Hulp gezocht bij afstudeeropdracht.

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
savan

Re: Hulp gezocht bij afstudeeropdracht.

Berichtdoor savan » Wo 1 Jan 2014 9:18

Nou ,

Daar werk ik niet aan mee, Ik vind het koopgedrag niet belangrijk bij lymepatiënten, alhoewel je in je afstudeerproject kan zetten dat door onder diagnostiek de meeste patienten zelf hun antibiotica middelen via internet moeten bestellen.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die zoekmachines hier op dit forum doen, is er iemand die daar uitleg over kan geven?
Als ik google op Majestic-12 bot UK:
http://www.majestic12.co.uk/projects/ds ... hp?id=1094

En dit kom ik nog tegen;
http://www.opinieleiders.nl/wordpress/?p=10243

wat is dit?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 1 Jan 2014 12:40

Beste Tom,

Hartelijk dank voor je inhoudelijke reactie. Dat er voor dergelijke enquêtes enige achterdocht leeft in de Lyme community heeft meerdere oorzaken. Eén ervan is de hetze die wereldwijd wordt gevoerd tegen artsen die Lymepatiënten langer antibiotica voorschrijven dan wat in de richtlijnen wordt geadviseerd. Zij riskeren hun licenties kwijt te raken of krijgen enorme geldboetes. Een soortgelijk probleem lijkt te gaan spelen in de alternatieve sector waar artsen worden uitgemaakt voor 'quacks'. Men schijnt echter te vergeten dat de door Big Pharma geproduceerde reguliere medicijnen in principe niets anders zijn dan chemische/synthetische variant van natuurlijke middelen, met als verschil dat ze vaak heel wat meer schadelijke bijwerkingen hebben dan hun niet patenteerbare, natuurlijke 'zusjes'.

Misschien is het beter om in een volgende enquête gericht aan patiënten het woord 'koopgedrag' te vervangen door: 'zoektocht naar verbetering/genezing'. Koopgedrag klinkt in deze context nogal negatief en commercieel maar dat laat zich verklaren door het Amerikaanse voorbeeld dat je gaf.

Het artikel waar u naar heeft gelinkt is van een andere student, en ik hoop dat u mij niet verantwoordelijk houdt voor de uitspraken van deze desbetreffende student. Tijdens mijn onderzoek probeer ik zo neutraal mogelijk te blijven om mijn onderzoek niet te laten beinvloeden.

Ik hou je absoluut niet verantwoordelijk voor het artikel Tom. Maar het zou fantastisch zijn als ervaringsdeskundigen binnen een hoge school of universiteit eens het een en ander over hun ziekten zouden mogen komen uitleggen. Want hoe vreemd het ook mag klinken, de oorzaak/oorsprong van het 'koopgedrag' van de Lymepatiënt heeft haar wortels liggen bij de slechte scholing van artsen in opleiding. De praktijk (onderzoek Ombudsman) leert namelijk dat medisch studenten/artsen tijdens hun opleiding geen of nauwelijks goede kennis over Lyme meekrijgen/hebben meegekregen.

Tom, mocht je dit bericht lezen, dan hoop ik nog antwoord te krijgen op de volgende vraag:
Wordt/werd deze enquête door iemand gefinancierd/gesponsord? Zo ja, door wie?

Bij voorbaat dank en hierbij de allerbeste wensen voor 2014

tomkonings1984

Berichtdoor tomkonings1984 » Wo 1 Jan 2014 17:39

Ik heb begrip voor uw reacties. Alleen is mijn onderzoek slechts bedoeld, om een wetenschappelijk verantwoorde vergelijking te maken tussen Nederlandse en Amerikaanse patienten van de ziekte van Lyme.

Het enige waar ik op hoopte is uw medewerking, en uw aandeel zou een waardevolle bijdrage in mijn onderzoek betekenen.

M.v.g.

Tom Konings

tomkonings1984

Berichtdoor tomkonings1984 » Wo 1 Jan 2014 17:46

Hallo Tulipano,

Bedankt voor uw reactie! Ik begrijp uw reactie, en kan het daar ook mee eens zijn. Alleen is deze opdracht mijn afstudeeropdracht, dat betekent dat er geen ruimte is om zelf invloed op uit te oefenen. Er zijn regels en 'guidelines/procedures' die ik, als student, MOET toepassen en volgen.

Bovendien is mijn afstudeeropdracht een onbetaalde en niet door een bedrijf-gefinancierde afstudeeropdracht.

Ik hoop dat ik op uw begrip kan rekenen.

M.v.g.

Tom Konings

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 1 Jan 2014 21:52

Hallo Tom,

Ik weet dat je afstudeer opdracht niet gefinancierd wordt.
Maar mag ik dan wel weten welke studie je volgt?

Omdat je zei dat:
Voor mijn afstudeerstage doe ik onderzoek naar naar het koopgedrag van Lyme patienten op het gebied van alternatieve medicijnen.

En omdat ik jouw links niet heb geopend, wilde ik dit eigenlijk toch ook wel heel graag erbij weten voordat ik überhaupt zal overwegen om aan een onderzoek mee te gaan doen.

Mg
:)

tomkonings1984

Berichtdoor tomkonings1984 » Wo 1 Jan 2014 22:20

Hallo Foetsie,

Ik studeer Internationale Communicatie aan de Hanzehogeschool, en dat valt onder de faculteit Communicatie & Media. Bovendien is dit een engelstalige opleiding. Mocht u meer informatie willen hebben dan kunt u mij ook een persoonlijk berichtje sturen.

M.v.g.

Tom Konings

lulu

Berichtdoor lulu » Wo 1 Jan 2014 22:33

bamboe schreef:hoi Lulu, anders zet je hier alsnog je ongezouten mening neer.
Gooi het eruit :zwaaien:

Tnx bamboe, aardig!

Maar heb helaas een afwijkende afwijkende mening, en doe daarmee al genoeg stof opwaaien.

Het invullen van de enquete was best aardig, gaf mij ook weer meer zicht op mijn denkbeelden. Samenvattend: ik geloof dat geen mens volledig begrijpt wat er bij ons ziektebeeld speelt, dus mijn vertrouwen in zowel regulier als complementair is nihil.
Met het grote verschil dat complementair ons tenminste serieus neemt er daarnaar handelt. De kans op iatrogene schade (zowel lichamelijk als geestelijk) is in het reguliere vele malen groter. Regulier worden we onmenselijk behandeld.

tomkonings1984

Berichtdoor tomkonings1984 » Wo 1 Jan 2014 22:49

Hallo Lulu,

Bedankt voor het invullen. Ik heb tijdens dit onderzoeks-traject een aantal keer toch weerstand en wantrouwen ondervonden. Omdat ik me verdiept heb voor mijn vooronderzoek m.b.t. de ziekte van Lyme, kan ik die reacties wel begrijpen. Helaas betekent dit voor mij dat het nog moeilijker is om patienten met de ziekte van Lyme te bereiken. Er wordt soms getwijfeld aan de redenen van mijn onderzoek. Gelukkig heb ik ook in de Verenigde Staten een aantal online support groups bereid gevonden die mij helpen met mijn onderzoek, dit betekent dat ik straks (hopelijk) een goede vergelijking kan maken tussen Nederlandse patienten met de ziekte van Lyme versus Amerikaanse patienten met de ziekte van Lyme.

Lulu, nogmaals dank!

M.v.g.

Tom Konings

eus

Berichtdoor eus » Do 2 Jan 2014 12:33

dit betekent dat ik straks (hopelijk) een goede vergelijking kan maken tussen Nederlandse patienten met de ziekte van Lyme versus Amerikaanse patienten met de ziekte van Lyme.

Denk je?
Als je je goed hebt ingelezen in de ziekte van Lyme, dan weet je ook dat er verschillen zijn tussen de ziekmakende stammen in Amerika en Nederland..... Het lijkt me dan geen goede vergelijking, jammer!
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

tomkonings1984

Berichtdoor tomkonings1984 » Do 2 Jan 2014 12:45

Hallo eus,

Ik vergelijk niet de ziekte (of symptomen, ziekmakende factoren, etc.) maar het koopgedrag van deze patienten.

Nogmaals dank aan iedereen die mee heeft gewerkt, en/of van plan is om mee te werken.

M.v.g.

Tom Konings

Terug naar “Onconventioneel”