Hulp gezocht bij afstudeeropdracht.

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
eus

Re: Hulp gezocht bij afstudeeropdracht.

Berichtdoor eus » Do 2 Jan 2014 13:39

Beste Tom,

Ik neem aan, dat je een vergelijking tussen patiënten met hetzelfde ziektebeeld wilde maken, anders had je als controlegroep wel een ander ziektebeeld gekozen. Er gaan stemmen op om voor de Amerikaanse ziekte, de term ziekte van Lyme te blijven handhaven en voor Europa dan de term Borreliose te gaan gebruiken, dat is natuurlijk niet voor niets.
Volgens mij verschillen de klachten van Amerikaanse patiënten met die van Nederlandse patiënten en het is heel goed mogelijk, dat daardoor het koopgedrag ook verschilt.

Groeten,
Eus
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 2 Jan 2014 13:50

eus schreef:Volgens mij verschillen de klachten van Amerikaanse patiënten met die van Nederlandse patiënten en het is heel goed mogelijk, dat daardoor het koopgedrag ook verschilt.

Is dat zo?
Ik zie weinig verschil in klachtenpatronen tussen wat ik hier op het nederlandse forum (inc mezelf), en wat ik op de amerikaanse fora tegenkom. Lyme varianten die hier een rol spelen, komen ook voor in de VS en vice versa.

Het idee dat ons probleem "anders" is dan dat in de VS is een illusie.

tomkonings1984

Berichtdoor tomkonings1984 » Do 2 Jan 2014 13:58

Hallo eus en RoelA,

Het is altijd moeilijk tijdens het opzetten van een onderzoek om je "terrein" af te bakenen. Tot waar ga je? En wat is interessant? Dat is natuurlijk altijd subjectief, en afhankelijk van degene die het onderzoek uitvoert, en met wat voor een achterliggende gedachte (bijv. onderzoekers die voor een 'big pharma' bedrijf puur resultaten willen behalen die dat betreffende bedrijf in een positief licht zetten of een student die een afstudeeropdracht doet) het onderzoek wordt gedaan.

Ik ben ontzettend blij met de vele reacties die dit onderwerp losmaakt bij de mensen op deze website, zowel positief als negatief, en ik hoop dat iedereen bereid zal zijn om mij te helpen met mijn onderzoek. Ik ben ook maar een mens, en eentje die in een leerproces zit, dus ik hoop alles gewoon zo goed mogelijk te doen. Mijn grootste "probleem" was het bereiken van patienten met de ziekte van Lyme. Gelukkig begint het nu langzaam op gang te komen.

M.v.g.

Tom Konings

eus

Berichtdoor eus » Do 2 Jan 2014 14:10

Is dat zo?
Ik zie weinig verschil in klachtenpatronen tussen wat ik hier op het nederlandse forum (inc mezelf), en wat ik op de amerikaanse fora tegenkom. Lyme varianten die hier een rol spelen, komen ook voor in de VS en vice versa.

Het idee dat ons probleem "anders" is dan dat in de VS is een illusie.

Dat je weinig verschillen ziet, heeft volgens mij te maken met de klachten welke veroorzaakt worden door de co-infecties.
Het is toch niet voor niets, dat de testkits voor Borrelia van Europa en Amerika verschillen?
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 2 Jan 2014 14:31

Dat bepaalde borrelia varianten in europa misschien meer vertegenwoordigd zijn dan in de VS wil niet zeggen dat het klachtenbeeld compleet veranderd. Maar co-infecties spelen inderdaad ook een belangrijke rol. Daarin heb je wel gelijk. Dit is overigens iets waar men in de VS beter bewust van is dan in Nederland merk ik al geruime tijd.

Een testkit zou overigens op alle varianten moeten testen, en niet alleen de variant die in de regio het vaakst voorkomt.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 2 Jan 2014 15:19

Tom, misschien een tip:

Je zou contact kunnen opnemen met ADMIN en hem vragen of je deze gegevens kunt krijgen uit de databases van de zoekmachines op dit forum. Als je namelijk even onderaan de bladen van dit forum kijkt, dan zie je deze spybots (BOT, Bing, GA, GOOGLE, Whitevector (Crawler) enz.) vrijwel continue ingelogd staan. Ze filteren op gegevens waar bedrijven (dus waarom ook geen scholen) kennelijk in zijn geinteresseerd.

Savan: even in antwoord op je vraag van 1 januari; het forum geeft aan dat deze spybots 'geregistreerde' gasten zijn. Dus je zou denken dat ze zich ooit hebben moeten aanmelden en een inlogcode hebben gekregen tot dit forum, net als wij. (Jammer dat ze niet actief deelnemen aan de discussies; dan konden we hun profielen even bekijken en/of ze af en toe een pb-tje sturen!)
Als het goed is kan een webmoderator deze spybots ook deactiveren.

Onderstaand een quote over Whitevector Crawler:

Apparantly Whitevector analyse forums and blogs and let paying clients know if anyone is saying anything about their company

en:
There are lots of these spybots out there, Whitevector is just one of many.
That's why I block them all because I don't need parasites climbing all over my site.
My web site is NOT part of their ecosystem.

http://www.webmasterworld.com/search_en ... 742917.htm

De klant betaalt zo'n zoekmachine dus voor informatie en ik vraag me af of zo'n zoekmachine op haar beurt fora zoals Lymenet.nl moet betalen. Mocht dat zo zijn, dan is het niet erg in het belang van een webmoderator om zo'n spybot te deactiveren.

savan

Berichtdoor savan » Do 2 Jan 2014 16:19

Hangt er wel van af op wat voor informatie zij uit zijn. IP adressen , e- mail adressen etc.
Ik neem aan dat dit niet aan de orde is, bovendien is het verboden om dit soort gegevens door te geven dat mag alleen via de rechter.
Het zijn dus parasieten op een forum. Is dit bij het forum van de stichting tekenbeetziektes ook zo?
Wel vreemd dat hier geen helderheid en transparantie over gegeven wordt.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Do 2 Jan 2014 20:21

Ik vraag me wel serieus af wat je wilt aantonen met het koopgedrag van lymepatienten.

Een vergelijking met Amerika?
En waarom lymepatienten?

Heb onlangs een link hier gezien wan worldpress, die aandacht vroeg voor de in de kou staande lymepatient (van all over the world), waarin duidelijk met foto's en al was te zien dat amerikaanse lymepatienten precies dezelfde potjes met alternatieven gebruikten als ik i.i.g.

Hopelijk gaat de farmaceutische industrie er niet mee aan de haal.
Dan zou er voor ons weer es helemaal niks meer overblijven.
Nu hebben wij tenminste nog iets om ons aan vast te houden, en zelfs te herstellen.
laat dat AUB zo blijven.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 2 Jan 2014 23:37

Savan schreef: Hangt er wel van af op wat voor informatie zij uit zijn. IP adressen , e- mail adressen etc. Ik neem aan dat dit niet aan de orde is, bovendien is het verboden om dit soort gegevens door te geven dat mag alleen via de rechter.

Ja, laten we er vanuit gaan dat deze regel op dit forum wordt gehanteerd. Maar mocht dat niet zo zijn, dan hoef ik me naar alle waarschijnlijkheid niet meer druk te maken over mijn euthanasieregeling!

Terug naar “Onconventioneel”