Wat merken jullie precies van het gebruik van de Zeoliet?
Ik heb geen effect gehad van zeoliet, in de vorm van znatural druppels. Capsules nooit geprobeerd. Om te ontgiften heb ik wel effect gemerkt van glutathion (en nac en alfaliponzuur).
Joorn, het lijkt door je schrijfstijl of je anderen wil shockeren en vervolgens homeopathie als enige redding wil aanreiken. Er zijn een aantal dingen die je schrijft kort door de bocht, voeg a.u.b. wat nuance toe voor de sfeer. Ik wil op 1 ding ingaan, aan WouterB schrijf je:
Joorn, ik kan me voorstellen dat je een andere reactie had gehoopt. Desalnietemin kan je dit niet concluderen. Ik heb bijvoorbeeld vele jaren geleden 1x een leverkuur gedaan. De steentjes die eruit kwamen leken op stukjes van een blok savon de marseillie (marseillezeep/huishoudzeep/olijfzeep) wat gal zou kunnen zijn. Een aantal ervan vermengd met wat lijkt op zwarte (oude) en bruine ontlasting, wat ook net zo goed wat anders kan zijn. Ik zou het niet kunnen zeggen. Ik was er op de dag zelf heel erg ziek van (niet voor herhaling vatbaar) en voelde me erna een paar dagen kiplekker. Doordat je diarree krijgt van de bitterzout (magnesiumsulfaat) spoelen je darmen effe goed schoon, wat ook ontgiftend werkt.'Je hebt vast en zeker nooit een leverzuivering gedaan. Anders zou je beseffen waaruit deze stenen bestaan en wat er met je lichaam gebeurt als ze worden uitgestoten.'
Ik ben al jaren niet bij de tandarts geweest, maar 1 van de laatste keren heb ik nadien een flinke dosis b12 bij mezelf ingespoten, dat verminderde binnen een half uur de klachten van een overgevoeligheidsreactie.
Maar iedere lyme-patiënt is verschillend en reageert weer anders, dus ik weet niet of jullie hier wat aan hebben.
WouterB, er is een verschil tussen kritisch en sceptisch. Dat geldt voor je schrijfstijl en een aantal sites die je aanhaalt.

Ik heb gemerkt dat ik door gebrek aan opvang in de reguliere gezondheidszorg me gedwongen voel tot een bepaalde mate van ruimdenkendheid naar methoden die niet-regulier zijn. Of ik daar nou zin in heb of niet, ik heb in ieder geval veel zin om me eindelijk eens gezonder te voelen.
En dankjewel voor je uitgebreide antwoorden, en ik herken dingen.

Alkaliseren doe ik omdat er bij mij eerder een tekort was vastgesteld aan bicarbonaten, een reumatoloog had dat voorgeschreven, ik kreeg het toen vergoed via de apotheek. Ik zweet benodigde mineralen en zouten uit door de zweetaanvallen, ik reageer op aanvulling meestal (soms doet het niks) met een vermindering van een deel van de pijn, de maag-darmproblemen en de hartritmestoornissen. Belasting met zware metalen kan hierin ook meespelen.
Een normaal voedingspatroon, waar alle benodigde voedingsstoffen in zitten, kan ik noodgedwongen niet eten, te veel maag-darm problemen, braken, benauwdheid, overgevoeligheidsreacties e.d.
Ik kan met bepaalde supplementen voor korte tijd wat symptomen verminderen, dat is dan vaak net wat ik nodig heb om het een beetje richting draaglijk te krijgen. Ik ben nogal een wrak.
L-glutamine heeft me het meest geholpen voor mijn darmen. Maar zolang de lyme en co's er zitten was dat misschien dweilen met de kraan open.
Wouter, ben jij nooit aan de omega-3 gegaan? Als je ooit aan colestyramine kan komen voor je cholesterol dan wil ik daar wel wat van om uit te proberen.

Heel veel sterkte zonder ab!

Josie