De dynamiek van ontgiften

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Josie

Re: De dynamiek van ontgiften

Berichtdoor Josie » Do 16 Jan 2014 22:20

Fynn schrijft:
Wat merken jullie precies van het gebruik van de Zeoliet?

Ik heb geen effect gehad van zeoliet, in de vorm van znatural druppels. Capsules nooit geprobeerd. Om te ontgiften heb ik wel effect gemerkt van glutathion (en nac en alfaliponzuur).

Joorn, het lijkt door je schrijfstijl of je anderen wil shockeren en vervolgens homeopathie als enige redding wil aanreiken. Er zijn een aantal dingen die je schrijft kort door de bocht, voeg a.u.b. wat nuance toe voor de sfeer. Ik wil op 1 ding ingaan, aan WouterB schrijf je:
'Je hebt vast en zeker nooit een leverzuivering gedaan. Anders zou je beseffen waaruit deze stenen bestaan en wat er met je lichaam gebeurt als ze worden uitgestoten.'
Joorn, ik kan me voorstellen dat je een andere reactie had gehoopt. Desalnietemin kan je dit niet concluderen. Ik heb bijvoorbeeld vele jaren geleden 1x een leverkuur gedaan. De steentjes die eruit kwamen leken op stukjes van een blok savon de marseillie (marseillezeep/huishoudzeep/olijfzeep) wat gal zou kunnen zijn. Een aantal ervan vermengd met wat lijkt op zwarte (oude) en bruine ontlasting, wat ook net zo goed wat anders kan zijn. Ik zou het niet kunnen zeggen. Ik was er op de dag zelf heel erg ziek van (niet voor herhaling vatbaar) en voelde me erna een paar dagen kiplekker. Doordat je diarree krijgt van de bitterzout (magnesiumsulfaat) spoelen je darmen effe goed schoon, wat ook ontgiftend werkt.

Ik ben al jaren niet bij de tandarts geweest, maar 1 van de laatste keren heb ik nadien een flinke dosis b12 bij mezelf ingespoten, dat verminderde binnen een half uur de klachten van een overgevoeligheidsreactie.
Maar iedere lyme-patiënt is verschillend en reageert weer anders, dus ik weet niet of jullie hier wat aan hebben.

WouterB, er is een verschil tussen kritisch en sceptisch. Dat geldt voor je schrijfstijl en een aantal sites die je aanhaalt. :x
Ik heb gemerkt dat ik door gebrek aan opvang in de reguliere gezondheidszorg me gedwongen voel tot een bepaalde mate van ruimdenkendheid naar methoden die niet-regulier zijn. Of ik daar nou zin in heb of niet, ik heb in ieder geval veel zin om me eindelijk eens gezonder te voelen.
En dankjewel voor je uitgebreide antwoorden, en ik herken dingen. :)
Alkaliseren doe ik omdat er bij mij eerder een tekort was vastgesteld aan bicarbonaten, een reumatoloog had dat voorgeschreven, ik kreeg het toen vergoed via de apotheek. Ik zweet benodigde mineralen en zouten uit door de zweetaanvallen, ik reageer op aanvulling meestal (soms doet het niks) met een vermindering van een deel van de pijn, de maag-darmproblemen en de hartritmestoornissen. Belasting met zware metalen kan hierin ook meespelen.
Een normaal voedingspatroon, waar alle benodigde voedingsstoffen in zitten, kan ik noodgedwongen niet eten, te veel maag-darm problemen, braken, benauwdheid, overgevoeligheidsreacties e.d.
Ik kan met bepaalde supplementen voor korte tijd wat symptomen verminderen, dat is dan vaak net wat ik nodig heb om het een beetje richting draaglijk te krijgen. Ik ben nogal een wrak.
L-glutamine heeft me het meest geholpen voor mijn darmen. Maar zolang de lyme en co's er zitten was dat misschien dweilen met de kraan open.
Wouter, ben jij nooit aan de omega-3 gegaan? Als je ooit aan colestyramine kan komen voor je cholesterol dan wil ik daar wel wat van om uit te proberen. :wink:

Heel veel sterkte zonder ab! :(

Josie

lulu

Berichtdoor lulu » Vr 17 Jan 2014 0:30

Dat zie ik echt anders, m'n verstand werkt echt nog wel (vastgesteld door psychiater, die CVS echt niet bij mij kon herkennen).

Hahaha wat lees ik nu?
Wouter, ik vind het prima dat je kritisch bent mbt bepaalde voorgestelde behandelingen, maar laat je nu je kritische blik geheel varen als het om de reguliere hoek gaat? Jammer.

Cvs is een nogal verkeerde benaming voor ME, Myalgische Encephalomyelitis of Encephalopathie, een neuro-immuunaandoening waar de psychiater helemaal niets van afweet. Of dacht je dat wij een stelletje amechtige, psychisch gestoorde lapzwansen zijn waar de psychiater je nu van vrijwaard?

Aangezien de klachten bij ME precies gelijkend zij op die van lyme treden er zeker ook neurologische gevolgen op, zoals geheugenverlies, aandachtstoornissen, slaapproblematiek etcetc., naast een lijst van andere klachten zoals van darmen en bewegingsstelsel. Dezelfde lange rij als bij lyme. Maar ook wij zijn niet geestesziek.

Het verschil zit 'm hier in, dat ik als ME-er, waarbij ooit 15 teken in een klap zijn verwijderd, denk dat ik ziek ben door een gecompromitteerd immuunsysteem, net zoals dat waarschijnlijk optreedt bij het gulf war syndroom, Q-koorts, EBV, CMV, en andere chronische post-infectueuze aandoeningen. Ik denk nu eenmaal niet dat een bacterie die nauwelijks te vinden is zorgt voor een scala aan klachten die ook bij andere aandoeningen voorkomen. Wél, dat die bacterie de ziekte kan inleiden.

Deze opvatting maakt mij nog niet rijp voor de psychiater, integendeel, de meest vooraanstaande onderzoeken richten zich vooral op defecten aan het immuunsysteem. In NL weten de meeste artsen niets van ME, en zeker niet de psychiaters, en veel wijzer over lyme zijn ze ook niet.

(Langdurige) AB kan soms helpen, maar vaak ook niet zoals ook hier op het forum vaak te lezen valt. En het kan zeker schadelijk zijn. Het is goed mogelijk dat er periodes zijn, bijvoorbeeld wanneer een infectie actief is, dat het inzetten van AB zinvol is. Maar er is nog weinig bekend over het wanneer en hoe.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 17 Jan 2014 12:55

Lulu schrijft: Het verschil zit 'm hier in, dat ik als ME-er, waarbij ooit 15 teken in een klap zijn verwijderd, denk dat ik ziek ben door een gecompromitteerd immuunsysteem, net zoals dat waarschijnlijk optreedt bij het gulf war syndroom, Q-koorts, EBV, CMV, en andere chronische post-infectueuze aandoeningen. Ik denk nu eenmaal niet dat een bacterie die nauwelijks te vinden is zorgt voor een scala aan klachten die ook bij andere aandoeningen voorkomen. Wél, dat die bacterie de ziekte kan inleiden.

Over gecompromitteerd immuunsysteem: zie: viewtopic.php?f=8&t=7843
en: viewtopic.php?f=8&t=8316

We weten dat Borrelia moeilijk te vinden is omdat ze, naast de slechte diagnostiek waarmee ze moet worden aangetoond, na verloop van tijd buiten de bloedbaan treedt. Daar is ze te vatbaar voor stressfactoren zoals de killercellen van de host en voor antibiotica. Eenmaal in de weefsels van o.a. organen, gewrichten en hersenen is ze inderdaad heel moeilijk te traceren (je kunt immers moeilijk een hersenbiopt nemen van een levende patiënt). Dat een nauwelijks te vinden bacterie dus geen breed scala aan klachten kan veroorzaken (inclusief de neuro degenererende), zou ik persoonlijk niet durven stellen.

zie o.a.: http://www.lyme-ms-pathology.com/ms-spi ... relia.html
en: viewtopic.php?f=8&t=6919

Wat je jezelf inderdaad wel kunt afvragen, is wat er na jarenlange klachten ondanks ab nu het meest speelt; de bacterie of de daaruit voortkomende auto immuunreacties. In elk geval bleek mijn borrelia infectie, ooit opgelopen ergens rond 1991, na 18 jaar nog actief. Naast een gecompromitteerd immuunsysteem heeft dat voor flink wat fysieke en neurologische ravage gezorgd.

lulu

Berichtdoor lulu » Vr 17 Jan 2014 14:50

Een actieve infectie kan wsl maar beter behandeld worden.

En ipv een hersenbiopt worden er wel lumbaalpuncties genomen, met het bekende resultaat.
Ook andere immuunziekten blijken hun sporen op het brein na te laten, zoals depressie of zelfs schizofrenie. Steeds meer komt de rol van het immuunsysteem naar voren.
Dat zou ook kunnen verklaren waarom er grotere groepen mensen zijn waarbij wel sporen van de BB worden gevonden, maar die niet ziek zijn. Blijkbaar kan hun immuunsysteem deze indringers nog effectief onderdrukken.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 17 Jan 2014 15:49

Ja Lulu, en wat dacht je van de (door teek overdraagbare) co-infecties zoals bijvoorbeeld toxoplasmose?
Daar doet onze overheid zo luchtig over, maar als je even mijn zo juist geplaatste update leest op:

viewtopic.php?f=8&t=8314

dan kun je bij die luchtigheid ook grote vraagtekens zetten, vooral als je immuun gecompromitteerd bent.

Maar wellicht geldt hier dat 'wat niet weet wat niet deert en wat je niet ziet is er gewoon niet en daar moet je ook het liefst helemaal niet naar willen zoeken als je de bezuinigingen wilt doorvoeren.

lulu

Berichtdoor lulu » Vr 17 Jan 2014 17:00

Ik pleit zeker niet voor luchtigheid.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 17 Jan 2014 17:39

:toost:

Het is me trouwens nogal wat zeg, Lulu, 15 teken! Als je bedenkt dat zo'n 20-25% van de tekenpopulatie geïnfecteerd is dan zou je bijna zeggen dat je de dans vrijwel niet hebt kunnen ontspringen. Welke testen heb jij zo al laten doen? De blot van Igenex of de (extended) kweek met PCR/DNA?
Laatst gewijzigd door Tulipano op Vr 17 Jan 2014 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

lulu

Berichtdoor lulu » Vr 17 Jan 2014 17:47

Geen van alle. Mogelijk is er ooit een Elisa afgenomen met het bekende resultaat.

Maar vanuit mijn oogpunt, vanuit mijn visie op de ziekte, is het niet relevant wat er uit die testen komt. In elk levend organisme zijn ettelijke sporen te vinden van eerdere infecties. De meerderheid van de mensen kan hier goed oud mee worden. Alleen een belangrijke groep niet, die wordt wel langdurig en zeer invaliderend ziek na besmetting met verschillende pathogenen.

savan

Berichtdoor savan » Ma 17 Feb 2014 8:23

@feerieke,

Even in een ander topic verder,

Ontgift jij wel genoeg?

Van cats claw is bekend dat het je immuunsysteem stimuleert, ik zou daar even rustig mee aan doen, je kan het immuuns systeem ook over stimuleren hiermee.
Als je sprirocheten hebt gedood dan staat je imuunsysteem al op scherp om dit op te ruimen.
Ik zou even immuun stimulerende middelen laten staan, veel water drinken 3 a 4 liter per dag en
ontiftingsondersteunende middelen gaan gebruiken.
bijv lymfe drain van orthomed en lever detoxifier and regenerator van now.
in dat water wat je drinkt zou je van alkalife ph druppels kunnen doen.
Dit even een poosje doen.
Je kan eventueel ook nog naar de sauna of infrarood gaan.

Terug naar “Onconventioneel”