Hulp gezocht bij afstudeeropdracht.

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
tomkonings1984

Hulp gezocht bij afstudeeropdracht.

Berichtdoor tomkonings1984 » Di 31 Dec 2013 13:53

Hallo heer/mevrouw,

Mijn naam is Tom Konings, en ik ben op dit moment een vierdejaarsstudent aan de Hanzehogeschool te Groningen. Voor mijn afstudeerstage doe ik onderzoek naar naar het koopgedrag van Lyme patienten op het gebied van alternatieve medicijnen. Ik heb een enquete gemaakt maar het is moeilijk om mensen met de ziekte van Lyme te bereiken. Ik hoop dat ik met behulp van deze online contactgroep wel de hulp kan krijgen die ik zoek.

De enquete is anoniem, en er worden geen vreemde, persoonlijke of rare vragen gesteld. Het zijn 95% meerkeuze en schaal-vragen, en drie open vragen. Gemiddelde duur van invullen is ongeveer 10 minuten. Zou u mij kunnen helpen? Als u op de volgende link klikt, of kopieert en plakt, dan kunt u de vragenlijst invullen: https://docs.google.com/forms/d/1dQhdBgtcYPgSYVZHOFkIM0aoJ4INa3GzCV1DMPKvg5I/viewform

M.v.g.

Tom Konings

https://docs.google.com/forms/d/1dQhdBg ... I/viewform

RuudN

Re: Hulp gezocht bij afstudeeropdracht.

Berichtdoor RuudN » Di 31 Dec 2013 15:47

Hoi Tom,

Ik heb je enquete net ingevuld, maar zou graag van je horen wat de achterliggende gedachte of het doel ervan is.

Bedankt alvast!

tomkonings1984

Berichtdoor tomkonings1984 » Di 31 Dec 2013 17:20

Hallo RuudN,

Bedankt voor het invullen van de enquete. Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek om het koopgedrag, en andere factoren die koopgedrag beinvloeden met betrekking tot alternatieve geneeskunde onder patienten met de ziekte van Lyme. Onder koopgedrag wordt ook in de medische sector service (behandelingen, behandelmethoden), en producten (medische apparatuur) verstaan incl. alternatieve geneeskunde. Het gaat er dan vooral om om te meten of, wanneer, en waarom alternatieve geneeswijze gebruikt worden. Omdat er weinig tot geen onderzoek is gedaan specifiek naar patienten van de ziekte van Lyme ben ik gaan kijken of er grote verschillen zijn tussen de Nederlandse patienten en Amerikaanse. Deze enquete wordt ook aangeboden op Lyme Support Group websites.

Nogmaals erg bedankt voor het invullen van deze enquete! En ik hoop dat er meer mensen bereid zullen zijn om de enquete in te vullen.

M.v.g.

Tom Konings

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 31 Dec 2013 17:58

Hoi Tom,

Mag ik je ook een vraag stellen? Waarom wordt er in de enquête gevraagd welke schoolopleiding er is gevolgd?

Ik ben een kijkje gaan nemen op de site van de HanzeHogeschool. Ik kwam een magazine tegen van wat jaren geleden waarvan onderstaand de link en een kleine quote over de ziekte van Lyme (pag. 7):

Veel slachtoffers van de teek hebben vage klachten en stress. Gadiot: ‘Ze blijven
denken dat ze Lyme hebben. Terwijl je je na twee maanden negatieve resultaten
op antistoffenonderzoek, beter kunt richten op andere oorzaken.

http://www.hanze.nl/NR/rdonlyres/1B01CA ... eMag_5.pdf

Zo lees ik nog wat andere dingen die niet kloppen in dit artikel. Zijn jullie misschien ook geïnteresseerd in wat updates en toelichtingen? Dan wordt het misschien ook duidelijker waarom zoveel Lymepatiënten hun toevlucht zoeken in het alternatieve.

In elk geval veel succes met de enquête :wink:

lulu

Berichtdoor lulu » Di 31 Dec 2013 18:28

ik kreeg geen open vragen bij het invullen van de enquete.

tomkonings1984

Berichtdoor tomkonings1984 » Di 31 Dec 2013 18:43

Hallo Tulipano & Lulu,

Eerst zal ik reageren op Tulipano, de reden waarom ik vraag naar de hoogst genoten opleiding is omdat er uit onderzoek in de Verenigde Staten naar opleiding werd gekeken omdat vaak opleiding en inkomen gerelateerd zijn. Mensen met een hoger inkomen hebben vaak ook een hoger uitgave patroon. Ongeacht of ze wel, of niet, geld uitgeven aan alternatieve behandelmethoden. Volgens dit onderzoek, (Complementary and Alternative Medicine Use Among Adults and Children: United States, 2007 door Patricia M. Barnes et al. / National Center for Complementary and Alternative Medicine, National Institutes of Health) en ik quote even; "CAM use was more prevalent among women, among adults who had higher educational attainment or who engaged in leisure-time physical activity, as well as among adults who had one or more existing health conditions or who made frequent medical visits in the prior year (12,13)." Via deze enquete probeer ik specifiek te kijken naar patienten van de ziekte van Lyme, en dan een vergelijking te maken tussen de resultaten van mijn onderzoek, en andere literatuur, wetenschappelijke artikelen, etc. waaronder de educatie achtergrond van de respondenten.

Het artikel waar u naar heeft gelinkt is van een andere student, en ik hoop dat u mij niet verantwoordelijk houdt voor de uitspraken van deze desbetreffende student. Tijdens mijn onderzoek probeer ik zo neutraal mogelijk te blijven om mijn onderzoek niet te laten beinvloeden.

En Lulu, als het goed is heeft u drie keer wat in moeten typen (leeftijd/nationaliteit/provincie), die worden onder de 'open vragen' gecategoriseerd.

Nogmaals dank aan iedereen die al aan deze enquete heeft meegedaan. En alvast een gelukkig en vooral gezond 2014 toegewenst!

Hoogachtend,

Tom Konings

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 31 Dec 2013 20:30

Hallo Tom,

Ik wens je heel veel plezier met je studie.
Maar helaas aan mij heb je niets, ik ben hier dan ook bijzonder op tegen.

Bovendien:
Waarvoor is ons koopgedrag dan nodig?
Voor reclame doeleinden misschien?
Men weet toch allang welke producten nogal gebruikt worden door m.n. door lyme patienten?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 31 Dec 2013 23:56

De lymepatient als melkkoe: die is op zijn best zoals het nu is: opzettelijke onderdiagnose en flink on(der)behandeld.
Ach ja we hebben zo al onze ervaringen met bloedzuigers.

Tom misschien kun je eens contact opnemen met de spybots hieronder aan het forum Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], en Whitevector [Crawler] die ons koopgedrag hier al 24 uur per dag in de gaten houden zonder dat onze toestemming daarvoor is gevraagd.
Of misschien zijn ze wel geinteresseerd in je scriptie.
:zwaaien:

lulu

Berichtdoor lulu » Wo 1 Jan 2014 2:50

Hahaha zijn dat open vragen... mmm jammer, dacht ik even ongezouten mijn mening te kunnen geven. tsss.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 1 Jan 2014 3:06

hoi Lulu, anders zet je hier alsnog je ongezouten mening neer.
Gooi het eruit :zwaaien:

Terug naar “Onconventioneel”