Beste Josie,
Josie schreef:Ik zie nu pas je berichten hier, sorry 6 weken later ofzo, ik was vergeten dat ik hier een bericht had geplaatst...

Geen probleem, ik ben ook niet de 'vlotste', weet het te missen, zie het over het hoofd, of totaal geen puf. Gaat met vlagen, mogelijk ook herkenbaar.
Josie schreef:Dankjewel voor je openhartige antwoorden. Ik heb er zeker wat aan!
Ik ben ook blij dat je niet sarcastisch deed.
Is ook niet mijn basisintentie, maar ik ben af en toe zeer verbaast hoe of deze site in plaats van een rust en kennispunt voor Lymepatiënten te zijn, feitelijk gehacked blijkt te zijn tot een open podium voor de meest grote onzinpromoties door mensen die kennelijk niks anders hebben te doen dan op oneigenlijke gronden complete en niet ter zake doende onzin wensen door te zaaien. Daar heb ik nogal een hekel aan.
Josie schreef:Ik ga ook regelmatig in bad met zout, natriumbicarbonaat (baking soda) en/of magnesiumsulfaat (bitterzout). Ik voel me naderhand altijd kort even 10% beter.
Niet vergeten veel water blijven te drinken! Je maakt gebruik van een natuurlijk osmotisch proces, dus je moet zorgen dat er genoeg water naar binnen gaat om de afbraakproducten naar 'buiten' te kunnen blijven transporteren!
Josie schreef:En dat van die zweetaanvallen dat herken ik ook. Ik gebruik handdoeken, die worden kletsnat. Mijn temperatuur is dan 37,6-37,9.
Voor de behandeling zat ik hoger, 38,2 tot 38,4 bij zwaar zweten. Incidenteel tot 38,8 met minder zweten. In de AB behandeling kom ik tot gelijke waardes als de jouwe.
Josie schreef:Lijkt me echt irritant dat jouw voeten verkleuren. Hoort die ACA straks weer voorbij te gaan?
Dat moest idd zo zijn, helaas vertoon ik a-typisch gedrag. Werd doorverwezen naar een vaatchirurg. Blijkt in het geheel geen doorbloedingsprobleem te zijn, of te duiden op het fenomeen van Raynaud. Vaattechnisch niks aan me te snijden, en het scheelt een hele berg aan pillen...
Josie schreef:Hoeveelste maand ab zit je nu in totaal?
Bijna 8 maanden over 3 soorten. Nu ondanks goede bloedwaardes 4 maanden stop wegens aantasting darmslijmvlies en neuropathische verschijnselen. Eerst weer stabiliseren/afvoeren voor dat schade definitief blijft. Psychisch zware klus; stoppen met medicatie voor je echt beter bent...
Josie schreef:Ik kan zelf nog steeds niet goed tegen chlorella, ik krijg er iedere keer als ik het probeer buikpijn van.
Geen problemen mee tijdens AB, meer daarna. Eerder kans o verstoppingen bij zwaardere doseringen. En waar ze geadverteerd worden als "Superfood", ik moet de voedingswaarde van dat spul nog is uitzoeken. Heb aan relatief weinig voedsel genoeg. Met dank aan een goede diëtiste, die dit ook nog nooit bij de hand had gehad...
Josie schreef:Hetzelfde met de meeste probiotica. Ik ben blij te horen dat die jou helpen. De supplementen die ik neem pulseer ik, dat is de enige manier dat ze hun werkzaamheid bij mij houden en ik er aan de andere kant geen last van krijg. Ik neem ook liever niet zo veel, ik merk dat sommigen bij mij slecht worden bewerkt, gebruikt en ook weer slecht afgevoerd.
Havervlokken, o.a., en geselecteerde reinculturen in maagbestendige uitvoering. Dosering dubbel als aanbevolen voor 'normaal gezond'. Schijterij voor bijna 90% beheersbaar.
Josie schreef:Ik ben bezorgd om gif toe te voegen i.p.v. weg te halen. Interessant punt wat je noemt van die biofilms.
Dus even geen mineralen supplementen, tot bloedonderzoek anders uitwijst, geen bouwstoffen voor de biofilm aanleveren!
Josie schreef:Een aantal kan ik niet zonder, zoals spijsverteringsenzymen, anders kan ik niet eten, dus die neem ik dagelijks. Glutathion en magnesium ook dagelijks. De rest wisselt, zoals zink, alkatabs.
Heb alleen nog ervaring met Magnesium, meer om de nadelige effecten (spierkrampen en spasmen) van een mij voorgeschreven cholesterolemmer uit de statinefamilie (Crestor) te beperken.
Josie schreef:Alkaliseren wordt in verschillende protocollen beschreven. Van vitamine C merk ik effect als ik het zo nu en dan als stootkuur neem.
Het alkaliseren is me nog veels te onduidelijk, lijkt ook een modeverschijnsel te zijn. Ben ook zeer behoudend met overdosissen vitamine C. Normale voeding is ook bij Lymepatiënten voldoende, zeker als bloedwaardes worden bijgehouden. Helaas heb ik al is ernstig pijnlijke nierstenen gehad toen ik deze inzichten nog niet had, dus vandaar dat ik zeker niet ongeleid en domweg ga slikken om dat dit op het net verkondigt wordt, dat is echt heel dom.
Josie schreef:Het lijkt mij ook heerlijk als mensen wanneer ze artikelen plaatsen of linkjes, om als ze daar energie voor hebben, dat ze het een beetje samen vatten.
[/quote]
Daar zit een discrepantie in, er zijn heel veel postings van zeer vage signatuur, die zo op de site gekwakt worden. Het komt mij bij nadere lezing voor dat dergelijke postings meer tot aversie opwekking, middels een gecreëerde selectieve verontwaardiging, tegen de reguliere gezondheidszorg zijn, en daarmee ter promotie van bepaalde middelen/behandelingen/therapieën dienen.
Groetjes, Wouter