical colleagues. They need to help them understand the steroidal nature of Vitamin D. To help them understand that this substance is intimately involved in the transcription of hundreds, probably thousands, of genes. Genes which determine the course of immune disease, and cancers. At the very least, we must ensure that every researcher understands the importance of measuring the concentration of the actual transcriptional activator, 1,25-dihydroxy-vitamin-D.

Zal denk ik nog wel even duren eer het kwartje valt bij het ‘medische establishment’ en bovenstaand oppikt. Er is nog een zeer lange weg te gaan voor Prof. Trevor Marshall en zijn staf in educatie en voorlichting in de medische arena.

Gelukkig is er een ‘line up’ van internationale vooruitstrevende Lyme artsen die de boodschap inmiddels oppikken en oog krijgen voor de 1,25D bepaling: Dr. D. Klinghardt, dr. D. Jaller, dr. S. Taylor, dr. Theodore, dr. G. Blaney, dr. W. Berghoff, dr. P. Hopf-Seidel, dr. E. Unmüssig om er maar een paar te noemen. Er zullen vast nog wel meer artsen wereldwijd zijn die ik ben vergeten.

Nu de Lyme artsen in Nederland nog, zowel regulier als complementair.

joorn schreef:Ik ga mij er eens heel goed in verdiepen !!

Wellicht is bovenstaande info aanvullend van karakter.

WouterB schreef:Geen idee wat er aan de hand is, maar ik zag hier eerder toch een degelijk stuk van Diesel in relatie tot ontgiften staan.

Klopt Wouter dat ik eerst wat geplaatst had. Echter ik had het bericht weer verwijderd. Met de gedachte heeft het wel zin info te plaatsen over Vit.D?

savan schreef:@wouter,

Ik denk dat de inhoud van bovenstaand bericht wel degelijk voor Wouter is bedoeld. Ook Wouter kampt namelijk met een ontregeld Vit.D metabolisme. Namelijk een verhoogd 1,25D met tal van facetten die daar uit voort spruiten.

Heel vervelend als patiënt zijnde om elders bijvoorbeeld op het forum te lezen, waarbij geopperd wordt, of Wouter zelf wel ziek zou zijn of niet. Dit is mijns inziens grof ook al ben je het niet altijd met elkaar eens. Waarom zou iemand die kritisch is niet ziek kunnen zijn?

Josie schreef:Ik heb weinig zin om hier eindeloze discussies te lezen. Ik heb steun aan het lezen van ervaringen en waarnemingen, met respect voor elkaar.

:D

Diesel
''Hij is wijs, die weet, dat hij niets weet''

My weblog tells you more about Vit.B12 deficiency

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 20 Nov 2013 16:56

Joorn schrijft:
Ik ken de uitzending Tulipano, ik ben met Articaine belast.
Dat was 1 keer 1 verdoving , ik kan het nog navertellen .....maar t was bijna nooit meer.
Er wordt nog steeds veelvuldig met dit goedje gespoten en de bijwerkingen afgedaan als fantasie en onzin.

Jeetje Joorn, da's heftig zeg! Is er nu wel een alternatief dat de tandarts wel bij jou kan gebruiken? Ik moet er niet aan denken dat ik zonder verdoving aan m'n kiezen laat boren. Die van mij zijn i.v.m. mijn bijholteproblemen overgevoelig. Heb een paar jaar geleden 5 prikken tegelijk gekregen i.v.m. een zenuwbehandeling; toen ik na afloop naar huis reed, heb ik m'n auto langs de weg moeten parkeren omdat ik in slaap dreigde te vallen. Ik heb nu een erg goede tandarts die altijd heel goed vraagt wat mijn verdere klachten zijn op het moment van de controle/behandeling. Hij is ook altijd erg geïnteresseerd naar m'n Lyme. Maar ik denk dat ik zekerheidshalve in het vervolg toch ga vragen naar de bijsluiter.

Nog even over het ontgiftigen: Ik denk dat ik naast de burbur die navelcreme Quantintox maar eens ga proberen. Dat is namelijk nog haalbaar en begrijpelijk voor een leek als ik zonder scheikundige achtergrond. :zwaaien:

savan

Berichtdoor savan » Wo 20 Nov 2013 19:30

@diesel,

Het stuk ging over de dynamiek van ontgiften.
Niet zozeer over vitamine d problematiek
lymepatiënten hebben meer problemen dan alleen vitamine d metabolisme,
cholesterol/vetzuurmetabolisme, steroide/hormonen problemen, gal(zuur)problemen, NADPH/NADP etc etc.
in dat stuk stonden meerdere cyps niet vermeld die betrekking hebben op p450.
Ik vond dat niet belangrijk, het ging over de dynamiek van ontgiften simpel uitgelegd.
Ik hecht geen waarde aan die cyps, het ligt sowiezo veel genuanceerder dan alleen de cyps in het vit d verhaal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cytochroom_P450

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 20 Nov 2013 20:49

Tulipano schreef:Ik denk dat ik naast de burbur die navelcreme Quantintox maar eens ga proberen. Dat is namelijk nog haalbaar en begrijpelijk

Dat dacht ik ook al; het is i.i.g. nog te betalen voor mij, hoewel ik tegenwoordig alle centjes bijelkaar moet schrapen.

Ook dacht ik steeds toen ik de informatie over het ontgiften las, dat het inderdaad heel belangrijk is dat de lever het allemaal nog kan trekken.
Soms gaan er geloof ik zoveel vergiften uit mijn lichaam, dat het gewoon pijn doet aan de lever.
Dan ga ik geelachtig zien (ziekelijk)
Gebruik daarvoor een ayurvedisch middel, dat helpt aardig goed.

Maar als er een enzym beschadigd is, en dat weet ik niet bij mezelf dan ben je nog veel verder van huis dan alleen "even ontgiften" .

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Ma 25 Nov 2013 17:27

In centrum De Poort zitten geen artsen, men oefent er dus onwettig geneeskunde uit. Dat kan je zelf vaststellen als je verder klikt op hun site. Het is een producent van supplementen.Maar omdat de wettige geneeskunde geen moeite getrooste voor lymepatiënten, maak ik mij daar niet druk om. Zelf heb ik van de wettige geneeskunde alleen maar fraude, onderzoeksvervalsing en doelbewust schade aanbrengen ervaren.

Wat ze schrijven is wel zinvol maar is toch vooral publicitair.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Ma 25 Nov 2013 18:58

savan schreef: @wouter,

Nee, natuurlijk niet! Sterker, AB behandeling staat even 4 weken stil, Plaquenil gaat wel door. Werd even te erg qua gewrichtspijnen (m.n. knieën) en neuropathieverschijnselen. Ook komt er nu een ACA effect op de bovenkant van mijn voeten. Inmiddels heeft vaatchirurg vastgesteld dat het geen doorbloedingsprobleem is. Vanmiddag weer bloed geprikt, volgende week uitslag en hoe verder.

savan schreef:Beetje jammer is het als je in een ander topic te snel met conclusies klaarstaat (over beptrails gesproken), zo blijkt, en dan hier je gelijk probeert te halen. En ondertussen lees je er lustig op los in dit topic.
Zo doorzichtig dat soort types.

Dat zie ik echt anders, m'n verstand werkt echt nog wel (vastgesteld door psychiater, die CVS echt niet bij mij kon herkennen). ik reageer op ongebreidelde reclame voor erg vage middelen, zoals die supplementenverkopers als de Poort (stelt Paperwihte ook vast). Die wereld bestaat uit het creatief creëren van angst, met gebruikmaking van de omissies van de reguliere geneeskunde. In dat troebele water vissen zij hun marktafzet boven water, het heeft meestal niets van doen met geneeskunde, maar meer van het dicteren van een geloof.

Toevallig ben ik wat meer dan gemiddeld thuis in de chemie, en daarom ben ik zeer verbaast over de grote hoeveelheid onzin die op het internet wordt gesprayd, en nog meer verbaast hoeveel goed-gelovigen daar, ziende blind, intuinen.

Soms heeft het allemaal veel weg van de Scienetology-Kerk, die is ook officieel... Maar ondertussen draait het in die schimmige wereldjes nog veel harder om "Big Money' dan in de reguliere wereld, allemaal op basis van mensen die afhankelijk zijn.

Mijn ervaring is de gemiddelde Lymepatiënt in Nederland daar niet beter van wordt, al die kul draden over samenzwerings- en andere fantasiegedachtes, helpen niet deze site omhoog te krijgen teneinde het begrip en de kennis over Lyme te doen toenemen.

Vandaar dat ik oprecht hoop dat de megaposters van de diarree aan links naar "Beptrail" sites, zich dit ook is willen realiseren, kwak het in goedgelovigheid niet zo maar neer, maar doe eerst is iets aan researche. Als je b.v. Mathias Rath als standaard wil nemen, dan wil je het niet begrijpen, maar terugvallen op een 'geloof'. Ook een ieders goede recht, maar blokkeer met die onzin niet de toegang voor mensen die echt medische hulp nodig hebben.

savan schreef:succes met ontgiften!
Dank je, dat wens ik ook iedereen!

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Ma 25 Nov 2013 19:28

Hallo Josie!

Josie schreef:Dat er te veel gif in de wereld is, dat is duidelijk.
En dat dat ongezond is ook.

Eens!

Josie schreef:Ik heb weinig zin om hier eindeloze discussies te lezen. Ik heb steun aan het lezen van ervaringen en waarnemingen, met respect voor elkaar. Mensen die denken dat ze gelijk hebben kunnen zo verstard raken.
De dingen zijn veel minder zwart-wit dan de meesten denken.

Herken ik ook, ik begrijp niet waar sommige Lymies de energie vandaan halen om die vaak ellenlange lappen tekst in het Engels te lezen (doorgronden kan ik nog niet in alle gevallen over oordelen, daar is het echt te veel voor). Zou zo erg niet zijn als er dan ook nog een samenvatting in het Nederlands bij zou staan. Das kennelijk weer geen prioriteit...

Josie schreef:@Wouter, wat doe jij dan om te ontgiften?
Of heb je niet het idee dat je last van gifstoffen hebt?
Bijv. brainfog, pijn, vermoeidheid, migraine?

Om te ontgiftigen, veel water (gewoon uit de kraan) drinken. Als dat m'n neus uitkomt, koude groene thee drinken. En afhankelijk van de medicatie (nooit medicatie en detoxers tegelijk slikken!), Chlorella en Spirulina gebruiken. Voor het overige vooral niets aan supplementen, de meest gebruikte middelen dragen onbewust bij aan de opbouw van de biofilm. De algen bevatten meer dan genoeg mineralen en vitaminen om de behandeling te doorstaan, maar de biofilm niet sterker te maken.

Ik ervaar als 'bijwerking' sterke gewrichtsklachten, ernstige vermoeidheid, ACA verkleuring op de voeten, zwart verkleuring van de tanden en idd zo nu en dan brainfog. Gelukkig geen migraine. De inzet van de algen doen de meeste problemen afnemen, het is alleen moeilijk in te schatten van hoeveel van wat. Darmfunctie / stoelgang is redelijk tot zeer goed beheersbaar met pre- en probiotica.

Josie schreef:De 1 heeft er meer last van dan de ander. Ik had als kind veel eczeem en werd volgesmeerd met vaseline, ik denk dat dat mijn mogelijkheden tot ontgifting via de huid sterk heeft beperkt.

Je huid vernieuwt zich ongeveer elke 6 weken, dus die vaseline zal niet meer zo'n impact hebben. Ik heb het via de huid meegemaakt in een superzweetaanval dat ik een T-shirtje in een middag van wit naar geel krijg...

Als ik het idee heb dat er door mijn huid wat naar buiten wil/kan, (meestal na iets zuurs zoals augurken, picallily, komkommers in het zuur, of gewoon zuurkool gegeten te hebben, dan neem ik meestal een (in het begin) warm bad, waar ik 3 eetlepels keukenzout, en 2 eetlepels keukensoda in kiep. Niks geen exotische en dure preparaten, gewoon van de kruidenier.

Het badwater wat zo ontstaat, heeft een dermate osmotische werking dat er een hoop rotzooi (endo-/neurotoxinen je lichaam kunnen verlaten.

Ik ben daarna wel bekaf, maar voel me een stuk prettiger. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes, Wouter

Terug naar “Onconventioneel”