De dynamiek van ontgiften

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Josie

Re: De dynamiek van ontgiften

Berichtdoor Josie » Za 11 Jan 2014 1:50

Hoi Wouter!

Ik zie nu pas je berichten hier, sorry 6 weken later ofzo, ik was vergeten dat ik hier een bericht had geplaatst... :oops:
Dankjewel voor je openhartige antwoorden. Ik heb er zeker wat aan! :D
Ik ben ook blij dat je niet sarcastisch deed.

Ik ga ook regelmatig in bad met zout, natriumbicarbonaat (baking soda) en/of magnesiumsulfaat (bitterzout). Ik voel me naderhand altijd kort even 10% beter.
En dat van die zweetaanvallen dat herken ik ook. Ik gebruik handdoeken, die worden kletsnat. Mijn temperatuur is dan 37,6-37,9.
Lijkt me echt irritant dat jouw voeten verkleuren. Hoort die ACA straks weer voorbij te gaan?
Hoeveelste maand ab zit je nu in totaal?

Ik kan zelf nog steeds niet goed tegen chlorella, ik krijg er iedere keer als ik het probeer buikpijn van. :( Hetzelfde met de meeste probiotica. Ik ben blij te horen dat die jou helpen. De supplementen die ik neem pulseer ik, dat is de enige manier dat ze hun werkzaamheid bij mij houden en ik er aan de andere kant geen last van krijg. Ik neem ook liever niet zo veel, ik merk dat sommigen bij mij slecht worden bewerkt, gebruikt en ook weer slecht afgevoerd. Ik ben bezorgd om gif toe te voegen i.p.v. weg te halen. Interessant punt wat je noemt van die biofilms.
Een aantal kan ik niet zonder, zoals spijsverteringsenzymen, anders kan ik niet eten, dus die neem ik dagelijks. Glutathion en magnesium ook dagelijks. De rest wisselt, zoals zink, alkatabs. Alkaliseren wordt in verschillende protocollen beschreven. Van vitamine C merk ik effect als ik het zo nu en dan als stootkuur neem.

Het lijkt mij ook heerlijk als mensen wanneer ze artikelen plaatsen of linkjes, om als ze daar energie voor hebben, dat ze het een beetje samen vatten. :idea:

Josie

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 12 Jan 2014 18:14

What is pseudocholinesterase deficiency?
http://ghr.nlm.nih.gov/condition/pseudo ... deficiency

Pseudocholinesterase deficiency can be caused by mutations in the BCHE gene. This gene provides instructions for making the pseudocholinesterase enzyme, also known as butyrylcholinesterase, which is produced by the liver and circulates in the blood. The pseudocholinesterase enzyme is involved in the breakdown of choline ester drugs. It is likely that the enzyme has other functions in the body, but these functions are not well understood. Studies suggest that the enzyme may be involved in the transmission of nerve signals.

Het is echt ernstig als je hier aan lijdt.
De lever is een heel belangrijk ontgifigingsorgaan.
Ik merk zelf dat als ik te snel ga met mijn hulpzame producten tegen de lyme et all, dat mijn lever het niet meer trekt.
Ik moet dan minderen met mijn producten.
Hoewel voor mij gelukkig nog steeds de Zeolite HP en de Zeo-Zac F zeer behulpzaam zijn ( en dan nog extra vele leverondersteunende producten)....
Ik merk dat ik dit hard nodig heb om te gebruiken.

Verder hier nog wat meer informatie over de oorzaken:
http://www.rightdiagnosis.com/p/pseudoc ... causes.htm
Most serious cases of pseudocholinesterase deficiency are caused by inherited gene mutations that lead to a deficiency of pseudocholinesterase. Acquired cases of pseudocholinesterase deficiency are caused by underlying illnesses or prescribed medications.

Murray

Berichtdoor Murray » Zo 12 Jan 2014 23:27

Aha jij gebruikt de nutramedix zeoliet.. Zelf zit ik nu op zeodetox uit nederland.
Lijkt hetzelfde maar is goedkoper?!
Ben benieuwd of ik er vooruitgang mee zal merken. :)

Fynn

Berichtdoor Fynn » Ma 13 Jan 2014 12:38

Wat merken jullie precies van het gebruik van de Zeoliet?

Ik overweeg de leverreiniging van Andreas Moritz te doen.

Is hier iemand die daar ervaring mee heeft?

joorn

Berichtdoor joorn » Ma 13 Jan 2014 19:47

Ja , ik.Twee keer gedaan. Echt honderden ja heus ! honderden steentjes kwijtgeraakt !! :)
Ik voelde me na de kuren; schoon.......k weet niet hoe ik moet zeggen maar het resultaat was spectaculair!

Op deze site; www.bosscherstichting.com staat ook over pseudocholinesterase def. te lezen;

http://www.bosscherstichting.org/nl/inf ... ument.html

Hoe groot is de kans dat iemand niet beschikt over voldoende enzymen om articaïne af te breken? U kunt er vanuit gaan (gezien de wetenschappelijke literatuur) dat ca. 1 op de 25 mensen van het blanke ras, van nature een tekort heeft aan dit enzym en dus articaïne dient te vermijden. Tevens dient iedereen, die al dan niet beroepshalve in aanraking komt met stoffen die de lever kunnen beschadigen, gebruik van articaïne voor alle zekerheid wordt ontraden. Hierbij moet gedacht worden aan:

Schilders; vanwege de oplosmiddelen in diverse verfsoorten
Stoffeerders; vanwege de oplosmiddelen in lijm
Land- en tuinbouwers; vanwege de organische fosforverbindingen en organofosfaten
Veeteelt; vanwege het gebruik van organofosfaten (o.a. sheepdippers)
Verslaafden; vanwege het gebruik van alcohol en andere drugs

Overigens dienen ook mensen die blootstaan aan zware metalen zoals cadmium, lood en kwik (zwarte vullingen in tanden en kiezen) uiterst terughoudend te zijn met het gebruik van articaïne omdat leverbeschadiging ook hier heeft kunnen plaatsvinden.

Fynn

Berichtdoor Fynn » Di 14 Jan 2014 9:16

Hoi Joorn,

Welke lever ondersteunende middelen gebruik je nog meer dan?

Ga je nog door met lever en gal reinigingen tot er helemaal geen steentjes meer komen?

joorn

Berichtdoor joorn » Di 14 Jan 2014 9:52

Ik gebruik nu detox van de Libra, maar je kan ook een paardebloemen- stelen kuur volgen als ze weer bloeien :D
Je begint met 1 steeltje per dag dan de 2e dag 2 en zo door tot 10 en dan weer terug naar 1
Iedere dag vers plukken.
Je moet idd doorgaan tot je geen steentjes meer heb, 'k zal binnenkort weer de kuur volgen

WouterB

Berichtdoor WouterB » Wo 15 Jan 2014 2:06

Beste Josie,

Josie schreef:Ik zie nu pas je berichten hier, sorry 6 weken later ofzo, ik was vergeten dat ik hier een bericht had geplaatst... :oops:

Geen probleem, ik ben ook niet de 'vlotste', weet het te missen, zie het over het hoofd, of totaal geen puf. Gaat met vlagen, mogelijk ook herkenbaar.

Josie schreef:Dankjewel voor je openhartige antwoorden. Ik heb er zeker wat aan! :D
Ik ben ook blij dat je niet sarcastisch deed.

Is ook niet mijn basisintentie, maar ik ben af en toe zeer verbaast hoe of deze site in plaats van een rust en kennispunt voor Lymepatiënten te zijn, feitelijk gehacked blijkt te zijn tot een open podium voor de meest grote onzinpromoties door mensen die kennelijk niks anders hebben te doen dan op oneigenlijke gronden complete en niet ter zake doende onzin wensen door te zaaien. Daar heb ik nogal een hekel aan.

Josie schreef:Ik ga ook regelmatig in bad met zout, natriumbicarbonaat (baking soda) en/of magnesiumsulfaat (bitterzout). Ik voel me naderhand altijd kort even 10% beter.

Niet vergeten veel water blijven te drinken! Je maakt gebruik van een natuurlijk osmotisch proces, dus je moet zorgen dat er genoeg water naar binnen gaat om de afbraakproducten naar 'buiten' te kunnen blijven transporteren!

Josie schreef:En dat van die zweetaanvallen dat herken ik ook. Ik gebruik handdoeken, die worden kletsnat. Mijn temperatuur is dan 37,6-37,9.

Voor de behandeling zat ik hoger, 38,2 tot 38,4 bij zwaar zweten. Incidenteel tot 38,8 met minder zweten. In de AB behandeling kom ik tot gelijke waardes als de jouwe.

Josie schreef:Lijkt me echt irritant dat jouw voeten verkleuren. Hoort die ACA straks weer voorbij te gaan?

Dat moest idd zo zijn, helaas vertoon ik a-typisch gedrag. Werd doorverwezen naar een vaatchirurg. Blijkt in het geheel geen doorbloedingsprobleem te zijn, of te duiden op het fenomeen van Raynaud. Vaattechnisch niks aan me te snijden, en het scheelt een hele berg aan pillen...

Josie schreef:Hoeveelste maand ab zit je nu in totaal?

Bijna 8 maanden over 3 soorten. Nu ondanks goede bloedwaardes 4 maanden stop wegens aantasting darmslijmvlies en neuropathische verschijnselen. Eerst weer stabiliseren/afvoeren voor dat schade definitief blijft. Psychisch zware klus; stoppen met medicatie voor je echt beter bent...

Josie schreef:Ik kan zelf nog steeds niet goed tegen chlorella, ik krijg er iedere keer als ik het probeer buikpijn van. :(

Geen problemen mee tijdens AB, meer daarna. Eerder kans o verstoppingen bij zwaardere doseringen. En waar ze geadverteerd worden als "Superfood", ik moet de voedingswaarde van dat spul nog is uitzoeken. Heb aan relatief weinig voedsel genoeg. Met dank aan een goede diëtiste, die dit ook nog nooit bij de hand had gehad...

Josie schreef:Hetzelfde met de meeste probiotica. Ik ben blij te horen dat die jou helpen. De supplementen die ik neem pulseer ik, dat is de enige manier dat ze hun werkzaamheid bij mij houden en ik er aan de andere kant geen last van krijg. Ik neem ook liever niet zo veel, ik merk dat sommigen bij mij slecht worden bewerkt, gebruikt en ook weer slecht afgevoerd.

Havervlokken, o.a., en geselecteerde reinculturen in maagbestendige uitvoering. Dosering dubbel als aanbevolen voor 'normaal gezond'. Schijterij voor bijna 90% beheersbaar.

Josie schreef:Ik ben bezorgd om gif toe te voegen i.p.v. weg te halen. Interessant punt wat je noemt van die biofilms.

Dus even geen mineralen supplementen, tot bloedonderzoek anders uitwijst, geen bouwstoffen voor de biofilm aanleveren!

Josie schreef:Een aantal kan ik niet zonder, zoals spijsverteringsenzymen, anders kan ik niet eten, dus die neem ik dagelijks. Glutathion en magnesium ook dagelijks. De rest wisselt, zoals zink, alkatabs.

Heb alleen nog ervaring met Magnesium, meer om de nadelige effecten (spierkrampen en spasmen) van een mij voorgeschreven cholesterolemmer uit de statinefamilie (Crestor) te beperken.

Josie schreef:Alkaliseren wordt in verschillende protocollen beschreven. Van vitamine C merk ik effect als ik het zo nu en dan als stootkuur neem.

Het alkaliseren is me nog veels te onduidelijk, lijkt ook een modeverschijnsel te zijn. Ben ook zeer behoudend met overdosissen vitamine C. Normale voeding is ook bij Lymepatiënten voldoende, zeker als bloedwaardes worden bijgehouden. Helaas heb ik al is ernstig pijnlijke nierstenen gehad toen ik deze inzichten nog niet had, dus vandaar dat ik zeker niet ongeleid en domweg ga slikken om dat dit op het net verkondigt wordt, dat is echt heel dom.

Josie schreef:Het lijkt mij ook heerlijk als mensen wanneer ze artikelen plaatsen of linkjes, om als ze daar energie voor hebben, dat ze het een beetje samen vatten. :idea:
[/quote]
Daar zit een discrepantie in, er zijn heel veel postings van zeer vage signatuur, die zo op de site gekwakt worden. Het komt mij bij nadere lezing voor dat dergelijke postings meer tot aversie opwekking, middels een gecreëerde selectieve verontwaardiging, tegen de reguliere gezondheidszorg zijn, en daarmee ter promotie van bepaalde middelen/behandelingen/therapieën dienen.

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Wo 15 Jan 2014 3:26

joorn schreef:Ja , ik.Twee keer gedaan. Echt honderden ja heus ! honderden steentjes kwijtgeraakt !! :)
Ik voelde me na de kuren; schoon.......k weet niet hoe ik moet zeggen maar het resultaat was spectaculair!

Helaas, dit is een psychologisch bijzonder goed uitgevoerde vorm van een placebo. Zo knap dat het 'aantoonbare' resultaten geeft die de patiënt sterken in zijn onterechte overtuiging dat de toegediende middelen werkelijk de positieve gevolgen van medisch aantoonbaar handelen vertonen. Verderop wordt duidelijk dat dit alleen een geestelijke belevenis is, die uitsluitend als een cognitieve belevingstherapie geduid kan worden.

joorn schreef:Op deze site; http://www.bosscherstichting.com staat ook over pseudocholinesterase def. te lezen;

Bedoeld wordt waarschijnlijk: http://www.bosscherstichting.org

http://www.bosscherstichting.org/nl/informatie-en-media/het-articaine-probleem---consument.html schreef:
Hoe groot is de kans dat iemand niet beschikt over voldoende enzymen om articaïne af te breken? U kunt er vanuit gaan (gezien de wetenschappelijke literatuur) dat ca. 1 op de 25 mensen van het blanke ras, van nature een tekort heeft aan dit enzym en dus articaïne dient te vermijden. Tevens dient iedereen, die al dan niet beroepshalve in aanraking komt met stoffen die de lever kunnen beschadigen, gebruik van articaïne voor alle zekerheid wordt ontraden.

Merk op dat men hier de stof articaïne bedoeld, evenals een aantal andere verdovingsmiddelen bij dentale behandelingen. Het probleem kan zijn, dat men wegens een erfelijke afwijking, meer dan gewone problemen als gevolg na gebruik van dit narcose middel kan krijgen. Ik kan niet met zekerheid stellen dat dit fenomeen zeer algemeen bekend is binnen de reguliere geneeskunde, maar anderzijds wordt het ook in het geheel niet ontkend, en vindt er daadwerkelijk onderzoek naar plaats, dat kun je achter deze link lezen: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagfo ... php?id=352

http://www.bosscherstichting.org/nl/informatie-en-media/het-articaine-probleem---consument.html schreef:Hierbij moet gedacht worden aan:

Schilders; vanwege de oplosmiddelen in diverse verfsoorten
Stoffeerders; vanwege de oplosmiddelen in lijm
Land- en tuinbouwers; vanwege de organische fosforverbindingen en organofosfaten
Veeteelt; vanwege het gebruik van organofosfaten (o.a. sheepdippers)
Verslaafden; vanwege het gebruik van alcohol en andere drugs

Geen woord over Lyme- of Syfilispatiënten, dan wel met andere aandoeningen behepten die als gevolg van endotoxines, last krijgen op neuro-pathisch niveau...

http://www.bosscherstichting.org/nl/informatie-en-media/het-articaine-probleem---consument.html schreef:Overigens dienen ook mensen die blootstaan aan zware metalen zoals cadmium, lood en kwik (zwarte vullingen in tanden en kiezen) uiterst terughoudend te zijn met het gebruik van articaïne omdat leverbeschadiging ook hier heeft kunnen plaatsvinden.

Tot zover van die site een gelikt verhaal, waar mede door de inzet van een advocatenkantoor, in principe niets op af te doen is.

Een heel duidelijk element is dat op voornoemde site, mevrouw Bosscher zeer wijselijk na laat te vertellen hoe haar homeopathische ontgiftigingsmethode er uitziet.

Dus ik op zoek naar die mevrouw, blijkt "praktijk" te houden in Amsterdam, waar die stichting in Hellevoetsluis gevestigd is. Adres te aldaar komt ook op diverse verkoopsites van onroerend goed voor...

Maar een praktijkadres van de 72 jarige Marte Bosscher is minder makkelijk te vinden, dan haar praktijken; Hebben helaas weer een geval "Sylvia Millecammetje" misleiding te pakken: http://www.kwakzalverij.nl/1580/Borstka ... el_niet_in

http://tandzorgklinieken.blogspot.nl/20 ... deeld.html

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... tient.html

Erg jammer dat promotors van dergellijke types toch niet wensen aan wat meer kritischere berichtgeving te doen...

Maar goed, dan verder met 'de leverreiniging' en waarom dit overwegend onzin is.

Niet in de eerste plaats omdat Andreas Moritz al dood is, een feit waar zijn aanhangers nogal om heen wensten te draaien. Er is wel een hele grote overeenkomst met Hulda Clark van de ontiegelijk dure kankerhelende 'zapper' apparaatjes en dito boeken met inzichten daarover. Helaas ging ze zelf toch aan die ziekte dood. Binnen die geloofsgemeenschap in inzichten mag Serban Schreiber natuurlijk ook niet ontbreken, die had evenzeer pech.

Kan 'natuurlijk' allemaal pure pech voor betrokkenen geweest zijn, maar gelukkig is de methode van de helende leverreiniging niet door toedoen van de NSA of dergelijke andere Illuminati aan ons ontnomen. Het protocol is uitgevoerd. Met voor de aanhangers van de leverreiniging waarschijnlijk desastreuze psychische consequenties: nakko cholesterol, nada leverstenen, niks niet.

De vergiet vol met 'steentjes' die het lichaam verlaten, blijken niet meer dan verzeepte vetbolletjes te zijn gevormd uit de olijfolie die men eerst moest innemen...

Met onderbouwde referenties:

http://www.skepsis.nl/leverstenen.html

en met een in het artikel geplaatste link naar Quackwatch:

http://kloptdatwel.nl/2012/10/26/de-onz ... zuivering/

Weer een mythe ontkracht, maar 'natuurlijk' alleen voor diegenen die zich er voor 'openstellen'...

Groetjes, Wouter

joorn

Berichtdoor joorn » Wo 15 Jan 2014 16:25

Je hebt vast en zeker nooit een leverzuivering gedaan. Anders zou je beseffen waaruit deze stenen bestaan en wat er met je lichaam gebeurt als ze worden uitgestoten

Hieronder staat een aantal reacties op je bewering dat het slechts olijfzeepballetjes zijn.

1. Olijfolie heeft niet de rottende geur die de meeste galstenen na uitscheiding afgeven. De geur komt niet overeen met die van ontlasting.
2. Olijfolie kan niet stollen tot zulke relatief harde of dichte structuren, zelfs als het chemisch veranderd zou worden en gemanipuleerd in een laboratorium.
3. Een analyse van uitgescheiden galstenen laat zien dat het merendeel alle basisingrediënten bevat die onderdeel uitmaken van galvloeistof. Organische stoffen kunnen ook aanwezig zijn. Veel van deze stenen bestaan uit laag na laag oude, donkergroene gal, iets dat niet van de ene op de andere dag gebeurt. De rest van de stenen zijn de typische verkalkte galstenen die in de galblaas te vinden zijn. De donkerrode of zwarte bilirubinestenen die er bij sommige mensen tijdens een zuivering uitkomen, kunnen zeker niet doorgaan voor “zeepstenen” op basis van olijfolie.
4. Het olijfoliemengsel gaat niet eens door de lever, zoals het geval zou zijn als dit werd gecombineerd met voedsel. Daarom doet de lever tijdens de leverzuivering niets anders dan galstenen en gal uitscheiden. Noch de lever, noch de dunne darm kunnen dienst doen als zeepsteenfabriek.

Toen ik het stappenplan van de zuivering zeer nauwgezet volgde- dat moet je wel doen anders werkt het niet of je wordt er ziek van - voelde ik de massa ZACHTE steentjes ( door de werking van het appelsap ) loskomen uit de lever, dat was een wat kriebelig gevoel. Ik voelde ze werkelijk uit de kanalen tevoorschijn komen

Wat ik kwijtraakte in de wc stonk meer dan verschrikkelijk zie punt 1

Ik heb een foto gevonden met daarop de afbeelding van een paar steentjes die vastzitten in de levergangen , maar ik kan het niet transporteren naar deze site .

Er zijn veel foto's gemaakt van ontlede levers, deze bevinden zich in de medische archieven van universiteitsklinieken en tonen de aanwezigheid van stenen in de galkanalen van de lever. De foto die ik vond is een perfecte weergave daarvan.

https://www.google.nl/search?q=steentje ... n&tbm=isch

Op foto plaatje 17 vind je de afbeelding die ik bedoel. Daar zie je zo'n kerriekleurig steentje zitten Als deze door de leverreiniging verwijdert is dan komen er nieuwe steentjes uit de diepere galkanalen naar voren en liggen dan 'klaar 'voor de volgende reiniging.

En nu Articaine ;

http://www.mecvsvereniging.nl/sites/def ... 2012_1.pdf

Dat de een wel en de ander geen klachten krijgt na verdoving met Articaïne hangt af van de ontgiftingscapaciteit van het eigen lymfesysteem en de leverfunctie.
Daar gaat het in dit topic nl over.

Veel patiënten met chronische gezondheidsproblemen (CVS/ME/HPU/MCS) hebben een defect *cytochroom P- 450 mechanisme. Dat wil zeggen dat bepaalde stoffen niet worden afgebroken en uitgescheiden. Zij blijven in het lichaam, en zorgen op lokale plaatsen in de organen en de systemen voor stoornissen. Wie ten prooi valt aan een articaïnevergiftiging voelt zich elke dag beroerd, wordt inactief of geïnvalideerd,
en heeft een al niet veel beter toekomstperspectief. Bovendien is er geen erkenning en begrip.

Het spookbeeld van Articaine;
http://www.secondopiniontandarts.org/articaine.html

Marthe Bosscher is aangeklaagd omdat ze Articaine in diskrediet heeft gebracht. Dat mag zij niet doen !!want alle kaakchirurgen gebruiken dit middel omdat het zo lekker snel verdoofd en er daardoor meerdere patienten per dag geholpen kunnen worden . Daar mag Marthe Bosccher zich niet mee bemoeien, kwakzalver die zij is ; schande ! Aan de schandpaal dus !! Zij heeft het Articaine probleemontdekt via electro acupunctuur en stuitte daardoor op wat niet bekend mocht worden. Daar is zij dus voor gestraft .Tandarts Fred Neelissen geeft in allerlei artikelen aan dat hij wil dat Articaine verdwijnt uit de tandartspraktijken .
Marrhe Bosscher was haar tijd ver vooruit wat al veel vaker een probleem was en is voor de gevestigde reguliere rigide orde der medische wetenschap. Ontdek je iets wat niet bekend mag worden dan hang je. Daar zijn ze in Nederland echt niet vies van.

Fred Neelissen is een groot voorstander van het afschaffen van Articaine. Fred komt hier aan het woord;

http://www.youtube.com/watch?v=icDef6RV_bU

De verwoestende effecten van het meest gebruikte locale verdovingsmiddel bij tandartsen en in ziekenhuizen.

De impact bouwt zich in de meeste gevallen geleidelijk op door de cumulatieve werking van steeds nieuwe doses. Voor zover bekend bestaat er echter geen erkend wetenschappelijk onderzoek naar de bij-effecten over meerdere jaren. In deze demo komen mensen aan het woord die na veel pijn en moeite er achter kwamen dat het deze verdovingen zijn die hun leven verwoest hebben door aantasting van hun zenuwstelsel en (vermoedelijk) beschadiging van het DNA. Veilige lokale verdovingen bij tandartsen en in ziekenhuizen zijn echter wel degelijk beschikbaar (bijv. novocaïne of lidocaïne) maar worden vaak niet meer gebruikt worden omdat de werking ervan pas na enkele minuten intreedt.

Terug naar “Onconventioneel”